Het grote Wat-ik-vandaag-onderweg-meemaakte-topic V

Status
Niet open voor verdere reacties.
Vanochtend bij -5 goed ingepakt op de motor gestapt net als maandag en dinsdag en fijn een stukje rijden :] naar de plaats waar ik verwacht wordt te werken.

Thuis mooi droog weer en bijpassend wegdek. Onderweg op de A12 thv Woerden een lichte sneeuwbui met wat stuifsneeuw die vrij snel ophield. Helaas na het Gouwe Aquaduct weer een sneeuwbui en nu een serieuze. De sneeuw hield aan tot aan Zoetermeer. Samen met een andere motorrijder toch maar even van het gas af en met een kleine 70km/u rustig richting Pr. Clausplein gesukkeld. :X

Daarna was de sneeuw voorbij en reed het weer lekker door.

Toch wel wat alerter gereden door de sneeuw en ook wat meer afstand gehouden. :Y

Een schuiver in de sneeuw bij 20km/u heeft me in 2010 een gebroken rugwervel opgeleverd. Da's nie fijn :N

Vanochtend bij -5 goed ingepakt op de motor gestapt net als maandag en dinsdag en fijn een stukje rijden :] naar de plaats waar ik verwacht wordt te werken.

Thuis mooi droog weer en bijpassend wegdek. Onderweg op de A12 thv Woerden een lichte sneeuwbui met wat stuifsneeuw die vrij snel ophield. Helaas na het Gouwe Aquaduct weer een sneeuwbui en nu een serieuze. De sneeuw hield aan tot aan Zoetermeer. Samen met een andere motorrijder toch maar even van het gas af en met een kleine 70km/u rustig richting Pr. Clausplein gesukkeld. :X

Toch wel wat alerter gereden door de sneeuw en ook wat meer afstand gehouden. :Y

Een schuiver in de sneeuw bij 20km/u heeft me in 2010 een gebroken rugwervel opgeleverd. Da's nie fijn :N
nadeel is dat anderen met een rotgang om je heen rijden. (tenminste is mij eerder overkomen.) gelukkig nooit door sneeuw op mn plaat gegaan en toch aardig wat op weggereden met de moto.

Vanochtend wakker geworden, uit het raam gekeken, en een behoorlijk blauwe lucht met een zonnetje gezien. Toen gaan douchen. Afgedroogd, motorkleding aangedaan. Daarna weer naar buiten gekeken: volle bak sneeuwval. Dan eerst maar een kopje koffie en dan maar een kwartiertje later op het werk. Toen naar buiten gegaan en weer tegen een blauwe lucht met een heerlijk zonnetje naar het werk gereden. Halverwege nog overgestapt op de zomerhandschoenen. Op het werk opgeschept dat ik dwars door de sneeuwbui was komen rijden.

Een dag uit het veelbewogen leven van SadBunny 8-)

Laatst bewerkt:
Volgens mij twijfelde Karl tussen twee auto's. Ben benieuwd of ze allebei rood waren, anders weet hij het misschien.

volgens mij zijn het 2 verschillende gevallen... -O-

Laatst bewerkt:
Vanochtend wakker geworden, uit het raam gekeken, en een behoorlijk blauwe lucht met een zonnetje gezien. Toen gaan douchen. Afgedroogd, motorkleding aangedaan. Daarna weer naar buiten gekeken: volle bak sneeuwval. Dan eerst maar een kopje koffie en dan maar een kwartiertje later op het werk. Toen naar buiten gegaan en weer tegen een blauwe lucht met een heerlijk zonnetje naar het werk gereden. Halverwege nog overgestapt op de zomerhandschoenen. Op het werk opgeschept dat ik dwars door de sneeuwbui was komen rijden.

Een dag uit het veelbewogen leven van SadBunny 8-)

_O-

Ik ga zo ook de motor buiten zetten, en dan door de gigantische sneeuwbui zon een stukje rijden :]

Dat soort gewoon uit een vliegtuig gooien.
misselijk volk :r

Lijkt me geen goed plan, tenzij je het boven de stille oceaan doet.

En dan nog; lig je lekker te zonnen op het dek van je cruiseschip, flikkert er zo'n type in je longdrinkglas.

Vanmorgen was het knap wit in Tilburg en was er nog nergens gestrooid volgens mij.
Zelf voorzichtig op de trapfiets naar het werk, komt me een motorrijder voorbij. Rijschoolhouder, dat wel, maar dan nog....ik twijfel nog tussen bikkel en levensmoe

Ga ik omwille van het weer met mijn loeitrage berlingo naar het werk. Vind ik een pv in de bus dat ik op de trajectcontrole 80 per uur gereden heb over 1978 m ipv de toegestane 70. Alsnog een boete van 50 euro. ;(
Het goede nieuws is wel dat de foto telkens van voren genomen wordt. Daardoor denk ik met de motor aan menig boete ontsnapt te zijn. :o

Een "uitzonderlijk transport" begeleidingsvoertuig dat mij blokkeert terwijl ik op het rondepunt rij (gooit zijn voertuig op 2 meter voor mijn auto op het rondepunt). Eens uitvissen in hoeverre dit de te volgen procedure is. Er kwam geen verkeer meer achter mij op dat moment.

Ik reed om 08:15 ook op het Clausplein, A12 richting Gouda. Daar lag helaas een motorrijder op de linkerbaan met een kussentje onder zijn hoofd. Motor ook in de kreukels en een auto erbij. Politie kwam ook net aan, volgens mij viel het voor de rijder zelf mee.

Zat vannochtend in de auto, lekker warm...
Zag wel wat motorrijders rijden, maar het was rond schiphol 1 grote ijsplaat. Kon zelfs niet meer op tijd stoppen voor stopstreep. Ik reed 25kmph maar geen abs + ijs = glijden...
Beetje onverantwoord om dan op de motor te zitten ...

Ieder voor zich maar het lijkt me niet echt fijn..

Zat vannochtend in de auto, lekker warm...
Zag wel wat motorrijders rijden, maar het was rond schiphol 1 grote ijsplaat. Kon zelfs niet meer op tijd stoppen voor stopstreep. Ik reed 25kmph maar geen abs + ijs = glijden...
Beetje onverantwoord om dan op de motor te zitten ...

Ieder voor zich maar het lijkt me niet echt fijn..

Ik rijd elke morgen van Amsterdam naar Schiphol(-rijk) voor het werk (A10 west -> A4 -> N201), en vind het eigenlijk wel te doen. Mijn fiets heeft ook geen ABS, trouwens. Je moet alleen heel voorzichtig zijn met remmen, en bij elk stoplicht lekker vooraan wegspurten, zodat je een stuk weg voor je alleen hebt en in alle rust vaart kunt minderen waar nodig. En ik ga alleen wel als een oud wijf de afritbocht door van de A4 naar de N201, want daar moet ik rechtsaf wat betekent dat als ik daar uitglij, ik over drie tot vier banen met druk verkeer glijd waarachter een vangrail me wacht (als ik die al haal :X ). De ene koekblikker vindt me een bikkel en de andere vindt me een mafkees _O-

Ik rij bijna iedere dag vanaf de A10 de A4 op en dan naar Leiden, weinig problemen gemerkt, ook in bochten niet. Alleen vanochtend was ik via Utrecht gereden, toen ik bij Leiden aankwam sneeuwde het behoorlijk, maar dat stopte ook snel weer.

Zag het zonnetje eens schijnen, haal het beestje uit voor een kort ritje..
Ja hoor, bij de oprit was het al zover! Achterwiel slipt weg over wat resterend sneeuw..

Een "uitzonderlijk transport" begeleidingsvoertuig dat mij blokkeert terwijl ik op het rondepunt rij (gooit zijn voertuig op 2 meter voor mijn auto op het rondepunt). Eens uitvissen in hoeverre dit de te volgen procedure is. Er kwam geen verkeer meer achter mij op dat moment.

Uitzonderlijk transport begeleidingsvoertuig mag de weg vrij maken.
Dat ie dat misschien niet zo handig deed doet niet af aan het feit dat....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan