XT 660 X & r Deel 12 de opvolger van deel 11

Hilltech gebruikte ook een Tovami testbank volgens mij, zelfde software in ieder geval alleen SAE vs DIN.. geen idee hoe dit precies omgerekend wordt. Mapping is niet eens aangepast voor de andere nokkenas A/F bleef rond de 13/13.5 in de hoge toeren wat prima is. Zat trouwens ook een 11:1 zuiger met standaard boring in, ook bij de uitdraai van 53 pk.

Voor:
xt 660 dyno2.jpg


Na:
xt 660 dyno Hilltech.jpg
 
Is zo testbank beetje te betalen, gezien jullie hem er 2 of 3x op gooien?

Is ook een beetje de hobby natuurlijk als je wat aanpast wil je zien wat het doet. Een testrun valt wel mee, paar tientjes tot 50 euro. Afstellen kan wel prijzig zijn maar daar ben je ook makkelijk een uur mee bezig.
 
Hilltech gebruikte ook een Tovami testbank volgens mij, zelfde software in ieder geval alleen SAE vs DIN.. geen idee hoe dit precies omgerekend wordt. Mapping is niet eens aangepast voor de andere nokkenas A/F bleef rond de 13/13.5 in de hoge toeren wat prima is. Zat trouwens ook een 11:1 zuiger met standaard boring in, ook bij de uitdraai van 53 pk.

Voor:
Bekijk bijlage 1484262

Na:
Bekijk bijlage 1484263


Erg onduidelijke uitdraai. Wat een prutsers daar.

Meten zij achterwiel pk of krukas pk?

Ik zie dat je voor en na op 2 verschillende testbanken hebt gedaan. Dus dat kan je helaas niet vergelijken met elkaar.

Het kan zo maar paar PK schelen tussen de ene of de andere testbank.
 
Erg onduidelijke uitdraai. Wat een prutsers daar.

Meten zij achterwiel pk of krukas pk?

Ik zie dat je voor en na op 2 verschillende testbanken hebt gedaan. Dus dat kan je helaas niet vergelijken met elkaar.

Het kan zo maar paar PK schelen tussen de ene of de andere testbank.
Zelfs meer dan een paar pk,ooit eens een test gelezen van testbanken bij Nederlandse bedrijven,verschillen van zelfs 11pk werden geconstateerd,
Ten Kate had de meest optimistische bank,Hoegee de minst optimistische,de Tovami van Ruud Frederiks was ook erg optimistisch.
En een test van een Engels motorblad,steeds de zelfde motor een zzr 1100 en testbanken door het hele land bezocht,verschillen van zelfs 35pk werden geconstateerd.Het is ook niet belangrijk,een testbank is meer om te meten of de dingen die je veranderd winst opleveren,
maar dan wel op de zelfde bank meten.
 
Laatst bewerkt:
Mijn collega die de meeste testbank ervaring heeft zei dat onze testbank ook vrij realistich is ingesteld. Dus niet mooier dan het echt is. Sommige zetten hun testbank expres hoger zodat je bij hun meer pk krijgt dan bij andere testbanken.

+ wij hebben onlangs onze testbank laten voorzien van een nieuwe rol, deze heeft een soort asfalt korrel laag waardoor je veel meer grip hebt dan een glade stalen rol.
 
Hallo allemaal,

ik heb een xt660x en wanneer ik deze in neutraal heb staan of in de 1 met de koppeling ingetrokken loopt deze in stationair op naar een hoger toerental. Wanneer ik dan de koppeling wat op laat komen zodat de motor het wat zwaarder krjgt zakt dit weer tot ik de koppeling weer intrek. Dit is niet altijd het geval en het is ook met koude en warme motor. Wellicht iets met een automatische choke(als dext deze heeft). Misschien het gaskleppenhuis? Iemand ervaring?
 
Hallo allemaal,

ik heb een xt660x en wanneer ik deze in neutraal heb staan of in de 1 met de koppeling ingetrokken loopt deze in stationair op naar een hoger toerental. Wanneer ik dan de koppeling wat op laat komen zodat de motor het wat zwaarder krjgt zakt dit weer tot ik de koppeling weer intrek. Dit is niet altijd het geval en het is ook met koude en warme motor. Wellicht iets met een automatische choke(als dext deze heeft). Misschien het gaskleppenhuis? Iemand ervaring?

Bij mij en een maat was dit probleem verholpen door je stationair net een tikkie lager te zetten.
 
Bij mij en een maat was dit probleem verholpen door je stationair net een tikkie lager te zetten.

ja heb dit inderdaad ook gedaan en nu is het probleem weg, had van te voren als mijn tps sensor, luchtlekkages etc opgezocht wist namelijk niet dat je in de diagnose modus van de motor het toerental kon zien 😂 bedankt voor je reactie 💪🏻
 
Mooi stukje gereden vandaag.
 

Bijlagen

  • IMG_20200419_162003.jpg
    IMG_20200419_162003.jpg
    2,5 MB · Weergaven: 19
  • IMG_20200419_161915.jpg
    IMG_20200419_161915.jpg
    2,6 MB · Weergaven: 25
Hi weet iemand waar je een zadel voor een model uit 2009 kan krijgen? Is er ergens een specialist met veel onderdelen bekend ofzo?
 
Ik heb nu ong 800km gereden op me nieuwe banden en ze rijden echt perfect.

Heb een setje michelin pilot power 2ct gemonteerd. Hiervoor had ik bridgestone 16 nogwat volgensmij. Deze gaven geen vertrouwen etc.

Met de nieuwe banden kon ik direct na montage platter door de bocht. Niks inrijden gewoon gaan. Ik heb nu zelfs mijn chickenstrips weg kunnen rijden.

Links achter chickenstrip helemaal weggereden en rechts achter heb ik nog 2mm strip over.

Al met al super tevreden met deze banden. En de prijs is ook zeer aantrekkelijk.

De verwachte levensduur van deze band met mijn rijstijl schat ik op 6.000km

20200510_124429.jpg
20200510_124451.jpg
 
Ik hoorde laatst dat de xt een 'bekend' kwaaltje heeft m.b.t. het los trillen van de krukas moer o.i.d. , Is dat iets wat zelf makkelijk te controleren is en weer vast te zetten?
 
Ik hoorde laatst dat de xt een 'bekend' kwaaltje heeft m.b.t. het los trillen van de krukas moer o.i.d. , Is dat iets wat zelf makkelijk te controleren is en weer vast te zetten?


Klopt bekend probleem.

Zodra je xt anders begint te klinken, beetje als een rammel/ducatie kloppend geluid dan zou ik het controleren. Als die normaal klinkt is er niks aan de hand.
 
Klopt bekend probleem.

Zodra je xt anders begint te klinken, beetje als een rammel/ducatie kloppend geluid dan zou ik het controleren. Als die normaal klinkt is er niks aan de hand.
Als ik dit zou willen controleren , is het dan dat deksel aan de linkerzijde met die sleuf erin losmaken en dan de moer er achter vast zetten of vergis ik mij dan?of komt daar dan olie uit als ik dat losmaak. zou ik vervelend vinden want ik heb net ongeveer 2maanden geleden de olie & filter vervangen.
 
Als ik dit zou willen controleren , is het dan dat deksel aan de linkerzijde met die sleuf erin losmaken en dan de moer er achter vast zetten of vergis ik mij dan?of komt daar dan olie uit als ik dat losmaak. zou ik vervelend vinden want ik heb net ongeveer 2maanden geleden de olie & filter vervangen.

Die moer zit achter je waterpomp. Op de foto zie je wat je moet demonteren. Het gaat om de moer met het cirkeltje.
Je kan de motor plat leggen dan hoeft de olie er niet af.
Maar als je de pakking er af gaat halen met een mesje valt er altijd zooi in dus ik doe zoizo je olie er af halen. Die 40 euro zijn ook niet je kosten.
 
Die moer zit achter je waterpomp. Op de foto zie je wat je moet demonteren. Het gaat om de moer met het cirkeltje.
Je kan de motor plat leggen dan hoeft de olie er niet af.
Maar als je de pakking er af gaat halen met een mesje valt er altijd zooi in dus ik doe zoizo je olie er af halen. Die 40 euro zijn ook niet je kosten.
Ok .heb je een foto bijgevoegd? want die zie ik hier nergens
 
Terug
Bovenaan Onderaan