Mappy mini 330 vs Peaklife chinees

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb hem zojuist bij Prolech besteld, 105 euro inclusief verzendkosten. ben benieuwd :)
 
Hmm, mss had ik hem ook beter bij prolech besteld. Ik weet niet meer juist wat ik betaalde maar dacht iets van een 130 euro incl verzending. DHL is er wel een zooitje van aan 't maken :/

Shenzhen => Hong Kong => Shenzhen :/
Destination staat nog altijd naar mijn gemeente

Friday, April 27, 2012 Location Time Pieces
14 Clearance processing complete at SHENZHEN - CHINA, PEOPLES REPUBLIC SHENZHEN - CHINA, PEOPLES REPUBLIC 15:30
1 Pieces

13 Clearance delay SHENZHEN - CHINA, PEOPLES REPUBLIC 15:26
1 Pieces

12 Departed Facility in HONG KONG - HONG KONG HONG KONG - HONG KONG 03:58

11 Processed at HONG KONG - HONG KONG HONG KONG - HONG KONG 03:28

Thursday, April 26, 2012 Location Time Pieces
10 Shipment on hold HONG KONG - HONG KONG 18:54

9 Clearance processing complete at HONG KONG - HONG KONG HONG KONG - HONG KONG 17:55

8 Arrived at Sort Facility HONG KONG - HONG KONG HONG KONG - HONG KONG 17:36

7 Departed Facility in SHENZHEN - CHINA, PEOPLES REPUBLIC SHENZHEN - CHINA, PEOPLES REPUBLIC 10:24
1 Pieces

6 Processed at SHENZHEN - CHINA, PEOPLES REPUBLIC SHENZHEN - CHINA, PEOPLES REPUBLIC 10:16
1 Pieces

5 Clearance processing complete at SHENZHEN - CHINA, PEOPLES REPUBLIC SHENZHEN - CHINA, PEOPLES REPUBLIC 10:09
1 Pieces

4 Clearance delay SHENZHEN - CHINA, PEOPLES REPUBLIC 09:39
1 Pieces

3 Arrived at Sort Facility SHENZHEN - CHINA, PEOPLES REPUBLIC SHENZHEN - CHINA, PEOPLES REPUBLIC 08:52
1 Pieces

2 Processed at SHENZHEN - CHINA, PEOPLES REPUBLIC SHENZHEN - CHINA, PEOPLES REPUBLIC 01:03
1 Pieces

Wednesday, April 25, 2012 Location Time Pieces
1 Shipment picked up SHENZHEN - CHINA, PEOPLES REPUBLIC 11:21
1 Pieces

Hide Details
 
zit met een gelijkaardig geval
11 april verzonden vanuit Hong Kong (via ebay aangekocht)
17 april aangekomen in Brussel
Zit dus nu al bijna 2wkn vast bij douane.
Die kikker van een verkoper :X heeft het nagelaten om de waarde van het pakket te vermelden.
Bij de douane zijn ze ontzettend onderbemand dat er een achterstand van enkele weken is. :N

Kzal maar geduld hebben zeker?
 
meestal geven die chinezen gewoon verkeerde waardes op. heeft de douane nogal moeite mee en dan vragen ze jou om de juiste waarde door te geven.

Tip, fraudeer hier niet mee, want ze naaien je echt.

(heb ooit niet kunnen reageren op een verzoek om de waarde door te geven omdat ik op vakantie was, toen had de douane mijn e-reader aangezien voor een goudstaaf oid, en mocht ik 500euro btw en douanekosten betalen)
 
Het kan ook sneller, ik had mijn Peaklife op vrijdagavond besteld (bij chinavision) en maandag(!) was de postbode al aan de deur.

Bij Dealextreme duurt het weer heeel lang, soms wel een maand. Op alle pakjes staat altijd Repair Goods en een bedrag van een paar dollar. Ik heb nog nooit wat hoeven te bijbetalen. Ook niet voor dingen die een paar honderd dollar waren.

OJ
 
Laatst bewerkt:
Wow, dat is inderdaad heel snel!

Ik vermoed dat het bij mij een foutje in het systeem van DHL is. De volgende stap was 'Processed at LEIPZIG - GERMANY' en ondertussen is het packet in Brussel.
Postbode zal maandag wel aan de deur staan :)
 
Misschien ook nuttig voor andere mensen:
Mijn packet was zaterdag in Brussel dus ik had gehoopt dat het vandaag geleverd werd (België). Vanmorgen kwam mijn packet echter op status 'Shipment held - Available upon receipt of payment'.
Ze sturen de import rechten niet meer achterna maar je moet zelf contact opnemen met DHL. Net even over de telefoon ongeveer 24 euro betaald met de credit card. Packet wordt volgende werkdag geleverd :).
 
Misschien ook nuttig voor andere mensen:
Mijn packet was zaterdag in Brussel dus ik had gehoopt dat het vandaag geleverd werd (België). Vanmorgen kwam mijn packet echter op status 'Shipment held - Available upon receipt of payment'.
Ze sturen de import rechten niet meer achterna maar je moet zelf contact opnemen met DHL. Net even over de telefoon ongeveer 24 euro betaald met de credit card. Packet wordt volgende werkdag geleverd :).

Dat is verschillend per land. Bovengenoemde werkwijze is alleen nogmaar bekend in België.
 
Is er een verschil in GPS ontvangst tussen iGo8 en igo Primo?

Ik heb naast de Peaklife ook nog een goedkope Chinese GPS voor in de auto. Daar had ik Primo opgezet, maar die GPS was nogal underpowered voor Primo. Ik kreeg vaak Out of Memory errors en het geheel verliep nogal traag. Ook had hij moeite met het vinden van satellieten.

Nou heb ik iGo8 opgezet en dat bevalt veel beter. Het vreemde is dat de satelliet ontvangst ook veel beter is. Ik heb zelfs binnen (op zolder) ontvangst, terwijl ik bij Primo dat ding eerste een tijd in de tuin moest leggen om ontvangst te krijgen.

Ik dacht dat het met de GPS ontvanger te maken had, maar blijkbaar speelt de software ook nog een rol.

Iemand bekent daar mee?

OJ
 
Hallo,

Zou je me eens stap voor stap kunnen uitleggen hoe je kontakt gemaakt hebt met je BT-interphone. ik heb ook zo'n headset maar krijg geen kontakt met men peaklife.

Alvast bedankt,
bierkieken
Ik ga inderdaad eentje bestellen bij Chinevision.

Ik heb al een peaklife gehad en was er ook erg tevreden over. Snelheid, zichtbaarheid etc. iGO werkte als een tierelier. Qua duurzaamheid was ik erg tevreden, de mijne is gevallen met het usb kabeltje aangesloten. En zoals murphy's law voorschrijft... precies op het usb stekkertje gevallen. De mini-usbpoort was hierdoor losgeknapt en heeft ook deels wat sluiting veroorzaakt naar mijn mening. Heb hem daarna nog een tijdje kunnen gebruiken door op te laden in de houder op de motor. Maar de sluiting heeft gewoon meer dan alleen de usb poort verknoeid, rondom het poortje zaten ook duidelijke sporen van verhitting op het circuitboardje.
Maar naar mijn mening had dat met elk merk kunnen gebeuren. Als iets verkeerd valt, is het over en uit.

Ik was erg tevreden over de peaklife en aangezien de stroomvoorziening nog altijd op de motor zit en de klem voor de houder nog aan het stuur... is dat de snelste en goedkoopste manier om weer muziek te luisteren en te navigeren.

Qua routes, werkt iGO inderdaad met via-punten. Als er een route wordt gemaakt, probeer dan wel zo weinig mogelijk viapunten te gebruiken, anders krijg je elke keer te horen... viapunt bereikt.

Zelf werk ik qua bluetooth met BT Interphone zetje gekocht via ebay.
Werkt goed met de peaklife, goed te verstaan qua navigatie en als mp3 speler is de peaklife ook erg goed te gebruiken. Knopjes op display zijn dan redelijk klein, maar met handschoen nog steeds te bedienen.
 
Hallo,

Zou je me eens stap voor stap kunnen uitleggen hoe je kontakt gemaakt hebt met je BT-interphone. ik heb ook zo'n headset maar krijg geen kontakt met men peaklife.

Alvast bedankt,
bierkieken
Hey bierkieken,
uit m'n hoofd... dus kan wellicht een foutje tussen zitten...

Voor de aller eerste keer zal je de BT Interphone in de pairing modus moeten zetten... dat doe je door bij het aanzetten van de BT Interphone het aan/uit knopje ingedrukt te houden totdat het lampje sneller knippert.

Dan op de peaklife klikken op settings -> bluetoorth -> devices ... daar zul je een lijstje krijgen met apparaten die hij vindt.

klik je op het kleine koptelefoontje en hij zal als het goed is verbinding maken.

De eerst volgende keren... kun je gweoon de BT Interphone aanzetten en op de peaklife klikken op settings -> blutooth -> connect
 
Hier hetzelfde, primo staat erop en krijg hem iig al opgestart met de dimka skin en ik krijg GPS signaal, super!

Steun ook al op de motor gemonteerd, nu maar wachten op mooi weer :] ! Morgen al eens een eerste route inladen op weg naar het werk.
 
Ik heb de international versie genomen van een ondergronde GPS site ;-). Als het niet lukt wil ik je wel even een privé bericht sturen hoor.

Ik had nog een paar vraagjes ivm de dimka skin.

1) Je kan links onder kiezen wat je wil zien (tijd, snelheid, max snelheid, ..). Als je te snel rijdt, krijg je een verkeersbord te zien met de max snelheid. Is het mogelijk om dat verkeersbord altijd te laten zien en in het vakje te kiezen voor 'tijd'?

2) Om een route te annuleren heb ik voorlopig alleen gevonden dat je alle routepunten moet verwijderen en bij het laatste routepunt krijg je dan 'route annuleren'. Bij een route van 100 punten is dat nogal vervelend ;-). Is er een andere manier?
 
@ stilledoder
verkeersbord altijd zien; menu >meer>instellingen>geluid en waarschuwingen>NAAR BENEDEN SCROLLEN>instellingen snelh.waarsch.>snelheidslimiet altijd zichtbaar AANVINKEN

je andere vragen weet ik niet
 
Wanneer hoor je overigens het geratel? puur tijdens het rijden of ook als je hem los in de hand hebt en schud...

ik werd in het begin namelijk ook geirriteerd door een geratel tijdens het rijden... dat bleek het schoefje te zijn waarmee je de navi vast kunt schroeven aan de houder... Bij een bepaald toerental ratelde dat nogal... dus tegenwoordig schroef ik die dus ook echt vast :+

Ik had ook last van het geratel. Had de schroeven vast gedraaid met het schroevendraaiertje dat bij de peaklife zat met het gedacht 'die zet ik morgen wel vast met een echte schroeverndraaier voor het rijden'.
Niet dus, vergeten :z . Meteen twee stukjs kwijtgespeeld |(

Iemand enig idee welk 'type' schroefjes het zijn? Zou je die in zowat elke elektronica winkel kunnen krijgen?
 
Vandaag geprobeerd te monteren op een ram-mount, alleen het orginele peaklife balletje is net te klein. Ga vanmiddag een "RAM-B-347U" ophalen en dan zal ik even een foto plaatsen, zijn vast meer mensen met het zelfde probleem.
 
Klopt, ik heb de bevestiging voor mijn motor besteld op www.telferizer.com, hij adviseerde het volgende voor de Peaklife:

1x Plate for the back of the satnav RAM-B-347 @ £8.09
1x 1 ¾ ” Arm RAM-B-201 @ £11.99
1x Telferizer Mount @ £28.00

Hoop na het weekend binnen te hebben, wel bijna even duur als de Peaklife zelf :P
 
Klopt, ik heb de bevestiging voor mijn motor besteld op www.telferizer.com, hij adviseerde het volgende voor de Peaklife:

1x Plate for the back of the satnav RAM-B-347 @ £8.09
1x 1 ¾ ” Arm RAM-B-201 @ £11.99
1x Telferizer Mount @ £28.00

Hoop na het weekend binnen te hebben, wel bijna even duur als de Peaklife zelf :P


Ik ben wel even nieuwsgierig hoe dit eruit gaat zien. Wil jij ook een fotootje plaatsen?
 
Yes tuurlijk, Peaklife zelf was trouwens met 2 dagen binnen en (nog) niets hoeven bijbetalen met DHL. Bestellen bij Prolech voor 105 euro incl. verzending is denk ik dus de beste optie.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan