Heeft iemand een adres voor carbon frame covers? Of heeft iemand nog wat liggen?
vraag het aan deze man , heeft in het verleden veel frame covers gemaakt.
hij maakt nog steeds carbon tanks wat echt prachtig is.
Home | P3 composites
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Heeft iemand een adres voor carbon frame covers? Of heeft iemand nog wat liggen?
Mijn eerste ingeving is dat de MF leden Appiers of Jerryt dit wel eens zouden kunnen weten.
Thanks!vraag het aan deze man , heeft in het verleden veel frame covers gemaakt.
hij maakt nog steeds carbon tanks wat echt prachtig is.
Home | P3 composites
link ?
geen idee in welk boekje je hebt gekeken (ik vermoed eerder Cross/enduro ?), maar in dat van een RGV (of eendert welke andere sportmotor) zal nooit staan dat de sag 50-65% van de totale veerweg bedraagt. die 65% is al behoorlijk veel. de helft van je veerweg daaraan opgebruiken is absurd.
Consent Form | Sport Rider
Suspension & Chassis : A Bench Racer's Guide - Sigma Performance
Motorcycle Suspension Set-up
How to adjust sportsbike suspension
adventure moto : 30% Quick Tips: How To Set Your Rear Sag On An Adventure Bike - ADV Pulse
Hallo,
@g-flater: ik heb zelf de achterveer opgemeten (lengte onbelast, veerconstante, etc) van mijn RGV. Dit omdat mijn achterwiel heel veel glijdt. Na 3 verschillende merken en typen banden, vond ik het tijd om eens naar mijn schokdemper te kijken. Wat ik verder met de getallen e.d. bedoelde is, dat ik de veervoorspanning wel erg ver moest verhogen, om de juiste rider sag te krijgen. Destijds heb ik mijn motor op een rider sag ingesteld van 35 mm.
Ik deel de mening van Janbros, dat de waarden van 50%-65% rider sag wel erg veel is voor een RGV. Wat ik ook lastig vind zijn de meningen van "experts". Zelf heb ik mijn voorvork en schokdemper laten doen, maar dit bleek behoorlijk slecht uitgevoerd. Mijn luchtkamer was bijvoorbeeld 160 mm i.p.v. 109 mm.
Dus ook experts maken wel eens een foutje (of misschien heb ik het zelf niet goed gedaan )
Wat ik wel lastig vind / nog niet begrijp, zijn de percentages of mm. Want je meet de maximaal uitgaande slag (A), maar niet de volledige slag in.
Nu heb ik een aantal dingen aangepast, wat eigenlijk niet zo handig is, maar hoop ik dat het glijden van achter aanzienlijk is verbeterd.
Iemand nog twee knipperlichten in de aanbieding voor een RS250? Bouwjaar maakt niet uit, dacht ik.
Mijn huidige brommer is namelijk voorzien van "custom" knippers. Ziet er niet uit. Helaas hebben ze dit gedaan door middel van het zagen van gaten in de neuskuip en het kontje (??). Maar goed, ik heb inmiddels een extra kuipset kunnen scoren en nu ga ik proberen om de Reggiani weer origineel er uit te laten zien. Ook dat is weer een uitdaging. De kuip is hier en daar beschadigd dus zal ze gespoten moeten worden.
Dat geeft meteen weer een nieuwe uitdaging. Want de stickers zijn ook niet meer te krijgen. Via Ebay bieden ze wel stickers aan, die heb ik al, maar die lijken op de verste verte niet op de standaard stickers. Dus dat wordt hem niet. Misschien de stickers afplakken en er omheen spuiten, waar dat kan, kweenie.
Iemand nog twee knipperlichten in de aanbieding voor een RS250? Bouwjaar maakt niet uit, dacht ik.
Mijn huidige brommer is namelijk voorzien van "custom" knippers. Ziet er niet uit. Helaas hebben ze dit gedaan door middel van het zagen van gaten in de neuskuip en het kontje (??). Maar goed, ik heb inmiddels een extra kuipset kunnen scoren en nu ga ik proberen om de Reggiani weer origineel er uit te laten zien. Ook dat is weer een uitdaging. De kuip is hier en daar beschadigd dus zal ze gespoten moeten worden.
Dat geeft meteen weer een nieuwe uitdaging. Want de stickers zijn ook niet meer te krijgen. Via Ebay bieden ze wel stickers aan, die heb ik al, maar die lijken op de verste verte niet op de standaard stickers. Dus dat wordt hem niet. Misschien de stickers afplakken en er omheen spuiten, waar dat kan, kweenie.
RS of RGV?
Ik heb wel een set kuipdelen liggen voor een Mk1 RS250. Als je daar heel lief mee omgaat en ze weer in dezelfde staat terugbrengt, mag je die gerust lenen.
wat ook weer speciaal is bij RGV's , KR1's etc, is dat ze bitter weinig wegen. en dat beinvloed ook de statische sag. Bij mijn KR1 veert die onder eigen gewicht nul mm in. ga je hem zo instellen dat hij dat weldoet, herken je je motor niet meer als een leuk ding, maar als een onhandelbaar kreng.
Een jaar of wat geleden heb ik ook stickers van Ebay gekocht, van een ander, dacht ik. Maar nu ik ze naast de brommer heb, wijken ze behoorlijk af van het origineel en dat wil ik eigenlijk niet.- de stickers heb ik online gekocht via ebay: check deze verkoper raptorgrafix on eBay
Een jaar of wat geleden heb ik ook stickers van Ebay gekocht, van een ander, dacht ik. Maar nu ik ze naast de brommer heb, wijken ze behoorlijk af van het origineel en dat wil ik eigenlijk niet.
Sterker nog, nu ik me verdiep in stickers, blijkt dat op mijn brommer ook al verkeerde stickers op de kuip zitten... zucht.
Dit is de mijne:
Hier zie je "aprilia" staan, maar in het echt zit er in de "l" en de "i" een uitsparing aan de bovenkant.
Hier duidelijk te zien:
Vorig jaar had ik de brommer laten stuiteren, vanaf de standaard en toen waren de rechtse stickers beschadigd. Met het fixen van deze stickerschade ging het met het plakken van de laatste letter iedere keer fout. Want daar zit die bubbel. Uiteindelijk bij een "echte" stickeraar geweest, maar ook die kon het niet. De tweede stickermeneer zelfs ook niet. Die begon te bazelen over speciale stickers ofzo, weet ik veel.
Maar, wat denk je. Op mijn recent gekochte kuipdeel hebben ze toevallig een rechtse set (ik denk originele set) op de linker kuip geplakt. Dan heb je dit resultaat:
Met deze set krijg je ze dus wel recht op kuip. Eigenlijk dood simpel, maar goed.
Dan stickersets. Ik heb nog even verder gekeken, maar de andere stickers vinden is ook een crime. De tekst "RS250" is een soort van carbon look letter. Dat is dan ook weer een drama.
Deze bijvoorbeeld, wazige carbon look, wel uitsparingen, geen kromme laatste "a", en niet meer beschikbaar:
https://www.amazon.co.uk/APRILIA-RS-250-1994-REGGIANI/dp/B073SD3XK3
Deze leek er nog een beste op, gister was het de laatste set, dus snel gekocht, maar nu staan er weer tien te koop, zie ik :-)
ADESIVI stickers moto KIT per APRILIA RS 250 replica REGGIANI RS250 bike | eBay
Ook weer een gok, maar ik zie wel. Wie mooi wil zijn moet pijn lijden.
Op de foto van mijn brommer kun je ook zien wat voor een afgrijselijke knipper ze erop gemoekt hebben. Gewoon een paar gaten in de kuip en dan dit er op plakken... zucht. En dan nog het leuke: ze schijnen een kant op, dus ze zitten verkeerd om en de voorste knippers schijnen naar achter...... dubbelzucht.
Waar een mens zich al niet druk om maakt,ga gewoon rijden met dat ding in plaats van een kapitaal
aan stomme stickers te spenderen99% van de mensen ziet het verschil niet eens.
Klopt helemaal. Dat zou ik ook zeker doen als die beschikbaar waren. Helaas is die tijd voorbij, het is dan ook een Italiaan en geen Duitser. Die hebben vaak nog tot in lengte van jaren verse onderdelen beschikbaar.agree. als je het perfect zoals origineel wilt, zal je moeten beginnen met originele stikkers te kopen !
Ik denk uit Duitsland