MF-Oost #163 - 'De Tex is dood, lang leve de Shell'

Schermafdruk van 2023-12-21 09-09-02.png

Achteraf is het best mooi wonen 🧑‍🎄🤶🎅
 
2e kerstdag ,, bijna traditioneel beter weer dan op 2e paasdag ....

1703498470381.png


Als je geen kerst verplichtingen heb en de motor aan huis heb zou je toch eigenlijk gaan rijden ??
 
Nee hoor, lekker wandelen en zometeen lekker broodjes uit de oven.
Vanmiddag zie ik wel wat ik ga doen.
wij hebben gebruncht , idd broodjes uit de oven, straks ff een rondje op de trap fiets om de kerst kg te bestrijden.
later op de middag de schoonouders over de vloer.
 
Prima rijweer, alleen toch maar een helm zonder vizier besteld, want dat is nu wel een balans tussen beslaan, regen en modder.
Hopelijk nog dit jaar binnen, dan kunnen we nog even een oudejaars tocht doen.
 
Was heerlijk weer! Mooie drek bende en nog even vast gestaan bij mander, staand op het zadel met wat duw en trek werk nog weg gekomen… was wel even spannend.
Dinkel was ook wel lekker bezig.
 

Bijlagen

  • IMG_8156.jpeg
    IMG_8156.jpeg
    666,6 KB · Weergaven: 0
Laatst bewerkt:
Ik vind het hoge water moment rondweg K*T met peren... :( :( :(
Mag al een aantal dagen de kelder (o.a. CV installatie staat erin) elke dag minimaal 1x leegpompen ivm hoog grondwaterstand c.q. water van de Dinkel en de Vecht..
Elke dag ruim 1m3 met de natzuiger opzuigen, aangezien de hoogte te gering is voor een dompelpomp... Hopelijk zakt de stand na a.s. donderdag een beetje...
 
Ik vind het hoge water moment rondweg K*T met peren... :( :( :(
Mag al een aantal dagen de kelder (o.a. CV installatie staat erin) elke dag minimaal 1x leegpompen ivm hoog grondwaterstand c.q. water van de Dinkel en de Vecht..
Elke dag ruim 1m3 met de natzuiger opzuigen, aangezien de hoogte te gering is voor een dompelpomp... Hopelijk zakt de stand na a.s. donderdag een beetje...
Hier idem dito. De waterzuiger gooi ik leeg in een grote kunststof bak (speciekuip) en als die vol zit pomp ik het weg met de dompelpomp. Dan hoef je niet met emmers of de volle zuiger de trap op.
Welke natzuiger gebruik je als ik vragen mag?
 
Ik gebruik een (oer)oude karcher hiervoor @tribute , is eigenlijk een nat/droogzuiger die ik normaal gebruik voor de auto uit te zuigen en allerhande klusjes in/om het huis.
Wil m'n festool en/of starmix er niet aan wagen (en de karcher is een ronde, kleine - kunststof - bak. Past net 10~12 ltr in, kan ik mooi overgooien in een emmer, is handig en licht te hanteren..)

Wij zien het maar als een work-out, maak met m'n vrouw en oudste dochters (17 en 14) een ketting en geven het door (achterdeur recht uit, en je komt in de kelder). Met een uurtje werk is het weer redelijk droog.
Jouw opmerking had ik al eerder hier ergens gelezen (en vind het absoluut geen gekke opmerking). echter dan zit ik te kloten met veel slangen en stroomkabels in een kleine - ondergelopen - ruimte (voorportaal in de kelder), dus voorlopig zijn mn dames nog even 'de sjaak'..

Overigens blijft het maar stijgen, eerste wegen zijn hier (omg. Uelsen - Nordhorn) inmiddels vanavond al afgesloten vanwege hoog water, water staat op minder dan 50 mtr. van ons huis momenteel.. Zien wat de nacht nu weer brengt.. 🥶😨🥶
 
50 meter....😱
Als het zó dichtbij komt dan moet je de keldervloer eigenlijk wel helemaal vrij hebben. Lijkt me best eng. Helemaal als er een CV op die vloer staat. Wel kreatief om het met het hele gezin aan te pakken💪

Ik had van de week ook een Kärcher gekocht maar als ik die met het filter gebruik (zoals voorgeschreven) is die eigenlijk onbruikbaar. Ik gebruik 'm nu zonder filter en vroeg me af hoe anderen dat doen. Gebruik jij 'm met of zonder filter?
 
Gebruik de karcher zonder filter bij natzuigen.. Wat moet er gefilterd worden aan water, dan? het stof? :+
Ding zuigt het water op middels onderdruk in het reservoir, en als het vloeistofniveau dusdanig hoog is dat het vlotterniveau op zijn hoogst is, drukt deze de zuigopening dicht.. Volgens mij moet dit bij de Festool en de Starmix ook zonder filter, maar dat zou ik moeten nakijken..

Slaap dan ook niet echt lekker 's nachts, met de wetenschap van het water.. Maar het ligt buiten mijn invloedsfeer, dus kan alleen maar anticiperen op wat mogelijk te wachten staat.. Als de CV zou afslaan doordat de kelder vol loopt, heb ik (als de dompelpomp ook uitvalt, indien ik hem in gebruik neem, of de watermassa is te veel) eventueel nog een plan B (petroleumkachels), plan C (aggregaat + stroomheaters) en plan D (gasheaters) op de achtergrond.. 🤞🤞🤞


Zou het vele malen erger vinden als mij de (2x) '90 VFR 750, '93 fireblade, '95 fireblade en/of de '09 Tiger 1050 tegemoet komen drijven vanuit de schuur..
 
Dat laatste moet je al helemaal niet aan denken!!! Maar jouw situatie is wel een stukje ernstiger dan die van mij. Ik hoop voor je dat het bij plan A blijft. Sterkte kerel! 💪
 
Terug
Bovenaan Onderaan