Werkgever gaat woon-werkverkeer met de motor verbieden.

VeryMeanMachine

MF veteraan
11 feb 2005
23.031
915
Ede (Gelderland)
Ik hoorde vanmiddag van mijn leidinggevende dat de werkgever het woon-werkverkeer met de motor wil gaan verbieden.
Het idee hierachter is veiligheid,blijkbaar zijn er collega's die in het verleden een ongeval hebben gehad van of naar het werk met de motor en grijpt de werkgever dit aan om w-w verkeer met de motor te gaan verbieden.
Ik weet nog niet of ik dit wel wil geloven,het lijkt mij lastig voor de werkgever om te bepalen welk prive voertuig ik gebruik ,het doet denken aan een slechte aanzet voor een 1 april grap.
 
De controle erop lijkt me erg lastig, niet? Mijn werkgever kan in ieder geval niet controleren hoe ik daar ben gekomen., parkeren is namelijk op de openbare weg.
 
Er zullen vast ook wel collega's zijn die eens een ongeluk hebben gehad met de auto tijdens w-w verkeer. Even vragen naar de statistieken die je werkgever verzameld heeft.
Maar ruikt inderdaad erg naar een 1 april grap...
 
Kan wel, maar dan moet hij de reistijd heen en terug ook betalen en vallen alle kosten daaronder gemaakt ook onder zijn rekening dus niet een lullige reiskosten vergoeding, maar afschrijving enz enz meegenomen. Sterker nog, dan wil ik in die tijd van zijn middelen gebruik maken. Met andere woorden, enkel wanneer de reis binnen werktijd valt kan dit.
Buiten werktijd mogen dit soort zaken niet. Jurist maakt hier gehakt van.

Zijn ook wel gevallen geweest dat de werkgever voetballen of andere sporten wilde verbieden aan het personeel, dat is ook keer op keer gestrand in de rechtbank.
 
Sterker nog, als er mensen met serieuze reistijd zijn en je dit dus onder werktijd gaat laten vallen om er juridisch mee weg te komen moet je de dagen ook nog verkorten. Over langere duur (16 weken) mag men niet langer dan 48 uur per week werken. Zou hij mensen met een uur reistijd hebben enkele rit kom je eind van de week dus 2 uur te kort bij voltijd werk.
 
is die baas een lid van een anti-motor clubje ofzo? _O-

[grap modus aan]
maar, stel dat ie het serieus van plan is, vraag ik me af hoe die dat denkt te kunnen handhaven.
als mijn baas dit zou doen, moet ie niet verbaasd staan als ie me mist op de werkvloer: 8)7

´ tja, jij wil dat ik mn motor laat staan, 't OV hier is ruk en mn vrouw heeft de auto mee, dus hoe moet ik dan naar t werk komen?´
´ simpel: tweede auto, toch?
' daarvoor betaal je mij niet genoeg! en bovendien zou ik met die files nu nog steeds niet gearriveerd zijn´

of iets in die strekking :+
[grap modus uit]
 
  • Haha
Waarderingen: Tcat
Ik hoorde vanmiddag van mijn leidinggevende dat de werkgever het woon-werkverkeer met de motor wil gaan verbieden.
Het idee hierachter is veiligheid,blijkbaar zijn er collega's die in het verleden een ongeval hebben gehad van of naar het werk met de motor en grijpt de werkgever dit aan om w-w verkeer met de motor te gaan verbieden.
Ik weet nog niet of ik dit wel wil geloven,het lijkt mij lastig voor de werkgever om te bepalen welk prive voertuig ik gebruik ,het doet denken aan een slechte aanzet voor een 1 april grap.
Er is ooit gebleken dat snachts de meeste ongelukken gebeuren met automobilisten die snachts rondrijden met hun verlichting aan, meen dat het totale percentage automobilisten die snachts betrokken waren bij een verkeersongeval zo ergens rond de 95 a 98 % lag.

De overige 2 a 5 % die snachts rondrijden zijn automobilisten die geen verlichting voeren.

Uit veiligheidsoverweging rij ik savonds en snachts in het pikkedonker zonder verlichting!
Dan ben ik er zeker van dat ik niet bij die 95 a 98 % hoor die snachts bij een verkeersongeval betrokken zijn :+
 
Ik zou toch zeggen dat dit wettelijk niet mag. Bovendien is van en naar het werk eigen tijd. Wat nou als je alleen een motorrijbewijs hebt?
Een werkgever heeft wel degelijk verantwoordelijkheden voor woon-werk verkeer van zijn personeel.
Maar of hij het vervoer per motor kan verbieden betwijfel ik.
 
Een werkgever heeft wel degelijk verantwoordelijkheden voor woon-werk verkeer van zijn personeel.
Maar of hij het vervoer per motor kan verbieden betwijfel ik.
ja en nee, ja wanneer het onder werktijd valt, nee als het prive tijd is.
 
Ik hoorde vanmiddag van mijn leidinggevende dat de werkgever het woon-werkverkeer met de motor wil gaan verbieden.
Het idee hierachter is veiligheid,blijkbaar zijn er collega's die in het verleden een ongeval hebben gehad van of naar het werk met de motor en grijpt de werkgever dit aan om w-w verkeer met de motor te gaan verbieden.
Ik weet nog niet of ik dit wel wil geloven,het lijkt mij lastig voor de werkgever om te bepalen welk prive voertuig ik gebruik ,het doet denken aan een slechte aanzet voor een 1 april grap.
Nog even, en dan wil ie je zeker ook verbieden om op je vrije dagen te mogen motorrijden ?
 
Ik hoorde vanmiddag van mijn leidinggevende dat de werkgever het woon-werkverkeer met de motor wil gaan verbieden.
Het idee hierachter is veiligheid,blijkbaar zijn er collega's die in het verleden een ongeval hebben gehad van of naar het werk met de motor en grijpt de werkgever dit aan om w-w verkeer met de motor te gaan verbieden.
Ik weet nog niet of ik dit wel wil geloven,het lijkt mij lastig voor de werkgever om te bepalen welk prive voertuig ik gebruik ,het doet denken aan een slechte aanzet voor een 1 april grap.
Ja leuke grap.
 
Mocht het de werkgever het echt doen. Dan vragen naar de leaseauto.
Jij kan op eigen gelegenheid met de motorfiets naar het werk, dat vindt het te gevaarlijk. Dan met een goed alternatief komen.
 
Ik hoorde vanmiddag van mijn leidinggevende dat de werkgever het woon-werkverkeer met de motor wil gaan verbieden.
Het idee hierachter is veiligheid,blijkbaar zijn er collega's die in het verleden een ongeval hebben gehad van of naar het werk met de motor en grijpt de werkgever dit aan om w-w verkeer met de motor te gaan verbieden.
Ik weet nog niet of ik dit wel wil geloven,het lijkt mij lastig voor de werkgever om te bepalen welk prive voertuig ik gebruik ,het doet denken aan een slechte aanzet voor een 1 april grap.
Gelukkig gebeuren er met auto’s geen ongelukken tijdens het woonwerkverkeer 8)7.
 
Terug
Bovenaan Onderaan