Beleid in Techniek

MeanBlueMan

Moderator a la Pastafari
8 jan 2003
112.114
27.747
Naast Meangreengirl
Techniek is al jaren een vast onderdeel op M-F.
Een erg waardevol onderdeel aangezien gebruikers er rechtstreekse antwoorden krijgen voor hun probleem.

M-F is geen forum waar erg strak gemodereerd word, maar juist de afdeling techniek zou het fijn zijn als iemand die een vraag stelt ook een antwoord krijgt en diegene dat niet hoeft te zoeken tussen vele off-topic reply's.
In techniek gaat er dus wel wat strakker gecorrigeerd worden op off-topic geneuzel.
Veel mensen die in techniek posten doen dat ook uit liefde voor de techniek of om anderen te helpen en zitten ook niet te wachten op off-topic gedoe.

Ook de manier waarop we met elkaar omgaan en op elkaar reageren zal aandacht krijgen.

Heb je zelf een vraag voor Techniek benoem dan een aantal dingen die van belang zijn zoals merk/type/bouwjaar van je motor en geef een goede omschrijving van je probleem, foto erbij is vaak een aanrader.
Als je probleem opgelost is dan zou het fijn zijn als je dat ook vermeld, met de gevonden oplossing.

Op M-F komen meerdere gebruikers die, niet alleen hobbymatig, veel ervaring, kunde en kennis hebben van motoren.
Er komen ook gebruikers die er wellicht wat minder kaas van gegeten hebben. Soms roepen die 'domme dingen' en soms komen die met onverwachts leuke en goede ideeën. Een ieder kan en mag posten, laat elkaar in elkaars waarde.

De gebruikers die aantoonbaar veel kennis van zaken hebben zullen in de toekomst een extra vermelding krijgen bij hun gebruikersnaam zodat ook voor nieuwe gebruikers te zien is dat ze te maken hebben met iemand die meer dan gemiddeld kennis/ervaring hebben met de techniek van motoren.

Bovenstaande is redelijk vaststaand. Maar we staan natuurlijk open voor opmerkingen suggesties en verbeteringen, dus roep wat je er van vind of goede ideeën die je hebt :)

Zo zou ik wel eens willen weten wie er zoal geschikt zou zijn om als 'echte techneut' genoemd te worden ?


Enkele reply waarmee deze 'discussie' is begonnen:

MeanBlueMan schreef op 24 november 2016 @ 18:48 :
Het verschijnsel van de echte techneuten die zich weggezet worden voelen als kleuters die niet weten waar ze het over hebben en de opmerkingen richting vraagstellers in de trend "hou op met sleutelen, breng m naar echte motorzaak' zijn idd twee items waar we als Mod's op het moment over aan het nadenken zijn.

Loki schreef op 24 november 2016 @ 22:19:
Het begint soms met de topic starters. Ze nemen niet allemaal de tijd precies te vertellen waar ze staan. Dat geeft ruimte voor het schieten met hagel.. zodat mensen die graag uiten wat ze weten, maar wat roepen. Relevant of niet. Anderen zijn wat terughoudender maar willen wel graag 'snel' en pasklaar antwoord geven. Terwijl soms de topic starter uithoren en zaken uitsluiten een logischer manier is, lijkt me.

Met "echte techneuten" verhef je mensen, is dat verstandig? Ervaring is super, maar niet iedereen weet alles, weet elke uitzondering of interpreteert de informatie nauwkeurig. Het uiteindelijke resultaat is wat telt, maar zelfs dat kan lastig te bepalen zijn als de topic starter weinig weet heeft van de materie.

MasterTommy schreef op 25 november 2016 @ 17:05:
Mogen er dan ook iets hogere eisen gesteld worden aan de inhoud van een openingspost?

Super Blackbird schreef op 26 november 2016 @ 12:16:
En een verplichting om tijdens en naderhand feedback te geven over de oplossing of probeersels.

Zot schreef op 26 november 2016 @ 15:57:
Eerste wat er moet gebeuren is dat techneuten ipv instemmend knikken bij een juist antwoord en denken , ok is al gezegt, dat instemmende knikken ook op het forum laten zien
 
Laatst bewerkt:
Zot in "Honda Fireblade maakt kletterend geluid"

ik heb eens iets geroepen over verplichte email notificatie voor ts in tech


Klopt.

Alleen als ik kijk naar het tempo waarmee software wijziginkjes op M-F verwerkt/doorgevoerd worden heb ik de hoop opgegeven dat dit nog ingevoerd zal worden zolang we nog op deze software draaien.
Van mij mag het per direct ingevoerd worden, net als een soort template in de openingspost om ervoor te zorgen dat de vraagsteller iig de belangrijkste vragen voorgeschoteld krijgt en dient in te vullen.

Helaas is dat momenteel niet 1,2,3 te realiseren.
 
Laatst bewerkt:
Zot in "Honda Fireblade maakt kletterend geluid"Klopt.

Alleen als ik kijk naar het tempo waarmee software wijziginkjes op M-F verwerkt/doorgevoerd worden heb ik de hoop opgegeven dat dit nog ingevoerd zal worden zolang we nog op deze software draaien.
Van mij mag het per direct ingevoerd worden, net als een soort template in de openingspost om ervoor te zorgen dat de vraagsteller iig de belangrijkste vragen voorgeschoteld krijgt en dient in te vullen.


Helaas is dat momenteel niet 1,2,3 te realiseren.
Ach, als ik die prehistorische trage troep zie waarmee jij je dagelijkse baan mee moet uitvoeren vind ik het nog allemaal vlot en geavanceerd.
Ik dien op mijn werk wel eens een softwarewijziging in. Als het vlot gaat is het in een half jaar gebeurd. Ik ben nu al twee jaar aan een wijziging aan het trekken, dat is vlak voor de kerst weer terug gezet omdat er toch nog iemand extra mogelijkheden zag -O-
 
Goh zag ineens bij verschillende gebruikers van dit forum steeksleutels staan bij hun naam.
Nieuwsgierig als ik ben maar eens aan het zoeken gegaan wat dit inhoudt en dus in dit topic terecht gekomen.

Erg verbaasd was ik dan ook dat deze sleuteltjes betekenen dat je mag verwachten van deze "experts" een antwoord mag verwachten waarover goed is nagedacht.

Kuipruit inkorten

Mijn ervaring daarentegen is dat er sowieso 2 "experts" niet eens normaal kunnen reageren en vaak voor een sfeer zorgen hier op dit forum wat er voor zorgt dat er zat mensen het forum de rug toe keren.
Link in deze reactie is slechts een enkel voorbeeld hiervan.

Ipv bepaalde mensen een veer in de reet te steken mag wat mij betreft vaker strenger opgetreden worden.
Negatieve sfeer/reacties die je regelmatig leest hier is vaak uniek voor dit forum.
 
Ach, als ik die prehistorische trage troep zie waarmee jij je dagelijkse baan mee moet uitvoeren vind ik het nog allemaal vlot en geavanceerd.
Ik dien op mijn werk wel eens een softwarewijziging in. Als het vlot gaat is het in een half jaar gebeurd. Ik ben nu al twee jaar aan een wijziging aan het trekken, dat is vlak voor de kerst weer terug gezet omdat er toch nog iemand extra mogelijkheden zag -O-

_O-

Ja, je zou bijna denken dat ik er toch eens aan zou moeten wennen ?
Mijn baan is gezegend met een organisatie die bestaat uit heeel veel onderdelen waarbij een klein vraagje door 381 verschillende mensen beoordeeld moet worden, ze er allemaal wat van moeten willen vinden en dan is er natuurlijk altijd wel iemand die dwarsligt. Alles in het kader van veiligheid natuurlijk '(

Toch zou dat op M-F beter moeten kunnen, daar zijn er maar 3 mensen die er wat van willen vinden :P






Goh zag ineens bij verschillende gebruikers van dit forum steeksleutels staan bij hun naam.
Nieuwsgierig als ik ben maar eens aan het zoeken gegaan wat dit inhoudt en dus in dit topic terecht gekomen.

Erg verbaasd was ik dan ook dat deze sleuteltjes betekenen dat je mag verwachten van deze "experts" een antwoord mag verwachten waarover goed is nagedacht.

Kuipruit inkorten

Mijn ervaring daarentegen is dat er sowieso 2 "experts" niet eens normaal kunnen reageren en vaak voor een sfeer zorgen hier op dit forum wat er voor zorgt dat er zat mensen het forum de rug toe keren.
Link in deze reactie is slechts een enkel voorbeeld hiervan.

Ipv bepaalde mensen een veer in de reet te steken mag wat mij betreft vaker strenger opgetreden worden.
Negatieve sfeer/reacties die je regelmatig leest hier is vaak uniek voor dit forum.

We gaan echt die discussie niet nog eens oprakelen hoor :X

Dat topic... ik ben blij dat je dat hebt geopend en dat het is gelopen zoals het is gelopen.

Ik vind het prima dat er eens iets fout gaat en we er wat van leren en laten we zeggen dat jouw topic erg leerzaam is geweest.
We hebben geleerd dat een juist antwoord wel herkenbaar moet zijn als juist antwoord en dat je niet altijd een vreemd lijkend antwoord direct als onjuist kunt markeren.

Oftewel, communiceer met elkaar. Volgens mij de belangrijkste les in ieder zijn leven en dus geweldig dat we met z'n allen weer even op die les zijn gewezen :)
 
Is als noodoplossing voor de template het volgende een optie?

Een stuk vaste tekst waarin iets staat als:

Is in de openingspost voldoende informatie gegeven?
Zoals:
- Merk
- Type
- Klacht
- Etc. etc.
(Verder uit te werken)


Deze tekst zou dan zsm door mod/gebruikers/etc. in het topic gekopieerd kunnen worden, bij voorkeur als 1e post na de vraagstelling. Dat kopiëren kan bv. vanuit een andere post gebeuren.

Ik weet het, ook dit verdient niet bepaald de schoonheidsprijs. Maar ik vind het hele initiatief te waardevol om te laten stranden op “iets triviaals O-) als het wachten op nieuwe forum-software”.
 
Is als noodoplossing voor de template het volgende een optie?

Een stuk vaste tekst waarin iets staat als:

Is in de openingspost voldoende informatie gegeven?
Zoals:
- Merk
- Type
- Klacht
- Etc. etc.
(Verder uit te werken)


Deze tekst zou dan zsm door mod/gebruikers/etc. in het topic gekopieerd kunnen worden, bij voorkeur als 1e post na de vraagstelling. Dat kopiëren kan bv. vanuit een andere post gebeuren.

Ik weet het, ook dit verdient niet bepaald de schoonheidsprijs. Maar ik vind het hele initiatief te waardevol om te laten stranden op “iets triviaals O-) als het wachten op nieuwe forum-software”.
Dat is een hele goede oplossing.

Geen vrije invoerveld maken maar de data net als uit motorshopper laten aanvullen zodat je een directe koppeling in de database hebt.
Vervolgens in de toekomst als er wat meer topics zijn aangemaakt, kan je autocomplete functie zetten op de probleemomschrijving in combinatie met het merk en type voertuig zodat je suggesties te zien krijgt van mensen die eerder met dit probleem zijn gekomen.

Implementeer een voting system ipv die rare oranje tags die met de natte vinger bepaald worden om zo een soort elite groepje te creëren. Ja je zal circle jerk praktijken krijgen maar ook dat valt weer te detecteren als je een beetje handig bent in data-analyse. Het zal in ieder geval niet erger worden dan nu.

Je hulpzaamheid moet bepaald worden aan de hand van je antwoord. Is er iemand er niet mee eens, dan plaats diegene zijn eigen antwoord. Indien er meerdere mensen er mee eens zijn wordt zijn antwoord omhoog gestemd. Een soort van democratie. Zo kan je hobbyisten hebben die handig zijn in hun vrije tijd en vaak komen met goede oplossingen of een monteur die het leuk vind om mensen te helpen voor hun lol.

Laat de TS antwoorden accepteren die geholpen hebben. Voor de modjes zou het eventueel mogelijk zijn om een ander antwoord te accepteren indien deze daadwerkelijk beter is.
Ja ook de modjes zullen technische beslissingen moeten maken.
Introduceer een reputatiesysteem zodat iemand met een hoge reputatie automatisch meer modrechten krijgt.

Dit gaat natuurlijk ten koste van de gezelligheid hier in Techniek maar daarvoor hebben we de andere forum secties voor. Lol trappen doe je daar en serieuze shit hier.

Voor de IT-ers zal deze opzet wel bekend komen van communities als Stack Exchange.
Tweakers heeft ook een soortgelijk constructie opgezet hiervoor.
Het wiel hoeft niet twee keer bedacht worden.
 
Implementeer een voting system ipv die rare oranje tags die met de natte vinger bepaald worden om zo een soort elite groepje te creëren. Ja je zal circle jerk praktijken krijgen maar ook dat valt weer te detecteren als je een beetje handig bent in data-analyse. Het zal in ieder geval niet erger worden dan nu.

Je hulpzaamheid moet bepaald worden aan de hand van je antwoord. Is er iemand er niet mee eens, dan plaats diegene zijn eigen antwoord. Indien er meerdere mensen er mee eens zijn wordt zijn antwoord omhoog gestemd. Een soort van democratie. Zo kan je hobbyisten hebben die handig zijn in hun vrije tijd en vaak komen met goede oplossingen of een monteur die het leuk vind om mensen te helpen voor hun lol.

:t Is al meerdere keren geopperd (zie pagina 1 :X )

Maar helemaal mee eens, zo werken de grotere fora steeds meer. Het is daardoor ook veel toegankelijker en duidelijker voor nieuwelingen.

Forums in het algemeen worden ook steeds meer vraagbaken, het sociale aspect verdwijnt naar social media.

Je kunt dan ook werken met een gast account, waarmee je kan posten zonder dat je eerst officieel account moet aanmaken (met veel minder privileges natuurlijk).

Mooie doelstelling voor 2030, dan gaan de eerste mensen naar Mars en krijgen we hier nieuwe software ;) .

edit, Al eerder genoemd, maar die noodoplossing kun je aanvullend ook in een apart topic met sticky zetten: "lees dit voordat je post in techniek"
 
Laatst bewerkt:
Dat is een hele goede oplossing.

Geen vrije invoerveld maken maar de data net als uit motorshopper laten aanvullen zodat je een directe koppeling in de database hebt.
Vervolgens in de toekomst als er wat meer topics zijn aangemaakt, kan je autocomplete functie zetten op de probleemomschrijving in combinatie met het merk en type voertuig zodat je suggesties te zien krijgt van mensen die eerder met dit probleem zijn gekomen.

Implementeer een voting system ipv die rare oranje tags die met de natte vinger bepaald worden om zo een soort elite groepje te creëren. Ja je zal circle jerk praktijken krijgen maar ook dat valt weer te detecteren als je een beetje handig bent in data-analyse. Het zal in ieder geval niet erger worden dan nu.

Je hulpzaamheid moet bepaald worden aan de hand van je antwoord. Is er iemand er niet mee eens, dan plaats diegene zijn eigen antwoord. Indien er meerdere mensen er mee eens zijn wordt zijn antwoord omhoog gestemd. Een soort van democratie. Zo kan je hobbyisten hebben die handig zijn in hun vrije tijd en vaak komen met goede oplossingen of een monteur die het leuk vind om mensen te helpen voor hun lol.

Laat de TS antwoorden accepteren die geholpen hebben. Voor de modjes zou het eventueel mogelijk zijn om een ander antwoord te accepteren indien deze daadwerkelijk beter is.
Ja ook de modjes zullen technische beslissingen moeten maken.
Introduceer een reputatiesysteem zodat iemand met een hoge reputatie automatisch meer modrechten krijgt.

Dit gaat natuurlijk ten koste van de gezelligheid hier in Techniek maar daarvoor hebben we de andere forum secties voor. Lol trappen doe je daar en serieuze shit hier.

Voor de IT-ers zal deze opzet wel bekend komen van communities als Stack Exchange.
Tweakers heeft ook een soortgelijk constructie opgezet hiervoor.
Het wiel hoeft niet twee keer bedacht worden.
En wie ga je dan laten stemmen?
Mensen met zoveel inzicht als jij? _O-
iemand die nauwelijks kennis van zaken heeft moet dan gaan beoordelen wie dat wel heeft?
 
En wie ga je dan laten stemmen?
Mensen met zoveel inzicht als jij? _O-
iemand die nauwelijks kennis van zaken heeft moet dan gaan beoordelen wie dat wel heeft?
:^
Dan zouden sommige mensen die wat bot communiceren maar wel goede techneuten (even zuiver hypothetisch he!) zijn lagere scores krijgen dan iemand met mooie praatjes die zegt wat de leek wil horen. Geen goed plan. Er zijn nu enkele techneuten "benoemd", waarvan de meeste ervaren MF-ers vinden dat ze dit predikaat verdienen.
 
Nou zo dus, van pagina 1 :9 :
Ik lees en post op stackoverflow.com, een vraag-antwoord platform voor IT'ers. Daar kun je opplussen en afminnen. Dat kun je naarmate je meer kudo's hebt. In het begin kun je niks, je kunt alleen een vraag stellen. Heb je genoeg kudo's dan kun je ook een antwoord geven. Met nog meer kudo's kun je commentaar geven op een vraag. En dan kun je andermans post editen. En zo verder.
Je kunt van iedereen de rating zien, dus zie je vanzelf hoe goed een antwoord wsch is. Het verkrijgen van een hoge rating heeft als voordeel dat dat goed is voor je cv en dus zorgen mensen dat ze goede antwoorden geven op vragen.

Het werkt heel goed. Het is de belangrijkste bron van informatie voor software ontwikkelaars en veel andere IT-gerelateerde groepen.
Met name bij IT/software fora zie je dat soort systemen veel.. het opbouwen van rankings brons/zilver/goud/platinum members oid en dus ook opbouwend het privilege krijgen om te kunnen plussen/minnen etc. Wat je ziet is dat er dan inhoudelijk duidelijk wordt gereageerd met geen offtopic. Met als voordeel voor mods dat het doorgaans zelf regulerend werkt.

Ook vanuit het commerciële belang van MF denk ik dat er op de achtergrond echt al wel over zoiets wordt nagedacht. Want door dat soort systemen trek je ook makkelijker nieuw publiek wat eerder geneigd is te blijven plakken. Nu kom je als nieuweling binnen in een besloten clubje. Tot een tijdje terug werkte dat, maar over het algemeen is dat hechte community gevoel aan het verdwijnen. Kleinere fora's waar ik actief op was/ben sterven een stille dood.

Ik heb overigens niks tegen die oranje embleempjes. Je ziet in de meeste topics dat het werkt. Maar om als community relevant te blijven op de langere termijn.. zijn dat soort systemen denk ik het overwegen wel waard.
 
Laatst bewerkt:
En wie ga je dan laten stemmen?
Mensen met zoveel inzicht als jij? _O-
iemand die nauwelijks kennis van zaken heeft moet dan gaan beoordelen wie dat wel heeft?
Mensen die denken dat ze hier meer te vertellen hebben is probleem. Met een reputatiesysteem bouw je je reputatie op.
Iemand met mooie praatjes zal zeker niet ver komen. Toetsenbordridders als jij zouden hiermee ook weggefilterd worden met het overige ruis. Daarvoor is de community er om het een en ander recht te stemmen.

Men moet wat meer probleemoplossend handelen in Techniek. Als iemand vraagt hoe hij meer geluid uit zijn uitlaat wilt dan sta je niet te wachten op 20 reacties dat het irritant is maar dan kom je gewoon met een oplossing.
Wil je geen oplossing of antwoord geven? Mooi, post dan niets.

Sommigen verdienen hun brood mee met het repareren van motoren. Er zijn een aantal die nogal heftig reageren omdat ze vinden dat hun brood wordt afgepakt. Gebruik dit als een tool. Deel je kennis, leer ook hier van andere leden. Wees een community.
 
Mijn auto wil ook meepraten in techniek: :P
full
 
En wie ga je dan laten stemmen?
Mensen met zoveel inzicht als jij? _O-
iemand die nauwelijks kennis van zaken heeft moet dan gaan beoordelen wie dat wel heeft?


Jouw antwoord geeft precies aan, waarom een voting system zijn voordelen kan hebben.




Je zal wel vaak nieuwe sokken nodig hebben, nu je naast je schoenen loopt. :z
 
Ik bedoelde eigenlijk die levende motor. Persoonlijk zou ik hem als technisch wonder meer vertrouwen dan de gemiddelde Vietnamese monteur. Die roken en zuipen ook maar met die steeksleutel zijn ze nooit verder gekomen dan als hamer gebruiken (net zoals er met grote schroevendraaiers buitenbanden worden gemonteerd). O-)
 
Mensen die denken dat ze hier meer te vertellen hebben is probleem. Met een reputatiesysteem bouw je je reputatie op.
Iemand met mooie praatjes zal zeker niet ver komen. Toetsenbordridders als jij zouden hiermee ook weggefilterd worden met het overige ruis. Daarvoor is de community er om het een en ander recht te stemmen.

Men moet wat meer probleemoplossend handelen in Techniek. Als iemand vraagt hoe hij meer geluid uit zijn uitlaat wilt dan sta je niet te wachten op 20 reacties dat het irritant is maar dan kom je gewoon met een oplossing.
Wil je geen oplossing of antwoord geven? Mooi, post dan niets.

Sommigen verdienen hun brood mee met het repareren van motoren. Er zijn een aantal die nogal heftig reageren omdat ze vinden dat hun brood wordt afgepakt. Gebruik dit als een tool. Deel je kennis, leer ook hier van andere leden. Wees een community.
Het is al vaker vertelt, maar speciaal voor jou nog een keer.
Voor een leek is het moeilijk te bepalen wie hier antwoorden geeft die kloppen en wie graag overal iets over moet vertellen maar niet weet waar hij het over heeft.
Degene die het (bijna) altijd bij het rechte eind hebben zijn kenbaar door de oranje steeksleutel.
Dat heeft niks met goede uitleg of elkaar mogen te maken.

Hoe jaloers kan je zijn -O-
 
Jouw antwoord geeft precies aan, waarom een voting system zijn voordelen kan hebben.




Je zal wel vaak nieuwe sokken nodig hebben, nu je naast je schoenen loopt. :z
Ik zeg niet dat ik alles beter weet, ik zeg dat mensen die er weinig of niks van weten geen eerlijk oordeel kunnen geven. IK weet niet zo veel van motortechniek maar ik weet wel dat ik me niet ga bemoeien met dingen waar ik er geen verstand van heb.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Het is al vaker vertelt, maar speciaal voor jou nog een keer.
Voor een leek is het moeilijk te bepalen wie hier antwoorden geeft die kloppen en wie graag overal iets over moet vertellen maar niet weet waar hij het over heeft.
Degene die het (bijna) altijd bij het rechte eind hebben zijn kenbaar door de oranje steeksleutel.
Dat heeft niks met goede uitleg of elkaar mogen te maken.

Hoe jaloers kan je zijn -O-

Hier zeg jij eigenlijk, dat degenen die geen steeksleutel hebben, het regelmatig niet goed hebben, ik denk, dat je nu heel veel techneuten tekort doet.

En zelfs al heeft Insanity er niet veel verstand van (volgens jou) dan kan je dat best wel op een wat nettere manier zeggen. Juist die botte houding van een aantal techneuten verziekt de sfeer in techniek met enige regelmaat.
 
Eens met Insanity. Zo haal je de goeden er zo uit. Je kan nog zo veel kennis hebben maar als je enkel veel onzin praat en geen fatsoenlijk antwoord geeft op iemand zn vraag, of gewoon voor jezelf klantjes probeert te trekken, lever je geen bijdrage en zal je ook geen goede reputatie hebben/opbouwen. Techneuten die hier goed helpen/mee denken zullen zo zelf ook eerder een goede indruk wekken en wellicht ook klanten voor zichzelf trekken. win/win. Zo krijg je een beetje competitie, en mag de beste helper van mij best met bedrijfsnaam in het zonnetje worden gezet.

Open eens een topic dat je remmen trillen. 9 van de 10 schreeuwt gelijk, remschijven krom. Tuurlijk, dat is mooi verdienen nieuwe remschijven. Of bij een tikje roepen om even je blok open trekken om te kijken of er wat kapot is. Dat is het zelfde als je ketel in storing gaat en je installateur gelijk zegt dat je een nieuwe ketel moet aanschaffen.
 

Hier zeg jij eigenlijk, dat degenen die geen steeksleutel hebben, het regelmatig niet goed hebben,
ik denk, dat je nu heel veel techneuten tekort doet.

En zelfs al heeft Insanity er niet veel verstand van (volgens jou) dan kan je dat best wel op een wat nettere manier zeggen. Juist die botte houding van een aantal techneuten verziekt de sfeer in techniek met enige regelmaat.
Dat is precies wat er gebeurt en waarvoor die sleutel is gekomen. Als er iemand botte reacties geeft is het Insanity zelf en dan tegen mensen die wel weten waar ze het over hebben. Verder komen veel vragenstellers hier voor een juist antwoord en niet voor de sfeer.
Voor een goede sfeer en lariekoek ga je naar een cafe.
 
Dat is precies wat er gebeurt en waarvoor die sleutel is gekomen. Als er iemand botte reacties geeft is het Insanity zelf en dan tegen mensen die wel weten waar ze het over hebben. Verder komen veel vragenstellers hier voor een juist antwoord en niet voor de sfeer.
Voor een goede sfeer en lariekoek ga je naar een cafe.
Kap nou eens met dat denigrerende gedoe en schuil je niet in dat groepje met mensen die "weet waar ze het over hebben". We zijn hier allemaal leden. Ene weet meer dan de ander.

Je hebt het over een leek, een leek komt hier amper op het forum. 99 van de 100 topics komen niet van een leek vandaan maar van mensen die ergens tegenaan lopen en het maar gaan vragen.
Wil je je MF redden? Dan moet je deelnemen aan de community.

Voorbeeld:
Iemand heeft zijn koppelingsplaten vervangen maar nu slipt zijn koppeling.

Reactie:
A: Prutser, Als je toch niet weet waar je aan begint waarom doe je het dan? Ga naar de motorzaak!
B: Ik zou castrol erin gooien. Had een vriend van me ook
C: Controleer of je koppeling goed afgesteld staat. Zie <insert instructies>

Aan A hebben we geen reet aan. B is redelijk onschuldig maar niet juist. C. That's it C is the shit! *O* Upvotennnn.
Die botte reacties van mij krijg je dus als je net als voorbeeld A reageert.
 
Laatst bewerkt:
Sleuteltjes zijn goed maar die moet je wel verdienen.. ik heb al eerder het tweakers forum benoemd, daar heeft elk sub forum zijn eigen specialisten en zo ook het kpn forum heeft bewezen leden die status verkregen hebben door meermaals juist te reageren. Zo ook tomshardware en het forum van solidworks werk met een soortgelijk systeem.

Het vooraf benoemen van specialisten kan wel mits deze een aantoonbare bron van informatie bezitten. Maar ik zou het hier niet bij laten en je uitbreiden met scores (zie reactie op tweakers nieuws berichten bijvoorbeeld)
 
Terug
Bovenaan Onderaan