How to: De spuitcabine (zelf spuiten)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Opa Aart

MF veteraan
Lid geworden
6 aug 2006
Waarderingsscore
0
Aangezien ik er zelf mee bezig ben, en ook andere MFers heb ik dit topic gestart om ervaringen / tips / en truuks uit te wisselen zodat we uiteindelijk op amateurniveau toch een acceptabel spuitwerk krijgen.

2 componenten, dan word de lak hard door een chemische reactie ipv opdroogen zeg maar :)

ja vond het ook wel redelijk netjes, aangezien ik de kappen niet geschurd heb, is gewoon gelijk over de matzwarte zpuitbus lak heen gegaan :P
hij was eerst zo
[afbeelding]
maar dat verveelde me, en word super warm in de volle zon :P
verbrand ik me klauw aan de tank _O-
Ah thanks voor de info :) moet ik dat volgende keer ook maar met 2k gaan doen met een compressor. Heb mijn fiets hoogglans zwart gespoten met spuitbussen maar zodra je er tegen stoot is de lak er al af :/ In de winter maar eens een projectje van maken.
Maar is echt mooi gelukt dat wit zo :Y Dat dekt dus best goed ook al is de ondergrond zwart :)

Laatst bewerkt:
Ah thanks voor de info :) moet ik dat volgende keer ook maar met 2k gaan doen met een compressor. Heb mijn fiets hoogglans zwart gespoten met spuitbussen maar zodra je er tegen stoot is de lak er al af :/ In de winter maar eens een projectje van maken.
Maar is echt mooi gelukt dat wit zo :Y Dat dekt dus best goed ook al is de ondergrond zwart :)

als je met de compressor gaat spuiten moet je sanno ff een bericht stuuren
die is redelijk baas :P

die legt het wel mooi uit denk ik zo :)

ja denkt goed idd, maar ik zpuit dan ook best wel dik
net tegen een druiper aan zeg maar :P
altijd al gedaan ook met spuitbussen
gaat alleen niet altijd goed :X

Zo, zal ook 's wat posten hiero:

Ik spuit al jaren motoren maar deze winter heb ik een spuitcabine gebouwd in mijn garage, is toch even net wat lekkerder met afzuiging, filters, verwarming etc...

Inmiddels al weer wat leuke projecten gedaan, deze is net weg, complete Tupperware-set van een Yammie FZR600:

Piccies:
P6250021Medium.jpg

P6250005Medium.jpg

P6250006Medium.jpg

P6250007Medium.jpg

P6250008Medium.jpg

P6250009Medium.jpg

P6250010Medium.jpg

P6250011Medium.jpg

P6250014Medium.jpg

P6250019Medium.jpg

P6250015Medium.jpg

P6250016Medium.jpg

P6250020Medium.jpg

zo, eindelijk klaar met het lezen van alle 97 paginas. Hopen dat het spuiten zometeen sneller gaat. Ik heb onlangs een zundapp 517 met motorkenteken op de kop getikt. Een heleboel onderdelen had ik al liggen. Het is nu in allerhande kleuren en kwaliteiten. Om alles een beetje netjes te krijgen, ben ik nu alles helemaal kaal aan het stralen. Als ik de verhalen lees over opwerken, wil ik maar geen risico nemen.
In een ver verleden heb ik zelf wel eens wat gespoten met een hap-snap spuit van een paar tientjes, maar dat was het ook niet echt na verloop van tijd. Nu heb ik via marktplaats twee nooit gebruikte spuiten gevonden. Een Satajet RN200 met 1.5 nozzle en een devilbiss met 1.4. Beide met bovenbeker.
Ik zat er nu over te denken om met de hap-snap spuit de spuitplamuur en/of grondlak te spuiten, met de sata (1.5) de kleur en met de devilbiss de blanke lak. Zou dat gaan lukken of heb ik toch een kleinere maat nodig? Of kun je het met de juiste afstelling van de spuit sowieso wel goed krijgen?
Toch nog aardig wat vragen na zo een lap tekst.

Voorlopig zal er zeer veel voorbewerking nodig zijn en ik heb nog een aantal niet motorgerateerde klusjes liggen, maar ik hoop voor het najaar toch met het spuiten klaar te zijn.
Ik zal fotos maken en tzt hier wat laten zien (als het ergens op lijkt natuurlijk )

@ Meneererik,
Is het een goudhaantje *D ? Heb zelf een Devilbiss GTI 1.4 transtech (blauw), en een Satajet nr95 1.3 (groen). Zou als ik jou was even de 2 spuiten met elkaar vergelijken, en alles spuiten met de spuit die het best bij je past. Zelf spuit ik alles met de devilbiss, misschien ben je wel wat foto's van mijn projectjes tegengekomen. Persoonlijk zou ik denk ik de devilbiss pakken, 1.4 is toch wat beter voor de kleur. Waar 1.5 vandaan komt zou ik niet weten, dacht dat lak en blanke lak altijd met 1.3 of 1.4 was en grondlaag met 1.7? Maargoed heb hier nog een maxair van 35 euro nieuwprijs liggen die gebruik ik dan voor de grondverf (is er 1 met een 1.7 nozzle) dat hij maar 35 euro kostte en de devilbiss gti 250 euro als je hem nieuw koopt merkte ik gelijk _O- . Succes ermee iig en vragen kan je gewoon hier stellen, zitten een stuk of 3 a 4 prof spuiter zijn voor hun boterham dus vragen worden in de meeste gevallen vrij snel beantwoord :) En natuurlijk niet vergeten de foto's te posten.

@ FZRene
Ziet er weer mooi uit, leuk om weer wat van jou te zien. Toen ik met compressor spuiten begon 2 jaar terug kwam ik nog wat meer moois van jou tegen in het oude topic *O*

hoi heb even vraagje over spuiten mijn velgen, ze zijn nu grijs en wil ze graag zwart hebben wat voor spuitbus raden jullie aan hiervoor ?

alweer gevallen met mijn pas gespoten circuitkuipen en aangezien ik voorlopig toch niet kan rijden wil ik mijn kuipen weer gaan oplappen en dit keer fatsoenlijk spuiten met 2k en compressor. wat is een goede webshop om verf te kopen en wat is een leuk spuitpistool voor een beginner die heel af en toe iets moet spuiten?

alweer gevallen met mijn pas gespoten circuitkuipen en aangezien ik voorlopig toch niet kan rijden wil ik mijn kuipen weer gaan oplappen en dit keer fatsoenlijk spuiten met 2k en compressor. wat is een goede webshop om verf te kopen en wat is een leuk spuitpistool voor een beginner die heel af en toe iets moet spuiten?
Waarom een webshop.
Ga gewoon naar een verfleverancier.
Heb je zeker weten goede spullen (wat niet oud is), krijg je de goeie harders, technische bladen, eventueel wat uitleg over de lak.

ik zal eens zoeken waar er eentje in de buurt is.
en wat betreft de verfspuit?
http://link.marktplaats.nl/461415139
gewoon goed marktplaats in de gaten houden, had een devilbiss voor 50e en een satajet nr95 voor 75. heb ook nog een maxair van 35 euro, wou deze als grondverfspuit gaan gebruiken maar wát een kutding :r nozzle eruit gedraaid met dat sleuteltje dat je erbij krijgt en was gelijk beschadigd doordat het sleuteltje helemaal openboog (goedkope bucht) dus kan hem ook niet terugsturen |(

http://link.marktplaats.nl/461415139
gewoon goed marktplaats in de gaten houden, had een devilbiss voor 50e en een satajet nr95 voor 75. heb ook nog een maxair van 35 euro, wou deze als grondverfspuit gaan gebruiken maar wát een kutding :r nozzle eruit gedraaid met dat sleuteltje dat je erbij krijgt en was gelijk beschadigd doordat het sleuteltje helemaal openboog (goedkope bucht) dus kan hem ook niet terugsturen |(
Die devilbiss van de advertentie heb je wel losse binenbekers nodig.

Niks mis met maxair, gewoon met beleid gebruiken (voor grondverf etc.) en de nozzle niet te vast draaien.

Zo'n pp systeem had ik ook op mijn devilbiss zitten toen ik hem kocht, had er alleen geen bekers voor dus heb ik weer een normale plastic beker eropzitten. En ik vind maxair bucht, heb hem naast m'n satajet gehouden en je kan zien dat hij daarvan afgekeken is,, maar dat het gezegde "Beter goed gejat dan slecht verzonnen" niet op ging heb ik gelijk al ondervonden. Kop zat al zo vast toen ik hem kocht trouwens, ik draaide de luchtkap eraf en die kop kwam mee :/ was nog een gedoe om die eruit te krijgen, bij het spuiten merkte ik stotteren en als ik de haan niet inkneep begon hij verf te druppen. Net of de naald niet goed recht is of op slecht geslepen. Ik spuit iig niet meer met dat tyfusding en als iemand er nog iets mee kan mag hij het gratis komen halen, versturen doe ik niet en heb schoonmaaksetje dat erbij zit hou ik ook zelf.
wjifz9.jpg

2rx9pnt.jpg

wb6n95.jpg

Laatst bewerkt:
Zo'n pp systeem had ik ook op mijn devilbiss zitten toen ik hem kocht, had er alleen geen bekers voor dus heb ik weer een normale plastic beker eropzitten. En ik vind maxair bucht, heb hem naast m'n satajet gehouden en je kan zien dat hij daarvan afgekeken is,, maar dat het gezegde "Beter goed gejat dan slecht verzonnen" niet op ging heb ik gelijk al ondervonden. Kop zat al zo vast toen ik hem kocht trouwens, ik draaide de luchtkap eraf en die kop kwam mee :/ was nog een gedoe om die eruit te krijgen, bij het spuiten merkte ik stotteren en als ik de haan niet inkneep begon hij verf te druppen. Net of de naald niet goed recht is of op slecht geslepen. Ik spuit iig niet meer met dat tyfusding en als iemand er nog iets mee kan mag hij het gratis komen halen, versturen doe ik niet en heb schoonmaaksetje dat erbij zit hou ik ook zelf.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Als het een nieuwe spuit was ga je er toch mee terug??

heren even een vraagje, ik heb een nieuw projectje, en wil in het midden nu een baan zwart maar daarop wil ik een soort gaaswerk spuiten, wat kan ik hiervoor het beste gebruiken, het moet goed strak te spannen zijn om de figuren er mooi op te krijgen....

of.......ik wil er sterren op spuiten, maar hoe ga ik te werk..........stickers laten maken en uitsnijden of zijn er nog andere opties?! :)

heren even een vraagje, ik heb een nieuw projectje, en wil in het midden nu een baan zwart maar daarop wil ik een soort gaaswerk spuiten, wat kan ik hiervoor het beste gebruiken, het moet goed strak te spannen zijn om de figuren er mooi op te krijgen....

of.......ik wil er sterren op spuiten, maar hoe ga ik te werk..........stickers laten maken en uitsnijden of zijn er nog andere opties?! :)

Op Youtube staan wat filmpjes over carbon-patronen spuiten. Misschien dat je er iets aan hebt.

(Zag ergens een filmpje van een gast die een sinaasappelnetje gebruikte voor het spuiten van gaaspatronen maar dat filmpje kan ik zo snel even niet vinden.)

Laatst bewerkt:
gewoon een fishnet panty halen..die kan je zo grof kopen als je wilt en strak spannen zoals je wilt..!

Of kant,is ook helemaal hot..lace...!

sterretje: pak een stevig soort papier..geen karton,maar ook geen print papier...daar snij je in het midden een kruisje uit...pak je de airbrush en je begint vanaf het midden te spuiten en waaiert uit naar boven,dan weer het midden en waaiert uit naar de zijkanten....prachtig bling bling sterretje..!

succes

Als het een nieuwe spuit was ga je er toch mee terug??
gaat niet, door dat goedkope pisbakstaal waar die platte sleuteltjes van gemaakt zijn is de nozzle beschadigd dus terugsturen gaat niet :r zonde van m'n 34 euro maarja
heb jij btw precies dezelfde als ik? ik kan even niet meer op z'n naam komen maar in dit topic over dat andere topic over spuiten was er ook een man die een goedkope spuit had, die had de braampjes weggehaald en de naald wat beter geslepen waardoor het al een stuk minder was. spuit jouw maxair wel gewoon goed dan?

Laatst bewerkt:
gaat niet, door dat goedkope pisbakstaal waar die platte sleuteltjes van gemaakt zijn is de nozzle beschadigd dus terugsturen gaat niet :r zonde van m'n 34 euro maarja
heb jij btw precies dezelfde als ik? ik kan even niet meer op z'n naam komen maar in dit topic over dat andere topic over spuiten was er ook een man die een goedkope spuit had, die had de braampjes weggehaald en de naald wat beter geslepen waardoor het al een stuk minder was. spuit jouw maxair wel gewoon goed dan?
Heb er nog nooit problemen mee gehad.

Misschien dat webshops B- keuze (rest partijen) verkopen O-)
Was ook een tijdje met Lakspuiten.
Officieël moest er toen in elke spuit een VOS nummer staan + certificaat en webshops verkochten import spuiten zonder nummers.
Wel goedkoper maar bij een milieu controlle een dikke prent :P

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan