Op de motor je nachtdienst in en uit.

Hoe moe of brak ik me ook voel; zodra ik op de motor stap sta ik 100% op scherp. Gaat vanzelf.
Na een feestje en helaas maar 1 uurtje slaap (dankzij de snurkers, de nachtelijke ontbijters en de muggen) was ik verre van wakker op de motor :X


Ik kon slapen wat ik wilde toen al sliep ik 10 uur maar ging mn wekker om 4 uur 's morgens was t voor mij over.......... -O- dat is je biologische klok wat er tegen moet kunnen zeg maar! :P

Met nachtdienst ging dat ook niet beetje drama... :z
Dat is minder als je nachtdiensten hebt -O-


Verschild van persoon tot persoon denk ik, ik heb collega's die zelfs onderweg ff moeten stoppen omdat ze anders inslaap sukkelen.
Dat heeft mijn oom (ondertussen in de 60) ook altijd al gehad. Die zet gewoon zijn motor langs de kant en gaat slapen _O-


Of tijdens de dienst kan ook een oplossing zijn
Als die mogelijkheid er is wel ;)
 
Als ik alles zo lees ga ik vanavond lekker op de motor naar mijn werk :] .

Ik ging altijd met de auto maar nu ik een motor heb is dat veel zuiniger en makkelijker door de file rijden.. met de auto paste ik er meestal niet tussen... |(

Nu hoop ik dat ik morgen ochtend niet al te veel file heb... ben benieuwd of ik inderdaad wakkerder blijf op de motor :)

Met de auto had ik soms wel dat ik mijn raampje even helemaal open moest draaien en met mijn hoofd naar buiten moest om wakker te blijven :X

Ben benieuwd hoe het gaat morgen ochtend ik zal het hier wel ff posten of ik veilig thuis gekomen ben :Y
 
Toen ik, bij mn vorige werkplek, nog 55 min moest rijden. Ging ik juist in de nachtdienst op de motor. Met het blik had ik vaak de neiging om wat duf en slaperig te worden. Had ik met de motor nooit last van.

Lekker de buitenlucht door je helm, vizier op n kier, en toeren maar :] :]

:^ Ik word juist wakkerder door op de motor te zitten, door die frisse lucht in je gezicht, dan achter het stuur van een koekblik.
 
Laatst bewerkt:
Ik ben van plan om vanavond voor het eerst met de motor naar mijn nachtdienst te gaan. Ik moet dan van 22:00 uur tot 7:30 uur werken.

Nu vraag ik me af of je na een nachtdienst nog wel recht kan rijden :] of dat je daar te gaar voor bent dat je je ogen niet open kan houden... |(

Wie heeft hier ervaring mee ? En is het misschien verstandig om de auto te nemen?
Tis op de motor +/- 45 min rijden naar mijn werk.


heb ook vaak nachtdiensten gereden en uit de nachtdienst gekomen op de motor. Niks aan de hand. je bent waarschijnlijk meer wakker dan die lui die net 30minuten hun nest uit zijn.

bovendien drink je in nachtdiensten toch alleen maar koffie enzo :z
 
Gewoon lekker rustig naar huis toeren.
Ik had afgelopen nacht ook nachtdienst. (Normaal heb ik slaapwacht, maar de apparatuur deed het niet vanwege een KPN-storing)
Op de motor heb ik dan veel minder last dan in de auto. Dus vanochtend gewoon lekker naar huis gereden. :]
 
Ik heb nog geen ervaring op de motor vanuit nachtdienst naar huis, ben nog aant lessen :9

maar wat ik in het koekblik altijd deed is na een "zware" nacht vaak met de ramen oprijden om wakker te blijven. gaat prima! Dus op de motor lijkt me echt lekker, visier lekker op een kiertje en op je gemak naar huis toeren. Pfff nu wil ik echt mij rijbewijs hebben :(
 
ik heb 1 jaar met de motor na de nachtdienst huiswaarts gereden,
dit was echt een toetje na een night of hard labour..
lkkr de zon in je face en frisse lucht in je longen,
en dwars door de ochtend spits crossen, heerlijk.

omdat ik dan alweer fit was ging dat altijd gaaf,
iedereen slaapt nog en jij scheurt vrolijk vooraan overal.
 
Rij sinds ik een motor heb ook met nachtdiensten hiermee naar en van mijn werk. Deed het daarvoor meestal met de auto maar ook wel op de fiets. De afstand is niet zo groot (Delft-Rotterdam vv).
Heb er eigenlijk nooit problemen mee gehad maar het scheelt dat ik heel goed tegen nachtdiensten kan en ik heb ook niet zo'n last van inkakken.
Daarnaast wordt je, is mijn ervaring, vanzelf een stuk oplettender als je je in het spitsverkeer begeeft. Zeker met figuren die te laat hun bed uit zijn gekomen en dit proberen te compenseren door hun voertuig ten koste van alles en iedereen zo snel mogelijk door het verkeer te wurmen.

Gewoon op je gemak proberen, dan merk je vanzelf of het bevalt.
 
Nou ben vandaag na mijn nachtdienst naar huis gereden op de motor. Ik kan je vertellen dat het inderdaad heerlijk is die frisse lucht, het zonnetje dat alweer begint te schijnen, en mijn helm op een kiertje :) Ging prima, geen last gehad van inkakken de hele nacht.

Vannacht ga ik weer lekker op de motor, ik heb de auto officieel verbannen naar het verdoemhoekje :P

:] :] :] :] *O* *O* :] :] :]
 
Geen ervaring met nachtdiensten, maar ik word en blijf wel wakker hoor als ik 's ochtends vroeg een heerlijk ritje naar huis kan maken.
 
Hehe nacht en vooral late dienst vond ik altijd het prettigst;
om 23:00 thuis als net de dag begint :D
hele nacht te gaan, en dan slapen als het toch irritant licht en warm buiten is.

(EXiT is een nachtmens ;))
 
Als we het dan toch over nachtdiensten hebben..ff offtopic (als het mag :X ):

Wie op het motor-forum werken er dan allemaal op Schiphol? Ik werk namelijk ook in shifts (dus ook in nachtdienst) en zie echt de mooiste motoren bij skyport staan. Ook zie ik regelmatig mensen uit de nachtdiest gewoon lekker op de motor stappen! :] De één misschien iets slaperiger dan de ander.. maar ze doen het wel! ;)

On topic:
Het lijkt mij (ik spaar nog als een gek voor een motor) ook juist lekker om dan te rijden. Lekker rustig op de weg en frisse lucht doet je goed :)
 
Als we het dan toch over nachtdiensten hebben..ff offtopic (als het mag :X ):

Wie op het motor-forum werken er dan allemaal op Schiphol? Ik werk namelijk ook in shifts (dus ook in nachtdienst) en zie echt de mooiste motoren bij skyport staan. Ook zie ik regelmatig mensen uit de nachtdiest gewoon lekker op de motor stappen! :] De één misschien iets slaperiger dan de ander.. maar ze doen het wel! ;)

On topic:
Het lijkt mij (ik spaar nog als een gek voor een motor) ook juist lekker om dan te rijden. Lekker rustig op de weg en frisse lucht doet je goed :)
Nog meer M-Fers die op Schiphol werken?
 
Als we het dan toch over nachtdiensten hebben..ff offtopic (als het mag :X ):

Wie op het motor-forum werken er dan allemaal op Schiphol? Ik werk namelijk ook in shifts (dus ook in nachtdienst) en zie echt de mooiste motoren bij skyport staan. Ook zie ik regelmatig mensen uit de nachtdiest gewoon lekker op de motor stappen! :] De één misschien iets slaperiger dan de ander.. maar ze doen het wel! ;)

Ik tot een jaar geleden (Servisair) ik ging altijd met de motor weer of geen weer.
Het is gewoon ideaal om de files richting schiphol te ontwijken.
Ook altijd naar m'n nachtdiensten met de motor gegaan, in de auto heb je soms toch een beetje de neiging om te gaan "soezen" na je nachtdienst, wat niet echt goed is voor de oplettendheid. Op de motor had ik daar helemaal geen last van!
 
Ik ben van plan om vanavond voor het eerst met de motor naar mijn nachtdienst te gaan. Ik moet dan van 22:00 uur tot 7:30 uur werken.

Nu vraag ik me af of je na een nachtdienst nog wel recht kan rijden :] of dat je daar te gaar voor bent dat je je ogen niet open kan houden... |(

Wie heeft hier ervaring mee ? En is het misschien verstandig om de auto te nemen?
Tis op de motor +/- 45 min rijden naar mijn werk.
als je dat op de motor hebt, zou je dat in de auto dan niet hebben? Ik zit dan liever op de motor, dan ben ik veel bewuster bezig met wat ik zou moeten doen: mij veilig naar huis begeven
 
Terug
Bovenaan Onderaan