Wanneer ben je klaar voor het theorie examen

Gefeliciteerd, en bedankt voor de vraag. Kan ik ook even kijken of ik theorie nog een beetje beheers
 
Nou 18 december op voor mijn avb examen 😁 nog enige tips ?

- Lekker ontspannen motorrijden zoals je geleerd hebt.

- Je examinator zou niet teveel op je snelheid moeten letten, als je even kort 20-30kmh te snel moet rijden om in de veilige ruimte te blijven wordt dat juist van je verwacht.

- Maak je niet te druk, je kan het al, je moet het alleen even laten zien.

- Zorg dat je warme kleding aan hebt, als je het koudt krijgt ga je gespannen rijden.


Waar mag je afrijden?
 
Het is avb nog geen avd maar ik moet me melden bij cbr centrum shiphol kruisweg amsterdam ze hebben eigen groot terrein daar heb het al eens gezien het is daar echt puur ingericht voor het avb examen staan ook nooit voertuigen geparkeerd daar 😁 mijn avd zal amsterdam of oostzaan zijn
 
- Lekker ontspannen motorrijden zoals je geleerd hebt.

- Je examinator zou niet teveel op je snelheid moeten letten, als je even kort 20-30kmh te snel moet rijden om in de veilige ruimte te blijven wordt dat juist van je verwacht.

- Maak je niet te druk, je kan het al, je moet het alleen even laten zien.

- Zorg dat je warme kleding aan hebt, als je het koudt krijgt ga je gespannen rijden.


Waar mag je afrijden?
Zie mijn eerdere bericht en bedankt voor de tips enige wat mijn instructeur zegt ik weet dat je het kan ga alleen niet te vroeg naar je rem duiken de examinator zou dat kunnen zien als te vroeg remmen
 
Zie mijn eerdere bericht en bedankt voor de tips enige wat mijn instructeur zegt ik weet dat je het kan ga alleen niet te vroeg naar je rem duiken de examinator zou dat kunnen zien als te vroeg remmen
Vooral ontspannen zijn. Je rijschool heeft er als t goed is voor gezorgd dat je klaar bent. Alles en iedereen schijnt zijn rijbewijs te halen dus waarom zou t jou niet lukken?
 
Het is avb nog geen avd maar ik moet me melden bij cbr centrum shiphol kruisweg amsterdam ze hebben eigen groot terrein daar heb het al eens gezien het is daar echt puur ingericht voor het avb examen staan ook nooit voertuigen geparkeerd daar 😁 mijn avd zal amsterdam of oostzaan zijn
Ja prima terrein en overzichtelijk ook. De examinatoren waren er ook relaxed, iig toen ik m'n AVB daar had. Tip die m'n instructeur daar gaf; rij echt helemaal door tot het einde (dus net voorbij de laatste pionnetjes), dat draait wat makkelijker en dan kom je net wat relaxter op 50 km/u uit voor bijv de stopproeven. Ik zag veel al andere kandidaten al voor het einde draaien, maar omdat er toch alleen maar mensen voor AVB komen kun je prima verder doorrijden als je maar in de gaten houdt of er niet iets aankomt. Klinkt nu misschien een beetje vaag, maar zal ter plekke wel helemaal duidelijk worden :)
 
Eigenlijk wel eens met wat je zegt, ik ben dan ook van mening dat ze bij het CBR wel erg soepel zijn mbt het aantal antwoorden dat je fout mag hebben.
Ik heb dagelijks op de weg het idee dat er veel te veel bestuurders 6 fout op hun theorie-examen hadden. 1. Geen richting, 2. Links blijven rijden, 3. Voorrang nemen waar je het niet hebt, 4. Bumperkleven, 5. Telefoon in de hand, 6. Kruispunt blokkeren. :+

Succes @Kanjer12 !
zo fucking irritant, die bumperklevers.... ze gaan heel dicht op jouw voorbumper of voorwiel rijden. :+ Het zijn vaak ook de mensen die zich schuldig maken aan nr 2!!!
 
Ja prima terrein en overzichtelijk ook. De examinatoren waren er ook relaxed, iig toen ik m'n AVB daar had. Tip die m'n instructeur daar gaf; rij echt helemaal door tot het einde (dus net voorbij de laatste pionnetjes), dat draait wat makkelijker en dan kom je net wat relaxter op 50 km/u uit voor bijv de stopproeven. Ik zag veel al andere kandidaten al voor het einde draaien, maar omdat er toch alleen maar mensen voor AVB komen kun je prima verder doorrijden als je maar in de gaten houdt of er niet iets aankomt. Klinkt nu misschien een beetje vaag, maar zal ter plekke wel helemaal duidelijk worden :)
Kleine correctie examen is verplaatst door cbr naar 2 januari niet dat dat erg is wat extra oefening kan nooit kwaad 😅 en als ik dan slaag gelijk een mooie start van het nieuwe jaar 😁
 
Blijkbaar snap je het dan nog niet helemaal en heb je gegokt of fouten gemaakt. In het verkeer kan je zo voor twijfel zorgen en ongelukken. Er hangen levens aan jouw kennis. Ik zou nog even door leren ipv gokken met ander mans leven..
Ik denk dat vooral de oude garde een opfriscursus kan gebruiken. Die mensen hebben vaak heel andere regels geleerd.
Misschien zou een theorie examen ook voor voetgangers en fietsers verplicht moeten worden voordat ze de weg op mogen :+
Zo zie ik regelmatig voetgangers die denken voorrang te hebben als ik haaientanden heb etc
 
Wanneer ben je klaar voor het theorie-examen?

Eigenlijk ALTIJD! Want het stelt geen FUCK voor.
Je pakt het boekje en leest dat 1x aandachtig door.
Daarna nog een keer speciaal kijken naar lengtes/ afstanden:
=> uitstekende lengte bagage-remweg bij 100kmh en hoe ver uit de bocht parkeren ect.====> KLAAR!!!
(die lengtes/ afstanden kan je na het examen direct weer vergeten)

Je bent nu helemaal gereed voor het theorie-examen.
Ik ben 3x zo door de theorie gekomen: auto, motor en personen-vervoer.
Nee, ik heb er NOOIT voor hoeven spieken.

Trouwens die multiple-choice-vragen zijn sowieso onzin.
Zelfs de ergste debiel heeft nog 33% kans de vraag goed te beantwoorden.
Vaak zit er ook nog een onzin-antwoord tussen: Dan is de kans voor het goede antwoord al 50%.
 
Laatst bewerkt:
- Lekker ontspannen motorrijden zoals je geleerd hebt.

- Je examinator zou niet teveel op je snelheid moeten letten, als je even kort 20-30kmh te snel moet rijden om in de veilige ruimte te blijven wordt dat juist van je verwacht.

- Maak je niet te druk, je kan het al, je moet het alleen even laten zien.

- Zorg dat je warme kleding aan hebt, als je het koudt krijgt ga je gespannen rijden.


Waar mag je afrijden?
Van tevoren een banaantje eten, een natuurlijke rustgever.
 
Wanneer ben je klaar voor het theorie-examen?

Eigenlijk ALTIJD! Want het stelt geen FUCK voor.
Je pakt het boekje en leest dat 1x aandachtig door.
Daarna nog een keer speciaal kijken naar lengtes/ afstanden:
=> uitstekende lengte bagage-remweg bij 100kmh en hoe ver uit de bocht parkeren ect.====> KLAAR!!!
(die lengtes/ afstanden kan je na het examen direct weer vergeten)

Je bent nu helemaal gereed voor het theorie-examen.
Ik ben 3x zo door de theorie gekomen: auto, motor en personen-vervoer.
Nee, ik heb er NOOIT voor hoeven spieken.

Trouwens die multiple-choice-vragen zijn sowieso onzin.
Zelfs de ergste debiel heeft nog 33% kans de vraag goed te beantwoorden.
Vaak zit er ook nog een onzin-antwoord tussen: Dan is de kans voor het goede antwoord al 50%.
Wanneer heb je voor het laatst een theorie examen gedaan?

Ik had er ook nooit heel veel moeite mee en ben altijd na 1x geslaagd, maar 'stelt niks voor' zou ik zeker niet zeggen.

Helemaal als je je bedenkt dat er echt maar een +-40% slagingspercentage is. Voor een hoop mensen stelt het dus weldegelijk wat voor.

Ik ben ook wel van mening dat het CBR het theorie examen gebruikt als melkkoe, sommige vragen slaan echt helemaal nergens op.

Ik kreeg op mijn examen voor de motor de vraag: mag een buitenlands touringcar gebruik maken van de busbaan buiten de bebouwde kom?

Bijzonder hoe dat relevant is voor motorrijden.
 
Laatst bewerkt:
Wanneer ben je klaar voor het theorie-examen?

Eigenlijk ALTIJD! Want het stelt geen FUCK voor.
Je pakt het boekje en leest dat 1x aandachtig door.
Daarna nog een keer speciaal kijken naar lengtes/ afstanden:
=> uitstekende lengte bagage-remweg bij 100kmh en hoe ver uit de bocht parkeren ect.====> KLAAR!!!
(die lengtes/ afstanden kan je na het examen direct weer vergeten)

Je bent nu helemaal gereed voor het theorie-examen.
Ik ben 3x zo door de theorie gekomen: auto, motor en personen-vervoer.
Nee, ik heb er NOOIT voor hoeven spieken.

Trouwens die multiple-choice-vragen zijn sowieso onzin.
Zelfs de ergste debiel heeft nog 33% kans de vraag goed te beantwoorden.
Vaak zit er ook nog een onzin-antwoord tussen: Dan is de kans voor het goede antwoord al 50%.
Zeker heuuuul lang geleden. Mss moet je vd week eens een proef examen maken;)

Er zitten zeker wel wat vreemde vragen tussen.

Op een T splitsing haal je een auto in, maar er komt een auto van links. Die rechts af wilt slaan. je rijd nu als motor op zijn rijbaan tegen het verkeer in. Wie heeft voorrang.
 
Laatst bewerkt:
Mijn laatste examen was 8 jaar geleden.

Laat me effe raden..................?
NATUURLIJK is examen van vandaag VEEL moeilijker. :N

Nooit veel moeite gehad om informatie tot me te nemen.
(oke, ik was op school niet het domste jongetje van de klas)
 
Toen ik voor mijn theorie examen moest raakte ik aan de praat met een andere die al voor de 6e keer examen moest doen. Na het examen (in 1x gehaald) nog even op hem gewacht... weer gezakt. Voor sommigen is het dus óf heel moeilijk, óf ze vinden het doorlezen van het boekje te veel moeite.
Ik heb destijds 1x het boekje doorgelezen en vervolgens een paar proefexamens gedaan.

Voor mij het handigst bij de voorrangsvragen (je herkent ze al aan het plaatje), begin meteen met in je hoofd de situatie te beoordelen, nog voor de vraag uitgesproken wordt en zoek dan pas het juiste antwoord op in de verschillende opties. (Ik moest er af en toe zelfs om denken dat ik niet al antwoord gaf voor de timer begon te lopen :+ )
 
Mijn laatste examen was 8 jaar geleden.

Laat me effe raden..................?
NATUURLIJK is examen van vandaag VEEL moeilijker. :N

Nooit veel moeite gehad om informatie tot me te nemen.
(oke, ik was op school niet het domste jongetje van de klas)
Ik dacht je geeft snel antwoord op mijn vraag zonder te spieken op internet:)

T splitsing inhalen met een auto van links terwijl je spook rijd:)
 
Nee, nu niet gespiekt. (maar wrs fout?)

Die andere auto ziet jou van rechts komen, dus hij zal jou voorrang moeten verlenen. Ondanks dat je op de verkeerde baan rijdt.
Hooguit mss later een bekeuring omdat je gevaar veroorzaakt omdat je aan het inhalen bent op een kruispunt.

Dit is net zoiets als een ander die van rechts komt op een gelijkwaardige kruising, maar wel door rood rijdt.
Jij hebt dan groen. Ondanks groen moet je die rood-rijder toch voorrang verlenen. En dat terwijl je 'm dan dus niet verwacht.
De schade wordt geclaimd op JOUW verzekering.
 
Terug
Bovenaan Onderaan