Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #23

Lekker winderig vandaag. Ik heb altijd de optie om binnendoor te rijden of over de snelweg, vandaag maar voor binnendoor gekozen. De hele tijd binnen gezeten, 't zonnetje scheen, wat kon mij gebeuren. Waait het me toch ff een partij over die velden _O-

Kwam nog bij dat ik voor 90% van de rit geen reet heb gezien door de zon. 't Voorjaar is mooi, maar af en toe ook wat onpraktisch.

Schijnt één keer de zon en het is meteen voorjaar _O-
 
Vanochtend vanaf de afrit RAI tot op de Zuidas een spoor van olie/diesel. Het was opzich goed te ontwijken gezien het vlekken waren in een constant patroon, totdat de (ik denk) vrachtwagen ergens even stil heeft gestaan en daar heel wat meer olie had achtergelaten, een vlek bijna zo breed als de rijstrook.

Gelukkig wel op een stukje rechtdoor en niet in of vlak voor een bocht, maar toch wel even een spannend glibber momentje.
 
Vanochtend vanaf de afrit RAI tot op de Zuidas een spoor van olie/diesel. Het was opzich goed te ontwijken gezien het vlekken waren in een constant patroon, totdat de (ik denk) vrachtwagen ergens even stil heeft gestaan en daar heel wat meer olie had achtergelaten, een vlek bijna zo breed als de rijstrook.

Gelukkig wel op een stukje rechtdoor en niet in of vlak voor een bocht, maar toch wel even een spannend glibber momentje.
Ook wel oppassen NÁ het oliespoor, die olie is niet van je band af na enkele wielomwentelingen.
 
Het was zeker mooi! Behalve toen die keiharde regenbui er rond half zes vol overheen ging in Amsterdam. Maar verder was het mooi.
 
  • Leuk
Waarderingen: HCx
Op de harde wind na was het heerlijk ja... ;)
Vanavond nog even naar de band op en neer geweest, ritje van ruim drie kwartier. Geen spijt gehad van de keuze om de motor te pakken. :t
 
De afgelopen week heb ik juist meer motorrijders gezien dan in december en januari bij elkaar. Ze worden weer mondjesmaat van stal gehaald lijkt het wel.

Het was mooi motorweer vandaag! Droog wegdek en geen bevroren banden dus gewoon bochtjes rijden *O*
Het was afgelopen week dan ook weer erg fijn rijden. Maandag nog op stal laten staan vanwege de kou, maar sinds dinsdag weer op de tweewieler.
 
Vandaag eindelijk weer eens woon/werk gereden op de motor. Was heerlijk uitwaaien. Net op de terugweg wel erg veel wind van zij/tegen, zo erg dat ik na een tijdje maar ging schuilen achter mijn kuipruit :](xj900) omdat ik kramp in m'n nek kreeg van het compenseren.

Ineens gingen alle auto's van de linkerbaan af gauw naar rechts als ik er achter zat_O-.
Denk dat ze dachten dat ik op een racer zat met mach 10 ofzo:9.
 
Vandaag eindelijk weer eens woon/werk gereden op de motor. Was heerlijk uitwaaien. Net op de terugweg wel erg veel wind van zij/tegen, zo erg dat ik na een tijdje maar ging schuilen achter mijn kuipruit :](xj900) omdat ik kramp in m'n nek kreeg van het compenseren.

Ineens gingen alle auto's van de linkerbaan af gauw naar rechts als ik er achter zat_O-.
Denk dat ze dachten dat ik op een racer zat met mach 10 ofzo:9.

Dan hebben ze je wel gezien!!!!! :Y:Y:Y*O**O**O*
 
Ik reed naar het strand. Vlakbij Egmond aan Zee is een stoplicht met splitsing. Staat een Duitser in zijn Audi links voorgesorteerd voor een rood licht. Ik zit in de rechterbaan en heb groen licht. Om een of andere reden was ik al een beetje geducht op de auto's links van me en ja hoor, die Duitser schiet in ene de rechter baan in. Ik week uit, in de remmen, voet uitgestoken naar rechts, zat bovenop mij stuur bijna. Die gast rijd rustig door. Ik signaleren met groot light en revbombs, hij doet alsof zijn neus bloedt. Had ie maar een bloedneus, op zijn lederen interieur.
 
Ik reed naar het strand. Vlakbij Egmond aan Zee is een stoplicht met splitsing. Staat een Duitser in zijn Audi links voorgesorteerd voor een rood licht. Ik zit in de rechterbaan en heb groen licht. Om een of andere reden was ik al een beetje geducht op de auto's links van me en ja hoor, die Duitser schiet in ene de rechter baan in. Ik week uit, in de remmen, voet uitgestoken naar rechts, zat bovenop mij stuur bijna. Die gast rijd rustig door. Ik signaleren met groot light en revbombs, hij doet alsof zijn neus bloedt. Had ie maar een bloedneus, op zijn lederen interieur.

Revbombs zijn aso en kansloos. Je hebt toch een claxon?
 
Revbombs zijn aso en kansloos. Je hebt toch een claxon?

Dat is het minste waar je aan denkt om even te zoeken naar je claxon (die overigens ook wel nog moeilijk te vinden is tussen al die andere knopjes) terwijl je je koppeling intrekt om te vertragen aangezien je waarschijnlijk ook nog in versnelling zit.

Dan is een rev bomb toch wel idealer aangezien z'n rechterhand toch al op het gas zit. Het maakt geluid, en hij heeft een reden om het te gebruiken, als je het nu aan een stoplicht doet om aandacht te trekken omdat je denkt dat het stoer is, ja, dan is het wel aso en kansloos.
 
De rev-bom dient ook wel juist te worden toegepast..

Probleem oplossen -> inhalen -> rev-bom.. die uitlaat moet natuurlijk wel richting -slachtoffer- gaan,
anders schiet je d'r nog niks mee op :)

In een andere volgorde kan het inderdaad wel eens lastig zijn , of.. minder vaak van toepassing..


het is ook niet bedoeld om die eikel te kietelen, maar voor jezelf..
( net zo iets als em even opentrekken in een tunneltje ;) )
Niet omdat het moet, maar omdat het kan.
 
De rev-bom dient ook wel juist te worden toegepast..

Probleem oplossen -> inhalen -> rev-bom.. die uitlaat moet natuurlijk wel richting -slachtoffer- gaan,
anders schiet je d'r nog niks mee op :)

In een andere volgorde kan het inderdaad wel eens lastig zijn , of.. minder vaak van toepassing..


het is ook niet bedoeld om die eikel te kietelen, maar voor jezelf..
( net zo iets als em even opentrekken in een tunneltje ;) )
Niet omdat het moet, maar omdat het kan.


de beste oplossing voor een revbom is dat t hele blok uit elkaar dondert ,hebben jij en t "slachtoffer" er tenminste lol aan
 
Wat een onzin. Op het moment dat je die revbomb maakt kun je niet fatsoenlijk remmen dus je brengt jezelf in gevaar om je punt te maken richting een weggebruiker die toch al schijt aan je had en waarschijnlijk niet onder de indruk zal zijn...

Nog nooit van een achterrem gehoord? :+

Ben trouwens zelf aan het sparen voor een stebel om mijn blok te sparen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan