Ik reed vandaag (in de auto) vanuit Haarlem op knooppunt Badhoevedorp de lus naar de A10 richting Amsterdam, daar rij ik normaal wel lekker door, nu ook, maar het was gladder dan ik dacht, dus precies halverwege de bocht glij ik naar buiten, ik corrigeer wel maar dat leidt ertoe dat ik niet in de buitenbocht de vangrail in rij maar in de binnenbocht het gras in, achterstevoren. En het is erg drassig, dus ik kom er niet meer uit. Ik bel de hulpdienst van de verzekeraar, en als ik net iemand aan de lijn heb, crasht mijn telefoon. Ik opnieuw bellen, maar iedere keer crasht de telefoon-app van mijn telefoon. Heb je daar een dure Galaxy Nexus voor. Er rijden erg veel auto's voorbij, vier stoppen, twee keer een aardige jongeman die helaas geen sleepkabel bij zich heeft, de derde een aardige jongeman die politieagent blijkt te zijn, en die rijkswaterstaat voor me belt, en een vierde jongeman die zich aan zijn collega voorstelt met "politie".
Al heel snel komt een auto van Rijkswaterstaat, de meneer belt de takelauto, maar hoort dan dat dat even gaat duren, en pakt dan een touwtje uit de bak van z'n auto en trekt mijn auto uit de bagger. Hij laat de auto's even stoppen zodat ik kan keren, en ik kan naar huis. Met een hobbelend voorwiel, zal wel iets beschadigd zijn.....
Wel heel lief dat die mannen heel bezorgd vroegen "gaat het wel goed met u?" :-)
Wel een beetje dom om op een klaverblad achterstevoren de weg af te gaan. En met de motor zal ik daar toch maar voorzichtig rijden voortaan.