Metalen ring in start koppeling

T.tuncay

Rookie
13 nov 2022
19
2
Hallo,ik heb mijn start koppeling los gehaald omdat hij niet meer wou starten.het viel mij op dat er geen druk ring (zo heet dat ring volgens mij)in zit.wat zijn de afmetingen van die ring? Zijn ze los te krijgen?
 

Bijlagen

  • IMG_20240312_134244.jpg
    IMG_20240312_134244.jpg
    503,8 KB · Weergaven: 0
  • IMG_20240312_133553.jpg
    IMG_20240312_133553.jpg
    545,7 KB · Weergaven: 0
  • IMG_20240312_102648.jpg
    IMG_20240312_102648.jpg
    611,7 KB · Weergaven: 0
Zie hier:
Kawasaki KLE500A4 1994 EUROPE UK FR NL AR FG GR IT NR SP ST STARTER MOTOR - buy original STARTER MOTOR spares online

Als je de 92026 bedoeld staan de afmetingen in de stuklijst eronder.

Graag in techniek topics motortype en bouwjaar vermelden. Ik heb het nu uit je andere topic moeten halen.

Grtz,
Cees
ik krijg geen toegang tot die link.ik zit momenteel in türkiye kan het daar mee te maken hebben ? ik heb het wel eerder heb meegemaakt met andere leveranciers . bv winparts ,daar krijg ik ook geen toegang tot hun site. het is in ieder geval een kawasaki kle500 bj 1994
motor nr is ex500ae121514 . chassienr is LE500AO31431.ik ga nog even verder met uitzoeken bedankt voor uw reactie
 
Als er een ander onderdeel op rond draait is hij gehard. Maar aangezien de ring spacer (=vulring) genoemd wordt denk ik dat we het hier hebben over een simpele carrosserie-ring die opgesloten zit tussen 2 onderdelen die niet draaien t.o.v. elkaar. Ring ziet er ook niet geslepen uit.

Grtz,
Cees
 
je moet iets meer info geven..
Heeft de motor wel gestart, of heb je heb defect gekocht?
Want je zegt dat NA het losmaken dat je er achter kwam dat er onderdelen NIET inzitten????
jouw middelste plaatje is een houder waar 3 rollen inzitten, en die zorgt er voor dat je startmotor via een tandwiel de krukas aandrijft, op het moment dat de motor loopt, gaan die rolletjes naar buiten en neemt de startmotor niet meer deel aan het proces..
DUs eigenlijk een soort centrifugaal koppeling, maar het lijkt er op dat je tandwiel te ver over de krukas geschoven is, hoort er geen clip op de as te zitten?
 
je moet iets meer info geven..
Heeft de motor wel gestart, of heb je heb defect gekocht?
Want je zegt dat NA het losmaken dat je er achter kwam dat er onderdelen NIET inzitten????
jouw middelste plaatje is een houder waar 3 rollen inzitten, en die zorgt er voor dat je startmotor via een tandwiel de krukas aandrijft, op het moment dat de motor loopt, gaan die rolletjes naar buiten en neemt de startmotor niet meer deel aan het proces..
DUs eigenlijk een soort centrifugaal koppeling, maar het lijkt er op dat je tandwiel te ver over de krukas geschoven is, hoort er geen clip op de as te zitten?
De motor heeft wel gelopen.omdat hij slecht en ratelend startte heb ik het gedemonteerd.toen kwam ik er achter dat er een ring uit miste.op youtube hebben ze filmpjes waar je duidelijk op ziet dat er een ring hoort te zitten.afmetingen zijn 40x25,2x1.0 mm.
 
Beetje lastig om op een Nederlands forum hulp te gaan vragen hoe je onderdelen kan krijgen in Turkije.

Daar gaan niet veel mensen hier je bij kunnen helpen.

Cmsnl heeft ze op voorraad dus daar kan je ze bestellen. Of laten bestellen.

En verder heeft @K@W@ wat goede vragen gesteld waar je nog niet op hebt gereageerd.
 
Beetje lastig om op een Nederlands forum hulp te gaan vragen hoe je onderdelen kan krijgen in Turkije.

Daar gaan niet veel mensen hier je bij kunnen helpen.

Cmsnl heeft ze op voorraad dus daar kan je ze bestellen. Of laten bestellen.

En verder heeft @K@W@ wat goede vragen gesteld waar je nog niet op hebt gereageerd.
ik heb al een laten bestellen aan mijn broertje .die heeft het al naar mij toe verstuurt.hopelijk krijg ik het binnenkort binnen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan