Wanneer ben je klaar voor het theorie examen

Kanjer12

MF'er
15 okt 2023
41
39
Ik vroeg me af hoe weet je of je klaar bent voor het theorie examen ? Heb 27 oefen examens gemaakt op theorie leren .nl het is van vekabest ben voor allemaal geslaagd met een gemiddelde van 6 fout 10 november examen wat denken jullie ?
 

Bijlagen

  • Screenshot_20231024-204656.png
    Screenshot_20231024-204656.png
    44 KB · Weergaven: 4
Ik vroeg me af hoe weet je of je klaar bent voor het theorie examen ? Heb 27 oefen examens gemaakt op theorie leren .nl het is van vekabest ben voor allemaal geslaagd met een gemiddelde van 6 fout 10 november examen wat denken jullie ?
Blijkbaar snap je het dan nog niet helemaal en heb je gegokt of fouten gemaakt. In het verkeer kan je zo voor twijfel zorgen en ongelukken. Er hangen levens aan jouw kennis. Ik zou nog even door leren ipv gokken met ander mans leven..
 
Blijkbaar snap je het dan nog niet helemaal en heb je gegokt of fouten gemaakt. In het verkeer kan je zo voor twijfel zorgen en ongelukken. Er hangen levens aan jouw kennis. Ik zou nog even door leren ipv gokken met ander mans leven..

Als die voor allemaal geslaagd is zonder te spieken. Dan vat ik jou response niet. 'Gokken met ander mans leven..' is ook wel echt een bijzondere uitspraak in mijn ogen.
 
Je hebt hier fietspaden waar auto’s te gast zijn. Ik kom van rechts en er komt een auto van links en die rijd door.. dus ik fiets ook door en ik zie hem twijfelen, maar hij rijdt toch door. Ik rij ook gewoon door en hij rijdt gewoon voor mij langs en ik boor bijna mijn fiets in zijn zij kant?! Na dat hij mij dus passeert traps hij op de rem en begint te gillen?! Zo van wat doe je?! Met wat vieze woorden. Dus ik zeg: nou ik kom van rechts. Weet je wat hij zegt?! Je bent een fietser dus je hebt geen voorrang…

Hij is dus met geluk geslaagd voor zijn theorie of was aan het joyriden met zijn kids achter in de auto.
 
Laatst bewerkt:
Uiteraard zonder spieken ik bedoel als ik zou spieken bedonder ik alleen mijn zelf en heeft examen aan vragen ook geen nut
 
Als die voor allemaal geslaagd is zonder te spieken. Dan vat ik jou response niet. 'Gokken met ander mans leven..' is ook wel echt een bijzondere uitspraak in mijn ogen.
Je moet per onderdeel een minimum aantal vragen goed hebben om te slagen voor je theorie-examen: Kennis: Je moet 10 van de 12 vragen goed hebben. Inzicht: Je moet 25 van de 28 vragen goed hebben. Gevaarherkenning: Je moet 13 van de 25 vragen goed hebben.

Als hij structureel fouten maakt op een belangrijk onderdeel. Raad ik hem aan om te blijven leren.
 
Je hebt hier fietspaden waar auto’s te gast zijn. Ik kom van rechts en er komt een auto van links en die rijd door.. dus ik fiets ook door en ik zie hem twijfelen, maar hij rijdt toch door. Ik rij ook gewoon door en hij rijdt gewoon voor mij langs en ik boor bijna mijn fiets in zijn zij kant?! Na dat hij mij dus passeert traps hij op de rem en begint te gillen?! Zo van wat doe je?! Met wat vieze woorden. Dus ik zeg: nou ik kom van rechts. Weet je wat hij zegt?! Je bent een fietser dus je hebt geen voorrang…

Hij is dus met geluk geslaagd voor zijn theorie of was aan het joyriden met zijn kids achter in de auto.
In alle waarschijnlijkheid iemand met een rijbewijs behaald voor 1 mei 2001, op die dag is het ingegaan dat fietsers van rechts voorrang hebben op gelijkwaardige kruisingen.
Aan TS succes in november met je theorie-examen :t
 
Als die voor allemaal geslaagd is zonder te spieken. Dan vat ik jou response niet. 'Gokken met ander mans leven..' is ook wel echt een bijzondere uitspraak in mijn ogen.
het klinkt mss dramatisch, maar het verkeer is wel iets waar we samen aan deelnemen.

Het liefst veilig;)

Dus laat ik het zo formuleren.
 
In alle waarschijnlijkheid iemand met een rijbewijs behaald voor 1 mei 2001, op die dag is het ingegaan dat fietsers van rechts voorrang hebben op gelijkwaardige kruisingen.
Aan TS succes in november met je theorie-examen :t
Of iemand die het gewoon geen reet interesseert. Het lijkt wel of de groep die van mening is dat hun eigen regels boven die van de overheid gaan met de dag groter wordt.
 
Soms 1 fout op meerdere proef examens prima, maar verder moet het echt 0 fout zijn.

Eigenlijk wel eens met wat je zegt, ik ben dan ook van mening dat ze bij het CBR wel erg soepel zijn mbt het aantal antwoorden dat je fout mag hebben.
Ik heb dagelijks op de weg het idee dat er veel te veel bestuurders 6 fout op hun theorie-examen hadden. 1. Geen richting, 2. Links blijven rijden, 3. Voorrang nemen waar je het niet hebt, 4. Bumperkleven, 5. Telefoon in de hand, 6. Kruispunt blokkeren. :+

Succes @Kanjer12 !
 
In alle waarschijnlijkheid iemand met een rijbewijs behaald voor 1 mei 2001, op die dag is het ingegaan dat fietsers van rechts voorrang hebben op gelijkwaardige kruisingen.
Aan TS succes in november met je theorie-examen :t
Bij een gelijkwaardige kruising geldt de regel: rechts heeft voorrang (artikel 15 lid 1 Regelement Verkeersregels en Verkeerstekens 1990). Dus in dit geval heeft de (van rechts komende) fietser in principe voorrang.

Snel verkeer voor op langzaam is nog uit de tijd van de Duitse bezetting lees ik.. ik had pas na 2001 mijn rijbewijs dus ik weet ook niet beter.
 
Laten we dat vooral boven aan zetten, succes met het behalen van je theorie.

En stay save! Want als motor bestuurder wordt je zo om getikt op de weg. Ook al ken je de regels, altijd blijven opletten! Zorg dat ze je zien! (Ipv horen)
:)
 
Blijkbaar snap je het dan nog niet helemaal en heb je gegokt of fouten gemaakt. In het verkeer kan je zo voor twijfel zorgen en ongelukken. Er hangen levens aan jouw kennis. Ik zou nog even door leren ipv gokken met ander mans leven..
Als we levens aan kennis gaan hangen van de gemiddelde automobilist dan zijn we morgen allemaal morsdood.. Want die kennis is ver te zoeken.

Een voldoende examen geeft voldoende kennis om aan het verkeer deel te nemen. Anders zou het CBR wel een 0 fouten beleid gaan hanteren. En alleen een thoerie examen geeft je nog geen rijbewijs. Je instructeur zal je ook nog zat gaan bijbrengen over hoe veilig motor te rijden. En daarna moet je nog tijdens het AVD examen laten zien dat je het echt kan. Daar hebben ze namelijk wel een 0 fouten beleid qua bijv. voorrangsregels.

@Kanjer12 , Gewoon zorgen dat je snapt wat er staat bij de uitleg en waarom bepaalde regels zo zijn. Dan heb je je prima voorbereid voor het examen. En als je al die examens al gehaald hebt dan hoef je je geen zorgen te maken voor het echte examen. Komt helemaal goed :t
 
Als we levens aan kennis gaan hangen van de gemiddelde automobilist dan zijn we morgen allemaal morsdood.. Want die kennis is ver te zoeken.

Een voldoende examen geeft voldoende kennis om aan het verkeer deel te nemen. Anders zou het CBR wel een 0 fouten beleid gaan hanteren. En alleen een thoerie examen geeft je nog geen rijbewijs. Je instructeur zal je ook nog zat gaan bijbrengen over hoe veilig motor te rijden. En daarna moet je nog tijdens het AVD examen laten zien dat je het echt kan. Daar hebben ze namelijk wel een 0 fouten beleid qua bijv. voorrangsregels.

@Kanjer12 , Gewoon zorgen dat je snapt wat er staat bij de uitleg en waarom bepaalde regels zo zijn. Dan heb je je prima voorbereid voor het examen. En als je al die examens al gehaald hebt dan hoef je je geen zorgen te maken voor het echte examen. Komt helemaal goed :t
Dankjewel ik blijf het tot aan de dag voor examen lichtjes herhalen om het vers te houden zullen we maar zeggen neem het wel dus echt serieus alleen heb je ook zo iets als wat mijn leraar over leren noemde als in dat je zoveel intensief leert dat je juist dingen vergeet of door elkaar gaat halen
 
Je hebt hier fietspaden waar auto’s te gast zijn. Ik kom van rechts en er komt een auto van links en die rijd door.. dus ik fiets ook door en ik zie hem twijfelen, maar hij rijdt toch door. Ik rij ook gewoon door en hij rijdt gewoon voor mij langs en ik boor bijna mijn fiets in zijn zij kant?! Na dat hij mij dus passeert traps hij op de rem en begint te gillen?! Zo van wat doe je?! Met wat vieze woorden. Dus ik zeg: nou ik kom van rechts. Weet je wat hij zegt?! Je bent een fietser dus je hebt geen voorrang…

Hij is dus met geluk geslaagd voor zijn theorie of was aan het joyriden met zijn kids achter in de auto.
Hm. Misschien even je eigen post ter harte nemen:

het klinkt mss dramatisch, maar het verkeer is wel iets waar we samen aan deelnemen.

Het liefst veilig;)

Dus laat ik het zo formuleren.
…….
 
Soms 1 fout op meerdere proef examens prima, maar verder moet het echt 0 fout zijn.
Dan wil ik wel eens zien wat er door de gemiddelde MFer gehaald gaat worden op een CBR A theorie examen. Vooral de oudgedienden weten zo te horen niet hoe geniepig sommige vraagstellingen zijn, of hoe onduidelijk de gevaarherkenning foto's kunnen zijn.
Ben zelf docent, en ik ben genoeg vragen bij CBR tegengekomen waar bij het CE een dikke vette streep door heen zou gaan i.v.m. meerder manieren van interpreteren ed.
 
Terug
Bovenaan Onderaan