quad project yamaha 600cc

mishaaa

MF'er
Lid geworden
12 mei 2013
Berichten
245
Waarderingsscore
0
quadprojectlogo_zpsd05fd858.png


Hallo heren (en dames?),

Ik zal me even voorstellen. Ik ben misha 18jaar en studeer werktuigbouwkunde. Ik doe dit project deels samen met Justin, ook 18jaar.
Mijn hobbys zijn natuurlijk sleutelen.

Ik kreeg samen met een goede vriend van me een idee om een quad project te beginnen en er een blok onder te leggen van een motor. Ik zocht een quad die niet te duur was maar wel op kenteken (aangezien het blok meestal het duurste is van de quad). We kwamen al snel bij een chinese bami, een EGL Madmax. Genoeg ruimte voor een groot blok en zo nog een aantal dingen wat het toch gemakkelijker zal maken.
Wij dus contact op genomen en een paar dagen erna de quad (zonder blok) gaan ophalen met de aanhanger (die overigens 10cm te smal was..).



Eenmaal thuis aangekomen bedachten we, tja zonder blok kunnen we niet verder.
Nog even een foto met mij op de quad:



Dus maar eens gaan zoeken voor een motor. We kwamen uit bij een xj600 die toevallig in de buurt te koop stond.
Dus wij maar gaan kijken.




Meteen maar meegenomen en heeft justin hem nog naar huis gereden.




Specs van de motor:
600cc 4 cilinder, 6 versnellingen, 75pk luchtgekoeld. Genoeg voor een quad dus.

Even foto met motor en quad samen:



Eenmaal thuis meteen de quad en motor gestript en het blok eruit gehaald. DryFit in de quad en het paste perfectt:cheer:
Fotos zeggen meer dan woorden:









Wij natuurlijk helemaal blij omdat alles gewoon veel beter paste dan we gedacht hadden. Met name ook de benzinetank. Bij de meeste quads valt die deels in het frame, bij deze ligt die er mooi op waar door die niet in de weg ligt voor het blok, en we dus geen nieuwe hoeven te lassen. Weer een meevaller!

We zijn al veel verder, maar om alles in 1 update te gooien is saai.

Tot de volgende!
 
Laatst bewerkt:

Ik ben misha 18jaar

Ik doe dit project deels samen met Justin, ook 18jaar.

Meteen maar meegenomen en heeft justin hem nog naar huis gereden.

[img=200]http://i1319.photobucket.com/albums/t664/misha670/20140430_145153_zps4259a5b9.jpg[/img]

Specs van de motor:
600cc 4 cilinder, 6 versnellingen, 75pk luchtgekoeld. Genoeg voor een quad dus.
[moraalridder] Foei !! [/moraalridder]
:+
 
Laatst bewerkt:
Laatst bewerkt:
Nou, nou "zoveel pk's", het is een ouwe XJ uit het jaar kruik, geen nieuwe R6. Een beetje degelijke ketting (ook met visje) is daar niet echt van onder de indruk. Maargoed, best gewoon klinken als je toch bezig bent dan weet je zeker dat je er nooit wat mee hebt.

Mooi project trouwens en jullie schieten lekker op :Y

Blok past ook inderdaad echt als gegoten in het chassis, en ruim 70pk is voldoende om fun mee te hebben op een quad.
 
Laatst bewerkt:
Nou, nou "zoveel pk's", het is een ouwe XJ uit het jaar kruik, geen nieuwe R6. Een beetje degelijke ketting (ook met visje) is daar niet echt van onder de indruk. Maargoed, best gewoon klinken als je toch bezig bent dan weet je zeker dat je er nooit wat mee hebt.

Mooi project trouwens en jullie schieten lekker op :Y

Blok past ook inderdaad echt als gegoten in het chassis, en ruim 70pk is voldoende om fun mee te hebben op een quad.

Nouja visjes worden normaal gebruikt bij fietsen en skelters, niet op motoren, zelfs op schakelscooters worden ze geklinkt. Wil gewoon niet het risico lopen dat mn ketting eraf vliegt.
Nouja weinig pks, het is idd niet veel vergeleken met een motor van tegenwoordig, maar het is zeker niet mis, het is maar voor een quad en hoge snelheden ga ik zelden rijden snapje, maar heel erg bedankt!
 
volgens mij is juist het risico niet dat de ketting breekt, maar dat het visje eraf kan vliegen. De kracht zit hem verder toch op de pennen, niet op het visje zelf. Heb jaren gereden met een visje, geen problemen mee gehad :)
 
aahzo, nouja de motorzaak zei dat die ketting alleen te leveren was met een klinkschakel, en niet met een visje. Is wel vervelend als de ketting er ooit af moet, moet je meteen een nieuwe schakel kopen.
 
De oude eigenaar was de papieren kwijt, en heb gister een tijdelijk document opgestuurd gekregen van de RDW waarmee ik hem op naam kan zetten. Daarna ga ik hem gelijk verzekeren.
 
Ik ben wel een beetje jaloers op zo'n apparaat hoor. _O- *O*
Een paar jaar geleden zo'n Chinees ding nieuw gekocht, maar zelfs met 250 cc niet vooruit te branden. Dit zal daarentegen rijden als.. :9~

En had ik ook lang geleden maar een vak gekozen in de metaal. :}
 
Ik ben wel een beetje jaloers op zo'n apparaat hoor. _O- *O*
Een paar jaar geleden zo'n Chinees ding nieuw gekocht, maar zelfs met 250 cc niet vooruit te branden. Dit zal daarentegen rijden als.. :9~

En had ik ook lang geleden maar een vak gekozen in de metaal. :}

Je mag wel eens een rondje komen rijden haha.
Dit was een 300 4klepper, reed volgens de oude eigenaar ook voor geen fuck.
Dit zal wel rijden als flinke seks, je wilt gewoon niet stoppen :9
 
Je mag wel eens een rondje komen rijden haha.
Dit was een 300 4klepper, reed volgens de oude eigenaar ook voor geen fuck.
Dit zal wel rijden als flinke seks, je wilt gewoon niet stoppen :9
Net als flinke sex hou je dat geen uren vol hoor.. lichte quad en smalle spoorbreedte met dik blok. Daar moet je niet zo vrijgevig iedereen mee aan de haal laten gaan.

Net zoals je niet met je vriendin doet.

Geen katje om zonder handschoenen aan te pakken. _O-

Piccie van mijn schatje. ;)

 
Laatst bewerkt:
Die is wel echt superdik, naar die velgjes ben ik op zoek voor mijn quad. Leuk dingetje alleen niet vooruit te branden.
Mijn quad weegt dacht ik 195kg standaard, zal wel zon 30kilo bijkomen met dat 600 blok en nog 10 kilo aan extra andere zooi. Breder maken kan altijd nog, maar mijne is sws breder dan die van jou.
 
Die is wel echt superdik, naar die velgjes ben ik op zoek voor mijn quad. Leuk dingetje alleen niet vooruit te branden.
Mijn quad weegt dacht ik 195kg standaard, zal wel zon 30kilo bijkomen met dat 600 blok en nog 10 kilo aan extra andere zooi. Breder maken kan altijd nog, maar mijne is sws breder dan die van jou.
Er moet toch ook gewicht af omdat het originele blok er niet inzit?

De eerste paar ritjes vond ik het vermogen wel fijn.
Even wennen aan het vierkante rijden en op vermogen/snelheid wil een quad snel kantelen.
Totdat ik de timing van bochten met gas en een beetje sliden onder de knie kreeg.

Maar daarna werd het steeds vervelender die klevende auto's op rechte stukken. _O-

Op Youtube trouwens al leuke filmpjes over quads met motorfietsblokken gezien?
Dragracen op Zandvoort etc..
 
Laatst bewerkt:
Er moet toch ook gewicht af omdat het originele blok er niet inzit?

De eerste paar ritjes vond ik het vermogen wel fijn.
Even wennen aan het vierkante rijden en op vermogen/snelheid wil een quad snel kantelen.
Totdat ik de timing van bochten met gas en een beetje sliden onder de knie kreeg.

Maar daarna werd het steeds vervelender die klevende auto's op rechte stukken. _O-

Op Youtube trouwens al leuke filmpjes over quads met motorfietsblokken gezien?
Dragracen op Zandvoort etc..

Dit motorblok zal ong 50 kilo wegen als het niet meer is... dus dat heb iker al afgetrokken.
Jaa ik heb al elk filmpje of project van een quad met motorblok gekeken die er is, om inspiratie op te doen.
 
Mooi project heren!

Ik was even op zoek gegaan na je reactie op mijn buggy project.

Wat een ander ook al gezegd heeft, let je wel op dat je nu veel meer vermogen krijgt op je apparaat dan dat het chassis, achteras, lagers etc. eigenlijk op berekend is? Wanneer hij rijdt moet je heel voorzichtig gaan testen, ook al zal het flink jeuken om dat gas open te gooien.

Korte ritjes maken, telkens iets meer vermogen, en tussendoor telkens stoppen om alles na te kijken. Want je zit wel met je lichaam op en met je benen naast een motorblok en sneldraaiende kettingwielen + ketting etc. Je moet er niet aan denken dat er iets gebeurd.


20140430_144840_zps01ffed0f.jpg

Verder was ik benieuwd of dat Justin ook zijn motor rijbewijs heeft... :+
Hij heeft er in ieder geval niet het pak, laarzen en handschoenen voor aan.. ;)


Succes met het project, hou ons op de hoogte. Ik ben heel benieuwd! Over enkele maanden een off-road wedstrijdje? :j
 
Mooi project heren!

Ik was even op zoek gegaan na je reactie op mijn buggy project.

Wat een ander ook al gezegd heeft, let je wel op dat je nu veel meer vermogen krijgt op je apparaat dan dat het chassis, achteras, lagers etc. eigenlijk op berekend is? Wanneer hij rijdt moet je heel voorzichtig gaan testen, ook al zal het flink jeuken om dat gas open te gooien.

Korte ritjes maken, telkens iets meer vermogen, en tussendoor telkens stoppen om alles na te kijken. Want je zit wel met je lichaam op en met je benen naast een motorblok en sneldraaiende kettingwielen + ketting etc. Je moet er niet aan denken dat er iets gebeurd.


[afbeelding]
Verder was ik benieuwd of dat Justin ook zijn motor rijbewijs heeft... :+
Hij heeft er in ieder geval niet het pak, laarzen en handschoenen voor aan.. ;)


Succes met het project, hou ons op de hoogte. Ik ben heel benieuwd! Over enkele maanden een off-road wedstrijdje? :j

Hahaha jou off-road buggy houden ze echt niet bij.

Erg gaaf project ik ga volgen en ben benieuwd hoe het loopt met de rdw als je hem echt laat omkeuren.
 
Terug
Bovenaan Onderaan