Sterkte en spoedig herstel gewenst. Wel balen dit, en allemaal door zo'n lullig valpartijtje op de crossbaan
Ja best lullig valletje
Maarja hoort bij het spelletje
Maar keek er wel even van op toen ze zeiden van het zijn er geen 2 maar 3 die zijn gebroken

Maar herstel gaat redelijk, hopelijk snel weer de voet een beetje belasten en opbouwen
 
Krijg weer kriebels om te gaan rijden, maar helaas kreeg ik afgelopen vrijdag voor de 3e keer nieuw gips en bleek dat er zelfs een derde middenvoetsbeentje gebroken te zijn.

Nu de komende week rustig aan doen, daarna opbouwend belasten en hopelijk over 4 week weer op de straat motor
Ja ik werd ook al gevraagd om vanmiddag in Veendam op de baan te gaan rijden alleen wil wel eerst die achterbrug lagers ff fixen 😂😂... Die naaldlagers waren namelijk helemaal gaar... Voor dat eerste ritje maar een plomp vet erin gesmeerd.

Met 4 weken pas weer rustig aan beginnen... Drama dus
 
De lampen en knippers doen het nog gewoon 8)7
Achterband is nog splinternieuw 🥴🥴
20220403_152135.jpg

20220403_152640.jpg



Lekker soepel slangetje 🤣🤣
20220403_155216.jpg



En goeiedag eem na 4y 🥴🥴
20220403_155542.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ja ik werd ook al gevraagd om vanmiddag in Veendam op de baan te gaan rijden alleen wil wel eerst die achterbrug lagers ff fixen 😂😂... Die naaldlagers waren namelijk helemaal gaar... Voor dat eerste ritje maar een plomp vet erin gesmeerd.

Met 4 weken pas weer rustig aan beginnen... Drama dus
Spul moet wel in top staat zijn is mijn mening

Maar we gaan er voor om tijd in te halen natuurlijk op het herstel
 
Spul moet wel in top staat zijn is mijn mening

Maar we gaan er voor om tijd in te halen natuurlijk op het herstel
Niet zoals dit nee.... Stelletje beunhazen 😂😂 is het slangetje voor automatisch mixen, hoort op de carb.... Hebben ze op de inlaatspruitstuk gemaakt en de scheurtjes dichtgekit 8)7

Dit is een exe trouwens daar zit zo'n olietankje op voor automatisch mixen

20220403_205447.jpg




Carb valt opzich nog mee. Zitten wel veelste kleine sproeiers in en smerige benzine

20220403_211812.jpg



Alhoewel....

20220403_222141.jpg


En de gasnaald... Zo krom als een hoepel _O-
20220403_225922.jpg
20220403_230029.jpg
 
Laatst bewerkt:
Sjemig, die heeft idd wel betere tijden gezien -O-
Succes met de herbouw 💪
Cilinder, zuiger en krukas zien er voor zover nog prima uit iig. Gaat ook gewoon goed door de versnellingen. Dus ja paar dingen nog checken en vervangen.

- Inlaatspruitstuk is vergaan.
- kvs/benzine slangen
- Moet een andere luchtfilterbak op
- Gasnaald (of als het ff kan carb revisieset)
- zuigerveren checken
- alle vloeistoffen wisselen
- achterrem gangbaar maken.
- voorrem komt niet op druk, verder nog niet gecheckt.
- kappen vervangen of opknappen
- afstellen

En dan is het sowieso alweer een heel eind. Dus valt mee al met al. Meeste tijd gaat wss zitten in het vinden van een fatsoenlijke inlaatspruitstuk en luchtfilterbak
 
Laatst bewerkt:
Jezus ff wezen shoppen...
In Nederland
- eenmaal gasnaald a 20€
- eenmaal vlotternaald setje a 20€
- nog wat verder los spul....
Totaal prijs over de 55€ incl verzenden.

Wezen shoppen in Polen.... exact dezelfde onderdelen bij een online motorzaak daar.... Ben voor 20€ incl verzenden klaar 😂😂
 
Ben al een tijdje bezig met mijn MV een beurt te geven. Bougie's vervangen, olie, filter en klepspeling checken. Ik snap nu waarom zo'n beurt zo duur is bij de dealer. Ik heb nog nooit aan een motor gesleuteld waar je zoveel los moet halen om alleen maar toegang tot de bougie's te krijgen en kleppendeksel losmaken is nog weer een stapje verder. Alles is extreem compact gebouwd. Maar tot nu toe win ik het nog steeds en is er vooruitgang, alhoewel langzaam.
IMG_20220409_120110.jpg
 
Die inlaatspruitstuk (weer een speciaal geval). Wat ik eerder zei met de olieaansluiting die hoort er wel gewoon op... Alleen het rubber rondom heeft wat scheurtjes. Omdat die oliepomp op zo'n geweldige plek zit en je een gebruiksaanwijzing nodig hebt om dat ding fatsoenlijk te demonteren is die wss zoals die nu is.

Ik heb er ook eerst maar een beun de beun afdichting op gemaakt..

20220408_162431.jpg


En de filterbak idem ook vrijwel nergens te krijgen... En als ze het tweedehands hebben denken ze dat het goud waard is ofzo 😂😂 die is ook gescheurd, hadden ze zeer slecht gekit,,, ook idem afgedicht met high tac en waterafstotende seal. Niet ideaal maar hij zal er wel om rijden.

Al met al zo nog best tevreden over

20220408_164503.jpg
20220408_170709.jpg
20220408_170715.jpg
 
Ben al een tijdje bezig met mijn MV een beurt te geven. Bougie's vervangen, olie, filter en klepspeling checken. Ik snap nu waarom zo'n beurt zo duur is bij de dealer. Ik heb nog nooit aan een motor gesleuteld waar je zoveel los moet halen om alleen maar toegang tot de bougie's te krijgen en kleppendeksel losmaken is nog weer een stapje verder. Alles is extreem compact gebouwd. Maar tot nu toe win ik het nog steeds en is er vooruitgang, alhoewel langzaam.Bekijk bijlage 1747927
Ik wil wel eens met mijn wing langs komen om het luchtfilter te bekijken :)
Ps. Wel knap dat je dat 'ff' doet
 
Laatst bewerkt:
Ik wil wel eens met mijn wing langs komen om het luchtfilter te bekijken :)
Ik voel een challenge aankomen: welke motor is het meest monteur onvriendelijk? Maar de complete kuip en injectie throttle bodies eraf halen plus een handvol lastige stekkerverbindingen losmaken om alleen maar bij de bougie's te komen scoort toch wel aardig hoog
 
You win, met de bougie's, maar luchtfilter wordt denk ik nog een uitdaging. Ik heb wel eens gelezen dat de gl1800 om het luchtfilter is gebouwd.

Maar het geeft altijd wel een extra lekker gevoel als het weer gelukt is zo'n klus van een dagje.
 
De dealer mag alles aan mn duc doen 😂😂 doe ik zelf, bijna, niets aan.

Enkel een lambda en inlaatsensor 'fopper' erop gemaakt zodat ie veelste soepel loopt voor een 2 cilinder O-)
 
Inmiddels heeft ook het kleppendeksel zich gewonnen gegeven en is het gelukt om dit tussen alle obstakels heen los te frotten. Nokkenassen zien er helemaal goed uit. Klepspeling gemeten maar een aantal uitlaatkleppen staan wat te strak volgens de gegevens die ik kon vinden. Ga nog even verder zoeken om zeker te weten wat de juiste klepspeling moet zijn voor ik de nokkenassen ga verwijderen. Dat zal dan het volgende hoofdstuk worden van deze klus.

IMG_20220409_144002.jpg
 
Inmiddels heeft ook het kleppendeksel zich gewonnen gegeven en is het gelukt om dit tussen alle obstakels heen los te frotten. Nokkenassen zien er helemaal goed uit. Klepspeling gemeten maar een aantal uitlaatkleppen staan wat te strak volgens de gegevens die ik kon vinden. Ga nog even verder zoeken om zeker te weten wat de juiste klepspeling moet zijn voor ik de nokkenassen ga verwijderen. Dat zal dan het volgende hoofdstuk worden van deze klus.

Bekijk bijlage 1748122
Ja ook lekker bezig dus :)

Ik heb de ktm ook tot zover weer inelkaar... Wachten is op de carb delen en dan eerst maar eens proberen te starten

20220410_003517.jpg
 
Carb delen zijn onderweg iig... Mooi met Pasen ff tijd voor het afstellen 🥴🥴

Voorrem compleet schoongemaakt, remolie vervangen en ontlucht.. Ook na nachtje op druk houden keihard dus dikke prima.

20220411_211526.jpg


Alleen die achterrem weet niet wat ze daar bij gedaan hebben... Remblok krom (miste een splitpen van het asje) dus die onderdelen zijn ook onderweg 😂😂

20220412_214920.jpg
20220412_214938.jpg
 
Als dit project helemaal gelukt is... dan heb ik hier ook nog een 1200 staan die een beetje werk nodig heeft O-) .
Ziet er goed uit, nog even geduld ( de mijne is rijklaar maar ik nog niet helemaal ) en we kunnen eens met de wings een toer doen.
 
Ik hoor goede verhalen over 'circuit' Winschoten, ik wil daar wel eens kijken of ik met mijn nieuwe achterband (darkside) ook een beetje mee kan komen met sportlui. Mijn planning is toch wel deze maand nog eens te gaan kijken daar met de motor, ik zal dus idd gaan opschieten.
 
Ook inmiddels maar weer eens bezig… @superg2 remmerij zit er weer op ;)Bekijk bijlage 1749490
Ook speciaalbier liefhebber zie ik :)

Ik hoor goede verhalen over 'circuit' Winschoten, ik wil daar wel eens kijken of ik met mijn nieuwe achterband (darkside) ook een beetje mee kan komen met sportlui. Mijn planning is toch wel deze maand nog eens te gaan kijken daar met de motor, ik zal dus idd gaan opschieten.
Is daar bij Hoogebrug als ik me niet vergis? Heb er ook al wel wat mensen over gehoord idd ook tzt maar eens langsrijden voor de fun :]
 
Ik hoor goede verhalen over 'circuit' Winschoten, ik wil daar wel eens kijken of ik met mijn nieuwe achterband (darkside) ook een beetje mee kan komen met sportlui. Mijn planning is toch wel deze maand nog eens te gaan kijken daar met de motor, ik zal dus idd gaan opschieten.
Waar ligt dit “circuit”? :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan