Het grote Wat-ik-vandaag-onderweg-meemaakte-topic V

Status
Niet open voor verdere reacties.
PS, je moet het eens op een bmw K75/100 doen dan klinkt je toetertje als een echte claxon :Y

Als je net een K75 hebt en dan groot licht wilt opzetten (en dus alle knopjes niet helemaal blindelings vindt) schrik je jezelf helemaal het apezuur (of is het apenzuur???)
 
Maanden geleden me al eens behoorlijk gerergerd aan de rijstijl van een eikel op een getunede T- Max met zo'n Akropovich pijp. Dezelfde vent kwam ik onderweg in de ochtendspits weer eens tegen (herkende zijn vrij opvallende helm met roze, gele en gifgroene kleurtjes). De vent geeft wel geld uit aan bling bling op zijn motor raceplee, maar rijd verder in gimpies en een plastic glimmed ski jack (oid) en in jeans. Ging weer als een idioot slalom rijden tussen ongeveer 70-80 km/ rijdend verkeer op een 3 baans invalweg. Echt gestoord, en storend. Toch schoot hij met al dat geslinger niet echt veel op en ongeveer 1 kilometer verder probeerde hij rijdend op de linker baan, een busje en een Smart rechts in te halen, net op het moment dat de bestuurster van de Smart keurig naar rechts, ruimte maakt, met gebruik van RAW. De lul knalde vol achterop en ging op zijn plaat. T-Max is nu een T-Min. Verder geen belangrijk persoonlijk letsel. De Mod liep wat te hinken en te gebaren.
We moesten stoppen omdat dit precies op de middelste baan gebeurde en het verkeer volkomen stil kwam te staan. Wat een zak, vond het eigenlijk wel een mooie bestraffing. Er is nog gerechtigheid.
 
Maanden geleden me al eens behoorlijk gerergerd aan de rijstijl van een eikel op een getunede T- Max met zo'n Akropovich pijp. Dezelfde vent kwam ik onderweg in de ochtendspits weer eens tegen (herkende zijn vrij opvallende helm met roze, gele en gifgroene kleurtjes). De vent geeft wel geld uit aan bling bling op zijn motor raceplee, maar rijd verder in gimpies en een plastic glimmed ski jack (oid) en in jeans. Ging weer als een idioot slalom rijden tussen ongeveer 70-80 km/ rijdend verkeer op een 3 baans invalweg. Echt gestoord, en storend. Toch schoot hij met al dat geslinger niet echt veel op en ongeveer 1 kilometer verder probeerde hij rijdend op de linker baan, een busje en een Smart rechts in te halen, net op het moment dat de bestuurster van de Smart keurig naar rechts, ruimte maakt, met gebruik van RAW. De lul knalde vol achterop en ging op zijn plaat. T-Max is nu een T-Min. Verder geen belangrijk persoonlijk letsel. De Mod liep wat te hinken en te gebaren.
We moesten stoppen omdat dit precies op de middelste baan gebeurde en het verkeer volkomen stil kwam te staan. Wat een zak, vond het eigenlijk wel een mooie bestraffing. Er is nog gerechtigheid.
heb je dat vrouwtje in dat autootje nog bedankt. :+ _O- _O-
 
Open ik nietsvermoedend AT5.NL ... Staat daar te lezen:
Baksteen door autoruit na verkeersruzie.
Daar had ik toch weer even zo'n raar beeld bij. :X
 
Vandaag was ik blij dat ik niet op de motor was.

Rijdt een bestelbus met imperiaal van aannemer vóór me, met op het dak een paar lange latten.
Ineens vliegen een stuk of 4 latten door de lucht; over me heen. Schrok me kapot, zelfs in de auto!
Ik toeteren, de man rijdt meteen een parkeerplaats op en stopt.
Ik vroeg of hij door had dat hij lading verloor. Niet dus.
Hij had acht latten en telde er nog steeds ... 8. Totdat we naar de voorkant van de bus liepen.
De latten hadden ook aan de voorkant uitgestoken. Kennelijk was de wind er tussengekomen en waren de latten omhoog gebogen en het voorste stuk afgebroken.

Toen ik zei dat die latten nèt over mij heengewaaid waren en zoiets voor een motorrijder de dood kon worden, schrok hij zichtbaar; hij reed zelf ook motor, zei hij.
 
Laatst bewerkt:
Vandaag van Emmen naar Hoogeveen, mooie rit, weg was lekker droog, dolblij met de verwarmde gerbings...Zo'n verhaal had ik in gedachten. In plaats daarvan heb ik een bad slipper gemaakt. En nog stom ook. Binnen de bebouwde kom op een voorrangsweg, rijtje auto's voor me. In een zijstraat staat een auto klaar om in te voegen, en, het gevaar op tijd gezien, let ik goed op of zij - blauwe ogen, je moet echt de blik op zoeken heb ik met les geleerd- mij wel gezien heeft. Als het gevaar geweken is en ik weer voor me kijk, staat mijn voorganger vol op de rem en ben ik te laat. Veel te hard geremd, links onderuit (geen ABS). De fiets glijdt nog een stuk door en raakt de voorganger net niet. Met ABS was het misschien goed gekomen....Stom hé.

Omdat het een winterdag is had ik alle bescherming ook aan, eigenlijk heb ik helemaal niets. Ook geen zelfrespect meer.

De fiets: alle plastic aan de linkerkant aan gort, aan de rechterkant spiegeltje los. Windscherm helemaal aan stukken. Stuur helemaal verbogen. Voor 10 ct benzine gelekt. En ik heb nog niet erg precies verder gekeken, dat doet nog teveel zeer.

Ik ben met het gehavende karkas wel naar doorgereden, maar wat is het koud zonder windscherm en zelfrespect!

Wat heb ik geleerd:

beter uitkijken, vooral de goede kant op.
ik houd mijn avatar voorlopig: een ongeluk zit in een klein hoekje
tijd voor een vro

Wat heb ik nog niet geleerd:

altijd een motorbroek aan. Het wordt straks zo warm. En misschien val ik wel nooit meer.
 
Bij het geval met de blauwe auto reed ik niet te hard (60 daar). En bij de witte bus liet ik het gas al ver van te voren los waardoor ik tegen de tijd echt niet veel harder reed dan 80. Bovendien was snelheid ook helemaal niet de issue want die mensen keken gewoon niet goed.

Maar ik heb geen zin in een discussie hier dus hier laten we het houden op een verschil van mening :W :]

Snelheid is dan juist wel een issue, en het toeteren is overbodig maar dat moet je uiteraard zelf weten.
Ondanks dat je niet te hard rijdt, is het wel een snelheid die door veel mensen wordt onderschat.
Deze twee situaties had je trouwens wel kunnen voorkomen door meer gas te geven en sneller bij dat punt te zijn althans, zo voorkom ik dit soort situaties.
 
Vandaag van Emmen naar Hoogeveen, mooie rit, weg was lekker droog, dolblij met de verwarmde gerbings...Zo'n verhaal had ik in gedachten. In plaats daarvan heb ik een bad slipper gemaakt. En nog stom ook. Binnen de bebouwde kom op een voorrangsweg, rijtje auto's voor me. In een zijstraat staat een auto klaar om in te voegen, en, het gevaar op tijd gezien, let ik goed op of zij - blauwe ogen, je moet echt de blik op zoeken heb ik met les geleerd- mij wel gezien heeft. Als het gevaar geweken is en ik weer voor me kijk, staat mijn voorganger vol op de rem en ben ik te laat. Veel te hard geremd, links onderuit (geen ABS). De fiets glijdt nog een stuk door en raakt de voorganger net niet. Met ABS was het misschien goed gekomen....Stom hé.

Omdat het een winterdag is had ik alle bescherming ook aan, eigenlijk heb ik helemaal niets. Ook geen zelfrespect meer.

De fiets: alle plastic aan de linkerkant aan gort, aan de rechterkant spiegeltje los. Windscherm helemaal aan stukken. Stuur helemaal verbogen. Voor 10 ct benzine gelekt. En ik heb nog niet erg precies verder gekeken, dat doet nog teveel zeer.

Ik ben met het gehavende karkas wel naar doorgereden, maar wat is het koud zonder windscherm en zelfrespect!

Wat heb ik geleerd:

beter uitkijken, vooral de goede kant op.
ik houd mijn avatar voorlopig: een ongeluk zit in een klein hoekje
tijd voor een vro

Wat heb ik nog niet geleerd:

altijd een motorbroek aan. Het wordt straks zo warm. En misschien val ik wel nooit meer.

Tijd voor een vro vanwege zo'n ongelukje?
Met dit weer rem je je nou eenmaal wat sneller onderuit dan met mooi weer.
Ik zou je er niet teveel druk om maken ;) Het is even balen, maar lekker je motor herstellen en weer lekker verder rijden. Ben zelf een tijdje terug ook onderuit gegleden door gladheid. Shit happens, rij gewoon weer vrolijk rond. Je ego komt vanzelf stukje bij beetje wel weer terug :+
 
Diegene ook nog eens belonen met voorrang dan? Nu leren ze het hopelijk, er was sowieso nog genoeg ruimte om eventueel uit te wijken mocht ze niet gestopt zijn.

@marc92 volgens mij ken ik jou, zegt Birdy je iets?

Haha ja ;) PM me maar, ben nu wel benieuwd! :9
 
Snelheid is dan juist wel een issue, en het toeteren is overbodig maar dat moet je uiteraard zelf weten.
Ondanks dat je niet te hard rijdt, is het wel een snelheid die door veel mensen wordt onderschat.
Deze twee situaties had je trouwens wel kunnen voorkomen door meer gas te geven en sneller bij dat punt te zijn althans, zo voorkom ik dit soort situaties.

Hmmm moet ik de tips van een wegmisbruiker nu juist volgen of precies het tegenovergestelde doen? :? :+ :+

Maar je hebt ook gelijk hoor, toeteren was 100% overbodig. Maar zoals rikkert al zei, het is meer bedoeld om mensen even bewust te maken van de situatie. Over de snelheid als oplossing ben ik het in deze situatie niet eens. Tegen de tijd dat ik doorhad dat de vrouw mij niet zag (terwijl ze wel mijn kant op gekeken heeft) had ik nooit meer op snelheid er voorlangs gekunnen. Remmen naar een snelheid waar je nog makkelijk kan stoppen mocht het nodig zijn was in beide gevallen een betere optie voor mij. (ook omdat ik maar 25kw heb)
 
Hmmm moet ik de tips van een wegmisbruiker nu juist volgen of precies het tegenovergestelde doen? :? :+ :+

Maar je hebt ook gelijk hoor, toeteren was 100% overbodig. Maar zoals rikkert al zei, het is meer bedoeld om mensen even bewust te maken van de situatie. Over de snelheid als oplossing ben ik het in deze situatie niet eens. Tegen de tijd dat ik doorhad dat de vrouw mij niet zag (terwijl ze wel mijn kant op gekeken heeft) had ik nooit meer op snelheid er voorlangs gekunnen. Remmen naar een snelheid waar je nog makkelijk kan stoppen mocht het nodig zijn was in beide gevallen een betere optie voor mij. (ook omdat ik maar 25kw heb)
:+

Je moet niks ;)
En als je er altijd vanuit gaat dat ze je niet of laat zien kun je zelfs met 25 kw dat punt voor zijn.

Probeer maar O-)
 
:+

Je moet niks ;)
En als je er altijd vanuit gaat dat ze je niet of laat zien kun je zelfs met 25 kw dat punt voor zijn.

Probeer maar O-)

Haha :+

Zal het eens proberen :Y Mijn standaard reactie is remmen maar met gas geven bespaar ik mezelf wel veel irritatie denk ik zo ;)
 
Vandaag van Emmen naar Hoogeveen, mooie rit, weg was lekker droog, dolblij met de verwarmde gerbings...Zo'n verhaal had ik in gedachten. In plaats daarvan heb ik een bad slipper gemaakt. En nog stom ook. Binnen de bebouwde kom op een voorrangsweg, rijtje auto's voor me. In een zijstraat staat een auto klaar om in te voegen, en, het gevaar op tijd gezien, let ik goed op of zij - blauwe ogen, je moet echt de blik op zoeken heb ik met les geleerd- mij wel gezien heeft. Als het gevaar geweken is en ik weer voor me kijk, staat mijn voorganger vol op de rem en ben ik te laat. Veel te hard geremd, links onderuit (geen ABS). De fiets glijdt nog een stuk door en raakt de voorganger net niet. Met ABS was het misschien goed gekomen....Stom hé.

Omdat het een winterdag is had ik alle bescherming ook aan, eigenlijk heb ik helemaal niets. Ook geen zelfrespect meer.

De fiets: alle plastic aan de linkerkant aan gort, aan de rechterkant spiegeltje los. Windscherm helemaal aan stukken. Stuur helemaal verbogen. Voor 10 ct benzine gelekt. En ik heb nog niet erg precies verder gekeken, dat doet nog teveel zeer.

Ik ben met het gehavende karkas wel naar doorgereden, maar wat is het koud zonder windscherm en zelfrespect!

Wat heb ik geleerd:

beter uitkijken, vooral de goede kant op.
ik houd mijn avatar voorlopig: een ongeluk zit in een klein hoekje
tijd voor een vro

Wat heb ik nog niet geleerd:

altijd een motorbroek aan. Het wordt straks zo warm. En misschien val ik wel nooit meer.

Been there, done that. Exact dezelfde fout gemaakt. Ik reed misschien 20, in het "treintje" naar het groene verkeerslicht toe. Rechts een straat naar een studentenwoningcomplex waar heel vaak kamikazefietsers uit komen knallen, dus altijd inhouden en goed de straat inkijken. Toen weer vooruit, alwaar een auto blijkbaar ergens voor had moeten remmen want het treintje stond, ondanks nog steeds groen, opeens stokstijf stil. Ook veel te hard geremd, ook onderuit (natte weg), op links gevallen. Motor schoof onder een SUV voor me, die geen krasje had. Mijn (aftermarket) kuip die er bij de koop al op mijn NTV 650 zat was echter geheel total loss, en spiegels, lamp, radiator, stepje, schakelpookje, voorspatbord en stuur onherstelbaar verkreukeld. Ook een dikke deuk in rechterkant tank omdat stuur echt was dichtgevouwen onder de SUV. Om het zacht uit te drukken kon ik niet meer verder rijden. Gênanter was nog dat ik op weg was naar huis alwaar mijn toen kersverse vriendinnetje stond te wachten om voor het eerst bij mij thuis te komen. Die relatie heeft uiteindelijk ook maar drie maanden geduurd overigens _O-

MAAR:
Ik heb daarvóór nog nooit in mijn leven ook maar met een schroevendraaier naar een voertuig durven wijzen. Maar toen het krot voor mijn deur stond heb ik handleidingen en gereedschap ter hand genomen, e-bay en sloop-verkoop-sites afgespeurd en alle kapotte onderdelen vervangen. Alleen de tank heeft z'n deuk nog, verder was 'ie binnen een week of drie weer helemaal in orde. Ik heb er heel veel van geleerd, en het belangrijkste resultaat is uiteindelijk dat het in plaats van een Magisch Apparaat opeens een machine is geworden waar ik wat mee kan en van weet. Plus het is nu echt Mijn Brommert :)

Het glas is halfvol beste man, maak er het beste van en veel succes en plezier met repareren!
 
Reed op de linkerbaan. Rechts voor een vrachtwagen. Komt daar in eens een pak ijs vanaf. Gelukkig op de rechterbaan. Had daar niet graag gereden. Weer zo'n luie chauffeur die te beroerd is om de bovenkant sneeuw-/ijsvrij te maken. |(
 
Haha :+

Zal het eens proberen :Y Mijn standaard reactie is remmen maar met gas geven bespaar ik mezelf wel veel irritatie denk ik zo ;)

doe maar gewoon voorzichtig. Ik vind het niet erg om nog wat langer een verschil van mening met je te hebben.
 
Laatst bewerkt:
Been there, done that. Exact dezelfde fout gemaakt. Ik reed misschien 20, in het "treintje" naar het groene verkeerslicht toe. Rechts een straat naar een studentenwoningcomplex waar heel vaak kamikazefietsers uit komen knallen, dus altijd inhouden en goed de straat inkijken. Toen weer vooruit, alwaar een auto blijkbaar ergens voor had moeten remmen want het treintje stond, ondanks nog steeds groen, opeens stokstijf stil. Ook veel te hard geremd, ook onderuit (natte weg), op links gevallen. Motor schoof onder een SUV voor me, die geen krasje had. Mijn (aftermarket) kuip die er bij de koop al op mijn NTV 650 zat was echter geheel total loss, en spiegels, lamp, radiator, stepje, schakelpookje, voorspatbord en stuur onherstelbaar verkreukeld. Ook een dikke deuk in rechterkant tank omdat stuur echt was dichtgevouwen onder de SUV. Om het zacht uit te drukken kon ik niet meer verder rijden. Gênanter was nog dat ik op weg was naar huis alwaar mijn toen kersverse vriendinnetje stond te wachten om voor het eerst bij mij thuis te komen. Die relatie heeft uiteindelijk ook maar drie maanden geduurd overigens _O-

MAAR:
Ik heb daarvóór nog nooit in mijn leven ook maar met een schroevendraaier naar een voertuig durven wijzen. Maar toen het krot voor mijn deur stond heb ik handleidingen en gereedschap ter hand genomen, e-bay en sloop-verkoop-sites afgespeurd en alle kapotte onderdelen vervangen. Alleen de tank heeft z'n deuk nog, verder was 'ie binnen een week of drie weer helemaal in orde. Ik heb er heel veel van geleerd, en het belangrijkste resultaat is uiteindelijk dat het in plaats van een Magisch Apparaat opeens een machine is geworden waar ik wat mee kan en van weet. Plus het is nu echt Mijn Brommert :)

Het glas is halfvol beste man, maak er het beste van en veel succes en plezier met repareren!

Cheers *O*
 
Reed op de linkerbaan. Rechts voor een vrachtwagen. Komt daar in eens een pak ijs vanaf. Gelukkig op de rechterbaan. Had daar niet graag gereden. Weer zo'n luie chauffeur die te beroerd is om de bovenkant sneeuw-/ijsvrij te maken. |(

Ik doe het ook niet :') Hebben een vrij hoge auto en kan er gewoon niet bij _O-
 
Reed op de linkerbaan. Rechts voor een vrachtwagen. Komt daar in eens een pak ijs vanaf. Gelukkig op de rechterbaan. Had daar niet graag gereden. Weer zo'n luie chauffeur die te beroerd is om de bovenkant sneeuw-/ijsvrij te maken. |(

denk dat veel mensen zich er gewoon niet van bewust zijn wat dat voor zo'n plak ijs met een motorrijder kan doen :S

denken waarschijnlijk daar rijd iedereen wel overheen
 
Ik doe het ook niet :') Hebben een vrij hoge auto en kan er gewoon niet bij _O-
deur open en op de dorpel gaan staan?
Beyond cool heeft ergens een geniale lange borstel vandaan om z'n auto mee sneeuw vrij te maken. Moet ik ook nog eens aanschaffen :Y
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan