Wanneer ben je klaar voor het theorie examen

De trick is om Vekabest te gebruiken om oefenexamens te leren.. Zij maken ook de theorie vragen voor het CBR.

Maak net zo lang een stuk of 30 oefenexamens tot je alle vragen goed hebt.. dan examen doen.
Dan heb je onderhand elke vraag wel een keer voorbij zien komen in de ene vorm of de ander.
 
Mijn laatste examen was 8 jaar geleden.

Laat me effe raden..................?
NATUURLIJK is examen van vandaag VEEL moeilijker. :N

Nooit veel moeite gehad om informatie tot me te nemen.
(oke, ik was op school niet het domste jongetje van de klas)

8 jaar geleden valt mee, maar het examen wordt wel steeds moeilijker gemaakt met de tijd. Dat is ook wel logisch, het verkeer wordt ook alsmaar complexer. Ik gok dat minstens 99% van de mensen die 30 jaar geleden een theorie examen gehad hebben zouden zakken als ze er nu weer een zouden doen.

Daarmee wil ik niet zeggen dat al die mensen(een klein deel wel) de regels in het algemeen niet kennen, maar het CBR heeft nu echt wel een focus gemaakt van steeds meer hele specifieke kennisstukken en vragen, die een normaal persoon niet weet en na het examen weer vergeet. Als zoiets ooit ter sprake komt Google je het, zo simpel is dat. De WVW, RVV, RV en RW zijn samen duizenden artikelen, waarvan je in je hele leven met 90% niet bewust te maken krijgt, maar elk jaar kiest het CBR een paar verstopte stukjes uit die je dan even moet weten.

Los van de toenemende onderdelen van het examen, nu zijn het er al 3. Dus elk examen bestaat uit 3 examens, waardoor je dus nu ook 3x zoveel kans hebt om te zakken. Haal je deel 1 en 2 met flag en wimpel, wel maar net 3 niet, balen gezakt en je mag de volgende keer weer voor €50 de drie delen doen. Als snap ik de toevoeging van het 3de deel wel, het binnen 7 seconden beantwoorden van inzichtvragen.

Het is misschien onpopulair maar ik denk dat het theorieexamen makkelijker gemaakt moet worden, maar elke 5 jaar opnieuw gedaan zou moeten worden.

Mensen zakken nu 4,5,6,9 keer op hele specifieke kutvragen terwijl oma Gertje die in 1987 haar rijbewijs haalde, 20 jaar niet meer dan 1000km per jaar gereden heeft, nieteens weet wat een spitsstrook is, gewoon lekker mag blijven karren.
 
Laatst bewerkt:
8 jaar geleden valt mee, maar het examen wordt wel steeds moeilijker gemaakt met de tijd. Dat is ook wel logisch, het verkeer wordt ook alsmaar complexer. Ik gok dat minstens 99% van de mensen die 30 jaar geleden een theorie examen gehad hebben zouden zakken als ze er nu weer een zouden doen.
Tussen mijn laatste th examen en th examen ervoor zat bijna 35 jaar.
Ik heb niet ervaren dat de laatste veel moeilijker was vwb verkeersregels ect.
Daarom verwacht ik ook niet dat examen laatste 8 jaar wel vreselijk veel moeilijker zullen zijn geworden.

Mijn laatste keer betrof een personen-vervoer-RBW.
Theorie is zelfde maar er komt dan nog theorie bij vwb meerijden passagiers en rijtijden ect.

Bij dat laatste examen ook allerlei lieden die volledig gestresst naar het examen gingen.
Een enkeling stond op de gang nog met het leerboekje in de hand om verkeerssituaties te bekijken.
Waarom?? Als je de materie beheerst (of denkt te beheersen) is er geen enkele reden voor paniek.

Trouwens:
Al die proefexamens steeds maar weer doornemen dat werkt dus niet. Heb ik zelf dus ook NOOIT gedaan.
Veel van die gasten herkennen het plaatje en weten dan dat ze "B" moeten invullen.
Ze hebben een kunstje geleerd en bekend is welke letter erbij hoort. De situatie werkelijk beoordelen kunnen ze feitelijk niet.

Zelfs heel gangbare verkeersborden weten ze niet wat het betekent. Ja, ze weten nog dat met examen een "C" moest worden ingevuld.
Deze klanten komen later in aanmerking voor 'Slechtste chauffeur van NL'.

Ik denk dat het verkeer in NL er heel erg mee geholpen kan zijn om bijv eens in de 10jaar een eenvoudig herhaal-examen te moeten doen.
Theorie en praktijk. Simpel stukje rijden en een paar eenvoudig(er) theorie-vragen.
Ook nieuwe verkeersborden of -regels kunnen gelijk onder de aandacht worden gebracht.
Vervolgens advies of dwang (voor de ergsten) om nog een paar rijlessen te gaan (moeten) nemen.
Dan vallen de ergste kneuzen er vanzelf tussenuit.
 
Laatst bewerkt:
Ik had mijn rijbewijs al 30 jaar voordat ik opging voor de motor. Auto rbw zowel theorie als praktijk in 1x geslaagd, voor de motor daarentegen, ben ik op het theoriegedeelte 3 of 4 keer gezakt. Puur door de vieze smerige suggestieve vragen die er in staan. Het is gewoon een loterij….
 
Voor mij waren oefenexamens juist een hele fijne leermethode. Ik leer praktisch, uit een boek leer ik juist veel lastiger.

Voor mijn motor heb ik het boekje juist heel weinig gebruikt, vooral de kennis die ik al had en de oefenexamens. Je meet met een oefenenexamen direct je kennis en krijgt bevestiging van wat je al weet en waar je aan moet werken.

Ik deed dat tot ik 5 examens op rij foutloos kon.
 
Laatst bewerkt:
Beiden zowel parkeren als inhalen is niet toegestaan binnen 5 meter van een kruispunt of voetgangers oversteekplaats 🙂

Het is niet (meer) verboden sinds het huidige RVV1990 om in te halen op of ter hoogte van een kruising.

Als de auto van links dan ook nog haaien tanden heeft op de T-splitsing moet hij iedereen voorrang verlenen.

Toch wordt er aangegeven dat je mag inhalen als dit geen lgevaar oplevert, wat natuurlijk voor elke situatie geld. Net als door groen rijden bij haaien tanden en dan je voorrang nemen. Die moet je krijgen.

Zo wel wettelijk als verzekering technisch kan deze situatie dus anders worden geïnterpreteerd.

Wettelijk sta je goed. Maar de verzekering kan het zien als een onnodig risico.
 
Het is niet (meer) verboden sinds het huidige RVV1990 om in te halen op of ter hoogte van een kruising.

Als de auto van links dan ook nog haaien tanden heeft op de T-splitsing moet hij iedereen voorrang verlenen.

Toch wordt er aangegeven dat je mag inhalen als dit geen lgevaar oplevert, wat natuurlijk voor elke situatie geld. Net als door groen rijden bij haaien tanden en dan je voorrang nemen. Die moet je krijgen.

Zo wel wettelijk als verzekering technisch kan deze situatie dus anders worden geïnterpreteerd.

Wettelijk sta je goed. Maar de verzekering kan het zien als een onnodig risico.
Volgens cbr en huidige theorie boek echter niet heb namelijk de vraag bij me examen gehad (begrijp me niet verkeerd ik geloof je maar toen ik nee antwoorde op het examen werd dat goed gekeurd )
 
Leuk man! Kun je straks ook gezellig naar knutsel en BBq / kampeer bij eenkomsten komen:)

Met je motor;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan