Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #23

Mijn CBR600F deed vanochtend op weg naar werk lekker vroemmmmm door de sneeuw en pekel, maar vlak voordat ik er was deed 'ie opeens FLOP en doen KNALKNALKNAL KLAPPERDEKLAP PLOFPLOF KNALKNALKNAL PLOFPLOF KLAP! Alsof ik opeens met een luidspreker in plaats van een demper reed. Er gingen meteen drie scooteralarmen af en een oude mevrouw ging bijna onderuit van de schrik :$ Ik schrok zelf ook maar had gelukkig de tegenwoordigheid van geest om niet opeens te remmen met die gladheid. Gelukkig was ik er bijna dus kon het laatste stukje uitrollen.

Het spruitstuk lijkt gesprongen, of zo, zei mijn grote vriend van Moto Dick toen 'ie hem kwam ophalen. Hij staat nu daar om te kijken of er nog wat aan gedaan kan worden... -O- Geen idee wat zoiets kan kosten, nog nooit zoiets aan de hand gehad. Maar 't zal wel niet vrolijk zijn :)

Ik heb besloten dat ik het ding hoe dan ook wegdoe, en dat wordt dus of voor wat de gek ervoor geeft als loop/sloop motor, of na een reparatie gewoon weer netjes rijdend. Maar weg gaat 'ie. Ik zet er gewoon weer een fijne 50cc scooter voor in de plaats, dat is toch wel heel veel nuttiger als stadsmobieltje. Ik ga op die CBR toch nooit een meter de stad uit want daar heb ik andere vehikels voor.

Zeg, wil er iemand een CBR600F2 uit '94? :t Topding! O-)
 
Laatst bewerkt:
Gisteren bijna het blik van de baas (mijn vrouw) kort
Sta voor verkeerslicht voor linksaf, modern blik, dus motor slaat af. Bij groen, eerst motor aan, dan wegrijden, tot op de T splitsing is een meter of 35 vanaf de stopstreep, rij thv de middengeleider, komt er van links nog een busje (nee, een grijze, geen witte) door rood. Die wilde linksaf, dus voor mij langs kruisen, nou dat paste dus niet meer, stond een midden geleider in de weg, van hem paste remmen ook niet meer, is hij voor de midden geleider langs geschoten, dus tegen het verkeer in (heb wel getoeterd)
Vervolgens rij ik achter hem langs, en vervolg mijn weg. Kort bij miet ik zijn, ff wat afgeven, staat die bus achter mij dubbel geparkeerd. Man gaat helemaal uit z’n plaat, of ik niet goed wijs ben en me niet normaal kan gedragen!!!!!
Hoezo? Het helpt als je stopt voor rood, ik stap in en wil wegrijden, gaat hij zo staan dat ik volledig geblockt ben
Ik stap uit en loop naar hem toe, of hij de hele avond blijft staan, of dat ik weg mag?
Helemaal stijf gevloekt door hem, had een ernstig ongeluk kunnen zijn!!!!! Klopt, blijft een feit dat het helpt als jij stopt voor rood
Vervolgens ging hij dreigen me in elkaar te slaan, opende zijn deur en wilde uitstappen

Ik sta daar rustig en pak mijn telefoon en zeg: nul negen nul nul acht acht vier vier......
WT ben jij nou weer van plan roept hij, nou aat denk je chef!, politie Apeldoorn graag, ‘t was een transit, en rook van de banden kon niet, maar hij was wel erg rap weg

Telefoontje ff afgemaakt en aangegeven dat ze niet met spoed hoefden te komen
Ze hebben er wel een melding van genoteerd, incl kenteken

Ach, het zal wel

Vanavond de achterbumper in de linker buitenspiegel gezien (mijn auto), iets te vroeg op het gas, in de bocht ipv er net na

Mij is door de politie ooit verteld (na een soortgelijke ervaring), dat je beter 112 kan bellen in dat geval. Dat soort aggressie pakken ze liever direct aan, dan hoeven ze niet aan te tonen wie er in de auto zat enzo. Maar in dat geval had de persoon wat meer aggressie gebruikt (op me ingereden en vervolgens een schop verkocht, omdat hij van mening was dat rechtdoor gaande voetgangers op de zelfde weg geen voorang hadden)
 
Mijn CBR600F deed vanochtend op weg naar werk lekker vroemmmmm door de sneeuw en pekel, maar vlak voordat ik er was deed 'ie opeens FLOP en doen KNALKNALKNAL KLAPPERDEKLAP PLOFPLOF KNALKNALKNAL PLOFPLOF KLAP! Alsof ik opeens met een luidspreker in plaats van een demper reed. Er gingen meteen drie scooteralarmen af en een oude mevrouw ging bijna onderuit van de schrik :$ Ik schrok zelf ook maar had gelukkig de tegenwoordigheid van geest om niet opeens te remmen met die gladheid. Gelukkig was ik er bijna dus kon het laatste stukje uitrollen.

Het spruitstuk lijkt gesprongen, of zo, zei mijn grote vriend van Moto Dick toen 'ie hem kwam ophalen. Hij staat nu daar om te kijken of er nog wat aan gedaan kan worden... -O- Geen idee wat zoiets kan kosten, nog nooit zoiets aan de hand gehad. Maar 't zal wel niet vrolijk zijn :)

Ik heb besloten dat ik het ding hoe dan ook wegdoe, en dat wordt dus of voor wat de gek ervoor geeft als loop/sloop motor, of na een reparatie gewoon weer netjes rijdend. Maar weg gaat 'ie. Ik zet er gewoon weer een fijne 50cc scooter voor in de plaats, dat is toch wel heel veel nuttiger als stadsmobieltje. Ik ga op die CBR toch nooit een meter de stad uit want daar heb ik andere vehikels voor.

Zeg, wil er iemand een CBR600F2 uit '94? :t Topding! O-)
Nieuwe gebruikte tweedehandse uitlaatbochten op zetten. RVS kan ook, maar dan zijn je uitlaatbochten meer waard dan de rest van je motor. :')
 
Het spruitstuk lijkt gesprongen, of zo, zei mijn grote vriend van Moto Dick toen 'ie hem kwam ophalen. Hij staat nu daar om te kijken of er nog wat aan gedaan kan worden... -O- Geen idee wat zoiets kan kosten, nog nooit zoiets aan de hand gehad. Maar 't zal wel niet vrolijk zijn :)

Ik heb besloten dat ik het ding hoe dan ook wegdoe, en dat wordt dus of voor wat de gek ervoor geeft als loop/sloop motor, of na een reparatie gewoon weer netjes rijdend. Maar weg gaat 'ie. Ik zet er gewoon weer een fijne 50cc scooter voor in de plaats, dat is toch wel heel veel nuttiger als stadsmobieltje. Ik ga op die CBR toch nooit een meter de stad uit want daar heb ik andere vehikels voor.

Zeg, wil er iemand een CBR600F2 uit '94? :t Topding! O-)

RVS bochtenset met spruitstuk kost je ongeveer 350 Euro + ca. 100 Euro montage (mits de boel een beetje normaal los komt).
 
Hoeveel betaalt ge mij om ze te komen ophalen? O-)

_O-_O-

RVS bochtenset met spruitstuk kost je ongeveer 350 Euro + ca. 100 Euro montage (mits de boel een beetje normaal los komt).

Plus ophalen, plus onderzoek, plus nieuwe kettingset die ook hard nodig is (en dat kan ik ook niet zelf of zo)... Als het inderdaad daarop uitkomt is het ding wat mij betreft denk ik economisch TL. Ben al behoorlijk leeggelopen op deze en je moet natuurlijk ergens stoppen met dure reparaties aan oude apparaten, al knaagt altijd het gevoel dat dit wèl het laatste dat er voorlopig aan grote zaken kapot gaat...

Maar ik heb een beetje tabak van 't fietsie en ben al aan het rondneuzen voor een scooter. Voor twee keer dat reparatiebedrag heb je al best een leuk tweedehands stads-/pekelscootertje, en dan kan ik nog makkelijker mijn boodschappen meenemen ook :)
 
Plus ophalen, plus onderzoek, plus nieuwe kettingset die ook hard nodig is (en dat kan ik ook niet zelf of zo)... Als het inderdaad daarop uitkomt is het ding wat mij betreft denk ik economisch TL. Ben al behoorlijk leeggelopen op deze en je moet natuurlijk ergens stoppen met dure reparaties aan oude apparaten, al knaagt altijd het gevoel dat dit wèl het laatste dat er voorlopig aan grote zaken kapot gaat...

Maar ik heb een beetje tabak van 't fietsie en ben al aan het rondneuzen voor een scooter. Voor twee keer dat reparatiebedrag heb je al best een leuk tweedehands stads-/pekelscootertje, en dan kan ik nog makkelijker mijn boodschappen meenemen ook :)
Maar ik heb nog steeds geen antwoord op mijn vraag O-)

Maar nu effe serieus, ge zult idd gewoon moeten hopen dat iemand niet te ver weg je cbr wil hebben voor onderdelen, dan kan je er misschien nog een paar 100€ uithalen ;)

Ik heb het nu ook wel een beetje gehad met oudere motoren. Mijn huidige doet het nu wel redelijk, maar ik vrees dat het ook hierbij de uitlaatcollector is die er als volgende aan tenonder gaat gaan (beetje teveel water en zouden gaan er langsheen ...)

Ik weet een rvs te vinden voor om en bij de 250€ ook, plus de nodige dichtingen, al snel 300 a 320 €, plaatsen kan ik zelf.

Als de collector het een dezer maanden nog begeeft kan ik wellicht niet anders, maar als het eerder naar het einde van het jaar gebeurt, wordt de volledige motor vervangen, en liefst door een nieuwe.
 
Maar nu effe serieus, ge zult idd gewoon moeten hopen dat iemand niet te ver weg je cbr wil hebben voor onderdelen, dan kan je er misschien nog een paar 100€ uithalen ;)
Precies, dat lijkt me ook. Ik ben alvast begonnen met emotioneel afscheid nemen van de fiets en de financiële waarde die hij vertegenwoordigt, dus alles dat ik er nou nog uit kan halen is mooi meegenomen :)
 
Handiger worden is een prima methode om geld te besparen, en bij oude pekelfietsen is het minder erg als je het sloopt.
Ja, dat is ook waar. Probleem is wel dat voor het handiger worden met motorsleutelen het vrij belangrijk is om iets van een ruimte te hebben waar je dat kunt doen anders dan voor je portiek op de stoep, zodat je niet bij elk regenbuitje of elke avond je hele zooitje onbeschermd moet achterlaten. In Amsterdam Centrum is dat een probleem. Maar ik zou het graag meer doen, zeker.

Het kost wel een hoop tijd om te leren en ook te doen, en gereedschap is ook duur als je het eigenlijk maar een keer per jaar gebruikt. En ik kom ook al niet toe aan veel andere dingen die ik graag wil doen, dus dan blijft het uiteindelijk wel een keuze. Tot nu toe kom ik er steeds op uit dat ik toch liever een paar honderd per jaar meer uitgeef aan een professional die het sleutelwerk doet, hoewel ik dan wel weer denk van "eigenlijk zonde, ik ben zelf best handig".

Plus... Iemand moet Moto Dick bezighouden toch? :)
 
Ja, dat is ook waar. Probleem is wel dat voor het handiger worden met motorsleutelen het vrij belangrijk is om iets van een ruimte te hebben waar je dat kunt doen anders dan voor je portiek op de stoep, zodat je niet bij elk regenbuitje of elke avond je hele zooitje onbeschermd moet achterlaten. In Amsterdam Centrum is dat een probleem. Maar ik zou het graag meer doen, zeker.

Het kost wel een hoop tijd om te leren en ook te doen, en gereedschap is ook duur als je het eigenlijk maar een keer per jaar gebruikt. En ik kom ook al niet toe aan veel andere dingen die ik graag wil doen, dus dan blijft het uiteindelijk wel een keuze. Tot nu toe kom ik er steeds op uit dat ik toch liever een paar honderd per jaar meer uitgeef aan een professional die het sleutelwerk doet, hoewel ik dan wel weer denk van "eigenlijk zonde, ik ben zelf best handig".

Plus... Iemand moet Moto Dick bezighouden toch? :)

Zowel het ruimte als het gereedschap probleem zijn op te lossen door lid te worden bij een doe-het-zelf garage-club. Zijn zeker in omgeving van A'Dam echt wel te vinden. Zo doe ik het ook, bij gebrek aan een eigen garage.

En wbt leren kom je een heel eind met een Haynes manual en Youtube.
 
Ja, dat is ook waar. Probleem is wel dat voor het handiger worden met motorsleutelen het vrij belangrijk is om iets van een ruimte te hebben waar je dat kunt doen anders dan voor je portiek op de stoep, zodat je niet bij elk regenbuitje of elke avond je hele zooitje onbeschermd moet achterlaten. In Amsterdam Centrum is dat een probleem. Maar ik zou het graag meer doen, zeker.

Het kost wel een hoop tijd om te leren en ook te doen, en gereedschap is ook duur als je het eigenlijk maar een keer per jaar gebruikt. En ik kom ook al niet toe aan veel andere dingen die ik graag wil doen, dus dan blijft het uiteindelijk wel een keuze. Tot nu toe kom ik er steeds op uit dat ik toch liever een paar honderd per jaar meer uitgeef aan een professional die het sleutelwerk doet, hoewel ik dan wel weer denk van "eigenlijk zonde, ik ben zelf best handig".

Plus... Iemand moet Moto Dick bezighouden toch? :)
Om met het laatste te beginnen: dat is zeker waar! Gelukkig zijn er mensen die de motorzaken werk bezorgen, ik gun ze hun omzet van harte. Toch doe ik het meeste zelf. Het uitzoeken en puzzelen en dan ook nog opgelost krijgen vind ik gewoon erg leuk. En soms hoort daar beunwerk bij; ik rij een oude motor waarvan de economische waarde voornamelijk bestaat uit de inhoud van de tank. Wil er niet teveel aan uitgeven.

Kan het me met jouw ruimtegebrek goed voorstellen. Zit weinig anders op dan laten doen. Ergens toch zonde!
 
Het is stil hier. Mijn oude stads-woonwerk-pekel-barrel staat nog steeds bij Moto Dick dus daar heb ik geen nieuws over, maar tijdens mijn dagelijkse ritjes maak ik toch wel een heleboel mee. Vooral veel stilstaande NL-POST-busjes op grachten waar ik niet makkelijk langs kan, fietsers met capuchons die gewoon stoicijns door blijven fietsen of ze alleen op de wereld zijn, en plotselinge regen- en hagelbuien waar je dan doorheen moet met blote handen omdat iemand je handschoenen per ongeluk mee naar huis had genomen omdat 'ie dacht dat ze van hem waren.

Rijdt er verder nog wel iemand? Ik zie er niet veel meer... :'(
 
Rijdt er verder nog wel iemand? Ik zie er niet veel meer... :'(

Zekers, maar een beetje de standaard niet echt noemenswaardige dingen die ik mee maak.
Standaard woon-werk meuk.

Maar als uitzondering vanmidaag op weg naar huis wel weer een goede reminder: als mijn pinlock vizier tijdens een regenbui beslaat, dan hoogst waarschijnlijk ook de ruiten van de auto's om mij heen.

Bizar hoe twee keer vlak achter elkaar, een blikker richting aangaf en meteen de verplaatsing naar links inzette terwijl ik tijdens het inhalen net wel/niet in de dode hoek zat. (Ondanks de situatie wel blij dat er richting aan werd geheven!)

Het ging in beide gevallen goed door de uitwijk mogenlijkheid naar strook 1, maar gezien ik er beide keren door verrast werd een volgende keer proberen er beter op berekend te zijn.
 
Rijdt er verder nog wel iemand? Ik zie er niet veel meer... :'(
Yep, nog steeds onderweg, maar geen dingen meegemaakt die ik het vermelden waard vind. Asociaal, stom, of anderszins verbazingwekkend gedrag is kennelijk norm geworden, en dus normaal :+ , of in elk geval hou ik er gewoon rekening mee dat het gebeurd, en zit ik onderweg verveeld toe te kijken hoe ik gelijk krijg _O-
 
Bizar hoe twee keer vlak achter elkaar, een blikker richting aangaf en meteen de verplaatsing naar links inzette terwijl ik tijdens het inhalen net wel/niet in de dode hoek zat. (Ondanks de situatie wel blij dat er richting aan werd geheven!)

Truus in het blik:
'Ik zag net een motorrijder'
'Hmm, nu niet meer'.
'De motorrijder zal wel weg zijn'.


De gemiddelde automobilist lijkt in zijn kleutertijd te zijn blijven hangen.
 
Hier gebeurd er onderweg ook niets spannends. Inderdaad weinig andere motorrijders.
Afgelopen maandag of dinsdag wel opeens 4 gezien.
Voor de rest is het allemaal prima te doen, wel een beetje veel zijwind vandaag (polder).
 
Rijdt er verder nog wel iemand? Ik zie er niet veel meer... :'(
Nog steeds bijna dagelijks, maar om dat nou iedere dag te melden... ;)

Vandaag... nogal winderig. Moest zomaar m'n knietje weer eens uitsteken om een beetje rechtdoor te kunnen blijven rijden op de A9.

Vanmorgen mezelf even verbaasd over de actie van een motoragent, die hier vanaf de andere kant vlak voor een auto langs opeens linksaf sloeg naar 't tankstation. Die auto moest even pittig remmen... ik zat achter die auto en dacht: :?

Gistermiddag ook een motoragent gezien, een vrouwelijke (niet dat dat er iets toe doet, overigens). Ging bij het stoplicht naast haar staan. We gaven elkaar een knikje en bij groen reden we weer door. Spannend he? :+
 
Ik heb na even stilstaan tijdens de koudeperiode vandaag de motor weer uit de garage gehaald *O* Lekker zwierend op de wind richting werk gereden. En het was nog droog ook!
 
Rijd dagelijks. Woon-werk verkeer. Valt weinigs spannend te vermelden. Zoals door DucBMW aangegeven. vreemd, bijzonder weggedrag is de norm blijkbaar.
 
Vanochtend werd ik (en de auto's achter mij) door een politieauto die tegenover mij rechtsaf sloeg afgesneden, toen ik hier linksaf sloeg, waarna ik op de linkerstrook terecht kwam en wat gas gaf voor het groen verderop, de politieauto inhalend. Maar vlak daarna schoof bromsnor zonder richting aan te geven vlak voor mijn voorwiel naar links, wederom zonder richting aan te geven, waardoor ik flink in de remmen moest. Om vervolgens gewoon door te remmen om tot volledige stilstand te komen voor het groene verkeerslicht. Dus ik dan maar rechts erlangs, door het licht, dat toen net geel werd. Volgende verkeerslicht (waar ik rechtsaf naar de Valkenburgerstraat moest en voor rood stond) stopte hij op de hoofdrijbaan (die ook groen had, waardoor verkeer daar wéér onverwacht moest remmen) om mij toe te roepen dat geel toch echt stoppen was. Ik heb maar sorry geroepen en gewuifd en toen reden ze door, maar man man soms zitten er bij de politie ook verkeersprutsers hoor :(
 
Dat is trouwens wel altijd leuk als het echt sneeuwt en vriest (nu niet, nou is het gewoon lekker doch ietwat vochtig weer), dat die paar motoragenten die dan nog gewoon doorploeteren ook duidelijk de liefhebbers zijn en ook echt enthousiast groeten, wat eigenlijk maar heel weinig motoragenten doen. Zo'n "we zitten allemaal in hetzelfde schuitje"-gevoel.
 
Kweenie, als 't zonnetje schijnt dan zwaaien/knikken de meesten die ik tegen kom ook wel. Maar ik heb natuurlijk ook een ontzettend vriendelijk voorkomen. :+
 
Kweenie, als 't zonnetje schijnt dan zwaaien/knikken de meesten die ik tegen kom ook wel. Maar ik heb natuurlijk ook een ontzettend vriendelijk voorkomen. :+
Ik begrijp dat dat zelfs aan je helm duidelijk te zien is _O- Het lijkt er dan wel op dat ik jou onophoudelijk overal tegenkom. Je maakt blijkbaar heel wat kilometers!
 
Terug
Bovenaan Onderaan