ervaringen met aankoop demo motorfiets.

Keesje60

MF'er
26 jan 2016
147
63
Tiel
Ik ben van plan om een nieuwe motorfiets te gaan kopen. (weet nog niet helemaal welke) nu wilde ik gaan overwegen om een zgn. demo-motor aan te schaffen. Maar ben benieuwd of hier op MF mensen zijn die daar goede of slechte ervaring mee hebben. Soms wordt gezegd dat zo een vaak afgeragd wordt door mensen die een proefrit doen en nergens om geven. bijvoorbeeld met koude motor meteen plankgas gaan e.d En blijkt het een oliezuiper te zijn of zo.
Is het verstandig om zo een te kopen? de korting is vaak aantrekkelijk.
 
de vraag is wat voor motor je op het oog hebt.

verder kan onderhoudsgeschiedenis je veel vertellen over de motor, maar ook bij een proefrit (als je zelf niet veel verstand van hebt, neem dan iemand mee die dat wel heeft).

zelf heb ik goede ervaring met aanschaf van een demo motor (mn huidige) maar die is gezien de aandrijving denk ik een slecht voorbeeld...
bovendien zal men een demo fiets van bijv. een kawasaki Ninja 400 veel eerder met koude motor hoog in de toeren jagen, dan (ik noem maar wat) een Goldwing.
 
ik denk dat je op een demo de fabrieksgarantie van een nieuwe hebt.
bv de demo Honda is ingeschreven februari 2023 -> garantie tot februari 2028
 
Voor mijn vrouw tweemaal een demo gekocht.
Honda CBF600 en daarna een Hornet 600 beide motoren hebben geen problemen/olieverbruik gehad.

Kortom, tweemaal een goede ervaring :t
 
Een keer een VFR1200FD als demo gekocht.
Bleek een 100% probleemloze motor te zijn.

Sinds een paar maanden rijden we in een demo auto. Kan er nog niks over zeggen als behalve dat ik aan niks merk dat ie is mishandeld.
 
Wat ik uit deze reacties (waarvoor dank) begrijp, is dat het wel meevalt met het "mishandelen" van een demo.
Of de motoren (en auto's) zijn tegenwoordig zo goed zijn, dat ze wel wat kunnen verdragen.
Ben in ieder geval niet meer zo bang om een demo aan te schaffen.
 
Wat ik uit deze reacties (waarvoor dank) begrijp, is dat het wel meevalt met het "mishandelen" van een demo.
Of de motoren (en auto's) zijn tegenwoordig zo goed zijn, dat ze wel wat kunnen verdragen.
Ben in ieder geval niet meer zo bang om een demo aan te schaffen.
Je krijgt ook niet zomaar meer een demo mee om proef te rijden. Dat filtert meestal de eerste categorie 'gas-open-trekkers-met-koude-motor' er wel uit
 
Heb in 2021 een demo aangeschaft met 2500 km op de teller.
Had er ook nog twee jaar garantie op.
Olieverbruik is niet waar te nemen.
Probleemloze motor👌
 
Terug
Bovenaan Onderaan