Volg jij de wet?

Welke regel overtreedt jij consequent?

  • Vmax tot plus 30 km/u

    Stemmen: 168 82,4%
  • Inhaalverbod

    Stemmen: 91 44,6%
  • Busbaan (NL)

    Stemmen: 18 8,8%
  • Stoppen ná de stopstreep

    Stemmen: 63 30,9%
  • Het niet gebruiken van richtingaanwijzers

    Stemmen: 39 19,1%
  • Stoppen bij stopbord

    Stemmen: 87 42,6%
  • Rijden over de stoep anders dan tbv parkeren

    Stemmen: 39 19,1%
  • Rijden door rood verkeerslicht

    Stemmen: 17 8,3%
  • Het niet voorlaten van voetgangers bij VOP

    Stemmen: 6 2,9%
  • Onnodig geluid maken (revven)

    Stemmen: 36 17,6%

  • Totaal aantal stemmers
    204
  • Opiniepeiling gesloten .
Ik bega nooit overtredingen, tenzij het maken van hellingshoeken van meer dan 45 graden verboden wordt.O-)
 
Ik merk aan mezelf dat ik wat losser ben met verkeersregels op de motor (rules are more like guidelines). Inhalen bijvoorbeeld. Er zijn plekken waar het mag, maar waar ik er absoluut niet aan begin in verband met waardeloos zicht (wat als iemand met 30+ over Vmax aan komt zetten van de andere kant?). Er zijn ook plekken waar het niet mag, maar waar het met de motor prima (veilig kan). Daar doe ik dat dan ook regelmatig (zie volgende punt).

Snelheid liever 10 erboven dan 10 eronder om klevers te voorkomen. Mensen realiseren zich niet dat jij als motorrijder een giga probleem hebt als je een touché hebt terwijl je ca. 50 km/h rijdt...

Rood licht: nou ik merk vaak dat de detectielussen niet optimaal zijn voor motoren en je dus pas laat registreren. Dit heeft tot gevolg dat de hele rits groen heeft en jij net zou moeten stoppen, dus het is wel eens voorgekomen dat ik "donker oranje" pak.

Over het algemeen rijd ik verstandig op de motor. Misschien niet altijd helemaal volgens de letter van de wet, maar wel veilig (in mijn ogen). In 7 jaar op de motor slechts één bekeuring gehad (60 waar je 50 mocht in Duitsland).
 
Voor snelheid en rood licht negeren heb ik een partner in crime: FlitsMeister :}
Inhalen waar het niet mag maar wel kan doe ik ook niemand kwaad mee.

Rijdt overigens alleen door rood als het echt onzinnig is om te wachten.
 
Over het algemeen rijd ik verstandig op de motor. Misschien niet altijd helemaal volgens de letter van de wet, maar wel veilig (in mijn ogen). In 7 jaar op de motor slechts één bekeuring gehad (60 waar je 50 mocht in Duitsland).

Precies dat!
Ik houd me op de motor regelmatig niet per se aan de letter van de wet, maar wel de geest: houd het veilig en zorg voor doorstroming.
 
Ik hou mij over het algemeen wel redelijk aan de regels.
Qua snelheid rij ik veelal ook op gevoel i.p.v. de snelheidsmeter. Meestal geeft die dus een hogere snelheid aan dan mag, maar nooit extreem. Vaak 10 a 15 km/u. Als ik daar de correctie van mijn snelheidsmeter en die van oom agent eraf haal, zit ik alsnog best goed:+

Stoppen na de stopstreep gebeurt soms bij het filteren bij verkeerslichten/brug en revv'en als ik een bekende tegen kom die ergens op straat loopt ofzoO-)
 
Ik rij weleens door rood, een aantal hier reageren niet op motoren…er vaak in de locale krant en op FB over geschreven met de zgn oplossingen maar die helpen geen reet. Paar keer gemeld maar nog steeds verbetering.

Dus gas erop…..
 
Ik bega nooit overtredingen, tenzij het maken van hellingshoeken van meer dan 45 graden verboden wordt.O-)
Tja.. Ik ben geen "verbods-propagandist", maar als die hellingshoek de 90 graden begint te benaderen dan denk ik dat de meesten hier daar toch wat afkeurend tegenover staan. 🤔;)
 
Ik houd me meestal wel aan de verkeersregels.

