Camera op de motor

Ik weet niet hoe belangrijk de beeldkwaliteit voor jou is, maar dit soort camera's zijn er ook in goedkopere versies. Ik heb zelf een versie van 90 euro, en die neemt op in 'maar' 720p, maar is voor bewijslast genoeg lijkt me, kentekens zijn immers leesbaar.

Bekijk bijlage 1386011
Dat van die kentekens is wel belangrijk, al veronderstel ik dat een in het donker achteropkomende auto geen leesbare kentekenplaat gaat opleveren door de koplampen. Of wel?
Een mooi beeld is iets minder belangrijk, het dient idd vooral als bewijsmateriaal. Maar een mooi beeld is wel mooi meegenomen als het kan. Maar niet als het daardoor veel te veel gaat kosten.
In principe had ik 250€ wel als maximum in mijn hoofd. Die van 404€ vind ik eigenlijk al erg duur.
 
Ik denk al lang aan een camera voor en achter op de motor. Na mijn ongeval een jaar geleden wil ik dat nog veel meer! Ik werd toen achterlangs aangereden.

Maar tot hier toe is het alleen maar bij wensen gebleven, ik vind dat ik er nu eens tijd voor moet maken het ook te realiseren!

Ik ben echter niet zo thuis in die dingen ...

Lijkt dit iets goed?

Of deze:
Wel een stukje duurder, want zou wel de 256GB kaart erbij nemen. Deze heeft ook geen beeldscherm, maar eigenlijk hoeft dat ook niet, misschien juist beter zonder. Vraagt wat meer werk om de lensjes goed af te stellen aan de hand van de beelden na het rijden, maar dat is maar eenmalig natuurlijk.


Heb inmiddels een nieuwe K2 ook op mijn motor zitten (niet meer de Beta) er zijn nog wel wat firmware eigenaardigheidjes...
zoals, je moet je data op je telefoon uit zetten om via de app bij de recorder te komen, maar daar word nog aan gewerkt.

Verders is het set & forget voor mij...
 
zou wel de 256GB kaart erbij nemen
Waarom zo'n grote? Ik heb volgens mij 32GB in m'n GoPro zitten. Is meestal zat voor het registreren van plezierritjes. En zo'n camera met dashcam functie roteert de beelden (als in, bij vol wordt het oudste weer gewist).
Ik weet niet hoe belangrijk de beeldkwaliteit voor jou is, maar dit soort camera's zijn er ook in goedkopere versies. Ik heb zelf een versie van 90 euro, en die neemt op in 'maar' 720p, maar is voor bewijslast genoeg lijkt me, kentekens zijn immers leesbaar.

Bekijk bijlage 1386011
Ik heb een paar YouTube filmpjes gezien van die DV188. Valt me helemaal niet tegen. :t
 
Waarom zo'n grote? Ik heb volgens mij 32GB in m'n GoPro zitten. Is meestal zat voor het registreren van plezierritjes. En zo'n camera met dashcam functie roteert de beelden (als in, bij vol wordt het oudste weer gewist).
Gewoon omdat ik graag heb dat er veel opkan, en ik sowieso de hoogste resolutie instelling zou gebruiken die het toestel biedt.
Ik heb een paar YouTube filmpjes gezien van die DV188. Valt me helemaal niet tegen. :t
Ik heb ook net wat beelden bekeken, maar de enige moment dat ik kentekens kan lezen is als ze stilstaan aan een licht of echt traag rijden.

Is dat zo ook in reëel? Of enkel op youtube?
 
Nog even over die DV188 camera, ik vind die ook op AliExpres. Maar het is me niet duidelijk of die zelf begint te filmen bij inschakelen van het contact?
 
Zijn er inmiddels nog meer merken die een dual setup aanbieden zoals de Innovv K serie ? Ik vind het een mooie camera, maar 1080p30 vind ik te matige kwaliteit voor dat geld... Liefst met de optie voor PAL framerates zodat opnames van stoplichten en zo niet zo irritant flikkeren.
 
Laatst bewerkt:
ik heb nog een sony fdr x-1000 met remote control zo goed als nieuw heb je nergens last van en super beeld
kan weg voor een prikie 👍
 
Het valt me op dat veel van de camera's die ik de laatste tijd online zie niet meer kunnen switchen tussen PAL en NTSC. Maar daarmee kunnen ze vaak ook niet meer wisselen tussen Europese framerates ( 25/50 ) en Amerikaanse framerates ( 30/60 ). Dit heeft echter als gevolg dat opnames van bijvoorbeeld stoplichten flikkeren, omdat de lampen met 50 hz schakelen en dat op 30 fps er niet uit ziet...

Zijn er nog nieuwe camera's die wel een 25/50 fps mode hebben ?
 
Zo, heb een camera'tje bij de chinees gekocht. Eigenlijk alleen bedoelt om tijdens motorvakanties wat vrienden/familie jaloers mee te maken. Maar toen vroeg ik mij af: zit dat ding niet na een paar dagen al vol met data? Zelf geen idee in wat voor ordergrootte dat valt bij pak en beet 2 uur filmen per dag. Vakantie duurt ~14 dagen en ding heeft 64gig in de vorm van een microSD, filmt in 1080p/30fps. Hoe zou ik dat is slim aan kunnen pakken, zonder een laptop of externe schijf mee te slepen?
 
Zo, heb een camera'tje bij de chinees gekocht. Eigenlijk alleen bedoelt om tijdens motorvakanties wat vrienden/familie jaloers mee te maken. Maar toen vroeg ik mij af: zit dat ding niet na een paar dagen al vol met data? Zelf geen idee in wat voor ordergrootte dat valt bij pak en beet 2 uur filmen per dag. Vakantie duurt ~14 dagen en ding heeft 64gig in de vorm van een microSD, filmt in 1080p/30fps. Hoe zou ik dat is slim aan kunnen pakken, zonder een laptop of externe schijf mee te slepen?
Bij dezelfde Chinees een kratje microSD kaartjes bestellen en blij zijn dat je niet evenveel VHS cassettebandjes hoeft mee te slepen.
 
Is 30fps niet wat laag voor een motorrit? Mijn goedkope Gorpro doet ook 1080p @ 30fps maar die heb ik op 720p @ 60fps staan om die reden.
Op 720p doe ik iets van 4 uur op een 32Gb kaartje. Met 64Gb ga je dus bij lange na geen 14 dagen matriaal op kunnen slaan.

Laptopje mee en dagelijks de bestanden er ff afhalen een optie? Anders inderdaad 'een kratje' kaartjes kopen. ;)
 
Zijn er inmiddels al dual camera kits voor de motor die betere specs hebben ? Ali verkoopt iets van 10 verschillende versies, maar allemaal met dezelfde Sony 323 sensor die hooguit 1080p30 doet...
 
Voorlopig lijkt 1080p30 toch de max, dus de knoop doorgehakt en een DV988 Pro gekocht. Kwam exact op tijd binnen, want vanaf morgenmiddag heb ik vakantie en kan ik hem gelijk gaan testen!

Blueskysea DV988 Pro

H70a8410fb968491dabcc62861e360454Z.jpg
 
#metoo
Wil ook nog eens zoiets monteren. Vooral als aanvulling van de GoPro, maar ook als er eens iets leuks/grappigs gebeurd als ik dat ding niet mee heb (99,9% van de tijd).
 
Hier wat korte stukjes bij daglicht en in het donker met de DV988. Voor degenen die het bronmateriaal willen bekijken kan ik wat op mijn Dropbox zetten.

 
Hier wat korte stukjes bij daglicht en in het donker met de DV988. Voor degenen die het bronmateriaal willen bekijken kan ik wat op mijn Dropbox zetten.

Het beeld is best aardig maar de kentekens zijn vaak niet leesbaar. Of is dat met het originele beeld en eventueel vergroten wel het geval? Voor mijn gevoel is het beeld scherper bij mijn Innovv K2.
 
Terug
Bovenaan Onderaan