Je mooiste (eigen) motorfoto deeltje VI

Struick doet ook alleen maar z’n best, om zo elegant mogelijk, door deze huidige maatschappelijke samenleving, z’n eigen heen te wringen als n natte vaatdoek -O-
Ja blieve lope, dat moeten we allemaal tot onze laatste snik. Moar vanmiddag nog een lekker stukske gereden.

20231214_160331.jpg
 
Wel heel speciaal dat je de motor perfect verticaal hebt staan op de foto en het huis en gazon scheef :)
 
Wel heel speciaal dat je de motor perfect verticaal hebt staan op de foto en het huis en gazon scheef :)
Ja jonge limburg, daar is niet alleseven vlak, :+



Nee moest ff kijken of de spiegels goed stonden, deze zijn iets breder, dus kijk ik niet meer tegen mijn schouders aan. ;)
 
Laatst bewerkt:
Ik heb zonet een plezierritje gedaan. Eens iets anders dan dagelijks woon werk en ik maakte van de gelegenheid gebruik om wat foto's te nemen van het beestje. 2016....8 jaar oud....maar ik vind het nog steeds een mooie motor en tegelijk een "doe het al" .
Jammer dat Triumph geen echt alternatief heeft in z'n line up, voor deze , op dit moment.
20240310_163658.jpg
20240310_163844.jpg
20240310_164054.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik heb zonet een plezierritje gedaan. Eens iets anders dan dagelijks woon werk en ik maakte van de gelegenheid gebruik om wat foto's te nemen van het beestje. 2016....8 jaar oud....maar ik vind het nog steeds een mooie motor en tegelijk een "doe het al" .
Jammer dat Triumph geen echt alternatief heeft in z'n line up, voor deze , op dit moment.
Bekijk bijlage 1982939Bekijk bijlage 1982940Bekijk bijlage 1982943
Toch de 900 rally is wel echt een plaatje om ook te zien of de 1200 rally
 
Absoluut, Ik vind beide best mooi, maar dat zijn adventure motoren en geen sporttouring. Die rijden echt anders.
De Tiger Sport 1050 (2013 -2020) is in essentie een Speed Triple 1050 in sporttouring trim. Het blok, de ophanging, wielkeuze . Het was nooit een adventure motor qua bedoeling,bouw of concept, zoals de 900 rally en de 1200 rally dat duidelijk wel zijn.
Dat zie je aan de opbouw van het frame, geometry, ophanging, bandenkeuze ( Achter 180 55 ZR 17).
De huidige Tiger Sport 660 is gelijkaardig, maar in het middelzware segment, een sporttouring afgeleide van de naked Trident 660 en geen adventure.
Daarom zei ik ,dat het jammer is dat Triumph geen Tiger Sport meer heeft afgeleid van de huidige Speed Triple in het hogere segment.
De Tiger Sport 1050 , hoewel minder krachtig, zat meer in het segment van de BMW S1000XR. Dat is ook een zuivere sporttouring op hogere poten en totaal geen adventure. Wat lager op de ladder dan die BMW, is een Tracer 900GT ook terug te vinden in die categorie en nu recent de Suzuki GSXS1000GX.
Mijn Tiger Sport 1050 heeft, net als die andere die ik benoemde, werkelijk niets te zoeken op het onverharde, zelfs niet op gravel. ( I know, ik nam foto's op een weide 8)7) Maar er steken wel Michelin pilot power sporttouringbanden onder .

Stiekem, zou ik misschien nog liever een Triumph Tiger Sport 765 op basis van de huidige Street Triple hebben gezien . Voor mij de sweet spot. Licht , snel ,wendbaar. En dat zou eerder een tegenhanger van de Tracer 9 GT zijn.
De huidige Street Triple 765 rijdt zoooo goed en plezant. Ik probeerde de Tiger Sport 660 en die doet het helemaal niet voor mij.
 
Laatst bewerkt:
Absoluut, Ik vind beide best mooi, maar dat zijn adventure motoren en geen sporttouring. Die rijden echt anders.
De Tiger Sport 1050 (2013 -2020) is in essentie een Speed Triple 1050 in sporttouring trim. Het blok, de ophanging, wielkeuze . Het was nooit een adventure motor qua bedoeling,bouw of concept, zoals de 900 rally en de 1200 rally dat duidelijk wel zijn.
Dat zie je aan de opbouw van het frame, geometry, ophanging, bandenkeuze ( Achter 185 55 ZR 17).
De huidige Tiger Sport 660 is gelijkaardig, maar in het middelzware segment, een sporttouring afgeleide van de naked Trident 660 en geen adventure.
Daarom zei ik ,dat het jammer is dat Triumph geen Tiger Sport meer heeft afgeleid van de huidige Speed Triple in het hogere segment.
De Tiger Sport 1050 , hoewel minder krachtig, zat meer in het segment van de BMW S1000XR. Dat is ook een zuivere sporttouring op hogere poten en totaal geen adventure. Wat lager op de ladder dan die BMW, is een Tracer 900GT ook terug te vinden in die categorie en nu recent de Suzuki GSXS1000GX.
Mijn Tiger Sport 1050 heeft, net als die andere die ik benoemde, werkelijk niets te zoeken op het onverharde, zelfs niet op gravel. ( I know, ik nam foto's op een weide 8)7) Maar er steken wel Michelin pilot power sporttouringbanden onder .

Stiekem, zou ik misschien nog liever een Triumph Tiger Sport 765 op basis van de huidige Street Triple hebben gezien . Voor mij de sweet spot. Licht , snel ,wendbaar. En dat zou eerder een tegenhanger van de Tracer GT zijn.
De huidige Street Triple 765 rijdt zoooo goed en plezant. Ik probeerde de Tiger Sport 660 en die doet het helemaal niet voor mij.
Dat moet 180/55ZR17 zijn, en dat is een bewuste keuze die je bij veel straatgerichte allroads en nakeds ziet. Het is namelijk de achterbandenmaat waarmee je de klant de meeste keuze geeft, en die het op de weg het het beste doet.
 
  • Leuk
Waarderingen: gvy
Stiekem, zou ik misschien nog liever een Triumph Tiger Sport 765 op basis van de huidige Street Triple hebben gezien .
Helemaal mee eens! Ik ben dol op m'n Street Triple (weliswaar 675), en vond de Tiger Sport 660 net te tam. Fijne motor, maar ik zei ook al bij TLM: een Tiger Sport 765 zou me waarschijnlijk wel over de streep trekken.
 
  • Leuk
Waarderingen: gvy
Terug
Bovenaan Onderaan