Het Grote Motovlog Topic Deel I

De mazzel daar was dat ik 't camera'tje daar neer mocht planten. Zoals je ziet staat de pers (ik ook) netjes achter de strobalen. Maar met zo'n miniding en wifi bediening op m'n telefoon kan er nog wel wat.
 
Er komt meer bij kijken dan rijden op de nieuwste motoren.
Zelfs ik als amateur ben nog behoorlijk veel uren kwijt om een verslag online te zetten.
Nadeel is dat ik het nog naast mijn gewone baan moet doen. Kost veel vrije tijd, wel erg leuk. En in de winter doe ik mooi andere dingen. :+ Verder dan een motor of 8-10 kom ik toch ook niet per jaar.

@Meifesto; In Nederland/België is het clubje niet zo groot. Die komen elkaar elke keer weer ergens anders tegen als ik de foto's en verslagen zo zie. :+
 
Wheelie en brug heel erg gaaf!
Dat lopen naar de motor mag wel wat korter qua shot, als je het mij vraagt. Maar zeker leuk gedaan!
 
:t nieuwe trend aan het worden die 360 camera's.

Zou het? Ik denk er nog steeds het mijne van. :) Ik wacht echt tot ze goed scherp worden (8K, 16K)
De eerste Samsung's koop je voor maar 99 euro. Leuke prijs! Voor foto's zijn die 360 camera's erg gaaf, voor video mag het wat mij betreft meer gedetailleerd en dan moet je omhoog qua resolutie en bitrate. Meteen ook een hele vette PC of Mac aanschaffen om het aan te kunnen. 8-)
 
Waar ik vooral een 360 camera voor overweg zijn bijvoorbeeld de 'voorbij-rij' B-roll shots. Ik film altijd alleen en heb dan niemand die even de camera kan meedraaien. Dat kan ik dan zelf doen in post achteraf.

Dingetje vind ik vooralsnog wel dat het een boel tijd kost in verwerking gezien elke video manueel bij elkaar geknoopt mag worden. Ik snap dat je dat niet kan vragen van het apparaat zelf gezien de processorkracht die daarbij gemoeid gaat en de inbreuk op je battery life maar holy smackers er gaat wel zat tijd in.
 
Wheelie en brug heel erg gaaf!
Dat lopen naar de motor mag wel wat korter qua shot, als je het mij vraagt. Maar zeker leuk gedaan!
Ja ik zat te etteren daarmee. Wilde het wel vertraagd hebben, maar als je de juiste timing wilt hebben moet je dat dus vooraf goed (of eigenlijk te snel) hebben. Da's tricky.
 
Ja ik zat te etteren daarmee. Wilde het wel vertraagd hebben, maar als je de juiste timing wilt hebben moet je dat dus vooraf goed (of eigenlijk te snel) hebben. Da's tricky.

Dat lopen moet je gewoon met 60 of 120 fps opnemen en dan vertragen. Maar ik denk dat die 360 cam dat niet aan kan. Meerdere camera's gebruiken.
Een paar stappen zou in principe al voldoende zijn om te laten zien dat je op de motor afloopt. Oefening baart sowieso kunst, als ik ook terugkijk naar wat ik in 2013 maakte... :eek:
 
Heb ik gedaan, maar het werd zomaar niet traag genoeg. Maar dat is 't punt niet, ik had het ook makkelijk korter kunnen knippen, een paar stappen dichterbij kunnen beginnen en daarmee werken. Maar het is gewoon een kwestie van vaker doen en aanvoelen, weten hoe snel het origineel moet zijn voor een goede vertraging... en dan gaat het over het draaien, niet het lopen. Ik moest eerst de draai fiksen en dan pas vertragen voor het lopen - en dus dan pas kunnen zien. Was het nou andersom, dan was het makkelijker geweest. Volgende keer beter.
 
Even los van het slow-mo. Ik vond het 'lopen' ook erg lang duren. Mijn vuistregel voor mijn montage's is doorgaans dat gebeurtenissen zolang mogen duren als dat je er over doet om het uit te leggen. In dit geval 'Ik loop naar de motor'. Zolang als dat je er over doet om het uit te spreken, zolang wil je dat shot dan aanhouden. Daarna slaat in een hoop gevallen de 'verveling' toe. Hier had je bijvoorbeeld in dat fragment een cut kunnen doen opgevolgd door een fragment iets later in dat shot. Bij voorkeur volgens de 30-degree regel. Bijvoorbeeld naar het moment dat de motor zichtbaar was.
 
Terug
Bovenaan Onderaan