Het grote Kamperen op je motor deel 4 met je zak op de mat.

Als ik het zat ben klop ik " camping" in de navigatie en tuf ik naar de eerste de beste camping, is het echt niks dan naar de volgende.
In mijn geval is het tent bouwen, eten koken, eten , doezen borrel en naar bed. Het maakt mij dan ook weinig uit waar ik sta . 😆

Hoe dan ook, heel veel plezier, ik hoop dat je het net zo geweldig vindt als al die dwazen hier op dit forum 🤪

Dat doe ik zo ook, al probeer ik wel vaak een camping te zoeken vlakbij een plaatsje (loopafstand). Ik struin graag nog wat rond, of zoek een terrasje op. Ook ben ik niet zo'n camping kok ;)
 
Jouw volgorde is mogelijk, maar je vergeet het belangrijkste. Bedenk: Je bent op vakantie!

Als je op je camping-plek bent dan...…… Eerst tuinstoel uitklappen, de tas induiken, dan KLIK...………….eerst effe zitten met een BIERTJE! 🍺
Daarna de volgorde die jij benoemt!

Dat biertje kan ik meestal ook geen nee tegen zeggen ;)
 
neemt altijd wel flesje rum of whiskey mee
 

Bijlagen

  • IMG_20180906_191736.jpg
    IMG_20180906_191736.jpg
    165,6 KB · Weergaven: 8
  • IMG-20180706-WA0011.jpeg
    IMG-20180706-WA0011.jpeg
    72,5 KB · Weergaven: 9
Dat doet me denken aan Camping Alpirsbach in het Zwarte Woud. Die verkopen bier van de lokale brouwerij en bij aankomst krijg je er eentje gratis want "de tent opzetten gaat beter met bier".

In 2016 was ik er voor het laatst. De eigenaar vertelde me dat hij met pensioen ging en per eind van het jaar de camping had over gedaan aan een nieuwe eigenaar. Ben er niet meer geweest sinds die tijd, ergens wil ik de herinnering aan die oude baas levend houden. Hij serveerde namelijk ook heerlijke forellen of currywurst in zijn kleine restaurantje.
 
Prijstechnisch, lastig
 
Ieder zijn ding. Eerst settelen dan relaxen. Als ik eenmaal zit zakt het animo om de tent op te zetten met de minuut. Misschien komt het ook omdat ik geen alcohol nuttig. Dus het verlangen ernaar heb ik niet.

Same here.
Eerst tent opzetten, dan even snel de motor nalopen, evt ketting smeren en mijn motor lust wel eens een slokje olie. Dat doe ik altijd meteen, dan vergeet ik het niet. En die motor zeult me heel Europa door, dus die verdient best wat aandacht.
 
Ik ben voornamelijk een meelezer en heb al veel aan dit forum gehad. Over een paar weken ga ik een ronde door midden en Noord Engeland maken van 5 rijdagen. De route is een leuke klus geweest, maar ligt klaar. De spullen heb ik ook al, wordt mijn eerste kampeervakantie. Onderweg zal ik de campings moeten zoeken, maar zou graag tevoren al een lijst willen hebben om het zoeken wat makkelijker te maken. Hebben jullie tips voor sites of apps om tevoren of ter plekke te zoeken? Ik heb nu camping.info er op staan.

Ik gebruik al jaren het POI-bestand van Archies campings in mijn navigatie, maar sinds dit jaar ook de app op mijn telefoon. Voordeel van de app is dat die gelijk je locatie pakt, en meteen alle campings in de omgeving laat zien. Uiteraard kan je ook de gegevens zien, openingstijden, aantal plaatsen, of ze deelnemen aan bepaalde kortingsacties, of gelijk doorklikken naar de website. Het poi-bestand is gratis, de app kost volgens mij 2 euro. Hij is heel accuraat en het gebeurd mij maar heel zelden dat een camping niet in het bestand staat.
 
Ik gebruik ook sinds vorig jaar de Archies app in aanvulling op de POIs in mijn Garmin. Die POIs vond ik al erg makkelijk. De app heb ik ingesteld op alleen campings laten zien die kleiner zijn dan 50 plaatsen. Daarvan heb ik er toch een paar gehad (omgeving Lac de Serre Poncon) die allemaal echt niet te vinden waren.
 
Ik gebruik ook sinds vorig jaar de Archies app in aanvulling op de POIs in mijn Garmin. Die POIs vond ik al erg makkelijk. De app heb ik ingesteld op alleen campings laten zien die kleiner zijn dan 50 plaatsen. Daarvan heb ik er toch een paar gehad (omgeving Lac de Serre Poncon) die allemaal echt niet te vinden waren.

Dat is apart, gebeurd mij eigenlijk zelden tot nooit. Wel eens gehad dat campings definitief gesloten zijn, of dat nieuwe campings er nog niet op staan. Dan doe ik bij thuiskomst even een mailtje richting de makers van de app en wordt het aangepast. Na de update klopt het dan weer. Maakt ook niet uit, er staan ruim 30.000 campings in de app en die kunnen ze natuurlijk ook onmogelijk allemaal zelf controleren.

Gebeurd wel eens dat dat het aankomstpunt net niet helemaal klopt, dat het net aan het eind van een straatje is en het viapunt aan het begin, maar meestal is het door bordjes dan wel te vinden.
 
Iemand hier ervaring met zadeltassen en dan met name hoe te bevestigen aan/op de motor?
Ik heb een setje tassen van xlmoto gekocht en zelf een rekje gemaakt:
IMG_20190416_211507_534.jpg

Maar nu het op het bevestigen aan komt merk ik dat dat nog niet zo netjes lukt.
Tussen de 2 tassen zitten 2 brede platte banden maar die zijn helaas niet lang genoeg. Of mijn V-strom is te breed dat kan ook.
Dus moet het tas voor tas aan het rekje vast.
Waar ik nu op uitkwam:
De brede banden die rondom de tassen zitten haal ik nu om het rekje heen en sluit ze dan.
Dan kunnen de tassen nog wat naar voor en achter schuiven. Dus heb ik een los spanbandje er in de lengte om heen getrokken.
Dan lijkt het wel okay vast te zitten maar ik vroeg me af zijn er ervaringsdeskundige hier? Betere en vooral makkelijkere manieren?

Ik ben nu nog op mijn werk, zal straks thuis wel eens wat foto's maken met de tassen op de motor. Ter verduidelijking :)
 
Ik gebruik al jaren het POI-bestand van Archies campings in mijn navigatie, maar sinds dit jaar ook de app op mijn telefoon. Voordeel van de app is dat die gelijk je locatie pakt, en meteen alle campings in de omgeving laat zien. Uiteraard kan je ook de gegevens zien, openingstijden, aantal plaatsen, of ze deelnemen aan bepaalde kortingsacties, of gelijk doorklikken naar de website. Het poi-bestand is gratis, de app kost volgens mij 2 euro. Hij is heel accuraat en het gebeurd mij maar heel zelden dat een camping niet in het bestand staat.

Archies app, ken ik helemaal niet. Werkte meestal gewoon met google maps of met mijn TomTom. Zal het eens bekijken.
 
Dat is apart, gebeurd mij eigenlijk zelden tot nooit. Wel eens gehad dat campings definitief gesloten zijn, of dat nieuwe campings er nog niet op staan. D

Het is mij in andere gebieden ook nooit gebeurd. Ook niet toen ik nog alleen de POIs op mijn GPS gebruikte. Eén plek was duidelijk dat er ooit een camping was geweest, maar op de toerit was halverwege een bouwhek geplaatst dat dermate verroest was dat het er waarschijnlijk al een tijd had gestaan.

Op andere plekken waren waarschijnlijk boerencampings geweest. Misschien dat voor die kleine campings het toch tegenviel met de klandizie in die regio en ze daarom maar gesloten zijn.

Uiteindelijk iets verderop een camping gevonden die in geen enkele POI stond. Ik heb er ook nooit een beheerder gezien en dus uiteindelijk heb ik er gratis gestaan.
 
Laatst bewerkt:
Okay onder tussen weer thuis en het is eindelijk een beetje ok buiten.

Het rekje:
1557501574-600-x-338px-IMG_20190510_171259744.jpg


Achterkant van de tas:
1557501574-600-x-338px-IMG_20190510_171318182.jpg


De tas aan het rekje zoals ik het bedacht had:
1557501574-600-x-338px-IMG_20190510_171641405.jpg


1557501574-600-x-338px-IMG_20190510_171649180.jpg


1557501575-600-x-338px-IMG_20190510_171659242.jpg


De oranje strap kan ik nog op lengte knippen. Denk dat het zo misschien wel het beste vast zit.
Heel groot zijn ze trouwens niet, in deze zit nu mijn slaapzak en opblaas kussen.
Nou heb ik wel zo een ouderwetse enorme slaapzak..
Denk aan de andere kant de kleding, dan heb ik de grote roltas voor tent en matje blijft de topkoffer over voor de rest wat ruim past dan. Ook wel eens fijn ruimte genoeg.;)

Maar de vraag was eigenlijk:
Wie heeft er een ander idee hoe ik dit makkelijk en goed kan vast maken?
 
...
Maar de vraag was eigenlijk:
Wie heeft er een ander idee hoe ik dit makkelijk en goed kan vast maken?

Je zou aan de kleine oogjes aan de zijkant een strap kunnen maken die je aan het rekje vastmaakt of je zou nog een band onder de twee rechtopstaande banden kunnen steken welke je dan om het rekje heenklemt en zoals nu aan de voorkant vastmaakt. Dat laatste lijkt op wat je nu hebt, alleen zou je dat dan met zo'n klik gesp kunnen maken zodat het wat makkelijker los en vast gaat. Dat lijkt mij de mooiste oplossing. Maar denk dat het zo erg mooi zit.

Zelf heb ik de tassen ook, maar ik heb ze zonder rekje want voor mij is de band wel lang genoeg. Dat zit ook redelijk vast met een strap aan het voorste oogje naar de bijrijdersvoetsteun en een strap over het achterspatbord aan het achterste oogje.
 
Is het rekje bedoeld en berekend om er tassen aan te hangen, of zijn ze bedoeld (en berekend) als afstandhouder zodat zadeltassen niet naar binnen gaan hangen of het plasticwerk raken? Ze lijken mij op het eerste gezicht niet erg stevig?

Edit: Zie nu dat je ze zelf hebt gemaakt. Ik zou de tassen gewoon ruilen tegen andere zadeltassen met langere banden die wel op de gebruikelijke manier vastgemaakt kunnen worden. Veel veiliger, scheelt enorm veel gehannes met vastmaken elke keer en je drukt je spullen niet telkens plat met die spanband..
 
Laatst bewerkt:
Is het rekje bedoeld en berekend om er tassen aan te hangen, of zijn ze bedoeld (en berekend) als afstandhouder zodat zadeltassen niet naar binnen gaan hangen of het plasticwerk raken? Ze lijken mij op het eerste gezicht niet erg stevig?
Het is zelf gemaakt, niet uitgerekend maar gewoon voor de voet/hand gebogen van 15mm CV buis.
Maar je stelt wel een goede vraag... Echt iets zwaars komt er niet in maar het is wel iets om rekening mee te houden.
Je zou aan de kleine oogjes aan de zijkant een strap kunnen maken die je aan het rekje vastmaakt of je zou nog een band onder de twee rechtopstaande banden kunnen steken welke je dan om het rekje heenklemt en zoals nu aan de voorkant vastmaakt. Dat laatste lijkt op wat je nu hebt, alleen zou je dat dan met zo'n klik gesp kunnen maken zodat het wat makkelijker los en vast gaat. Dat lijkt mij de mooiste oplossing. Maar denk dat het zo erg mooi zit.

Zelf heb ik de tassen ook, maar ik heb ze zonder rekje want voor mij is de band wel lang genoeg. Dat zit ook redelijk vast met een strap aan het voorste oogje naar de bijrijdersvoetsteun en een strap over het achterspatbord aan het achterste oogje.
Thanks voor je reactie, inderdaad zitten er ook nog oogjes voor een achter op de tassen die kan ik wel gebruiken.

Ik dacht net nog om misschien de rekjes dicht te maken met van die aluminium gaatjes plaat. Zodat er dus eigenlijk een achter plaat is waar de achterkant van de tas tegen aan rust.
 
Ik heb ook van 15 mm cv buis een rek gemaakt , daar hangen 30 ltr zelfbouw koffers aan, al 5 jaar, . nooit problemen mee gehad, ik moet wel zeggen dat mijn rek op 4 plaatsen vast zit. Ik zou deze opstelling gebruiken toch alleen gebruiken als afstandhouders, en zou dan ook gaan voor iets met langere banden.
 
Ik heb er net nog eens aan "gehangen", opzich lijkt het me stevig genoeg.
Zeker omdat er enkel een slaapzak aan de ene kant en het matje aan andere kant in de tassen zit. Dat weegt bij elkaar misschien 5kg.
 
Terug
Bovenaan Onderaan