Het grote Wat-ik-vandaag-onderweg-meemaakte-topic V

Status
Niet open voor verdere reacties.
Weliswaar zat ik in de auto, twee weken geleden had ik het grootste WTF momentje tot nu toe. En aangezien ik 50.000km per jaar rijd, alleen al in de auto, zegt dat wel wat.

Op de A58 lazert iemand een klein hondje uit zijn/haar auto. (Immers, bij die snelheid en met 2 graden onder nul rij je niet voor de lol met open raampje...) Ik kon er, à 130km/u, nog net omheen maar die is geen minuut ouder meer geworden.

Het is dat we twijfelden uit welke van 2 auto's die kwam....
Tering.... das echt bizar :/

wat stond er op dat watsappie, je bent de lul nu we pakken je. _O- _O-
_O-

Was een groepswhatsapp van een regionaal topic hier op MF :P

Het formaat van de boetes is trouwens zeker evenredig gestegen aan de hoogte van de boetebedragen??? Ik kreeg verdomme zowat een A4tje mee _O-

_O-

Was een groepswhatsapp van een regionaal topic hier op MF :P

Het formaat van de boetes is trouwens zeker evenredig gestegen aan de hoogte van de boetebedragen??? Ik kreeg verdomme zowat een A4tje mee _O-

Is om de verhoging van de administratiekosten te kunnen verantwoorden :+

Een kleine compilatie :
klik

(Voor dat iedereen er over valt: het laatste filmpje zit ik in de auto, na het revalideren van 2 gebroken polsen)

Heey, bekend terrein :P. Die laatste is wel erg asociaal, zukke gasten laat ik er nooit langs })

Klopt, maar alleen wanneer het ook kan :Y Zag het in beide gevallen ook al van ver aankomen dus daarom was ik ook voorbereid op dit soort acties. Vond het alleen erg ironisch dat een busje van een motordealer zoiets flikt. _O-

en waarom gebruik je dan je toetert ?

en waarom gebruik je dan je toetert ?

Grapje zeker :?

''Bestuurders mogen slechts geluidssignalen en knippersignalen geven ter afwending van dreigend gevaar''

In mijn boekje is het aardig gevaarlijk als een automobilist een voorrangsituatie negeert bij aankomend verkeer :W

Bovendien hoop ik om ze altijd even te laten schrikken zodat ze de volgende keer wel goed kijken :N

Voorwiel van mijn auto had gisteren blijkbaar een tik gehad, het wiebelde, vanochtend had ik na een paar kilometer op de snelweg al een lekke band. Ben maar weer naar huis gereden. Kreeg de krik er niet goed onder, die zat al 16 jaar keurig ingepakt onder het reservewiel. Durfde 'm niet onder de lasnaad te zetten, leek me veel te wankel, maar de wegenwacht die ik belde verzekerde me dat het toch echt zo moet. Waarom lassen ze nou niet een richeltje aan zo'n auto zodat je de krik er fatsoenlijk onder kan zetten?

Grapje zeker :?

''Bestuurders mogen slechts geluidssignalen en knippersignalen geven ter afwending van dreigend gevaar''

In mijn boekje is het aardig gevaarlijk als een automobilist een voorrangsituatie negeert bij aankomend verkeer :W

Bovendien hoop ik om ze altijd even te laten schrikken zodat ze de volgende keer wel goed kijken :N

jij rijd met opzet te hard, je ziet de situatie aankomen omdat jij weet dat je te hard rijdt , en dan toeter je vanwege het gevaar wat je zelf maakt :? wat nou als je je gas een eerder had los gelaten ? dan was of A) de situatie niet ontstaan en hoefde je niet te toeteren of B) je had nog geen reden gehad om te toeteren omdat je het ziet aankomen en dus anders had moeten handelen. :+

relax man. :]

Weliswaar zat ik in de auto, twee weken geleden had ik het grootste WTF momentje tot nu toe. En aangezien ik 50.000km per jaar rijd, alleen al in de auto, zegt dat wel wat.

Op de A58 lazert iemand een klein hondje uit zijn/haar auto. (Immers, bij die snelheid en met 2 graden onder nul rij je niet voor de lol met open raampje...) Ik kon er, à 130km/u, nog net omheen maar die is geen minuut ouder meer geworden.

Het is dat we twijfelden uit welke van 2 auto's die kwam....

Wauw. Als hondenliefhebber wordt ik hier gloeiende kwaad om. Hoe kan iemand dat een hond aandoen -O- Ik wordt er spontaan agressief van. Ik sta niet voor de gevolgen in als ik dat meemaakte en die auto stond later bij een stoplicht stil...

Niet van vandaag, maar van gistermiddag...

Ik rij in werkkoektrommeltje op de A28 bij Zwolle, spitsstrook was open, dus 80 rijden. 200 meter voor me niks, 200 meter achter me niks, krijg een whatsappie, kijk 2 tellen op mijn telefoon....

KLPD auto naast me... Bordje volgen aan en een boete van 220 euri's rijker.... :/

Tja, mag niet, dus eigen schuld dikke bult...

KLPD met 360km/u op de snelweg, wajoo :9 :+

Dus eigenlijk maar 1 tel? :o woooow :+

Grutjes, daar heb ik ook eens achterstevoren gestaan met het koekblik: stromende regen, grip weg en een mooie pirouette. Dat was vanuit de richting Amsterdam naar de A9 richting Amstelveen. En niet zo heel lang geleden heeft hier op MF nog een relaas gestaan van een jongedame die op exact dezelfde plek met de motor onderuit is geschoven...

Gistermiddag reed ik in de stromende regen vanaf de A4 de A9 op, bij hetzelfde knooppunt dus. Normaal een heerlijke bocht, maar dit keer toch een beetje eng. Vlak voor het einde kun je nl. niet in de bocht blijven hangen, maar moet je direct invoegen om op de A4 te komen richting Schiphol. Vlak voor het invoegen leg ik de motor recht en zwabbert mijn achterwiel door een combinatie van regen en allerlei rotzooi (steentjes, blubber) alle kanten op. De auto die al licht geïrriteerd vlak achter me reed (ik was teruggezakt tot net aan 40km/uur door de regen en de scherpe bocht) moest vol op de rem. Godzijdank kwam er niemand de A4 af op dat stuk en kon veel te vroeg doorzwabberend 'invoegen'...! Gelukkig behield ik nog nét de controle. Het leek wel of ik aan het slalommen was op de skipiste.

Het valt mij op dat daar vaak rotzooi op de weg ligt. Niet mijn favoriete stuk snelweg. Niet in de eerste plaats omdat je direct uit je bocht naar rechts naar links moet invoegen, met vaak hardrijdend verkeer dat ofwel rechtdoor, ofwel wil uitvoegen de A9 richting Amstelveen op.

Laatst bewerkt:
jij rijd met opzet te hard, je ziet de situatie aankomen omdat jij weet dat je te hard rijdt , en dan toeter je vanwege het gevaar wat je zelf maakt :? wat nou als je je gas een eerder had los gelaten ? dan was of A) de situatie niet ontstaan en hoefde je niet te toeteren of B) je had nog geen reden gehad om te toeteren omdat je het ziet aankomen en dus anders had moeten handelen. :+

relax man. :]

Bij het geval met de blauwe auto reed ik niet te hard (60 daar). En bij de witte bus liet ik het gas al ver van te voren los waardoor ik tegen de tijd echt niet veel harder reed dan 80. Bovendien was snelheid ook helemaal niet de issue want die mensen keken gewoon niet goed.

Maar ik heb geen zin in een discussie hier dus hier laten we het houden op een verschil van mening :W :]

Bij het geval met de blauwe auto reed ik niet te hard (60 daar). En bij de witte bus liet ik het gas al ver van te voren los waardoor ik tegen de tijd echt niet veel harder reed dan 80. Bovendien was snelheid ook helemaal niet de issue want die mensen keken gewoon niet goed.

Maar ik heb geen zin in een discussie hier dus hier laten we het houden op een verschil van mening :W :]

hij die zonder zonden is werpen de eerste steen en zo :?

het gaat er mij niet zo zeer om wie er fout is maar dat jij het ziet aankomen , doorgaat en dan op je toetertje gaat drukken. ben het met je conclusie wel eens , wij hebben een verschil van mening :W :]

PS, je moet het eens op een bmw K75/100 doen dan klinkt je toetertje als een echte claxon :Y

Laatst bewerkt:
hij die zonder zonden is werpen de eerste steen en zo :?

het gaat er mij niet zo zeer om wie er fout is maar dat jij het ziet aankomen , doorgaat en dan op je toetertje gaat drukken. ben het met je conclusie wel eens , wij hebben een verschil van mening :W :]

PS, je moet het eens op een bmw K75/100 doen dan klinkt je toetertje als een echte claxon :Y

Diegene ook nog eens belonen met voorrang dan? Nu leren ze het hopelijk, er was sowieso nog genoeg ruimte om eventueel uit te wijken mocht ze niet gestopt zijn.

@marc92 volgens mij ken ik jou, zegt Birdy je iets?

Ahum, als in de zin 'hij'onderwerp is en 'steen lijd. vw en 'eerste' aanw. voordinges
is het; -werpe den eersten steen

ik was er al niet soo seker van : _O- _O-

uit Johannes 8:7, Die van ulieden zonder zonde is, werpe eerst den steen op haar.

statenvertaling

kortom, kies een spelling en leef je uit

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan