XT 660 X & r Deel 12 de opvolger van deel 11

Hallo allemaal, ik heb deze XT600X op het oog om op te knappen en uiteindelijk mee te gaan rijden. Is iemand bekend met deze?
Krijg van de verkoper namelijk weinig info los.. (handelaar). thanks!

Bekijk bijlage 1471083

Volgensmij kan je deze beter laten staan.
Staan nu hele goedkope op marktplaats 2600euro. Deze ziet er niet uit. Heb hem vaker voorbij zien komen.
 
Thanks. Die van 2600 start niet, electrisch probleem. Zijn er nog specifieke xt660x kwaaltjes waar ik voor moet uitkijken bij een evt bezichtiging?
 
Thanks. Die van 2600 start niet, electrisch probleem. Zijn er nog specifieke xt660x kwaaltjes waar ik voor moet uitkijken bij een evt bezichtiging?

Die haalt de prijs van alle xt660x naar de **** en vervolgens is die motor dus gewoon niet in orde.

Verf op motorblok wat afbladderd hebben alle xt's wel last van.

Kijken of je geen gekke beschadigingen hebt. Of gekke tikken in het blok voor de rest zijn ze niet stuk te krijgen. (Mits normaal onderhoud)
 
Thanks, het viel alles mee, leuk opknappertje, loopt super maar wel wat schade (van tevoren bekend). Iemand bekend met een goede richter voor voorvork poten? Of weet iemand een xtx donor te staan?
 
Leuk is het zeker! MIjn zoon heeft een XT660X. Af en toe laat ik de Tiger Explorer staan en stap lekker op de XT!
Vorig jaar zomer is 'ie met de XT mee geweest naar de Alpen. Geweldige ervaring geweest!
 
Goedemiddag dames en heren, Bijna alle XT600X topics al door gelezen toch ook maar even aan gemeld :)

49660851818_3302df1546_c.jpg
 
Zoooo guys,
Ben ik weer met wat leuke updates.

De bike build is eindelijk klaar. (Op de stickerset na)
De motor rijd geweldig, heb em helemaal opgebouwd voor me vriendin.

Maar ik heb ook eindelijk die zelf geflowde cilinderkop op me eigen motor gezet.
Met een voor en na uitdraai op de testbank.
Met de geflowde kop heb ik 4.1PK en 4.2NM gewonnen.

De motor rijd zoveel beter, super direct op het gas en pakt em lekker op.


Dus mocht iemand interesse hebben om ze cilinderkop te tunen voor een leuk prijsje dan hoor ik het wel.

Met alle modificaties heb ik nu 54.4pk en 66.8nm op het achterwiel. (Dit is met een 2-1 uitlaat, een 2-2 zou nog meer vermogen geven)

Alle modificaties op een rij:
Luchtfilter stage 1 en 2 + rvs cover
Uitlaat akrapovic 2-1
Geflowde kop stage 1
Ecu remap
Powercommander 5 afgesteld op de dyno
Engine breather reroute
Ais verwijderd
Vering Hyperpro voor en achter veer
IMG_20200401_214724_160.jpg
20200401_175015.jpg
20200330_101013.jpg
 
Klinkt goed, ff vraagje als noob.. wat is
- Engine breather reroute
- Ais verwijderd

heb pas net een xtx..
 
Klinkt goed, ff vraagje als noob.. wat is
- Engine breather reroute
- Ais verwijderd

heb pas net een xtx..

Ais is dat zilvere pijpje wat tussen je uitlaat bochten in je cilinderkop zit. Dit voert verse lucht je uitlaat in. Dit wil je niet op de testbank omdat je dan geen goeie afr meting kan doen.


Engine breater hose is de pijp van je carter ontluchting die gaat normaal je luchtfilter in. Dit wil je niet want dit geeft vervuiling in je inlaat traject.
 
Ziet er netjes uit Semicolon! Ik zat met een vergelijkbare setup zonder dna stage 2 op 53pk met een OTR nokkenas kwam daar nog is 8 pk bij, wel een aanrader als je ooit nog is het maximale uit de 660cc wil halen.
 
Ziet er netjes uit Semicolon! Ik zat met een vergelijkbare setup zonder dna stage 2 op 53pk met een OTR nokkenas kwam daar nog is 8 pk bij, wel een aanrader als je ooit nog is het maximale uit de 660cc wil halen.


Waarom wel een vergelijkbare setup maar geen stage 2? Met stage 2 win je juist de meeste pks.

Hoeveel vermogen/koppel verloor je onderin met die otr nokkenas?
 
Waarom wel een vergelijkbare setup maar geen stage 2? Met stage 2 win je juist de meeste pks.

Hoeveel vermogen/koppel verloor je onderin met die otr nokkenas?

Vanaf 5500 rpm meer vermogen en als ik het me goed herinner iets van 3/4 pk minder bij 4000 rpm, koppel durf ik niet te zeggen. Je moet hem dus iets hoger op toeren rijden, voor m'n gevoel had de begrenzer ook wel richting de 8k gemogen er zat aan de grafiek te zien nog net wat meer in. Qua rijbeleving is het geen wereld van verschil maar ik vond het persoonlijk gewoon leuk om te zien wat er uit viel te halen.

Had mijn luchtfilterhuis wel aangepast met nog een opening bovenop (recht boven de aanzuigbuis naar gasklep zeg maar), deze liet wel minder lucht door dan een stage 2 verwacht ik maar zag een stage 2 niet zitten met het Nederlandse weer.
 
Vanaf 5500 rpm meer vermogen en als ik het me goed herinner iets van 3/4 pk minder bij 4000 rpm, koppel durf ik niet te zeggen. Je moet hem dus iets hoger op toeren rijden, voor m'n gevoel had de begrenzer ook wel richting de 8k gemogen er zat aan de grafiek te zien nog net wat meer in. Qua rijbeleving is het geen wereld van verschil maar ik vond het persoonlijk gewoon leuk om te zien wat er uit viel te halen.

Had mijn luchtfilterhuis wel aangepast met nog een opening bovenop (recht boven de aanzuigbuis naar gasklep zeg maar), deze liet wel minder lucht door dan een stage 2 verwacht ik maar zag een stage 2 niet zitten met het Nederlandse weer.


Ja ik zit te twijfelen om hem te bestellen, ik heb nog een reserve nokkenas liggen dus dat is geen probleem. Mijn toerenbegrenzer zit op 8250 dus hij zou hem dan wel lekker doortrekken.

Heb je toevallig een dyno uitdraai van voor en na?
 
Terug
Bovenaan Onderaan