motorrijden in de VS

arjandevries

Rookie
22 feb 2018
27
2
We willen met drie man een toer maken in het westen van de VS.

We willen daar een Harley Davidson huren (rijden die thuis ook).

De prijzen om te huren zijn schrikbarend hoog.

Zou het niet goedkoper zijn je eigen fiets naar de VS te vliegen? Wil niet per schip. Hoop gedoe en lang onderweg.
Kan op internet niet echt een goede site vinden met de juiste info.

Iemand ervaring?

gr

Arjan
 
Ik heb het destijds eens uitgezocht (2012), maar ik kwam tot de conclusie dat het een hoop gedoe was, een hoop onzekerheden en verzekeringstechnisch waren er ook een hoop vraagtekens.

Ik heb destijds toen een HD Road King gehuurd voor 3 weken bij een familiebedrijfje, voor $100 per dag: Photos, features, rental rates on Harleys, Hondas, BMWs - entire fleet

De meeste bikes bij Eagle Rider zijn een stuk duurder.

Edit:
Ze hebben nog steeds aanbiedingen:
Dn5LLJ0.png


Ik heb zeer goede ervaringen met dit bedrijf.
 
Laatst bewerkt:
Neem even contact op met Bert Wennekes van Blackhillsmotortours.com uit Loenen. Bert organiseert reizen naar de VS, met eigen motor, met huurmotor, met of zonder begeleiding en naar oost- en westkust.
Succes verzekerd!
 
Zelf meenemen als je langer dan 3-4 weken gaat. Kijk op www.motorcycleexpress.com. Kost plm €2000 retour als je zelf meevliegt. Aardige lui, reageren vlot. En ze regelen ook je verzekering voor je, desgewenst. Reken voor de verzekering plm €230 per maand en inklaren/douane kost iets van €60.
Vliegt vanaf Brussel of soms A’dam
Kan ook met air Canada: fly your bike programma.

Alternatief www.jamescargo.com maar dan moet je de motor op Heathrow aanleveren of £350 extra betalen voor transport daarheen en ze zijn sowieso wat duurder. Stonden ook op de beurs in Utrecht.

Www.motofreight.com is er ook nog een.

Zo daar kan je even mee vooruit.

Ik ga volgend jaar, met de vrouw, drie maanden naar Canada en Alaska. De BMW’s gaan mee. Wij vliegen naar Vancouver I.v.m familiebezoek, voorafgaand aan de trip.
Afhankelijk van waar je heen wil, goed nadenken wanneer je gaat. In de zomer kan het erg warm zijn en anderzijds in het noorden is het dan weer lang “fris”
Ik reed al eerder 12k km door de USA: fantastisch vakantieland op de motor!

Ik doe nooit (meer) georganiseerde reizen, dat geeft mij te weinig vrijheid. En je betaald ook nog de volgauto en chauffeur en de voorrijder en die houdt zich strak aan de route en de snelheden enz. Ik keek eens bij USA Motorreizen voor je motorvakantie in de USA, Canada en Mexico! en dan tik je voor drie weken af waarbij drie maanden voor gaan.
 
Laatst bewerkt:
Overigens is Canada gemakkelijker dan de USA als startpunt door de douane/inklaring.
Zeker heen vliegen want dat gaat het makkelijkst en de firma's helpen je ermee. En je fiets is er zeker op de gewenste datum, met schepen ben je veel meer afhankelijk van de routes van het schip, gedoe in de haven enz.
 
Terug
Bovenaan Onderaan