Camera op de motor

Oh kijk eens aan, er zijn veel meer mensen met een K1. Ik heb er ook een gekocht (gebruikt, van een M-Fer).
Nu had ik van afgelopen zaterdag ruim 2 uur aan beeldmateriaal verwacht, het waren slechts enkele minuten waarbij de meeste bestanden slechts enkele seconden lang waren.
Toen ging ik eens verder googlen, vind ik vooral veel "problemen met K1" verhalen. Fijn dat ik daar nú achter kom. :/
Wat zijn veel toegepaste workarounds en andere oplossingen voor de veel genoemde problemen van de K1?
Ik las al iets van een andere voeding gebruiken, een gewone USB stekker. Dat ga ik sowieso eens proberen.

Ook het inschakelen met het contact lijkt niet ideaal te zijn, omdat er daarna nog gestart moet worden en het voltage dan onherroepelijk even flink omlaag gaat. Ik wil de camera's vooral gebruiken op het circuit, dus een extra schakelaar om de K1 in te schakelen na het starten is niet zo'n probleem.
 
Laatst bewerkt:
Ikzelf heb de K1 al een aantal jaar en had in het begin ook wat probleempjes, ook dat filmen opeens stopte en met contact niet goed werkte.
En 1 keer vreemd genoeg gehad dat een camera opeens vocht in de behuizing had, deze werd kosteloos vervangen door een nieuw exemplaar.

Dit was eigenlijk, bij mij, allemaal opgelost door goed te letten dat de geheugenkaart minimaal U1 is zodat de filmpjes snel genoeg op de kaart geschreven worden.
De batterij erin laten zodat na uitzetten er nog stroom in blijft om het laatste filmpje correct te eindigen

Heb met startte nooit problemen gehad, altijd originele draadjes gebruikt. Enige wat ik ermee gedaan had (versie die ik kwam met een vaste 12V stekker) de 12v stekker afgeknipt en verbinding erop gemaakt voor stroom vanaf vaste stroom. Deze stroom verbinding liep via een relais waarop alle accessoires verbonden zaten.

Na een paar jaar kreeg ik wel opeens dat soms de usb stekkers door trillingen wat connectie verloor. Toen werd de K1 alweer verkocht met een extra dingetje, wat de stekkers extra stevig op de plek hield en trillingen tegen gaat. Mailtje gestuurd naar Innovv toen om te vragen of ik deze apart kon bestellen, werd kosteloos opgestuurd en had deze met een week binnen.
Daarna nooit meer problemen gehad of iets wat niet goed ging
 
Ben me aan het oriënteren om een action cam aan te schaffen en blijf een beetje hangen bij de sjcam,en dan met name de Nieuwe S8 plus en pro.
Wat mij o.a. wel aanspreekt is het feit dat er een externe microfoon aangesloten kan worden.
Iemand die met deze cam. al ervaring heeft opgedaan hier?
 
Ik heb net een Innov K2 op de fiets geprutst. Bevalt to nu toe helemaal goed. @Tarwetijger: Deze werd geleverd met een schakeling die 10 seconden na contact de camera pas inschakelt, zodat je die power-dip tijdens starten ontloopt (zonder schakelaar die je kunt vergeten). Bovendien is die bewegingsgevoelig zodat de camera ook even gaat lopen wanneer je motor een douw krijgt. Kan je op camera zien wei 'm heeft omgegooid. Zo'n aansluiting met vertraging na contact kan je ook bij ze kopen voor andere accessoires, daar heb ik nu de telefoonlader en communicatie op aangesloten.
 
Ik heb net een Innov K2 op de fiets geprutst. Bevalt to nu toe helemaal goed. @Tarwetijger: Deze werd geleverd met een schakeling die 10 seconden na contact de camera pas inschakelt, zodat je die power-dip tijdens starten ontloopt (zonder schakelaar die je kunt vergeten). Bovendien is die bewegingsgevoelig zodat de camera ook even gaat lopen wanneer je motor een douw krijgt. Kan je op camera zien wei 'm heeft omgegooid. Zo'n aansluiting met vertraging na contact kan je ook bij ze kopen voor andere accessoires, daar heb ik nu de telefoonlader en communicatie op aangesloten.

