Het Grote Motovlog Topic Deel I

Mijn klus afleveringen zijn gefilmd met een Gopro op mijn pet en één camera op statief. Beide zijn wel nodig i.v.m. de afwisseling en mogelijkheid details te laten zien.

Vertel eens, huur je of krijg je de motoren mee voor je vlogs bij Goedhart in Bodegraven ?
Je vlogs zijn best okay maar rij niet zo snel over de Lekdijk, je brengt mensen op ideeën. ;)
 
En terecht. Zo hoort 't. Niemand in de echte wereld krijgt zomaar freebies, daar moet voor gewerkt worden.
 
Ik koop alle motoren in mijn videos. :P

Huren kan toch geen kwaad voor een vlog ? maar als je ziet hoe er (soms) vervolgens mee gereden word in de video dan denk ik wel eens "nu maar hopen dat ik dat apparaat nooit koop". 8-)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb sindskort een dealtje dat ik voor een lokale occasionzaak proefritjes mag filmen. Helemaal gratis en voor niets en hem levert het gratis reclame beeldmateriaal op. Zijn geen malse motoren die hij heeft, vooral Ducati, Triumph en Ktm jonge occasions :D

Maar ik zit nu dus te klooien met het opnemen van geluid in mijn helm dat niet lukt. Iemand ervaring of tips? Meneer Slabside misschien? :p
 
Mijn klus afleveringen zijn gefilmd met een Gopro op mijn pet en één camera op statief. Beide zijn wel nodig i.v.m. de afwisseling en mogelijkheid details te laten zien.

Denk wel goed na over wat je wel en niet wilt laten zien. Hoe meer je in detail gaat hoe meer mensen gaan zeuren over wat zij vinden dat je niet goed doet. Daarom laat ik meer het proces zien dan te veel in detail te treden.


Van dat laatste ben ik me maar al te bewust.
Aan de andere kant heb ik een kleiner publiek, dus zal het minder negatief zijn.

En ervan leren kan nooit kwaad denk ik O-)
 
Even een PSA voor de vloggers. Die kut introfilmpjes zijn super irritant. En zeker als het filmpje nog niet eens een minuut duurt.
 
Je kan lullen wat je wil, maar ze heeft al wel 42k subscribers, dus de 100k haalt ze ook nog wel. Dan krijgt ze zo'n mooie zilveren Play knop. Eigenlijk raar dat je die met subs haalt en niet met views (hoewel ze die ook voldoende heeft 8-) )

Van zo'n 360 cam kan je ook lui worden zeg. Gewoon ding in de lucht en klaar. :P
Klopt hoor, die 42k subs heeft ze inderdaad. Maar wees eerlijk: die zijn er om 4 redenen. (2 boven en 2 onder aan de achterkant) ;) Niet voor de goede motovlog content.
 
Laatst bewerkt:
Huren kan toch geen kwaad voor een vlog ? maar als je ziet hoe er (soms) vervolgens mee gereden word in de video dan denk ik wel eens "nu maar hopen dat ik dat apparaat nooit koop". 8-)

Gewoon goed warm rijden en dan het gas er op. Ik haal ze bij importeurs en bij gebrek daar aan motoren, bij een motorzaak. Die krijgen weer gratis reclame die permanent online blijft. Dat is goedkoper dan eenmalig adverteren in een motorblad. De oplage daarvan in NL stelt ook niets meer voor sinds het internet.

@Einschtein: ik geef je geen ongelijk. De doelgroep zit op YT, dus goed gebruik van maken!
 
Gewoon goed warm rijden en dan het gas er op. Ik haal ze bij importeurs en bij gebrek daar aan motoren, bij een motorzaak. Die krijgen weer gratis reclame die permanent online blijft. Dat is goedkoper dan eenmalig adverteren in een motorblad. De oplage daarvan in NL stelt ook niets meer voor sinds het internet.

@Einschtein: ik geef je geen ongelijk. De doelgroep zit op YT, dus goed gebruik van maken!
Beetje testen hoort bij een 'review' van de motor. :Y Ja, gaat soms vlot in sommige mensen hun video: maar ach. Moet zo'n ding tegen kunnen, is ie tenslotte voor gemaakt.
 
Maar ik zit nu dus te klooien met het opnemen van geluid in mijn helm dat niet lukt. Iemand ervaring of tips? Meneer Slabside misschien? :p

Ik heb mijn headset (BTs2, de bekende chinese) verbonden aan mijn telefoon (sony xperia x compact), daarop een app die geluid opneemt van de bluetooth microfoon (bluetooth recorder lite).

Werkt verbazingwekkend goed om stemmen op te nemen. Mijn helm is te stil blijkbaar om veel motorgeluid mee te pakken, dus daarvan mix ik een beetje bij van mijn actioncam.

zo klinkt dat dan:

anderen zie je meestal een microfoon in de gopro prikken. Volgens mij had slabside daar niet zo lang geleden nog een filmpje over gemaakt. (Hoe hij zijn camera installeert op de helm).






En yes, vandaag of morgen zal ik ook mijn gamma racing day aftermovie uploaden *O* :]
 
Ik heb mijn headset (BTs2, de bekende chinese) verbonden aan mijn telefoon (sony xperia x compact), daarop een app die geluid opneemt van de bluetooth microfoon (bluetooth recorder lite).

Werkt verbazingwekkend goed om stemmen op te nemen. Mijn helm is te stil blijkbaar om veel motorgeluid mee te pakken, dus daarvan mix ik een beetje bij van mijn actioncam.

zo klinkt dat dan:

anderen zie je meestal een microfoon in de gopro prikken. Volgens mij had slabside daar niet zo lang geleden nog een filmpje over gemaakt. (Hoe hij zijn camera installeert op de helm).

Ik heb zelf ook een headset, de Cardo Rider Q3, maar krijg het met nog geen enkele app het voor elkaar om via bluetooth op te nemen.. Heb je misschien een url naar jouw app? En is dat op android?

Eerst gebruikte ik een klein microfoontje uit China die ik verbond met mijn telefoon en dan ging opnemen. Werkte aardig als je de input gain terugschroefde met -15db. Maar om een of andere reden werkt dat niet meer... Maar thanks voor je input!
 
Beetje testen hoort bij een 'review' van de motor. :Y Ja, gaat soms vlot in sommige mensen hun video: maar ach. Moet zo'n ding tegen kunnen, is ie tenslotte voor gemaakt.
Het andere uiterste is moedwillig slopen onder diezelfde noemer, maar daar zit gelukkig een breed gebied tussen.
 
Had even moeite met de app terug te vinden in de play store.. is al een oude app die sinds 2011 niet meer geupdate is. _O-

klik hier voor de app.



Als je hem installeert en opent, zorg dan dat je het vakje aankruist bij 'Record through currently connected bluetooth device', en uiteraard dat je headset verbonden is. Vink je dat niet aan pakt hij gewoon de microfoon van je telefoon ;)



Heb een app of 10 geprobeerd tot er eentje werkte... en dat was deze. Er zijn er zo veel die beloven het zelfde te doen maar deze maakt die belofte gelukkig ook waar. :+
 
Had even moeite met de app terug te vinden in de play store.. is al een oude app die sinds 2011 niet meer geupdate is. _O-

klik hier voor de app.



Als je hem installeert en opent, zorg dan dat je het vakje aankruist bij 'Record through currently connected bluetooth device', en uiteraard dat je headset verbonden is. Vink je dat niet aan pakt hij gewoon de microfoon van je telefoon ;)



Heb een app of 10 geprobeerd tot er eentje werkte... en dat was deze. Er zijn er zo veel die beloven het zelfde te doen maar deze maakt die belofte gelukkig ook waar. :+

Jeutje. Toch erg dat je dan een app uit 2011 daarvoor nodig hebt.

Je link doet het trouwens niet -O-
 
Stuur je even een pm, gek... als ik er op klik krijg ik hem gewoon te zien. Dit is een link direct uit de play store als ik klik op 'delen' ....
 
Het andere uiterste is moedwillig slopen onder diezelfde noemer, maar daar zit gelukkig een breed gebied tussen.

Ik denk dat het dan vrij snel bekeken is bij importeur en dealer. Maar volledig proberen is natuurlijk niets mis mee. Ik neem zelfs 125cc mee de snelweg op, ook luchtgekoelde. :o
De laatste keer op een Benelli TNT125 wel met samengeknepen billen twee stroken moeten oversteken tegen 95km/u op de teller (+/- 85km/u echte kilometers). Gelukkig was het rustig. Die is echt voor binnendoor spelen. :] Zelfde geldt voor de MSX.
 
Wat vinden jullie van motovloggers die naast motor(gerelateerde) vlogs nog andere dingen uploaden?

Hit and miss, of juist iets wat heel fijn is. Afwisseling van materiaal en daardoor fris blijft?
 
Wat vinden jullie van motovloggers die naast motor(gerelateerde) vlogs nog andere dingen uploaden?

Hit and miss, of juist iets wat heel fijn is. Afwisseling van materiaal en daardoor fris blijft?

Lekker doen waar je zin in hebt, je leest vanzelf wat sommige te vertellen hebben. :P
 
Hebben jullie dat ook wel eens, dat je denkt materiaal naar je computer te hebben gekopieerd, je kaart leeg maakt (en er overheen filmt).. paar dagen later dat materiaal op zoekt en er dan achter komen dat het blijkbaar niet is gekopieerd.... :X

Afgelopen week weer zo'n momentje. En kans op herhaling is er niet, want de motor is alweer ingeleverd. Dan maar een video minder. Scheelt nog werk ook. Alleen zonde van de tijd om het te filmen. :P
 
Hebben jullie dat ook wel eens, dat je denkt materiaal naar je computer te hebben gekopieerd, je kaart leeg maakt (en er overheen filmt).. paar dagen later dat materiaal op zoekt en er dan achter komen dat het blijkbaar niet is gekopieerd.... :X

Nee maar staat het niet in een andere map toevallig, dat is mij wel eens overkomen.
 
Wat vinden jullie van motovloggers die naast motor(gerelateerde) vlogs nog andere dingen uploaden?

Hit and miss, of juist iets wat heel fijn is. Afwisseling van materiaal en daardoor fris blijft?
Ik hou het netjes gescheiden. Geen andere meuk op dat kanaal. Geldt ook voor m'n Instagram, hoe graag ik soms ook andere dingen zou delen, ik doe het gewoon niet.
 
Ik ben een edit aan het maken van veel te veel materiaal -O-

Gaat nog wel effe duren vrees ik. Of ik zou een paar nachtjes doorhalen :Z
 
Staat niet in een ander mapje. Blijkbaar niet gekopieerd ofzo. :) Maakt verder niet uit, staat nog genoeg op de plank.

@Meifesto; Andere niet-motorgerelateerde videos heb ik geprobeerd, dat loopt niet, dus ben ik mee gestopt. Die doe ik op een ander kanaal. Mensen komen voor motoren, niet om ander spul. In de views zie ik het ook bij dat soort filmpjes.

@Lemmy; paar blikjes Red Bull en gaan! :P Nee, ik zou rustig aan doen. Ben nu ook met de Honda CB125R review bezig (tekst) en elke keer een beetje, aangezien ik het ook naast een drukke baan doe. Bij mijn vorige werkgever waren we met meer collega's, dus was het ook wat rustiger. Soms nu 's avonds geen zin meer om dan nog een paar uur in de motoren te steken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan