Het RS250 & RGV 250 topic: Valves are for toilets! Deel 11

Er is nog genoeg te vinden in Duitsland met lage km stand,kijk
maar eens op Mobile.de.Daar staat ook een rgv250sp met lage km stand te koop.
Veel zeldzamer dan een gewone RGV.
$_20.jpg
 
Er is nog genoeg te vinden in Duitsland met lage km stand,kijk
maar eens op Mobile.de.Daar staat ook een rgv250sp met lage km stand te koop.
Veel zeldzamer dan een gewone RGV.
$_20.jpg

I know, houd het wekelijks in de gaten. Maar die 3 bij Motor en zo heb ik nergens te koop zien staan.
 
link ?

geen idee in welk boekje je hebt gekeken (ik vermoed eerder Cross/enduro ?), maar in dat van een RGV (of eendert welke andere sportmotor) zal nooit staan dat de sag 50-65% van de totale veerweg bedraagt. die 65% is al behoorlijk veel. de helft van je veerweg daaraan opgebruiken is absurd.

Alsjeblieft een link:

Vering boekjes

Gebruiken bij HK en Ohlins dus exact dezelfde methode en met %en, die ik al 20 jaar ook gebruik..............;)
 
Begonnen met hobbyen met de onlangs aangekochte kuip van/voor mijn RS. De lak van het kontje was beschadigd, dus ze moet toch naar de spuiter.
Helaas zaten er ook wat scheuren in. Na een tijdje snuffelen op internet zou het een reparatie moeten zijn die je zelf zou moeten kunnen doen.
Aldus aan de slag. Eerst een beetje stoeien met "oefen plastic". Dat ging na, enige tijd, redelijk, dus hierna met de kuip aan de slag.
Een soldeerbout opgezocht die heet is. Ik heb drie bouten en een temperatuur meter. Het bleek dan mijn antieke pistool (lomp ding, kun je eigenlijk niks mee) het heetst wordt. Tevens heeft deze geen punt maar een soldeervlak. Handig.
Eerst de onderkant van de kuip gedaan, die zie je toch niet. De scheur schoon geschuurd en daarna dicht gesoldeerd. Toen zat ze al vast. Dat ging makkelijk.
Vervolgens Aceton gekocht bij de schilder en daar een paar Lego blokjes in gesmolten.
Dan een gaatje geboord om de scheur niet verder te laten scheuren.
De scheur aan buitenkant van de kuip geschuurd. Daarna met een dremeltje de scheur wat uitgefreesd en daarna met een kwastje weer vol laten lopen met drap van de Lego.
Hierna nog de binnenkant van de gesoldeerde scheur dicht gesmeerd met deze drap. Vervolgens een paar dagen laten rusten.
Ik ben verbijsterd hoe makkelijk dit ging en hoe goed het (tot nu toe) vast lijkt te zitten.

Een plaatje, onderkant, buitenkant:
kuip01.JPG


Binnenkant:
kuip02.JPG


Bovenkant kuip, met scheur, moet nog gebeuren. Ik wil eerst testen met de niet-zichtzijde:
kuip03.JPG


En de binnenkant hiervan:
kuip04.JPG


Binnenkort verder.
 
Heel goed. MK1 toch? Wat heb je laten doen?
Inderdaad, MK1.
Naar ik begrijp: goed schoongemaakt, nagemeten, gepolijst en de beste seals die verkrijgbaar zouden zijn. Koste (weer) een vermogen. Maar goed, als ze nu dicht zijn, dan ben ik weer gelukkig.
Ze moeten er nog in, maar aan het einde van dit jaar weet ik meer, denk ik.
 
Oke ik zal er eens over denken. Ik wil voor de mk1 en mk2 wat anders.

De mk1 is alweer een eind, banden, voorvorkkeeringen, balhoofdlagers en goed poetsen.

De mk2 heb ik vorige week gekocht, die gaat het circuit weer op dit jaar. Het zou een fiets van Sinke geweest zijn maar dat probeer ik nog te achterhalen.
 

Bijlagen

  • IMG_20181019_164814.jpg
    IMG_20181019_164814.jpg
    859,7 KB · Weergaven: 14
  • IMG_20190201_105440.jpg
    IMG_20190201_105440.jpg
    788,4 KB · Weergaven: 17
Laatst bewerkt:
Oke ik zal er eens over denken. Ik wil voor de mk1 en mk2 wat anders.

De mk1 is alweer een eind, banden, voorvorkkeeringen, balhoofdlagers en goed poetsen.

De mk2 heb ik vorige week gekocht, die gaat het circuit weer op dit jaar. Het zou een fiets van Sinke geweest zijn maar dat probeer ik nog te achterhalen.
Ik ken Rafael Sinke goed en heb waarschijnlijk deze fiets in 2007 een keer voor hem te koop gezet hier op het forum.
Zou deze fiets moeten zijn alleen ander kuipwerk.
F3D85F3F-A903-4C1F-8190-9B5B7E19B110.jpeg
 
De tank is in elk geval gelijk qua stickers, verder zo op de foto weinig te zien, kom er nog wel achter.
Is de motor toen naar den haag gegaan?
 
Voor degene die druk bezig zijn om na de winterperiode weer te gaan rijden heb ik wellicht nog onderdelen liggen.
Het is van alles, origineel en niet-origineel. Bij interesse kan ik een lijst opsturen.
 
Voor degene die druk bezig zijn om na de winterperiode weer te gaan rijden heb ik wellicht nog onderdelen liggen.
Het is van alles, origineel en niet-origineel. Bij interesse kan ik een lijst opsturen.

Zou je mij die lijst willen sturen?
 
Heeft iemand misschien nog de originele RGV250 toolkit liggen?
 
Terug
Bovenaan Onderaan