Behalve dan met snelheid. Vaak toch wel 10km/h hoger dan aangeduid.
Paar maand terug nog een CJIB-brief voor 8 km/h. Boete was 5km/h. Met deze snelheid zit ik te suffen en mis daarom de flitser.
Een enkele keer toch wel aanmerkelijk sneller. Dan let ik 3-dubbel op. Nog geen akelige post daarvoor uit Leeuwarden hoeven ontvangen.
 
Ook hier, houd ik me meestal wel aan de verkeersregels.
Wel heb de neiging om hier in de buurt een “bruggetje via het brede fietspad” stapvoets en rekening houdend met fietsers en spelende kinderen, mee te pakken als ik via de niet normale” kant van de wijk ben aangekomen in t dorp.
Er zijn hier diverse straten m.b.v. klappaaltjes afgesloten voor doorgaand verkeer, zodat alle automobilisten gedwongen worden om via de toegangswegen de wijk in te komen.
Als ik de korte weg over het bruggetje neem, scheelt me dat in afstand ong. een kilometer, en in tijd (zeker als t boodschappentijd is😵‍💫) 4 minuten.
06CD8C69-4257-4E58-93D1-53EFF58A9A44.jpeg
 
Ook hier, houd ik me meestal wel aan de verkeersregels.
Wel heb de neiging om hier in de buurt een “bruggetje via het brede fietspad” stapvoets en rekening houdend met fietsers en spelende kinderen, mee te pakken als ik via de niet normale” kant van de wijk ben aangekomen in t dorp.
Er zijn hier diverse straten m.b.v. klappaaltjes afgesloten voor doorgaand verkeer, zodat alle automobilisten gedwongen worden om via de toegangswegen de wijk in te komen.
Als ik de korte weg over het bruggetje neem, scheelt me dat in afstand ong. een kilometer, en in tijd (zeker als t boodschappentijd is😵‍💫) 4 minuten.
Bekijk bijlage 1846934
Foei B|
 
Hoef je niet voor te schamen hoor! Ik doe dat ook.
Soms een fietspadje nemen of een 'inwoners vrij' meepakken hoort erbij.
Wegen die vroeger gewoon waren zijn nu omgebouwd tot fietspad. Maar je kan er met de motor nog gewoon doorheen.
Kort gezegd: Binnendoor in 2 min en via de officiële route een kwartier. (ergernis)

Ze hebben de laatste jaren rondom mijn huis alles zo ingericht dat je:
1. direct de drukte in moet
2. vele km's moet omrijden
3. veel onhandige kronkels moet nemen en
4. direct stil komt te staan voor een woud van stoplichten.:X
 
Welke ik er niet tussen zie staan, maar wel een grijs gebied is: Rechts "inhalen" / voorbijrijden. Bij linksplakkers om precies te zijn. Als ik rustig naar rechts kan, er langs en rustig weer naar links, had jij naar rechts gemoeten.
 
Welke ik er niet tussen zie staan, maar wel een grijs gebied is: Rechts "inhalen" / voorbijrijden. Bij linksplakkers om precies te zijn. Als ik rustig naar rechts kan, er langs en rustig weer naar links, had jij naar rechts gemoeten.
Als dat "rechts inhalen" beneden de max snelheid mag je de voertuigen die op de linker rijstrook rijden rechts voorbij gaan.
Je ziet het veelal als een vrachtwagen in gaat halen dat de linker rijstrook vol loopt terwijl de rechter rijstrook leeg blijft.
 
Maar als je pech hebt krijg je wel een bon voor rechts inhalen, terwijl de linksrijder er mee weg komt. Maar ja, ook ik maak me daar schuldig aan, zeker als er iemand op rijstrook 1 zit en je er op rijstrook 3/4 voorbij kan
 
Ik volg de wet zeker niet altijd en regels zijn er om gebroken te worden :+
Desondanks ben ik zeker geen aso maar ook zeker geen moraalridder.
Ik rij veilig, ontspannen en houd rekening met andere weggebruikers en beweeg me soepeltjes door het verkeer
Waar het kan gaat het gas er soms echt wel op.
 
Maar als je pech hebt krijg je wel een bon voor rechts inhalen, terwijl de linksrijder er mee weg komt. Maar ja, ook ik maak me daar schuldig aan, zeker als er iemand op rijstrook 1 zit en je er op rijstrook 3/4 voorbij kan
Als er een treintje op de linkerbaan rijdt kan je dat uitleggen als “file”.
En een file mag je rechts inhalen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan