Met een luchtgekoelde motor de bergen in?

Ik keertje met m'n vorige motor, een Bandit 600, in de Dolomieten gereden met +30 graden, bovenop de pass stond m'n olie(!)meter op 120 graden, net nog niet in het rooie :X Maar dat kunnen ze makkelijk hebben. Lucht/olie gekoelde blokken hebben ruimere toleranties :)
 
De bergen zijn tegenwoordig natuurlijk wel een stuk hoger dan vroeger ( jaren 70)

aardeopwarming zorgt ook voor hogere temperaturen, als je hoger in de bergen bent ben je wel dichter bij de zon> dus heter.

Ik zou de motor gewoon naar boven duwen en pas bij bergje af weer de motor starten. Scheelt toch wel op de levensduur van de motor en je hebt een veel zuiniger verbruik gedurende je vakantie
 
met de 650 boxertwin met 32 pk en zwaar beladen zijspan ging het ook. je moet natuurlijk je spul goed afgesteld hebben en op tijd terug schakelen.
 
De bergen zijn tegenwoordig natuurlijk wel een stuk hoger dan vroeger ( jaren 70)

aardeopwarming zorgt ook voor hogere temperaturen, als je hoger in de bergen bent ben je wel dichter bij de zon> dus heter.

Ik zou de motor gewoon naar boven duwen en pas bij bergje af weer de motor starten. Scheelt toch wel op de levensduur van de motor en je hebt een veel zuiniger verbruik gedurende je vakantie

:^

En mocht je toch zo eigenwijs zijn om de berg op te rijden. Dan merk je snel genoeg wanneer die oververhit is.


_O-

:+
 
tuurlijk kan dat, ze hebben tientallen jaren luchtgekoelde motoren gebouwd dacht je echt dat die allemaal kapot gingen in de bergen? _O-

luchtgekoelde motor kan heel heet worden hoor voordat er iets stuk gaat, dan moet je het wel erg bont maken.. in zn 1 de berg oprijden ofzo met 10.000 rpm.

je hebt iig geen gezeik met een motor met koelvloeistof die steeds rond de 100-105*C aangeeft !
 
Terug
Bovenaan Onderaan