• Hoi Bezoeker, we hebben nieuwe functionaliteit toegevoegd aan het Techniek forum. Lees hier meer.

Beleid in Techniek

Aanduiding voor 'experts' ?

  • Ja

    Stemmen: 102 73,9%
  • Nee

    Stemmen: 27 19,6%
  • Max 5 experts

    Stemmen: 2 1,4%
  • max 10 experts

    Stemmen: 4 2,9%
  • max 15 experts

    Stemmen: 3 2,2%

  • Totaal aantal stemmen
    138

peerke30

Die hard MF'er
23 jun 2007
659
4
42
zo rap kan het mis lopen. waarschijnlijk goed gedoeld maar je kan schijven praktisch nooit opmeten met een schuifmaat omdat je de dan de buitenste rand opmeet die niet slijt. en is die er niet, meet je nog steeds het dikste punt en niet het dunste.
idd, goede toevoeging, dit bewijst alleen vooral hoe nauw het komt om antwoorden te formuleren waar anderen ook daadwerkelijk wat aan hebben.

Volgens mij is dit ook wel de manier om de TS verder te helpen. Je voegt weer wat toe op het antwoord zonder iemand voor van alles en nog wat uit te maken, cynisch of sarcastisch te doen.

Nu kijk ik ook wel eens op een amerikaans Hotrod forum en daar kunnen mensen bedankt worden voor hun post. Je ziet dan bij de gebruikersnaam hoe vaak iemand bedankt wordt. Is een vrij onschuldig systeem dat positief gericht is.
Het wordt duidelijk dat een TS iets aan een antwoord gehad heeft en voorkomt dat antwoorden als het enige juiste goede antwoord gezien gaan worden.

Als iemand heel vaak bedankt wordt voor zijn antwoorden kun je je als MODS af gaan vragen of iemand iets toe te voegen heeft en mogelijk ook een sleuteltje kan gebruiken.
 

Zot

De botte fuckman
28 mei 2002
36.389
1.256
www.snelmotoren.nl
idd, goede toevoeging, dit bewijst alleen vooral hoe nauw het komt om antwoorden te formuleren waar anderen ook daadwerkelijk wat aan hebben.

Volgens mij is dit ook wel de manier om de TS verder te helpen. Je voegt weer wat toe op het antwoord zonder iemand voor van alles en nog wat uit te maken, cynisch of sarcastisch te doen.
:t
 

FredVN

MF veteraan
15 mrt 2013
3.316
49
Omg. Nha Trang, Vietnam
Bezoek site
Zo worden er behoorlijk wat variaties naar voren gebracht waar iemand met een IT achtergrond waarschijnlijk geen raad mee weet. Gezien sommige topics hier denk ik dat IT sites ander volk trekt. Allicht meer betaalde pro's or specifiekere fora?

Bij gebrek aan software vind ik het idee om handmatig een vragenlijst te posten een prima idee. Hoewel ik het erg onpersoonlijk/onspecifiek vind. Uiteindelijk is het net zo goed iets voor de techniekers om betere vragen te leren stellen. Dat helpt immers de monteur die klanten te woord staat.
.
Wat bedoel je met die eerste zin? Ik kan dat echt niet thuisbrengen (al was het alleen maar omdat IT’ers altijd en overal raad mee weten O-) ). Maar serieus, ik snap die hele opmerking hier niet. Kun je dat toelichten?

Daarnaast was het niet mijn idee om een vragenlijst te posten maar een verhaal over de klacht en de achtergronden om een goed uitgangspunt te hebben. Vragenlijsten zijn per definitie onmogelijk gezien het veelvoud van motoren en klachten. Vragen kunnen worden gesteld aan de hand van de klachtenlijst en gegeven antwoorden en zullen heel vaak specifiek zijn voor een combinatie van klachten/antwoorden.
 

Red Force

Tuono Gen1
Donateur
19 nov 2011
7.627
1.012
Dan druk je je verkeerd uit, want een oplossing die gevaar oplevert is geen oplossing.


Wat jij en ik gevaarlijk vinden kan voor een ander heel normaal zijn, en diegene zou dat bijvoorbeeld ook heel overtuigend op een leek kunnen overbrengen.
 

vroembert

MF veteraan
24 mrt 2003
17.054
208
56
Bezoek site
Dan lijkt het me, dat op een druk bezocht forum zoals mf iemand met een gevaarlijk antwoord wel wordt gecorrigeerd, zou ik wel doen tenminste. Als we ergens willen komen, moeten we niet steeds van doemscenario''s uitgaan, maar zaken positief benaderen en fouten corrigeren, daar is geen mod voor nodig, dat kunnen gewone users ook.
 

Red Force

Tuono Gen1
Donateur
19 nov 2011
7.627
1.012
Er zijn sites, waar je aan kunt geven, aan welk antwoord op een vraag je het meest hebt gehad. Soms is dat niet het technisch beste antwoord, maar wel het antwoord, wat voor de vraagsteller op dat moment de beste oplossing biedt.


Stel, de ts geeft aan dat het antwoord op zijn/haar probleem van trillende remmen, aan beide kanten 3mm van de schijf afdraaien het beste is, want een broer van de zwager van de buurman heeft een draaibank en die fixt het wel even.

Iedereen die er op googled ziet dat deze oplossing als ''beste'' is gekozen, lijkt me niet wenselijk en ik zie niet hoe je dat wil gaan corrigeren op het moment dat de ts al heeft gekozen op dat antwoord en zich, zoals vaak gebeurt niet meer laat zien.


Heeft niets met doemscenario's te maken, gewoon even logisch nadenken.
 
Laatst bewerkt:

vroembert

MF veteraan
24 mrt 2003
17.054
208
56
Bezoek site
3 mm van een remschijf afdraaien betekent, dat je op de draaibank al de stukken om de oren krijgt. Ik denk nog steeds, dat je het te zwart ziet.
 

Zeroground

MF veteraan
6 apr 2003
5.675
117
40
Eindhoven
Iemand met een plaat voor zijn kop doet toch wat hem het beste uitkomt. Die wacht op het gewenste antwoord en doet dat dan.

Op die mensen moet je tech niet inrichten, die vang je niet. Je doelgroep als community zijn mensen met gezond verstand, enig technisch inzicht en aanleg, die hun grenzen kennen, naar goed advies luisteren en niet na de eerste reactie een powercommander bestellen om er hun accu mee op te laden.
 

vroembert

MF veteraan
24 mrt 2003
17.054
208
56
Bezoek site
Iemand met een plaat voor zijn kop doet toch wat hem het beste uitkomt. Die wacht op het gewenste antwoord en doet dat dan.

Op die mensen moet je tech niet inrichten, die vang je niet. Je doelgroep als community zijn mensen met gezond verstand, enig technisch inzicht en aanleg, die hun grenzen kennen, naar goed advies luisteren en niet na de eerste reactie een powercommander bestellen om er hun accu mee op te laden.

Zo denk ik er ook over. Bovendien moet Darwin ook nog wat awards kunnen uitreiken :9
 

Red Force

Tuono Gen1
Donateur
19 nov 2011
7.627
1.012
Iemand met een plaat voor zijn kop doet toch wat hem het beste uitkomt. Die wacht op het gewenste antwoord en doet dat dan.

Op die mensen moet je tech niet inrichten, die vang je niet. Je doelgroep als community zijn mensen met gezond verstand, enig technisch inzicht en aanleg, die hun grenzen kennen, naar goed advies luisteren en niet na de eerste reactie een powercommander bestellen om er hun accu mee op te laden.


Je kan denk ik niet je doelgroep zelf bepalen als community, en dat moet je ook niet willen.
 
Laatst bewerkt:

Zeroground

MF veteraan
6 apr 2003
5.675
117
40
Eindhoven
Waarom niet? Die bepaal je ook niet zozeer als community, die ben je samen. Zowel als vrager als degene die antwoorden. Je deelt m.i. tenminste een basale interesse in techniek, ook al is die soms gedreven door acute problemen.

De mensen die hun topictitel starten met "HELP!!! NU!!!" zitten aan de rand van je community, ze staan bij de deur en rennen even hard naar buiten als dat ze binnenkomen. Ze vormen niet de kern die hier de discussie voert over hoe het beter kan in hun gezamenlijke virtuele techcave. Daarom vind ik dat je die exoten niet moet laten bepalen hoe de dagelijkse gang van zaken verloopt.

Zo is ook niet elke Hondadealer ingericht op onderhoud aan een NSR500
 

peerke30

Die hard MF'er
23 jun 2007
659
4
42
Iedereen die er op googled ziet dat deze oplossing als ''beste'' is gekozen, lijkt me niet wenselijk en ik zie niet hoe je dat wil gaan corrigeren op het moment dat de ts al heeft gekozen op dat antwoord en zich, zoals vaak gebeurt niet meer laat zien.


Heeft niets met doemscenario's te maken, gewoon even logisch nadenken.
Denk wel dat je een punt hebt wanneer je TS alleen een 'beste' antwoord laat kiezen.
Een systeem waarbij je users kunt laten bedanken voor posts is dan mss handiger. Dus dat je gewoon bij iedere post als ingelogd user bedankt kunt zeggen. Hierdoor heb je gelijk een filter wanneer er één persoon een oplossing goed vindt die de gemiddelde wereld ronduit gevaarlijk vind ook niet veel bedankjes krijgt.
 

Loki

MF veteraan
27 jul 2003
2.524
53
Goes
Bezoek site
Wat bedoel je met die eerste zin? Ik kan dat echt niet thuisbrengen (al was het alleen maar omdat IT’ers altijd en overal raad mee weten O-) ). Maar serieus, ik snap die hele opmerking hier niet. Kun je dat toelichten?

Daarnaast was het niet mijn idee om een vragenlijst te posten maar een verhaal over de klacht en de achtergronden om een goed uitgangspunt te hebben. Vragenlijsten zijn per definitie onmogelijk gezien het veelvoud van motoren en klachten. Vragen kunnen worden gesteld aan de hand van de klachtenlijst en gegeven antwoorden en zullen heel vaak specifiek zijn voor een combinatie van klachten/antwoorden.
Het stukje wat eerder terug van Insanity, over het inventariseren en koppelen aan een database. Wat dat betreft denken we er hetzelfde over denk ik.
 
Laatst bewerkt:

Loki

MF veteraan
27 jul 2003
2.524
53
Goes
Bezoek site
Het topic is inmiddels dicht. Er was discussie ontstaan over een stukje waardering na een correct gestelde diagnose.

Contact zonder beeld en geluid kan erg moeilijk zijn. Maar mensen zouden in moeten zien hoe waardevol de vrijwilligers zijn die geheel belangeloos lezen, denken, piekeren, samenvatten, typen en posten. En daarmee in sommige gevallen een ander veiliger de weg op helpen.. of centen uitsparen.. of hun rijplezier vergroten. Zodra je zelf de moeite niet neemt om te bedenken hoe waardevol de hulp voor je is geweest.. dan kun je je afvragen of je het verdient. Net als met een uitkering.

En hoe lastig het via internet ook kan zijn, proberen de helpende(n) een goed gevoel te geven is het minste wat je dan kunt doen.
 

MeanBlueMan

Moderator
Crew
Donateur
8 jan 2003
102.964
554
www.motor-forum.nl
Het topic is inmiddels dicht. Er was discussie ontstaan over een stukje waardering na een correct gestelde diagnose.
Er is wat mij betreft geen discussie over hoe waardevol opmerkingen en diagnoses zijn die gebruikers plaatsen in een topic.
Zonder die opmerkingen bestaat er tenslotte geen forum.

Echter... als iemand meerdere keren SCHREEUWEND vraagt om waardering, gewoon echt vraagt waar zijn schouderklopje blijft dan gaat er iets mis, dat komt erg vervelend over en dan ben je schijnbaar aan het posten om je eigen ego te vergroten ipv als motorrijders onder elkaar met je hobby bezig te zijn.