Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #23

nou, de Klr mag ik is even onderzoeken, t begon vorige week met een niet werkende toerenteller , lekker belangrijk:N dus doorknorren , t neutraallampje deed t vanmorgen ook niet meer :?,onderweg weigerden de knippers ook nog_O-,verder niets meegemaakt, t ding loopt best:t
 
nou, de Klr mag ik is even onderzoeken, t begon vorige week met een niet werkende toerenteller , lekker belangrijk:N dus doorknorren , t neutraallampje deed t vanmorgen ook niet meer :?,onderweg weigerden de knippers ook nog_O-,verder niets meegemaakt, t ding loopt best:t
De knippers zou ik wat aan (laten) doen, de rest kun je wel zonder ;)
 
De knippers zou ik wat aan (laten) doen, de rest kun je wel zonder ;)
Ik steek m n hand uit :tmaar voor er nog meer mee stopt .ff kijken.

Ik heb maar een ander kabelboompje besteld.hier is zoveel aan verkloot dat wordt niets meer
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Gistermiddag ook een motoragent gezien, een vrouwelijke (niet dat dat er iets toe doet, overigens). Ging bij het stoplicht naast haar staan. We gaven elkaar een knikje en bij groen reden we weer door. Spannend he? :+
Soms moet je natuurlijk wel een beetje je best doen: je had haar telefoonnummer kunnen vragen, dan was het vast spannender geworden ... :+
 
Ik had trouwens gisteravond opeens dat mijn FJR in de 1e versnelling geen grote "1" meer aangaf in het display. De N en de 2 t/m 6 deden het nog prima, en de motor reed ook gewoon als de brandweer... Maar het vak voor de gear indicator bleef blanco in z'n 1. Heel maf. Uit en aan zetten hielp niet, paar keer schakelen hielp niet, langzaam, hard, niks. en vanochtend stapte ik op en toen deed 'ie het weer keurig.

Computers! *O*
 
Ik had trouwens gisteravond opeens dat mijn FJR in de 1e versnelling geen grote "1" meer aangaf in het display. De N en de 2 t/m 6 deden het nog prima, en de motor reed ook gewoon als de brandweer... Maar het vak voor de gear indicator bleef blanco in z'n 1. Heel maf. Uit en aan zetten hielp niet, paar keer schakelen hielp niet, langzaam, hard, niks. en vanochtend stapte ik op en toen deed 'ie het weer keurig.

Computers! *O*
Ik heb met de GTR weleens gehad dat ik hem niet helemaal goed in de 1 had gezet. Gear indicator gaf niks aan, maar hij reed wel gewoon. Totdat hij ineens uit de versnelling knalde...
 
Afgelopen week naar Marokko geweest voor werk (en wat plezier uiteraard), wilde dagje motor huren, maar na 2 dagen (huur)auto rijden daar toch maar vanaf gezien.
Vond het al raar dat ik vrijwel nergens motoren zag, maar daar rijden ze echt overal allemaal als debielen. Op een 2baans weg tussen 2 auto's door het midden inhalen en dik toeteren, op rotondes de linker baan pakken en dan iedereen afsnijden bij de afslag omdat ze eraf moeten, noem het maar op.
Op het kleine stukje van mn huisje naar het conferentiecentre/resort waar we het evenement hielden (±3km) in een week tijd 4 ongelukken gezien :N
 
Ik heb met de GTR weleens gehad dat ik hem niet helemaal goed in de 1 had gezet. Gear indicator gaf niks aan, maar hij reed wel gewoon. Totdat hij ineens uit de versnelling knalde...
Mjah, daar was ik ook bang voor, vandaar dat ik ook een paar minuten lang bezig ben geweest met heen en weer schakelen en goed voelen of hij wel ook echt in z'n 1 zat. Heb nog gewisseld tussen sport en tour stand, heb zelfs nog de vering omhoog en omlaag gezet, de ABS ingetrapt, traction control aan en uit gezet, schermpje op en neer bewogen etc., en natuurlijk motor uit en aan gezet, alarm aan en uit gezet, stuurslot aan en uit, starten in z'n N en dan naar z'n 1, meteen in z'n 1 starten, in z'n 2 starten en dan naar z'n 1, alles dat ik kon bedenken om misschien ergens iets te triggeren, maar niets werkte en hij bleef verder in z'n 1 ook keurig rijden.

Maar goed, vanochtend werkte het dus opeens weer goed. Soms moet je computers gewoon even een nachtje met rust laten.
 
Mjah, daar was ik ook bang voor, vandaar dat ik ook een paar minuten lang bezig ben geweest met heen en weer schakelen en goed voelen of hij wel ook echt in z'n 1 zat. Heb nog gewisseld tussen sport en tour stand, heb zelfs nog de vering omhoog en omlaag gezet, de ABS ingetrapt, traction control aan en uit gezet, schermpje op en neer bewogen etc., en natuurlijk motor uit en aan gezet, alarm aan en uit gezet, stuurslot aan en uit, starten in z'n N en dan naar z'n 1, meteen in z'n 1 starten, in z'n 2 starten en dan naar z'n 1, alles dat ik kon bedenken om misschien ergens iets te triggeren, maar niets werkte en hij bleef verder in z'n 1 ook keurig rijden.

Maar goed, vanochtend werkte het dus opeens weer goed. Soms moet je computers gewoon even een nachtje met rust laten.

Wat ben ik blij met een motor zonder enige electronica zeg :Y
 
Het zal wel hoofdzakelijk in de bodem terechtkomen, vrees ik '(
Beter dat dan in mijn mond, op mijn helm en tegen de onderbuik van mijn motor *O*

Althans, beter voor mij :$ Of het ook beter is voor het wildlife in de berm, het grondwater, de asfaltlagen en al wat dies meer zij dat weet ik niet. Maar goed, toch ben ik er blij mee.
 
Alleen maar omdat je dan niet het probleem kunt hebben dat er wel of geen 1 in het display staat?

Want verder zijn het toch best veel leuke features hoor :9~


Ik heb alleen nog een km teller en gewoon licht ,de rest van de "features"van de Klr600 zijn nu ook allemaal stuk ,
hoe minder erop zit ,t kan ook nog kapot_O-t ding is van 86 dus t mag
 
Mijn andere motor is een CBR600F met ook nog geeneens nog niet eens geeneens geen brandstofniveau-indicator. Daar vermaak ik me ook prima mee en als ik daarop rijd heb ik ook niet het gevoel dat ik van alles mis. Maar daar doe ik eigenlijk alleen kleine stukjes mee. Maar al die extra zut is toch allemaal wel erg lekker op de FJR, zeker als je wat langer gaat rijden.

Maar die CBR (uit 1993) staat nou wel bij Moto Dick met een gapend gat in de uitlaatbochten die nu vervangen moeten worden door mooie RVS exemplaartjes. Toch blij dat ik de FJR nog als reserve heb :)
 
Mijn andere motor is een CBR600F met ook nog geeneens nog niet eens geeneens geen brandstofniveau-indicator. Daar vermaak ik me ook prima mee en als ik daarop rijd heb ik ook niet het gevoel dat ik van alles mis. Maar daar doe ik eigenlijk alleen kleine stukjes mee. Maar al die extra zut is toch allemaal wel erg lekker op de FJR, zeker als je wat langer gaat rijden.

Maar die CBR (uit 1993) staat nou wel bij Moto Dick met een gapend gat in de uitlaatbochten die nu vervangen moeten worden door mooie RVS exemplaartjes. Toch blij dat ik de FJR nog als reserve heb :)
Het is wellicht overzichtelijker als je vertelt wat er wél op/aan/in zit :?
 
Alleen maar omdat je dan niet het probleem kunt hebben dat er wel of geen 1 in het display staat?

Want verder zijn het toch best veel leuke features hoor :9~
Mn oude gsx750es uit 86 had gewoon een mechanische gear indicator :+
 
Laatst bewerkt:
Lekker winderig vandaag. Ik heb altijd de optie om binnendoor te rijden of over de snelweg, vandaag maar voor binnendoor gekozen. De hele tijd binnen gezeten, 't zonnetje scheen, wat kon mij gebeuren. Waait het me toch ff een partij over die velden _O-

Kwam nog bij dat ik voor 90% van de rit geen reet heb gezien door de zon. 't Voorjaar is mooi, maar af en toe ook wat onpraktisch.
 
Terug
Bovenaan Onderaan