Is het niet net zo makkelijk om 1 zo'n vertragings/douw sensor te nemen, die aan een relais hangen dat de andere zaken voorziet van de juiste stroom? Anders heb je straks een hele batterij van die vertragings/douw sensoren hangen O-)
 
Is het niet net zo makkelijk om 1 zo'n vertragings/douw sensor te nemen, die aan een relais hangen dat de andere zaken voorziet van de juiste stroom? Anders heb je straks een hele batterij van die vertragings/douw sensoren hangen O-)
Op de camera zit een unit met 10 sec. vertraging en "douw"-sensor. Die andere unit doet alleen de 10 sec. vertraging en daar kan je (af fabriek) 5 apparaten op aansluiten (totaal max 40amp, per stuk max 15). Zou ook op 1 kunnen, maar dan springt ook de intercom, (straks) handvatverwarming en alle andere reut aan wanneer de motor een duwtje krijgt en dat heeft niet zoveel zin en vreet alleen de accu maar op. Bovendien heb ik de controle-unit van de camera achter op de motor onder de buddy en de rest van de toeters & bellen voor in de kuip zitten, dus voor mij was dit makkelijker...
 
Ikzelf heb de K1 al een aantal jaar en had in het begin ook wat probleempjes, ook dat filmen opeens stopte en met contact niet goed werkte.
En 1 keer vreemd genoeg gehad dat een camera opeens vocht in de behuizing had, deze werd kosteloos vervangen door een nieuw exemplaar.

Dit was eigenlijk, bij mij, allemaal opgelost door goed te letten dat de geheugenkaart minimaal U1 is zodat de filmpjes snel genoeg op de kaart geschreven worden.
De batterij erin laten zodat na uitzetten er nog stroom in blijft om het laatste filmpje correct te eindigen
8<
Ik heb net voor dat ding een kaartje aangeschaft dus juist gelet op ultra mega supersjees snelheid.
Mijn exemplaar heeft helemaal geen batterij. Maar zit ook op continu +12V dus is opzich ook niet nodig.
Ik heb net een Innov K2 op de fiets geprutst. Bevalt to nu toe helemaal goed. @Tarwetijger: Deze werd geleverd met een schakeling die 10 seconden na contact de camera pas inschakelt, zodat je die power-dip tijdens starten ontloopt (zonder schakelaar die je kunt vergeten). Bovendien is die bewegingsgevoelig zodat de camera ook even gaat lopen wanneer je motor een douw krijgt. Kan je op camera zien wei 'm heeft omgegooid. Zo'n aansluiting met vertraging na contact kan je ook bij ze kopen voor andere accessoires, daar heb ik nu de telefoonlader en communicatie op aangesloten.
Over die 10 seconden schakeling heb ik gelezen inderdaad, een soort extra voeding waar je nog meer op aan kunt sluiten, maar voor die €70 extra wil ik wel even een schakelaartje bedienen hoor, geen probleem. Ook geen ramp als ik die vergeet of zo.
 
Ik heb net een Innov K2 op de fiets geprutst. Bevalt to nu toe helemaal goed. @Tarwetijger: Deze werd geleverd met een schakeling die 10 seconden na contact de camera pas inschakelt, zodat je die power-dip tijdens starten ontloopt (zonder schakelaar die je kunt vergeten). Bovendien is die bewegingsgevoelig zodat de camera ook even gaat lopen wanneer je motor een douw krijgt. Kan je op camera zien wei 'm heeft omgegooid. Zo'n aansluiting met vertraging na contact kan je ook bij ze kopen voor andere accessoires, daar heb ik nu de telefoonlader en communicatie op aangesloten.

Mooi dat ie je bevalt.
Als jij geen problemen hebt met de K2 dat ie niet uitgaat (10 seconden later) nadat jij je contact weer uit heb gezet.
En ook geen problemen hebt met het feit dat ie niet wilt beginnen met opnemen tenzij je even met de camera-kabels freubelt (of zelfs moet reconnecten), dan hebben ze m'n feedback iig (deels) goed opgepakt en de laatste puntjes op de I gezet voordat ze live gingen met verkoop.

Mijn laatste acties met mijn BETA-K2 is dat ik 'm nu weer van de motor af heb gehaald en mijn (betrouwbare) K1 terug heb gezet.
https://www.motor-forum.nl/threads/nacht-topic-144-gedonder-in-het-donker.437093/post-28849651
 
Mooi dat ie je bevalt.
Als jij geen problemen hebt met de K2 dat ie niet uitgaat (10 seconden later) nadat jij je contact weer uit heb gezet.
En ook geen problemen hebt met het feit dat ie niet wilt beginnen met opnemen tenzij je even met de camera-kabels freubelt (of zelfs moet reconnecten), dan hebben ze m'n feedback iig (deels) goed opgepakt en de laatste puntjes op de I gezet voordat ze live gingen met verkoop.

Mijn laatste acties met mijn BETA-K2 is dat ik 'm nu weer van de motor af heb gehaald en mijn (betrouwbare) K1 terug heb gezet.
https://www.motor-forum.nl/threads/nacht-topic-144-gedonder-in-het-donker.437093/post-28849651
Gaat volgens mij goed. Heb naar aanleiding van jouw opmerking nog wel even gecheckt of 'ie inderdaad uitgaat na 10s en ik kan i.i.g. de Wifi na uitschakelen niet meer vinden, dus dan ga ik er van uit dat het ding helemaal uit is. Connectieproblemen met camera's in het geheel niet gehad. Toch mooi dat ze die dingen een tijdje in beta laten testen, dus...
 
Niet met die, maar op het oog lijkt het een M6L met waterdichte behuizing en 1080p achter. Ik heb de M6L en die bevalt goed. Het beeld van voren vind ik goed en van achteren (720p) acceptabel. De P6FL zal van achteren dan ook wel goed zijn. De app om verbinding te maken met de camera vind ik verder waardeloos - maar dat boeit me verder niet - en de smart power supply kan wispelturig zijn. Bij de mijne bleef de camera doorfilmen als de motor allang uit stond, en dat las ik bij meer reviews. Toen een nieuwe besteld en die doet het goed.
 
ik heb noch een sony az.1 te koop met live vieuw remote klein en perfeckt. beeld zit alleen een putje in de lens heb ik proberen weg te halen maar niet gelukt
dus voor iemand die handig is 50 euri voor bijde
een voorzet lens kost in china bijna niks......
 
Is er toevallig iemand met een Innov K1 of K2 die wat videomateriaal direct van de geheugenkaart ergens kan uploaden, dus zonder Youtube compressie e.d. ? Ik ben erg benieuwd naar de ruwe beeldkwaliteit...

Zal eens een (oud) stukje K1 camera materiaal uploaden naar WeTransfer...
Oh is wel een stukje waar je een klein beetje "warping" in beeld ziet....
trillingen van de motor die mooi overgebracht werden op de camera bij bepaalde snelheden...
Geen/veel minder last van sinds ik de montage iets veranderd heb (o.a. met rubberen demp-ringetjes)

(Werkt tot 23 December 2018)
04032017-1422_CAM1_0091.MP4
 
Dank je wel!

De mijne heeft nu ook last van dat effect. Ik ben al een beetje aan het zoeken geweest naar de plek met de minste trillingen... Maar goed, het is voornamelijk voor ritregistratie in geval van gekke dingen onderweg... dus een beetje vertekening vind ik geen probleem, als nummerborden e.d. maar leesbaar zijn, en niet alleen als je minder dan twee meter van ze af bent. :)
 
sony az1 action cam met live vieuw remote en onderwater case 50 euro..lens heeft een putje en kan voor wijnig in china besteld worden
 

Bijlagen

  • SAM_2390.JPG
    SAM_2390.JPG
    218,2 KB · Weergaven: 38
  • SAM_2388.JPG
    SAM_2388.JPG
    249 KB · Weergaven: 37
  • SAM_2381.JPG
    SAM_2381.JPG
    207,1 KB · Weergaven: 36
Ik denk al lang aan een camera voor en achter op de motor. Na mijn ongeval een jaar geleden wil ik dat nog veel meer! Ik werd toen achterlangs aangereden.

Maar tot hier toe is het alleen maar bij wensen gebleven, ik vind dat ik er nu eens tijd voor moet maken het ook te realiseren!

Ik ben echter niet zo thuis in die dingen ...

Lijkt dit iets goed?

Of deze:
Wel een stukje duurder, want zou wel de 256GB kaart erbij nemen. Deze heeft ook geen beeldscherm, maar eigenlijk hoeft dat ook niet, misschien juist beter zonder. Vraagt wat meer werk om de lensjes goed af te stellen aan de hand van de beelden na het rijden, maar dat is maar eenmalig natuurlijk.
 
Ik weet niet hoe belangrijk de beeldkwaliteit voor jou is, maar dit soort camera's zijn er ook in goedkopere versies. Ik heb zelf een versie van 90 euro, en die neemt op in 'maar' 720p, maar is voor bewijslast genoeg lijkt me, kentekens zijn immers leesbaar.

DV188-Volledige-1080-P-Motorfiets-DVR-Waterdichte-Motor-Camera-Car-Vehicle-Cam-Dual-Lens-Dashc...jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan