Het grote kleding topic

Ik was mijn jas drie weken kwijt bij stadler (niet erg want mijn oude jas, gepromoveerd tot eerste reserve jas) was garantie.
Mijn nieuwe jas heb ik laten aanpassen en dat was 6 weken ivm de vakantie.
In principe moet je een leenjas meekrijgen als je aanspraak maakt op garantie.
Bij Jos Smit kreeg ik inderdaad een leenbroek toen mijn Evolution broek voor garantie terug moest!
 
Op het moment draag ik een gelamineerd goretex pak van Astars, jas Guanya en broek Managua. Middenklasse prijs maar top kwaliteit. Gebruik deze in de herfst, winter en lente. Voor lente, zomer en herfst heb ik een Revit Sand pak met uitneembaar membraan en doorwaai mogelijkheden.
IMG20220408134132.jpg
Screenshot_2022-10-01-00-50-58-04_40deb401b9ffe8e1df2f1cc5ba480b12.jpg
 
Een goed pak heeft twee ritsen die niet recht achter elkaar zitten. De flap achter je hoofdrits zorgt ervoor dat het eventuele doorslag water naar beneden afgevoerd wordt. Zo heb je een 100% waterdichte constructie, tenminste als de voorste rits niet stiekem toch veel water doorlaat.

die lock out rits is idd een waterdichte klote rits. Gaat bij veel gebruik stuk. Is bij mij al twee keer onder garantie vervangen. Duur foutje voor Stadler. Ze gebruiken ze ook niet meer. Die oude jas gebruik ik nu als reserve jas, voor als de hoofdjas in de was moet of zo.
 
Goretex achtig is geen goretex de werking is minder dan het orgineel.
Dat klopt, dat zei ik ook. Maar werking is vaak hetzelfde, enkel goedkoper en net wat minder (gebruik GoreTex al meer dan 30 jaar met buitensport- en wielerkleding).
Dane heeft wél Goretex. MotoPort heeft een tweede eigen merk en dat heeft als budget-merk Aerotex membramen.
Dat van Dane was niet bekend bij mij. DIfi is het eigen merk van MP, en dat Aerotex is prima materiaal (gebruikt mijn vrouw).
Tot nu toe geen problemen mee.
Maar let wel, Goretex MOET je regelmatig wassen (zie wasvoorschriften Goretex!!! Anders verstopt de vezel en is de werking veel minder tot niets.

 
alle membranen moet je geregeld wassen, niet alleen goretex
Ik heb eens een Büse pak gewassen met een speciaal wasmiddel voor membranen. Voor het wassen was het pak waterdicht, erna niet meer. Elke druppel regen ging er doorheen.
 
Ik heb eens een Büse pak gewassen met een speciaal wasmiddel voor membranen. Voor het wassen was het pak waterdicht, erna niet meer. Elke druppel regen ging er doorheen.
Er is een type membraam dat niet tegen die speciale wasmiddelen kan; die moet je met een gewoon wasmiddel wassen.
Evolution had ook zo'n membraam.
 
Een goed pak heeft twee ritsen die niet recht achter elkaar zitten. De flap achter je hoofdrits zorgt ervoor dat het eventuele doorslag water naar beneden afgevoerd wordt. Zo heb je een 100% waterdichte constructie, tenminste als de voorste rits niet stiekem toch veel water doorlaat.
..
Dat had mijn oude Dane jas ook, werkte idd zeer goed.
 
Ik heb eens een Büse pak gewassen met een speciaal wasmiddel voor membranen. Voor het wassen was het pak waterdicht, erna niet meer. Elke druppel regen ging er doorheen.
Ja, je moet wel iets doen dat de meeste mannen overslaan: de gebruiksaanwijzing lezen.
 
En hoe kom je daar bij
Vanwege een garantie issue ben ik m'n Dainese jas maanden kwijt geweest. Dat moet terug naar Italië, en da's een gedoe. Mocht je de keuze hebben tussen twee gelijkwaardige producten, waarbij de ene uit NL komt en de andere uit het buitenland, kies om garantie afhandeling dan voor NL.
 
Vanwege een garantie issue ben ik m'n Dainese jas maanden kwijt geweest. Dat moet terug naar Italië, en da's een gedoe. Mocht je de keuze hebben tussen twee gelijkwaardige producten, waarbij de ene uit NL komt en de andere uit het buitenland, kies om garantie afhandeling dan voor NL.
Dan had dat beter overlegd moeten worden met jou en de verkoper. Je mag verwachten dat je jas op redelijke termijn gerepareerd kan worden.
En een belletje naar Daines zelf had dat ook versneld.
Maar zoiets had men hier toch al aan de hand gehad? Consumentenrechten en plichten.
 
  • Leuk
Waarderingen: hean
Vanwege een garantie issue ben ik m'n Dainese jas maanden kwijt geweest. Dat moet terug naar Italië, en da's een gedoe. Mocht je de keuze hebben tussen twee gelijkwaardige producten, waarbij de ene uit NL komt en de andere uit het buitenland, kies om garantie afhandeling dan voor NL.
Dat bedoel ik dus...
 
Ik ben gisteren ook overstag gegaan.
Ik rij eigenlijk al een hele tijd het hele jaar ( ook winter) door met een Revit Tornado 3 doorwaaijas. Dat is geen goretexjas, maar heeft onder de bijna volledige doorwaaimesh een windstopper, thermisch geisoleerd, hydratexmembraan jasje. Dat is bijzonder effectief tegen koude, wind en behoorlijk waterdicht. Maar het nadeel blijft dat bij regenweer, de ganse jas gewoon doorweekt wordt en koud en traag droogt. Je lichaam is dan wel nog droog, maar je koelt snel af en alles wordt zwaar.
Ik kocht onlangs een scott ergonomic pro regenjasje voor er over, maar al bij al is dat omslachtig . ( airbagjas+tornadojas 2 keer ritsen liner en jas+scott regenjasje)
DUS,
Voor de aankomende reis in de lake district kocht ik me gisteren de Revit Trench GTX. Dat is een gelamineerde 2L goretex jas. Hij ziet eruit als een gewone jas en voelt ook zo aan. Toch is hij AA gecertifieerd en heeft hij seeflex level 2 type B ( grote) schouder en elleboogprotectie. Dat is dezelfde protectie als in mijn Tornado en die zijn naast comfortabel ook zeer omvattend. Naar mijn gevoel de beste protectoren en ik verkies ze boven D3O.
Er zit geen rugprotector in en dat is goed want ik draag altijd een onderairbagjas van IXON met geintegreerde rugprotector.
De jas heeft een uitneembare thermische liner voor bij koudere temperaturen.
De jas heeft ook een best wel knap ontworpen aquadefence systeem, dat bestaat uit twee open te zetten flappen op de borst en twee ritsen achteraan, die als ze openstaan heel wat doorstroom geven. De openingen zijn omvat met een rubbersealing , die verzekert dat er geen water binnen kan als ze met de rits gesloten worden.
Dat zit allemaal mooi verwerkt/verborgen in een vrij klassieke stijlvolle jas, zonder schreeuwerige logo's en kleurtjes.
En nu hopen dat ie me op de trip volledig droog houdt + licht (als in niet doorweekt textiel) dankzij de goretex 2L.
Hij bestaat ook in het zwart overigens

REV'IT! Trench GTX Dark Groen M | bol


De eerste bevindingen na een rit deze morgen bij ongeveer 2°C : De Trench is eigenlijk niet warmer dan de (doorwaai) Tornado ( met zijn liner erin). En dat is goed nieuws, want nog steeds warm genoeg en dus verwacht ik dat ik deze jas tot redelijk gemiddelde temperaturen zal kunnen dragen en alleen bij zomers weer mijn Tornado (zonder liner ) ga bovenhalen. De trench voelt ook licht, niet bulky.
Ik verwacht vroegtijdig problemen met de velcro sluiting aan de mouwen.....velcro verliest zijn werking na een tijd. Maar dat los ik dan wel op

Prijs : Ik kocht hem (via de laagste prijs garantie) voor slechts 399,99€ bij RAD .( koopje voor AA jas met gelamineerde goretex en level 2 protectie) Normaal stond hij aan 463,99€ en ik zie dat ze hem nu uit die laagste prijsgarantie hebben gehaald (waarschijnlijk mijn schuld). De standaardprijs is 579.99€. Maar het is bij deze jas de moeite om eens op het net rond te kijken.... Maar ik moet zeggen : Het was weer een zeer correcte en snelle opvolging door RAD op mijn vraag. Ik blijf ze goede punten toedelen.


En wat betreft het wassen van de jas. De verkoper merkte op dat dit niet zo speciaal is bij Goretex 2L , hij mag zelfs in de droger.
1713887258174.png
 
Laatst bewerkt:
Ik ben gisteren ook overstag gegaan.
Ik rij eigenlijk al een hele tijd het hele jaar ( ook winter) door met een Revit Tornado 3 doorwaaijas. Dat is geen goretexjas, maar heeft onder de bijna volledige doorwaaimesh een windstopper, thermisch geisoleerd, hydratexmembraan jasje. Dat is bijzonder effectief tegen koude, wind en behoorlijk waterdicht. Maar het nadeel blijft dat bij regenweer, de ganse jas gewoon doorweekt wordt en koud en traag droogt. Je lichaam is dan wel nog droog, maar je koelt snel af en alles wordt zwaar.
Ik kocht onlangs een scott ergonomic pro regenjasje voor er over, maar al bij al is dat omslachtig . ( airbagjas+tornadojas 2 keer ritsen liner en jas+scott regenjasje)
DUS,
Voor de aankomende reis in de lake district kocht ik me gisteren de Revit Trench GTX. Dat is een gelamineerde 2L goretex jas. Hij ziet eruit als een gewone jas en voelt ook zo aan. Toch is hij AA gecertifieerd en heeft hij seeflex level 2 type B ( grote) schouder en elleboogprotectie. Dat is dezelfde protectie als in mijn Tornado en die zijn naast comfortabel ook zeer omvattend. Naar mijn gevoel de beste protectoren en ik verkies ze boven D3O.
Er zit geen rugprotector in en dat is goed want ik draag altijd een onderairbagjas van IXON met geintegreerde rugprotector.
De jas heeft een uitneembare thermische liner voor bij koudere temperaturen.
De jas heeft ook een best wel knap ontworpen aquadefence systeem, dat bestaat uit twee open te zetten flappen op de borst en twee ritsen achteraan, die als ze openstaan heel wat doorstroom geven. De openingen zijn omvat met een rubbersealing , die verzekert dat er geen water binnen kan als ze met de rits gesloten worden.
Dat zit allemaal mooi verwerkt/verborgen in een vrij klassieke stijlvolle jas, zonder schreeuwerige logo's en kleurtjes.
En nu hopen dat ie me op de trip volledig droog houdt + licht (als in niet doorweekt textiel) dankzij de goretex 2L.
Hij bestaat ook in het zwart overigens

REV'IT! Trench GTX Dark Groen M | bol'IT! Trench GTX Dark Groen M | bol


De eerste bevindingen na een rit deze morgen bij ongeveer 2°C : De Trench is eigenlijk niet warmer dan de (doorwaai) Tornado ( met zijn liner erin). En dat is goed nieuws, want nog steeds warm genoeg en dus verwacht ik dat ik deze jas tot redelijk gemiddelde temperaturen zal kunnen dragen en alleen bij zomers weer mijn Tornado (zonder liner ) ga bovenhalen. De trench voelt ook licht, niet bulky.
Ik verwacht vroegtijdig problemen met de velcro sluiting aan de mouwen.....velcro verliest zijn werking na een tijd. Maar dat los ik dan wel op

Prijs : Ik kocht hem (via de laagste prijs garantie) voor slechts 399,99€ bij RAD .( koopje voor AA jas met gelamineerde goretex en level 2 protectie) Normaal stond hij aan 463,99€ en ik zie dat ze hem nu uit die laagste prijsgarantie hebben gehaald (waarschijnlijk mijn schuld). De standaardprijs is 579.99€. Maar het is bij deze jas de moeite om eens op het net rond te kijken.... Maar ik moet zeggen : Het was weer een zeer correcte en snelle opvolging door RAD op mijn vraag. Ik blijf ze goede punten toedelen.


En wat betreft het wassen van de jas. De verkoper merkte op dat dit niet zo speciaal is bij Goretex 2L , hij mag zelfs in de droger.
Bekijk bijlage 1999269
Mooi jasje!

Hier een bezitter van een Revit Sand pak EN een Alpinestars GTX pak: vind het Revit pak niet geschikt voor temperaturen onder de 8-10 graden; het Alpinestars pak tot net boven het vriespunt en met een goede extra warmtelaag ook nog daaronder.
 
Laatst bewerkt:
Ik ben gisteren ook overstag gegaan.
Ik rij eigenlijk al een hele tijd het hele jaar ( ook winter) door met een Revit Tornado 3 doorwaaijas. Dat is geen goretexjas, maar heeft onder de bijna volledige doorwaaimesh een windstopper, thermisch geisoleerd, hydratexmembraan jasje. Dat is bijzonder effectief tegen koude, wind en behoorlijk waterdicht. Maar het nadeel blijft dat bij regenweer, de ganse jas gewoon doorweekt wordt en koud en traag droogt. Je lichaam is dan wel nog droog, maar je koelt snel af en alles wordt zwaar.
Ik kocht onlangs een scott ergonomic pro regenjasje voor er over, maar al bij al is dat omslachtig . ( airbagjas+tornadojas 2 keer ritsen liner en jas+scott regenjasje)
DUS,
Voor de aankomende reis in de lake district kocht ik me gisteren de Revit Trench GTX. Dat is een gelamineerde 2L goretex jas. Hij ziet eruit als een gewone jas en voelt ook zo aan. Toch is hij AA gecertifieerd en heeft hij seeflex level 2 type B ( grote) schouder en elleboogprotectie. Dat is dezelfde protectie als in mijn Tornado en die zijn naast comfortabel ook zeer omvattend. Naar mijn gevoel de beste protectoren en ik verkies ze boven D3O.
Er zit geen rugprotector in en dat is goed want ik draag altijd een onderairbagjas van IXON met geintegreerde rugprotector.
De jas heeft een uitneembare thermische liner voor bij koudere temperaturen.
De jas heeft ook een best wel knap ontworpen aquadefence systeem, dat bestaat uit twee open te zetten flappen op de borst en twee ritsen achteraan, die als ze openstaan heel wat doorstroom geven. De openingen zijn omvat met een rubbersealing , die verzekert dat er geen water binnen kan als ze met de rits gesloten worden.
Dat zit allemaal mooi verwerkt/verborgen in een vrij klassieke stijlvolle jas, zonder schreeuwerige logo's en kleurtjes.
En nu hopen dat ie me op de trip volledig droog houdt + licht (als in niet doorweekt textiel) dankzij de goretex 2L.
Hij bestaat ook in het zwart overigens

REV'IT! Trench GTX Dark Groen M | bol'IT! Trench GTX Dark Groen M | bol


De eerste bevindingen na een rit deze morgen bij ongeveer 2°C : De Trench is eigenlijk niet warmer dan de (doorwaai) Tornado ( met zijn liner erin). En dat is goed nieuws, want nog steeds warm genoeg en dus verwacht ik dat ik deze jas tot redelijk gemiddelde temperaturen zal kunnen dragen en alleen bij zomers weer mijn Tornado (zonder liner ) ga bovenhalen. De trench voelt ook licht, niet bulky.
Ik verwacht vroegtijdig problemen met de velcro sluiting aan de mouwen.....velcro verliest zijn werking na een tijd. Maar dat los ik dan wel op

Prijs : Ik kocht hem (via de laagste prijs garantie) voor slechts 399,99€ bij RAD .( koopje voor AA jas met gelamineerde goretex en level 2 protectie) Normaal stond hij aan 463,99€ en ik zie dat ze hem nu uit die laagste prijsgarantie hebben gehaald (waarschijnlijk mijn schuld). De standaardprijs is 579.99€. Maar het is bij deze jas de moeite om eens op het net rond te kijken.... Maar ik moet zeggen : Het was weer een zeer correcte en snelle opvolging door RAD op mijn vraag. Ik blijf ze goede punten toedelen.


En wat betreft het wassen van de jas. De verkoper merkte op dat dit niet zo speciaal is bij Goretex 2L , hij mag zelfs in de droger.
Bekijk bijlage 1999269
Warm krijgen doe je door zelf thermisch ondergoed en een goede 2e laag te dragen (die je warm houdt), dan ik combi zou je het in theorie niet koud moeten hebben. Die binnenliner zou warmte moeten vasthouden, maar zo'n liner is vaak niet meer dan 60 gram isolatie.
 
Ik reed gisterenochtend bij 2°C met mijn nieuwe Trench en ik had het niet koud.
Ik schreef dan ook dat de Revit Trench niet warmer is in vergelijking met de Revit Tornado 3, als bij beiden de liners erin zitten. Ze zijn vergelijkbaar.
ik had daar onder een T-shirt en een lichte katoenen trui met lange mouwen en een IXON airbagvestje . Ik rij op een Tiger met goede bescherming (geen naked bike)
Daarom zei ik ook dat dat goed nieuws is voor de trench. Ik had het niet koud . Ik had absoluut niet graag gehad als de Trench te warm was geweest.
Tot net boven vriespunt ...ja , en onder het vriespunt rij ik zelden en dan is thermisch ondergoed een perfecte oplossing, maar voor mij dus niet nodig .
Het belangrijkste is dat hij me droog houdt.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan