Het grote rijlesserstopic, Deel 29: The Fantastic 4 Chicks!

Status
Niet open voor verdere reacties.
:N Je snapt het niet. Je mag de oefeningen op een 25 kw motor halen op je examen, ook voor zwaar rijbewijs. Het telt gewoon voor het zware rijbewijs zeg maar.

Ik snap het wel hoor, jij snapt mij niet..

Waar is dat dan? Want ik weet wel dat ik 25kW bij AVB écht wel makkelijker vond (eerst paar lesjes op 25kW ivm gestolen motoren), maar volgens mijn instructeur moet gewoon ALLE examens op zwaar/licht gedaan worden hoor.. Niet het een het een en het ander het ander:

CBR: Twee categorieën
Het praktijkexamen voor de motor is er in twee categorieën, een lichte categorie (‘A beperkt’) en een zware categorie zonder beperkingen (‘A’). De examens Voertuigbeheersing en Verkeersdeelneming moet je afleggen in dezelfde categorie."
http://www.cbr.nl/1120.pp

Naja, niet mijn probleem...
 
Laatst bewerkt:
Jaja, heb t nieuwe topic ook gevonden!
Eerst ff mn datum van theorie-examen: 28 juli
En mn AVB examen is waarschijnlijk 7 augustus...maar dat hoor ik morgen!

Vandaag nog even gelest...had priveles...en nu ging t zwaar slecht met mijn achtje...
en toen die eindelijk goed ging (na zo'n 40 keer overnieuw) verknalde ik de halve draai...terwijl die voor mn gevoel nog makkelijker was dan de 8!
Haha...ging dus heerlijk _O-
Maar heb intussen wel hele gave handschoenen *D

Ow by the way: geslaagden, gefeliciteerd!!!! en de mensen die nog op moeten van de week: Succes!
 
Op mijn rijschool mocht je je AVB oefening ook op een lichtere motor doen.
Voor de dames was dat zeker makkelijker, omdat de zware motor ook te zwaar was voor hun.

Tijdens rijles mag dat ja, maar als je tijdens AVB rijdt op een 25kW motor ga je op voor een lichtrijbewijs. Hetzelfde geldt voor een zware motor...
 
Laatst bewerkt:
Tijdens rijles mag dat ja, maar als je tijdens AVB rijdt op een 25kW motor ga je op voor een lichtrijbewijs. Hetzelfde geldt voor een zware motor...
Weird.. Mocht laatst een dame op zo'n CB twofifty haar AVB & AVD examen doen, omdat ze gewoon niet met haar voeten bij de grond kwam, maar ging wel voor zwaar rijbewijs.. Like i've said. Morgen nog eens navragen :Y
 
Op mijn rijschool mocht je je AVB oefening ook op een lichtere motor doen.
Voor de dames was dat zeker makkelijker, omdat de zware motor ook te zwaar was voor hun.

Watjes.. Als je zware motor te zwaar is voor AVB (ok ik heb ook wel eens lamme armen, maar het kan best) moet je er gewoon niet op gaan rijden... Vind ik echt onzin, vrouwen kunnen het net zo goed..

Het is inderdaad makkelijker en tijdens rijlessen zullen zij 't wel fijn vinden, omdat sommige dames dan wellicht het ding minder laten kletteren..

Maar examen is helaas aan CBR..
 
zijn we weer in het nieuwe deeltje :W

@ MRA, ik zal het nog maar een keer proberen, zou je de OP voor me aan willen passen?

MaartenP
Theorie: 30-6-2009
AVB: nnb
AVD: nnb
Lesmotor: Honda CB500
Rijschool: Top-les, Enschede
 
Laatst bewerkt:
Weird.. Mocht laatst een dame op zo'n CB twofifty haar AVB & AVD examen doen, omdat ze gewoon niet met haar voeten bij de grond kwam, maar ging wel voor zwaar rijbewijs.. Like i've said. Morgen nog eens navragen :Y

Jep, ben wel benieuwd. Maar volgens mij hebben Antibes, Martinus en ik wel gelijk... Maar goed, ik lees het morgen wel. :)

:W
 
zijn we weer in het nieuwe deeltje :W

@ MRA, ik zal het nog maar een keer proberen, zou je de OP voor me aan willen passen?

MaartenP
Theorie: 30-6-2009
AVB: nnb
AVD: nnb
Lesmotor: Honda CB500
Rijschool: Top-les, Enschede
Done :)
 
Jep, ben wel benieuwd. Maar volgens mij hebben Antibes, Martinus en ik wel gelijk... Maar goed, ik lees het morgen wel. :)

:W
Zeg niet dat jullie geen gelijk hebben hoor..
Ben nou benieuwd hoe het wel zit.
 
Zeg niet dat jullie geen gelijk hebben hoor..
Ben nou benieuwd hoe het wel zit.

Ik weet het ook niet 100 procent zeker, maar het lijkt me wel logisch hoe Antibes het ook al zegt. :)

Edit: nu ben ik écht weg hier. Veel plezier en succes! :)
 
Laatst bewerkt:
Trouwens het kan zijn dat een CB250 voor zowel zwaar, als licht rijbewijs ingezet mag worden.

met 30 Kw bijvoorbeeld, mag je er nog voor licht op afrijden, maar ook voor zwaar.

Afrijden voor 25 Kw mag volgens mijn boekkies op een motor met max 35 Kw.


EDIT: ff nagezocht, en ik heb ongelijk. Zwaar is boven 35 Kw, licht eronder.
Motor voor beide inzetten kan dus niet.
 
Laatst bewerkt:
Zeg niet dat jullie geen gelijk hebben hoor..
Ben nou benieuwd hoe het wel zit.

Ik linkte de CBR-site voor je.. :+ Daar staat dat als je voor zwaar examen doet, de motor een vermogen moet hebben van 35kW of meer.. En dat je beide examens in dezelfde categorie moet doen dus.. Lijkt mij helaas vrij duidelijk..

Naja, succes ermee in ieder geval... :)

@ mijn bovenganger: het gaat juist om de omgekeerde situatie... Op een te lichte motor examen doen voor zwaar rijbewijs.
 
Laatst bewerkt:
Vooruit dan MRA, dat zoeken zal wel niet gaan:
Theorie: 2 juni gehaald (3 fout)
AVB: 20 mei gehaald (1 fout)
AVD: 2 juli
Motor: Honda CB500 (?)
Rijschool: Wolf rijbewijsshop Tilburg
 
Ik blijf nog wel een topicje halen *O* wiehoeee!
Heb nog steeds de rust niet om mn hele verhaal te doen!
 
Ik linkte de CBR-site voor je.. :+ Daar staat dat als je voor zwaar examen doet, de motor een vermogen moet hebben van 35kW of meer.. En dat je beide examens in dezelfde categorie moet doen dus.. Lijkt mij helaas vrij duidelijk..

Naja, succes ermee in ieder geval... :)

@ mijn bovenganger: het gaat juist om de omgekeerde situatie... Op een te lichte motor examen doen voor zwaar rijbewijs.
Had over je post heen gelezen.
Dan is het nu wel duidelijk :+
 
Vooruit dan MRA, dat zoeken zal wel niet gaan:
Theorie: 2 juni gehaald (3 fout)
AVB: 20 mei gehaald (1 fout)
AVD: 2 juli
Motor: Honda CB500 (?)
Rijschool: Wolf rijbewijsshop Tilburg
Staat erin :)
 
Shooter
Theorie: 09-04-2009 *O*
AVB: 11-06-2009 *O*
AVD: 31-08-2009 (tja vakantie :? )
Lesmotor: Kawasaki ER- 6n
Rijschool: Eddy Bouwhuis, Meppel

Hierbij mijn bijdrage voor deel 29 en vast voor 30 :D
 
Laatst bewerkt:
zeg wat is dit nou voor een ondertitel!!! ik had nog zon mooie.. :\

Destiny_
wat een te gekke tweewieler heb jij *D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan