Een windscherm of een batwing met ruit op je motor

Het hangt er vanaf hoe hoog je scherm is en of je flipover scherm gebruikt

Ik zou ook graag een batwing willen voor mijn vn 1500 classic 98. Wie kan me info geven waar deze het beste te halen..

Woon omgeving twente

De batwing laat de wind vol tegen de rijders gezicht stromen. Lijkt mij niet optimaal, zeker bij hogere snelheden.
Te laag en het waait van onderen je helm in bijna.
Een uitspraak die puur gebaseerd is op een aanname.
Ik heb zaterdag proefgereden op een Honda CMX1100T.
Die heeft standaard zo’n batwing.

IMG_7057.jpeg

Ik ben onder de indruk geraakt hoe goed dat kleine kapje werkt!
Niks geen turbulentie (vind ik vréselijk irritant!), en toch merkbaar minder winddruk op bovenlijf en hoofd. En ook niks geen wind die onderin je helm zou waaien.

Een uitspraak die puur gebaseerd is op een aanname.
Ik heb zaterdag proefgereden op een Honda CMX1100T.
Die heeft standaard zo’n batwing.

Bekijk bijlage 2009796

Ik ben onder de indruk geraakt hoe goed dat kleine kapje werkt!
Niks geen turbulentie (vind ik vréselijk irritant!), en toch merkbaar minder winddruk op bovenlijf en hoofd. En ook niks geen wind die onderin je helm zou waaien.
Maar wel heel lelijk om te zien naar mijn mening..

ik weet niet of je er al uit bent, maar voor schermen (evt met flip-up/spoiler) én batwings geldt, dat je er nét overheen moet kunnen kijken, dan heb je de minste lats van windgeruis. Voor vaste montage zou ik kiezen voor een batwing, die houdt ook je handen uit de wind/regen. Ik heb diverse settings gereden, cruisers met batwings en schermen en ik rij nu een kale HD heritage uit 2001, met een opzet scherm. Meestal rij ik dus zonder iets, maar als het regent of gaat regenen, kan ik het scherm er in 2 minuten op zetten voor ik wegga. Dat bevalt me tot nu toe het best.

Terug
Bovenaan Onderaan