zantzakkie
Blue boy
- 6 mei 2019
- 1.681
- 1.601
Bijzondere titel, die enige uitleg behoeft.
Als je dagelijks op de motor naar je werk gaat, kom je de standaard zaken tegen.
Zoals de eeuwige vraag van of je vandaag op de motor bent, of het koud was, enz.
Op een gegeven moment wordt dat wel minder.
Maar als je als de winter nadert, steeds meer ruimte krijgt in de stalling, wordt men weer nieuwsgierig.
Zodra de dagen weer langer worden en de zon langer te zien is, wordt het weer drukker, en ga je weer op in de menigte.
Ik kies bewust om met de motorfiets woon-werkverkeer te doen.
Al duurt het maar een half uurtje, ik ben steeds een tevreden mens als ik afstap, ook al loopt het water in ieder gaatje waarvan je niet eens wist dat je ze had
Met een auto kan ook wel, maar dan moet je dagelijks een uur verplicht niks doen, en je steeds afvragen waarom die zak hooi voor je nou zo vreselijk traag is op alles.
Parkeren gebeurt tegenwoordig op een afgebakend stukje parkeerterrein dicht bij de ingang.
Voorzien van goede verlichting, en speciaal uitgemeten motor en scooter plaatsen.
Gewoon geregeld met een collega die ook niet graag ziet dat hij klemgezet wordt door een gare scooter die niet zo zuinig is op z’n spullen.
Dan is het wel handig dat je hoog genoeg in de boom zit om dit gewoon te regelen.
Omkleden op het werk is ook geen probleem, omkleed ruimtes met kapstokken en kachels.
Dus altijd droge en warme kleding.
Van de 400 collega’s, ben ik de enige die vrijwel altijd de motor pakt.
Zodra het warmer wordt loopt het op naar een stuk of 4-5 die regelmatig op de motorfiets komen.
Hoe is het bij jullie geregeld?
Kan je een beetje normaal parkeren?
Ben je de eenzame rijder, die pas gezelschap krijgt als de zon schijnt?
Kan je je kleding drogen? Of moet je aan het eind van de dag in natte zooi huiswaarts?
Ben gewoon nieuwsgierig hoe het er elders aan toe gaat.
Als je dagelijks op de motor naar je werk gaat, kom je de standaard zaken tegen.
Zoals de eeuwige vraag van of je vandaag op de motor bent, of het koud was, enz.
Op een gegeven moment wordt dat wel minder.
Maar als je als de winter nadert, steeds meer ruimte krijgt in de stalling, wordt men weer nieuwsgierig.
Zodra de dagen weer langer worden en de zon langer te zien is, wordt het weer drukker, en ga je weer op in de menigte.
Ik kies bewust om met de motorfiets woon-werkverkeer te doen.
Al duurt het maar een half uurtje, ik ben steeds een tevreden mens als ik afstap, ook al loopt het water in ieder gaatje waarvan je niet eens wist dat je ze had
Met een auto kan ook wel, maar dan moet je dagelijks een uur verplicht niks doen, en je steeds afvragen waarom die zak hooi voor je nou zo vreselijk traag is op alles.
Parkeren gebeurt tegenwoordig op een afgebakend stukje parkeerterrein dicht bij de ingang.
Voorzien van goede verlichting, en speciaal uitgemeten motor en scooter plaatsen.
Gewoon geregeld met een collega die ook niet graag ziet dat hij klemgezet wordt door een gare scooter die niet zo zuinig is op z’n spullen.
Dan is het wel handig dat je hoog genoeg in de boom zit om dit gewoon te regelen.
Omkleden op het werk is ook geen probleem, omkleed ruimtes met kapstokken en kachels.
Dus altijd droge en warme kleding.
Van de 400 collega’s, ben ik de enige die vrijwel altijd de motor pakt.
Zodra het warmer wordt loopt het op naar een stuk of 4-5 die regelmatig op de motorfiets komen.
Hoe is het bij jullie geregeld?
Kan je een beetje normaal parkeren?
Ben je de eenzame rijder, die pas gezelschap krijgt als de zon schijnt?
Kan je je kleding drogen? Of moet je aan het eind van de dag in natte zooi huiswaarts?
Ben gewoon nieuwsgierig hoe het er elders aan toe gaat.