Gemiddeld heb je 60u vlieglessen nodig om het praktisch examen klaar te zijn, dus hoop dat theorie en praktijk dan mooi gaan samenvallen in de zomer.
veel succes!
enne, als je eenmaal daarboven zit, post hier dan ook eens een foto van boven de wolken :t
heb vroeger ook les gehad, en vliegen is gaaf. :Y
full

in die tijd was het nog onmogelijk om met een digitale camera door de draaicirkel van de propeller te fotograferen zonder dit effect te krijgen.
die van tegenwoordig hebben kortere sluit tijd.

helaas was het voor mij klaar voordat ik mn brevet in de zak had...

heb vandaag nop te posten qua wolken :N
motor en rijder zijn vandaag lekker thuis gebleven. :)
 
Rondje wolkenjacht gepleegd vandaag met de Duitse Dinges:
Route:
Screenshot_20231029_174308_Maps.jpg


Stop 1: vliegveld Hilversum. Wolktechnisch een beetje "mwoa"... gelukkig hadden ze er vliegtuigen ;)
20231029_105823.jpg
20231029_105839.jpg


In de Flevopolder hadden ze een heel ander wolkenbeeld, alleen kunnen de plaatjes ook zo het molenjagerstopic in (met het risico dat men er nachtmerries van krijgt ;) )
20231029_114823.jpg
20231029_114856.jpg


Door richting Veluwe voor een paar plaatjes naast een heus "heidi-veld" ergens bij Gortel.
20231029_131040.jpg
20231029_131101.jpg
20231029_131406.jpg


Lunchstop... ergens waar ze ook vliegtuigen hebben. Al schijnt dit exemplaar vooral dienst te doen als hotel. Gelukkig hadden ze er ook wolken. Heel veel zelfs en duidelijk incontinent, zodat dat ik mijn route een beetje heb aangepast om er omheen te komen
20231029_144340.jpg


Dan maar wat afsluitende plaatjes op de Lekdijk bij Wijk bij Duurstede:
20231029_161801.jpg
20231029_161810.jpg
20231029_161857.jpg
 
Rondje wolkenjacht gepleegd vandaag met de Duitse Dinges:
Route:
Bekijk bijlage 1939704

Stop 1: vliegveld Hilversum. Wolktechnisch een beetje "mwoa"... gelukkig hadden ze er vliegtuigen ;)
Bekijk bijlage 1939705Bekijk bijlage 1939706

In de Flevopolder hadden ze een heel ander wolkenbeeld, alleen kunnen de plaatjes ook zo het molenjagerstopic in (met het risico dat men er nachtmerries van krijgt ;) )
Bekijk bijlage 1939707Bekijk bijlage 1939708

Door richting Veluwe voor een paar plaatjes naast een heus "heidi-veld" ergens bij Gortel.
Bekijk bijlage 1939709Bekijk bijlage 1939710Bekijk bijlage 1939711

Lunchstop... ergens waar ze ook vliegtuigen hebben. Al schijnt dit exemplaar vooral dienst te doen als hotel. Gelukkig hadden ze er ook wolken. Heel veel zelfs en duidelijk incontinent, zodat dat ik mijn route een beetje heb aangepast om er omheen te komen Bekijk bijlage 1939712

Dan maar wat afsluitende plaatjes op de Lekdijk bij Wijk bij Duurstede:
Bekijk bijlage 1939713Bekijk bijlage 1939714Bekijk bijlage 1939715
Goede jacht @Nejra! 👌
 
veel succes!
enne, als je eenmaal daarboven zit, post hier dan ook eens een foto van boven de wolken :t
heb vroeger ook les gehad, en vliegen is gaaf. :Y
full

in die tijd was het nog onmogelijk om met een digitale camera door de draaicirkel van de propeller te fotograferen zonder dit effect te krijgen.
die van tegenwoordig hebben kortere sluit tijd.

helaas was het voor mij klaar voordat ik mn brevet in de zak had...

heb vandaag nop te posten qua wolken :N
motor en rijder zijn vandaag lekker thuis gebleven. :)

Zal ik zeker doen, maar zal in eerste instantie van onderaan de wolken zijn. Wij vliegen VFR dus "op zicht", dus door wolken vliegen is verboden. Pas als je een bijkomende kwalificatie IFR (dus vliegen op instrumenten) verkrijgt mag je door de wolken heen vliegen.

Hoe komt het dat je moest stoppen voor je brevet te halen? Iets medisch ofzo?
 
Zal ik zeker doen, maar zal in eerste instantie van onderaan de wolken zijn. Wij vliegen VFR dus "op zicht", dus door wolken vliegen is verboden. Pas als je een bijkomende kwalificatie IFR (dus vliegen op instrumenten) verkrijgt mag je door de wolken heen vliegen.
is me bekend ;)
IFR vond ik vooral handig bij mist en schemering etc, alhoewel ik als het kon bij voorkeur VFR vloog.

Hoe komt het dat je moest stoppen voor je brevet te halen? Iets medisch ofzo?
correct: medische keuring stak een spaak in het wiel.
 
zo... ben ik de enige die vandaag erop uit is geweest?? :)
zou ik gezien het aantal motorrijders dat ik tegenkwam niet zeggen.
was afgelopen middag in Hilversum en na t voorbeeld van @Nejra nadien even langs vliegclub hilversum gereden.
qua wolken was het niet echt wolkenjargers-topic-waardig :/
full

full

maar t bleef wel droog, tenminste, tot ik bij Soest aankwam.
nu pak en motor laten drogen, en hopelijk verderop in de week meer geluk op mooie luchten @BornToReign ???
 
zo... ben ik de enige die vandaag erop uit is geweest?? :)
zou ik gezien het aantal motorrijders dat ik tegenkwam niet zeggen.
was afgelopen middag in Hilversum en na t voorbeeld van @Nejra nadien even langs vliegclub hilversum gereden.
qua wolken was het niet echt wolkenjargers-topic-waardig :/
full

full

maar t bleef wel droog, tenminste, tot ik bij Soest aankwam.
nu pak en motor laten drogen, en hopelijk verderop in de week meer geluk op mooie luchten @BornToReign ???
Vast wel, tussen alle nattigheid en winderigheid (met name vanaf donderdag) door.
 
Terug
Bovenaan Onderaan