wolkje hier, wolkje daar; fotograferen maar!
alleen zagen de foto's er bij thuiskomst ineens donkerder uit dan toen het ter plekke was...
afijn: de best gelukte zeven:
full

full

full

full

full

full

full


ben ook juistgeteld vijf motorrijders tegengekomen op de dijk.
verder was het er vandaag best rustig.
Hoe is het met jouw zoektocht naar een nieuwe motor? Of ligt dat nog stil? -O-
 
Hoe is het met jouw zoektocht naar een nieuwe motor? Of ligt dat nog stil? -O-
heb afgelopen maandag nog een testrondje gemaakt op een Honda, maar meer dan dat gebeurt er idd nu nog niet..
heeft te maken met een laag budget, maar ook met het feit dat in het najaar o.a. de energieleverancier met nieuwe prijzen komt, wat mij ervan weerhoud om nu een grote uitgave te doen.
het zou zonde zijn om nu een andere motor te kopen, als ik die voor t eind van t jaar wellicht weer kan verkopen....
(ook m'n gixxer was helaas om financiele redenen van eigenaar gewisseld)

en voordat men zegt: ´verkoop dan je scooter´:
dat ding kost me afgezien van stroom en eens per jaar verzekering geen cent!
onderhoud etc. doe ik zelf, dus rij ik letterlijk spotgoedkoop naar t werk...
 
heb afgelopen maandag nog een testrondje gemaakt op een Honda, maar meer dan dat gebeurt er idd nu nog niet..
heeft te maken met een laag budget, maar ook met het feit dat in het najaar o.a. de energieleverancier met nieuwe prijzen komt, wat mij ervan weerhoud om nu een grote uitgave te doen.
het zou zonde zijn om nu een andere motor te kopen, als ik die voor t eind van t jaar wellicht weer kan verkopen....
(ook m'n gixxer was helaas om financiele redenen van eigenaar gewisseld)

en voordat men zegt: ´verkoop dan je scooter´:
dat ding kost me afgezien van stroom en eens per jaar verzekering geen cent!
onderhoud etc. doe ik zelf, dus rij ik letterlijk spotgoedkoop naar t werk...
Ik heb sinds kort ook een elektrische scooter om voornamelijk woonwerk-ritjes mee te maken. Vooral ook omdat het een van de weinige manieren is om nog ergens iets aan maandelijkse uitgaves te besparen.

Ik kan de motor er nog wel naast houden gelukkig en ook gebruik ik die nog wel eens voor het woon-werkritje. Maar ik begrijp jouw situatie goed, en beschouw het ook als een luxe dat ik de motor er nog naast kan houden :Y
 
Ik heb sinds kort ook een elektrische scooter om voornamelijk woonwerk-ritjes mee te maken. Vooral ook omdat het een van de weinige manieren is om nog ergens iets aan maandelijkse uitgaves te besparen.

Ik kan de motor er nog wel naast houden gelukkig en ook gebruik ik die nog wel eens voor het woon-werkritje. Maar ik begrijp jouw situatie goed, en beschouw het ook als een luxe dat ik de motor er nog naast kan houden :Y
Ik rijd ook een stuk minder uit besparing. Gelukkig heb ik een OVkaart voor werk en daar maak ik nu meer gebruik van.
 
Ik rijd ook een stuk minder uit besparing
Ik rijd ook veel minder. Ook om te besparen ... op mijn schouder :X

Deze maand enkel op de 11ste gereden, optreden Rolling Stones. Onderweg naar huis twee keer bijna op mijn gezicht door helse pijnen, telkens aan de kant. De rit naar huis duurde ongeveer twee uur. Thuis wegens pijn de motor niet binnen kunnen zetten, dat heb ik de dag nadien pas gedaan.

Intussen zit ik nog thuis tot minstens 9 augustus.
Ik mag van de dokter niet motorrijden, maar ook niet autorijden, en dus ook niet met de trapfiets.
Wel jammer dat ik daardoor niet naar Rammstein kan '(
Ik heb vandaag wel stieken 3,8km gefietst als test, blokje rond dus, en ook dat ging blijkbaar nog niet, dus ik vrees dat er 9 augustus nog ziekteverlof bij gaat komen.

Het motorrijden op zich mis ik eerlijk gezegd niet. Wel de mogelijk om foto's met motor-en-wolken te maken.

De grijze staat nog steeds te koop.
De blauwe niet. *

Voor woon-werk zou ik ook een elektrische brommer/scooter willen, zeker omdat er in september eindelijk zonnepanelen op mijn dak gaan liggen. Maar als ik op de luchthaven blijf werken, moet die een bruikbare actieradius van minstens 125km hebben ... wordt moeilijk ...

Anderzijds kijk ik ook links en rechts om werk korter bij huis te vinden. Heb iets op het oog (waarvoor ik ga solliciteren als mijn schouderprobleem door is), op ongeveer 7 km van huis. Dan heb ik niet eens een EV motor(tje) nodig, want dat kan met de trapfiets. **

* als het zover komt dat er een EV tweewieler komt, had ik het liefst de blauwe gehouden, maar ik vrees dat dat niet gaat gebeuren. Al wringt het wel als ik zou besluiten de blauwe weg te doen.

** en in dat geval zou het, hoe jammer het ook moge zijn, einde-motor-avontuur betekenen voor mij, want dan komt er ook geen EV motor, en wellicht geen huidige motor behouden. Niet naar mijn zin, maar een mens moet keuzes maken. Bedoeling is dat de auto vervangen wordt door een EV ... pfff


Sorry voor de off topic :$
 
Vanmorgen wederom rond half 8 op m’n brommert gestapt. Heerlijk rijden, fijne temperatuur en met m’n (2e hands) doorwaai jas gewoon helemaal top om met de Guzzi op pad te zijn 🔝😀

Na wat Googelen gisteravond een aantal bakkerijen gevonden op de Veluwe die al vroeg open zijn voor bijvoorbeeld een ontbijt. Da’s mooi want het is fijn om na ongeveer anderhalf à twee uur rijden even op een terrasje neer te strijken en te kunnen genieten van een bakkie koffie met wat lekkers 😋
Wat dat betreft is bakker Piet in Elspeet een bezoekje waard! Mooie zaak, ruime keuze en vanmorgen een vriendelijke bediening! Als je wil dan Google maar eens 😉
Garderen en Hoenderloo kennen ook bakkers met terras en ontbijtmogelijkheden…

Vandaag de nodige hoge sluierbewolking met daaronder kleine wolkjes. Ondanks de wolken was het al vroeg best warm toen de zon er beter door kwam. Rond 11:00u wees de thermometer toch al 28 graden aan in de omgeving Arnhem 😅
Blij dat ik toen bijna thuis was ☺️


2A098470-E090-4F0E-A645-A2D00BFA0467.jpeg

Molen in Kootwijkerbroek.

017B67FC-FF77-409A-A4E7-6D0BFF888947.jpeg

Molen in Elspeet.

FB99C6F6-76BC-4A7C-B1EE-0755ADA6C704.jpeg

Bakkerij Piet 😋

9BD99E8C-2B1B-46FF-AB97-B2A6C6E0B0AB.jpeg

De paarse heide komt niet goed uit op deze foto van de heide bij Uddel.


6337CA17-0FF5-49A1-863A-3A7169C09E13.jpeg


Kortom, een mooie ochtendrit en diegene die de pracht van de paarse heide willen zien, gewoon binnenkort een keertje naar de heidevelden rijden… doe dat dan voor half september, misschien al eerder omdat de heide vrij vroeg bloeit dit jaar!

Het was genieten, ook van de geuren in de bossen in de morgen…

Ben benieuwd naar heide & wolken foto’s van jullie ! Wie volgt? 😉
 

Bijlagen

  • 50FE98A2-91C0-46DD-82F0-B792EB78E862.jpeg
    50FE98A2-91C0-46DD-82F0-B792EB78E862.jpeg
    363,3 KB · Weergaven: 4
  • 7E7E5C68-8C5C-4814-B195-894F22EED41F.jpeg
    7E7E5C68-8C5C-4814-B195-894F22EED41F.jpeg
    340,4 KB · Weergaven: 4
  • AE4EBDF3-41EE-436A-9E05-4A95762167E5.jpeg
    AE4EBDF3-41EE-436A-9E05-4A95762167E5.jpeg
    338,6 KB · Weergaven: 3
  • AF6C763F-17BC-482F-8998-C4A73A83629B.jpeg
    AF6C763F-17BC-482F-8998-C4A73A83629B.jpeg
    188,3 KB · Weergaven: 2
  • B6F3A3CB-A26B-41D1-BC70-B7D3F51ABEBB.jpeg
    B6F3A3CB-A26B-41D1-BC70-B7D3F51ABEBB.jpeg
    251,7 KB · Weergaven: 3
Vanmorgen wederom rond half 8 op m’n brommert gestapt. Heerlijk rijden, fijne temperatuur en met m’n (2e hands) doorwaai jas gewoon helemaal top om met de Guzzi op pad te zijn 🔝😀

Na wat Googelen gisteravond een aantal bakkerijen gevonden op de Veluwe die al vroeg open zijn voor bijvoorbeeld een ontbijt. Da’s mooi want het is fijn om na ongeveer anderhalf à twee uur rijden even op een terrasje neer te strijken en te kunnen genieten van een bakkie koffie met wat lekkers 😋
Wat dat betreft is bakker Piet in Elspeet een bezoekje waard! Mooie zaak, ruime keuze en vanmorgen een vriendelijke bediening! Als je wil dan Google maar eens 😉
Garderen en Hoenderloo kennen ook bakkers met terras en ontbijtmogelijkheden…

Vandaag de nodige hoge sluierbewolking met daaronder kleine wolkjes. Ondanks de wolken was het al vroeg best warm toen de zon er beter door kwam. Rond 11:00u wees de thermometer toch al 28 graden aan in de omgeving Arnhem 😅
Blij dat ik toen bijna thuis was ☺️


Bekijk bijlage 1789855
Molen in Kootwijkerbroek.

Bekijk bijlage 1789856
Molen in Elspeet.

Bekijk bijlage 1789857
Bakkerij Piet 😋

Bekijk bijlage 1789858
De paarse heide komt niet goed uit op deze foto van de heide bij Uddel.


Bekijk bijlage 1789862

Kortom, een mooie ochtendrit en diegene die de pracht van de paarse heide willen zien, gewoon binnenkort een keertje naar de heidevelden rijden… doe dat dan voor half september, misschien al eerder omdat de heide vrij vroeg bloeit dit jaar!

Het was genieten, ook van de geuren in de bossen in de morgen…

Ben benieuwd naar heide & wolken foto’s van jullie ! Wie volgt? 😉

Ik zit zo te klooien via de telefoon… volgens mij zijn de foto’s tig keer geplaatst 🤪☺️
 
Ben benieuwd naar heide & wolken foto’s van jullie ! Wie volgt? 😉
misschien ik op Zaterdag :)

mezelf een uitdaging gesteld: een trip van 87 kilometer rijden (lekdijk zit in de route) met de E-scooter, zonder bij te laden.
in de folder had het ding een max actieradius van 120km. in de praktijk was dit iets van 90-100km als ik rustig aan doe...
benieuwd of ie het haalt zonder dat ik hoef te duwen 😏
 
misschien ik op Zaterdag :)

mezelf een uitdaging gesteld: een trip van 87 kilometer rijden (lekdijk zit in de route) met de E-scooter, zonder bij te laden.
in de folder had het ding een max actieradius van 120km. in de praktijk was dit iets van 90-100km als ik rustig aan doe...
benieuwd of ie het haalt zonder dat ik hoef te duwen 😏
Goed bezig 👍
Is zo’n e-scooter ook op te laden bij een tankstation of laadpaal op straat?
 
Terug
Bovenaan Onderaan