Het RS250 & RGV 250 topic: Valves are for toilets! Deel 11

Mooie nieuwe zuigerds
full


Mooie nieuwe zuigerds in nieuwe cilinder:9:}
full


Lekker beetje monteren op leuke standaard
full


Halverwege, dacht ik....
full


Nieuwe O-ringen voor de kop die altijd lekt :(
full


Klaar voor montage in het rollende frame
full


Bij het afvullen ontdekte ik een lekkende rechter kop dat frustreerde zo enorm dat ik gestopt ben met foto's. 2e keer na weer een setje nieuwe O-ringen weer lek. Uiteindelijk een minimale hoeveelheid vloeibare pakking gebruikt en nu is ie dicht.

Starten deed ie de eerste keer na 2x trappen. 1 tank premix en dan zullen de olieleidingen wel weer vol zitten denk ik zo. Nu het moeilijkste van alles: inrijden en rustig aan doen.
 
Eerst de pomp ontluchten en dan stationair laten draaien met de pomp vol open, handmatig even opendraaien dus.

Waar heb je de cilinders laten nikasilen?
 
Sjemig, ik denk: weet je wat, ik vraag het even bij de lokale lasboer, eens kijken of die er wat mee kan, kapot is ie toch al. Deze held bakte het lipje er zowaar weer aan. Net even gepast en het past super.
Even invetten, monteren en weer klaar. Supergast, heeft mij al meer geholpen met onmogelijke lasklussen.

SignaalgeverRS250.jpg
 
Mooie nieuwe zuigerds
full


Mooie nieuwe zuigerds in nieuwe cilinder:9:}
full


Lekker beetje monteren op leuke standaard
full


Halverwege, dacht ik....
full


Nieuwe O-ringen voor de kop die altijd lekt :(
full


Klaar voor montage in het rollende frame
full


Bij het afvullen ontdekte ik een lekkende rechter kop dat frustreerde zo enorm dat ik gestopt ben met foto's. 2e keer na weer een setje nieuwe O-ringen weer lek. Uiteindelijk een minimale hoeveelheid vloeibare pakking gebruikt en nu is ie dicht.

Starten deed ie de eerste keer na 2x trappen. 1 tank premix en dan zullen de olieleidingen wel weer vol zitten denk ik zo. Nu het moeilijkste van alles: inrijden en rustig aan doen.
Is die kop niet krom,normaal gesproken moeten o-ringen dat makkelijk kunnen afdichten,kijk er maar mee uit,een beetje koelvloeistof lekkage in de cilinder
en je ben weer het haasje.
 
Kijk wel uit dat pietertje m niet messcherp afstelt. Dan leer je vanzelf sleutelen.:+

Ging vroeger altijd naar MWS almere ook omdat hij zelf met 2takt had geraced.
 
Vorig jaar heb ik een van mijn cilinders laten Nikasealen en nieuwe zuigers erin. Echt inrijden heb ik niet gedaan, eerst goed warm rijden en daarna ook volgas. Alleen in het begin wat kort en daarna steeds lange. Zo heb ik het ook met mijn Kreidler gedaan en dat ging ook goed. Maar ieder zijn eigen manier wat voor hem / haar werkt natuurlijk.

Tot nu toe heb ik mijn RGV ongeveer 11 jaar *O*. Toen ik hem kocht heb ik hem niet meteen open gemaakt, maar eerst een korte tijd mee gereden. Daarna toch open gemaakt omdat ik een keer op het circuit wilde rijden. En dit was maar goed ook! Daarna een keer naar PS geweest en hij heeft de membramen, carburateurs en PV's nagekeken. Ondertussen heb ik er 19k meegereden met elk jaar even onderhoud. De PV's schoonmaken en afstellen, zuigers op tijd vervangen, bougies vervangen, carburateurs ff reinigingen, etc. Even afkloppen, maar tot nu toe allemaal goed gegaan!

Misschien voor sommigen interessant, maar sinds dit jaar ben ik begonnen met Triboron. Ik wilde dat toch eens proberen. Eerst ben ik begonnen met een verhouding 20/80 Triboron / olie. Nu zit ik op 50/50 en zal ik er uiteindelijk alleen nog maar Triboron bij doen. Mijn voornaamste reden was de koolaanslag op de PV's. Daarnaast vind ik de geur van 2takt olie wel lekker, maar als eenmaal je pak en je kleren ernaar gaan ruiken, dan vind ik dat net te.
Tot nu toe gaat het goed en merk ik geen verschil. Misschien ietsje stiller, maar dat kan ook windje mee zijn. De verhalen van meer vermogen e.d. vind ik niet interessant en maakt mij niet uit. Ik rijd tenslotte voor mij plezier en houd hem liever heel, dan 2 pk meer.
 
Ohw ja, nog een vraagje: zijn er nog nieuwe onderdelen voor de versnellingsbak (RGV) te koop? Hij schiet nu (wel eens) uit zijn eerste versnelling als je echt flink doortrekt in toeren. Iemand ideeën?
 
Ohw ja, nog een vraagje: zijn er nog nieuwe onderdelen voor de versnellingsbak (RGV) te koop? Hij schiet nu (wel eens) uit zijn eerste versnelling als je echt flink doortrekt in toeren. Iemand ideeën?
Veel is er nog te koop via de Suzuki dealer,of je kan ook informeren bij Marcel Vlaandere die meestal goedkoper met onderdelen
dan de dealers,verder is er nog CMSNL, die hanteren de originele prijzen.
 
Is die kop niet krom,normaal gesproken moeten o-ringen dat makkelijk kunnen afdichten,kijk er maar mee uit,een beetje koelvloeistof lekkage in de cilinder
en je ben weer het haasje.
Ik heb vaker lekkage gehad op die kop ja. Laat ik het nog 1x zo proberen en dan ga ik terug naar VHM. Ik vermoed namelijk dat de kamer voor de insert iets te diep is. Ik heb nu geen foto maar de bovenkant van de insert vertoond wat tekening alsof ie op en neer kan trillen.

Dat was met een NBR o-ring 70shore. Nu zit er in de insert een Viton o-ring a 80 shore
 
Veel is er nog te koop via de Suzuki dealer,of je kan ook informeren bij Marcel Vlaandere die meestal goedkoper met onderdelen
dan de dealers,verder is er nog CMSNL, die hanteren de originele prijzen.

Bedankt! Ga ik eens uitzoeken, ben ik alvast voorbereid voor de winter.
 
Ik heb vaker lekkage gehad op die kop ja. Laat ik het nog 1x zo proberen en dan ga ik terug naar VHM. Ik vermoed namelijk dat de kamer voor de insert iets te diep is. Ik heb nu geen foto maar de bovenkant van de insert vertoond wat tekening alsof ie op en neer kan trillen.

is inderdaad niet goed, eigenlijk moet de insert net iets uit steken tov de kop, 5/100sten zoiets. zo wordt de insert goed geklemd en voorkom je dat hij verdraaid bij het vast zetten van de bougie. dus als de insert mee draait weet je direct wat het probleem is.
99% van de afdichting wordt eigenlijk gedaan door het alu, de O-ring zit er eigenlijk maar voor hetgene dat er toch door komt. wederom een reden om zeker te zijn dat de insert net dat beetje uit steekt !

indien dat niet het geval is, zou ik nu al stoppen en het blok zo niet gebruiken.
 
Ohw ja, nog een vraagje: zijn er nog nieuwe onderdelen voor de versnellingsbak (RGV) te koop? Hij schiet nu (wel eens) uit zijn eerste versnelling als je echt flink doortrekt in toeren. Iemand ideeën?
Bij TTW: RGV Gear 2nd/6th Close ratio, The Tuning Works

Paar jaar terug gedaan bij mijn brommer, samen met verse schakelvorken. Niet normaal, nog nooit een bak gehad die zo fijn schakelt. Die lange 1 werkt ook super. Niks geen last van met wegrijden maar wel supersnel uit langzame bochten en rotondes. Niet goedkoop, maar één van mijn beste upgrades.
 
Echt respect voor wat ik hier allemaal weer langs zie komen qua tips en mogelijkheden. Mooi om te zien hoe een aantal mensen nog bezig is om deze bijzondere motoren te behouden :t
 
Wij zijn met het laatste onderdeel bezig en dat is zoeken naar een kuipruitje dat het meest op het originele lijkt en ook meteen goed past. Iemand een tip welke te bestellen?
 
Die heb ik meerdere malen bekeken: Als het de ruitjes op de foto’s zijn dan lijken ze niet op het origineel. Misschien iemand die zo’n mra ruitje heeft en wat meer info hierover?
 
Wij zijn met het laatste onderdeel bezig en dat is zoeken naar een kuipruitje dat het meest op het originele lijkt en ook meteen goed past. Iemand een tip welke te bestellen?
Tja je kan ook de originele nog kopen kost alleen een beetje veel .zo,n 220,- eurie.
Of misschien is dit iets,
 
Laatst bewerkt:
Bij TTW: RGV Gear 2nd/6th Close ratio, The Tuning Works

Paar jaar terug gedaan bij mijn brommer, samen met verse schakelvorken. Niet normaal, nog nooit een bak gehad die zo fijn schakelt. Die lange 1 werkt ook super. Niks geen last van met wegrijden maar wel supersnel uit langzame bochten en rotondes. Niet goedkoop, maar één van mijn beste upgrades.

Dank je wel! Ik had deze inderdaad gezien en vond ze ook best prijzig :X. Maar goed, als het allemaal weer goed schakelt is dat het wel waard.
Dit is dan alleen puur de eerste versnelling? Ik zag dat je ook nog onderdelen hebt voor de 2e en 6e versnelling.
 
MRA is goede kwaliteit of ze op het origineel lijken geen idee. Staat wel eentje tussen aangeduid als origineel

Zelf heb ik een MRA scherm op mijn RGV. Het is er eentje met zo'n "bobbel" erop en is licht getint. Hij past erg goed en ik vind het goede kwaliteit.
 
Dank je wel! Ik had deze inderdaad gezien en vond ze ook best prijzig :X. Maar goed, als het allemaal weer goed schakelt is dat het wel waard.
Dit is dan alleen puur de eerste versnelling? Ik zag dat je ook nog onderdelen hebt voor de 2e en 6e versnelling.
Vind de prijs wel meevallen,koop alles maar eens origineel,dan ga je nog harder schrikken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan