Mappy mini 330 vs Peaklife chinees

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dit is 'gewoon' om te zetten.

Een paar kanttekeningen:
Een route gemaakt voor Garmin wordt exact over gezet op een Garmin apparaat zoals hij op je PC weergeven wordt (mits toestel en PC hetzelfde kaartmateriaal hebben).
Download je dus een route gemaakt voor Garmin kaart versie 2011 en jou toestel heeft ook versie 2011 dan rij je de route zoals ze gemaakt is.
Is je kaartmateriaal verschillend, dan zal op het toestel de route herberekend worden! Dit in combinatie met andere instellingen (bv snelste vs kortste weg) levert een andere route op.

Download je een garmin route, zet je die om met bv Tyre naar kml, dan zal je peaklife de route opnieuw berekenen met zijn eigen kaartmateriaal (aan de hand van de routepunten).

Kan je dus een route downloaden en deze exact rijden zoals de maker hem in gedachten had => Neen, dat gaat niet!

Wat je dus best doet: de route inladen in tyre, kijken of je daar al veel 'problemen' ziet. Links en rechts evt wat aanpassen. Opslaan als KML en inladen in je peaklife. Ook daar nog eens nakijken (route op google maps <> route met instellingen van je peaklife).

Ik doe een route nakijken en aanpassen meestal op 10-15 minuten. Dat is het op voorhand meer dan waard!! Anders sta je tijdens je rit op je GPS te knoeien en dat wil je dus liever niet

(Zo heb ik het altijd begrepen en ik denk dat het vrij correct is, anders verbetert iemand me wel ;-))
 
In het edit gedeelte (dus met die kaart), onderste icon (in het nederlands Instellingen, soort klembord met groene V) en dan het tweede aankruisvakje van boven.

OJ
 
Bedankt voor de info! Hoe zie ik wat eventueel problemen gaat opleveren? Staan er dan routepunten naast de weg in het water ofzo? :P Hoe zie ik precies waar het fout kan gaan?
 
Dit is 'gewoon' om te zetten.

Een paar kanttekeningen:
Een route gemaakt voor Garmin wordt exact over gezet op een Garmin apparaat zoals hij op je PC weergeven wordt (mits toestel en PC hetzelfde kaartmateriaal hebben).
Download je dus een route gemaakt voor Garmin kaart versie 2011 en jou toestel heeft ook versie 2011 dan rij je de route zoals ze gemaakt is.
Is je kaartmateriaal verschillend, dan zal op het toestel de route herberekend worden! Dit in combinatie met andere instellingen (bv snelste vs kortste weg) levert een andere route op.

Download je een garmin route, zet je die om met bv Tyre naar kml, dan zal je peaklife de route opnieuw berekenen met zijn eigen kaartmateriaal (aan de hand van de routepunten).

Kan je dus een route downloaden en deze exact rijden zoals de maker hem in gedachten had => Neen, dat gaat niet!

Wat je dus best doet: de route inladen in tyre, kijken of je daar al veel 'problemen' ziet. Links en rechts evt wat aanpassen. Opslaan als KML en inladen in je peaklife. Ook daar nog eens nakijken (route op google maps <> route met instellingen van je peaklife).

Ik doe een route nakijken en aanpassen meestal op 10-15 minuten. Dat is het op voorhand meer dan waard!! Anders sta je tijdens je rit op je GPS te knoeien en dat wil je dus liever niet

(Zo heb ik het altijd begrepen en ik denk dat het vrij correct is, anders verbetert iemand me wel ;-))


Confirm! :+
 
'Directly add a stage when clicking on route'

Als je dan een route hebt berekend (blauwe markering over je kaart) en je klikt dan op je route, maakt hij daar een extra tussenpunt zonder dat je dat moet bevestigen of nog met de hand moet doen.

PS: Tik voor de lol 'Directly add a stage when clicking on route' eens in in google translate, dan krijg je exact wat er in de nederlandse versie staat :D
 
Zoals Silentkiller het beschrijft doe ik het ook. iGo werkt met tussenpunten en berekent elke keer de route tussen die twee. En als iGo vindt dat weggetje A sneller/korter/groener is dan weggetje B, dan kies hij dus voor A, terwijl B nou juist dat dijkweggetje was waar jij over heen wilde.

Dat moet je dus checken in Tyre en eventueel wat punten erbij zetten.

Ik laat igo altijd de route simuleren en kijk dan in tyre of het klopt. Dat simuleren gaat heel hard tot 900 km/uur! Ik heb hem weleens een route naar Santiago de Compostella helemaal binnendoor (3500 km), laten simuleren, duurt even, maar werkt wel!

OJ
 
ITN nu ook erop staan. Werkt een stuk sneller en geen reclame. Alleen bij Tyre kan je een route verslepen als je een routepunt wilt toevoegen, dan kan bij ITN niet. Daar moet je echt punten neerzetten, daarna in de goede volgorde zetten en de route laten berekenen.

Kwam ook nog een vreemde menu optie tegen: 'Direct voeg een podium bij het klikken op een route'. Wat ze daar mee bedoelen????

OJ

Edit: even mee gewerkt, maar het werk toch makkelijker dan Tyre. Je kan de route mooi punt voor punt opbouwen.


Als je een route in ITN hebt berekend (zie de blauwe lijnen in het programma) en je klikt een tussenpunt past en versleept deze dan zie je de route meelopen. De ITN editor is handig. Bovendien kun je maximaal uitvergroten en zie je direct of je tussenpunt op een weg staat òf dat deze toevallig in een weiland staat.
 
Bedankt voor de info! Hoe zie ik wat eventueel problemen gaat opleveren? Staan er dan routepunten naast de weg in het water ofzo? :P Hoe zie ik precies waar het fout kan gaan?

Meestal zijn het dingen als net een tussenpuntje te weinig, waardoor als je op een baan parallel met de expresweg wil rijden, hij je toch even de expressweg opstuurt.

Een beetje experimenteren en dan ga je snel zien wat ik bedoel :). Het zijn soms kleine stomme dingen (een tussenpunt dat net op een rotonde staat waardoor je toestel je een rondje wil laten rijden) etc. *O*
 
Of een weg met gescheiden rijbanen en het punt staat op de linkerbaan, dan laat hij je door de halve stad rijden om maar op dat punt te komen. Check elk tussenpunt volledig ingezoomd. Daarom zit die optie ook in dat popup menu als je op een routepunt klikt bij Tyre en ITN.

OJ
 
Zodra ik tijd heb ga ik er mee aan de slag! Zijn alle bestandsformaten om te zetten naar .KML btw?
 
Ik laat igo altijd de route simuleren en kijk dan in tyre of het klopt. Dat simuleren gaat heel hard tot 900 km/uur! Ik heb hem weleens een route naar Santiago de Compostella helemaal binnendoor (3500 km), laten simuleren, duurt even, maar werkt wel!

OJ

Als laatste voordat ik aan de slag ga :9 Hoe die je dit precies? Simuleer je het op de Peaklife zelf, en hoe check je dan in Tyre of het klopt?
 
Ik gebruik op mijn Peaklife iGo8, hoe het in Primo is, weet ik niet, maar daar kan het ook. Laad een route, als hij klaar is met laden, ga je twee keer terug (pijl naar links, (Routemenu) en daar kies je Overzicht voor snelle simulatie en Simulatie voor langzame (real time) simulatie. Ik kijk dan hoe iGo de route kiest (heb ik ook al in de route van igo gedaan door op de route in te zoomen) en kijk of dat in Tyre ook gebeurd. Is overigens niet altijd even makkelijk te volgen, zeker als je de weg er niet weet en je dus niet meer precies weet waar je bent :-)

OJ
 
Ik heb ook een Peaklife besteld, kan iemand me vertellen of er al GPS software op geïnstalleerd staat?
 
Ik meen het hier al 'ns gelezen te hebben, maar toch nog maar eens de vraag:

Als je een gdb (of andere route) omzet naar kml via ITN converter, krijg je veel te veel tussenpunten (600-800 tal voor routes van 20 km).

Hoe kan je dit vermijden zonder manueel in Tyre een hoop tussenpunten weg te moeten halen ?
 
Bij Chinavasion...

Iemand die me via PB kan helpen als blijkt dat er niets op geinstallerd staat? O-)
 
Ik meen het hier al 'ns gelezen te hebben, maar toch nog maar eens de vraag:

Als je een gdb (of andere route) omzet naar kml via ITN converter, krijg je veel te veel tussenpunten (600-800 tal voor routes van 20 km).

Hoe kan je dit vermijden zonder manueel in Tyre een hoop tussenpunten weg te moeten halen ?

Yeap, die vraag ken ik. En ook het antwoord. :+

Je .gdb bestand eerst omzetten naar een .gpx bestand. Duikel ergens een versie op van Mapsource en laad hier je .gdb route in. Schrijf het vervolgens weer weg als .gpx en je hebt een werkzaam bestand.
 
Yeap, die vraag ken ik. En ook het antwoord. :+

Ik neem aan dat jij ze al gesteld had ? ;)

Je .gdb bestand eerst omzetten naar een .gpx bestand. Duikel ergens een versie op van Mapsource en laad hier je .gdb route in. Schrijf het vervolgens weer weg als .gpx en je hebt een werkzaam bestand.

Dus gewoon de gdb omzetten naar gpx ?
De Peaklife leest toch geen gpx ?

Of bedoelde je van gdb naar gpx naar kml ?
 
Laatst bewerkt:
Ik neem aan dat jij ze al gesteld had ? ;)

Nee, op een spaarzame intelligente moment kwam ik zelf tot die ontdekking. En heb ik een voorgaande vraagsteller beantwoord. :)

Dus gewoon de gdb omzetten naar gpx ?
De Peaklife leest toch geen gpx ?

Of bedoelde je van gdb naar gpx naar kml ?


Yeap, gdb naar gpx naar kml. Altijd succes.
 
Laatst bewerkt:
Nog één vraagje; waarom heb je mapsource nodig :?

Kan je niet alles via ITN converter doen, dat programma leest toch zowel gdb als gpx ?

Dus ipv rechtstreeks van gdb naar kml in in ITN => van gdb naar gpx naar kml in ITN ?

Of werkt het trucje dan niet meer :?
 
Nog één vraagje; waarom heb je mapsource nodig :?

Kan je niet alles via ITN converter doen, dat programma leest toch zowel gdb als gpx ?

Dus ipv rechtstreeks van gdb naar kml in in ITN => van gdb naar gpx naar kml in ITN ?

Of werkt het trucje dan niet meer :?


Je zou het kunnen proberen via ITN maar volgens mij krijg je dan hetzelfde effect als dat je rechtstreeks een .gdb bestand inleest. Mapsource berekend eerst de route en maakt daar een .gpx bestand van.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan