Sorry Mark300, maar als je onderbouwde kritiek bot afkraken vind......
Wat een stelletje jankers hier....
Vind het zelf echt super dat 2 jongens van 18 al zoveel met techniek bezig zijn !!
Ga zo door
Dat vinden die 'jankers' ook en zij willen hun erbij helpen, sukkel !
Hele volwassen opmerking, zeker voor een modDat vinden die 'jankers' ook en zij willen hun erbij helpen, sukkel !
Bedankt heren voor de goede maar ook minder goede reacties (dat mij niet uitmaakt), ik ben hier om te leren en wil daarom ook best wel kritiek aanhoren, het hoort er allemaal bij.
Even over de uitlaat. Deze is dezelfde diameter als standaard (35mm), de oude uitlaat bestond uit 2 wanden, dus nu is de binnen en buitendiameter exact hetzelfde, alleen de wand is 2mm dik.
Remmen was ik ook al naar aan het kijken. Ik wilde de achterremklauw van de XJ omruilen met de achterremklauw van de quad. Toen zag ik dat de voorremmen en achterrem beide op de voetrem zaten, en het dus veel werk zal worden om deze erna te ontluchten. Het zal denk ik wel nodig zijn, dus zal me er eens in gaan verdiepen (opmerkingen?).
Laat zon reactie gewoon achterwegen en ga fatsoendelijk met elkaar om. Zeker als je moderator bent zou je dat moeten weten right?
Hele volwassen opmerking, zeker voor een mod
Neem als voorbeeld een rietje, en blaas hierin.
Hang vervolgens 10 rietjes, en plak deze aan elkaar.
Erdoorheen blazen levert meer weerstand op he?
Dat bedoelde VMax-Idioot, hierop zal je carburatie anders afgesteld moeten worden.
En dat is nou net het probleem:Merken we vanzelf snel genoeg he, als die niet loopt zoals die hoort te doen.
Maar dankjewel!
Ik dacht al de Hoofdstraat in Schaesberg te herkennen en volgens mij ook een straat op Abdissenbosch ;-)Dankjewel, ik heb wel ervaring met verbrandingsmotoren, sleutel al 3jaar aan scooters. Ookal is dat 2takt en dit blok 4takt, het principe is hetzelfde.
Ik heb overigens geen idee waar hier in de buurt een testbank ligt waar dit mogelijk is om te doen. Omgeving zuid limburg.
En dat is nou net het probleem:
jullie mechanische skills zijn volgens mij dik OK, maar het theoretische gedeelte achter een verbrandingsmotor, daar haakt het naar mijn smaak nog een beetje.
Je hoeft het niet persé te merken, maar als de motor veel te arm loopt omdat de afstelling niet goed is, dan heb je er maar heel kort plezier van.
Arm lopende motoren lopen vaak zelfs nog wat harder en beter, totdat ze stuk gaan.....
De enig juiste optie, is nu alvast afstelopeningen in de uitlaatbochten te maken, zodat je later fatsoenlijk per uitlaatbocht een goede meting van je uitlaatgaswaarden kunt doen.
Dit gebeurt idealiter op een testbank, met fatsoenlijke koeling en per cilinder.
Alleen dan kun je een perfecte afstelling realiseren, waarmee je ook op de langere termijn veel plezier van je nagenoeg onverwoestbare blokje zult hebben.....
Jij bent zo'n persoon die werkt en geen commentaar wil ontvangen.Wat een stelletje jankers hier....
Alles wat niet helemaal aansluit kan wel eens als 'bot' ervaren worden omdat t niet is wat je in je enthousiasme zou willen horen. Dat mensen het dan toch zeggen is niet bot maar geeft blijk van interesse en dat ze de moeite nemen je te helpen met hun ervaring.
Meelullen en halleluja roepen kan iedereen, maar als je met brokken ernaast ligt heb je daar niets aan.
Het is opbouwende kritiek, niets geeft betere eindproducten als jeugdig enthousiasme gecombineerd met ervaring.
Ik denk alleen dat het moeilijk wordt om bij mesjeu ritzen die quad op de rollenbank te zetten.
@ Meanblueminion: waarom moet commentaar over jouw post via pm?
Jij post je commentaar over andermans post toch ook openbaar?
Mooi project jongens en de uitlaatbochtjes zien er netjes uit
Updateee 5:
Hier ben ik weer
Bestwel opgeschoten met de uitlaat, echt een hoop werk.
Gisteravond nog gebeund, ik was begonnen met de linkerkant van de uitlaat af te maken.
Eerst een bochtje op nieuwe hoek af moeten zagen, ook zon tijdrovend klusje, en dat moet bij de helft van de bochtjes gebeurden...
Oud en nieuw:
[~[url="http/i1319.photobucket.com/albums/t664/misha670/20140516_101654_zps2971ccca.jpg"]afbeelding~][/URL]
Daarna maar begonnen met het Y-stuk. Ik vond op internet een site waar ik zelf een uitslag kon invoeren om je pijp op de goede manier uit te slijpen. Dus die uitgeprint en uitgeknipt en erna om te pijp geschoven, afgetekend en gezaagd.
[~[url="http/i1319.photobucket.com/albums/t664/misha670/20140516_103402_zps605ee3e4.jpg"]afbeelding~][/URL]
[~[url="http/i1319.photobucket.com/albums/t664/misha670/20140516_103428_zpsa34c6856.jpg"]afbeelding~][/URL]
[~[url="http/i1319.photobucket.com/albums/t664/misha670/20140516_104333_zpsee7b6092.jpg"]afbeelding~][/URL]
Fits perfecttt
Toen maar de bochtjes en Ystuk weer op zn plek gehangen, even aan elkaar getaped om te kijken waar ik in de buis moest zagen voor het gat van het Ystuk.
[~[url="http/i1319.photobucket.com/albums/t664/misha670/20140516_133854_zpsa11b66b9.jpg"]afbeelding~][/URL]
[~[url="http/i1319.photobucket.com/albums/t664/misha670/20140516_133906_zpscb5892a8.jpg"]afbeelding~][/URL]
Daarna hele uitlaat op zn plek gehangen en alles vastgehecht. Het verloopstukje van 35mm-45mm zit nog vastgetaped zodat de uitlaat makkelijk los kan.
[~[url="http/i1319.photobucket.com/albums/t664/misha670/20140517_123503_zps2c4414ee.jpg"]afbeelding~][/URL]
[~[url="http/i1319.photobucket.com/albums/t664/misha670/20140517_123515_zps1538e14b.jpg"]afbeelding~][/URL]
1 kant is dus klaar, wat een klote werk, wel leuk maar echt veel. En dan moet ik ook nog de rechterkant...
Vandaag dus maar meteen begonnen aan de rechterkant, moet toch ooit gebeuren.
Bocht van 3de cilinder:
[~[url="http/i1319.photobucket.com/albums/t664/misha670/20140517_142040_zps23337658.jpg"]afbeelding~][/URL]
En 4e begin bocht ook klaar.
[~[url="http/i1319.photobucket.com/albums/t664/misha670/20140517_161919_zps70e97c48.jpg"]afbeelding~][/URL]
[~[url="http/i1319.photobucket.com/albums/t664/misha670/20140517_161936_zpsb49ea0c9.jpg"]afbeelding~][/URL]
Dat was het weer, vanavond ga ik weer verder denk ik en dan plaats ik morgenavond weer een update.
Lekker bezig jongens!
Ondanks dat je het klote werk vindt om te doen ziet het er erg netjes uit allemaal!
Nu kost het even wat tijd en energie om alles netjes uit te meten en passend te maken maar als straks de uitlaat helemaal klaar is ben je dat zo vergeten
Dat ziet er goed uit hoor, knap dat jullie dit gewoon zo even doen, en het word nog netjes ook, mooi man, er is hoop.