Het Grote Motovlog Topic Deel I

Nee, want ik heb geen 20S :+ Is enkel en alleen al een microfoon. Voor communicatie, muziek en navigatie heb ik een Sena 3S ;)
Zo'n microfoontje kost tussen de 13-20€, wat dus niets is voor een perfecte kwaliteit na een beetje knutselwerk.
 
Nee, want ik heb geen 20S :+ Is enkel en alleen al een microfoon. Voor communicatie, muziek en navigatie heb ik een Sena 3S ;)
Zo'n microfoontje kost tussen de 13-20€, wat dus niets is voor een perfecte kwaliteit na een beetje knutselwerk.
mmm dan heb ik toch liever voor 25 euro een purple met windcat en extra kabels.
 
Ik dacht wat is het hier stil, krijg ik ineens geen meldingen meer van dit topic.. Vreemd, opnieuw gebookmarked, hopelijk krijg ik nu de meldingen weer. Ook ik heb weer een video online.

Ja daar had ik ook last van. Opeens 5 pagina's om bij te lezen.

@CDA441 Mooie setup, ben benieuwd naar de beelden. Ben alleen altijd bang voor zo'n plastic stuk op je kin bij een ongeluk. Wat als die precies je helm in slaat?
 
@87Slabside Thanks slabside, heb net de nieuwe video publiek gemaakt, kan je zien wat er gebeurt als de camera een klap krijgt van het windscherm :+
Is nog steeds met de oude microfoon, dus nog steeds slechte kwaliteit, maar daar komt verandering in!
 
Update voor de microfoon. Tot 130km/h is de kwaliteit nog goed, daarna begint het te verminderen door de wind. Zal straks wat meer bont monteren in mijn helm :)
 
Hawkeye Firefly 8S 4K cam is verkocht. Ik heb er teveel, dus ruimen.
Verder zag ik dat ik alweer ruimschoots over de benodigde 4000 uur van YouTube watch hours zit dit jaar en dat zonder ook maar één video op YT te zetten in 2019. :') Ik kan dus een jaar op vakantie. _O-

Verder nog bezig met de laatste langere vakantievideo (15-20 minuten) van mijn laatste USA reis (6500km trip, dus héél veel gefilmd) en dan kan ik eindelijk weer wat met motorvideo's doen.
 
ik heb vandaag getracht een filmpje te maken, maar kwam niet uit mijn woorden |(
 
ik heb vandaag getracht een filmpje te maken, maar kwam niet uit mijn woorden |(

Morgen weer proberen! Alleen jammer dat het weer wat kouder en natter gaat worden. We waren net zo lekker bezig. Al is dat voor februari nogal vreemd in NL.
 
Ik merk een tekort aan motovlogs in de regen. Wat jammer is want het geeft een leuk beeld vind ik.

Bij regen trek ik meestal mijn microfoon er uit en gebruik ik de camera alleen voor ritregistratie. Zeker bij de Ghost X en Ghost 4K doe ik dat sneller dan bij de Ghost-S. Heb 'm er wel een keer in laten zitten bij een X, gewoon kijken of ie regen aan kon of niet. Als ie stuk zou gaan, jammer dan. Hij heeft het overleefd. Verder zie je vaak vrij weinig door regendruppels op de lens. of je zou 'm moeten insmeren met bijv. Rain X, al weet ik niet wat dit met de lenscover zal doen.
 
Ik rij gewoon door met de microfoon, beeld zal er natuurlijk wel aan slechter worden :+
Ook rij ik graag met een facecam zodat ik een meer "natuurlijke" jumpcut kan maken. Dat ziet er interessanter uit dan constant een verspringend beeld.
Vandaag wou ik een vlogje maken over mijn nieuwe microfoon, maar er kwam niets uit, alleen gelul :')
 
Lol ik ken het. Vandaar mijn jumpcuts. Ik merk wel dat het steeds beter gaat. Een volledige video zonder onderbrekingen is het doel! In het Engels is wel een stuk lastiger.


Ik merk een tekort aan motovlogs in de regen. Wat jammer is want het geeft een leuk beeld vind ik.
haha ik vind het ook lastig hoor, bij mijn laatste filmpje zitten ook wat jump cuts in. Het is niet anders, je moet er denk ik gewoon aan wennen. Teminste dat denk ik!
 
  • Leuk
Waarderingen: nee
kweet niet, begon te twijfelen over het onderwerp ofzo en toen kon ik mijn verhaal niet meer bedenken :+
 
Ik heb regelmatig dat ik een zin net niet lekker vind lopen dus dan herhaal ik hem 3 keer met net een andere bewoording. Tijdens het editen kies ik dan de beste.

Ook merk ik sinds ik mezelf terug hoor dat ik met heel veel 'eh's' en 'uh's' en 'hmm's' praat. Daar knip ik er 3/4 van tussen uit omdat het mezelf gewoon stoort.
 
Ik knip ook alles er tussen uit.
Of in elk geval zo veel mogelijk.

Bepaalde woorden die je een paar keer herhaald voor de goede uitspraak etc.
(video van vandaag heeft zelfs beeldmateriaal van 2 dagen ;) )


En ik vindt de vlogs met hier en daar een cut en af en toe een stilte ook beter weg kijken dan een video die 1 eindeloze stroom is. ;)
 
Update voor de microfoon. Tot 130km/h is de kwaliteit nog goed, daarna begint het te verminderen door de wind. Zal straks wat meer bont monteren in mijn helm :)

Je microfoon kan ook de windruis die jouw helm produceert opnemen. Wat zeer waarschijnlijk is op dat soort snelheden. Dan heeft meer bont geen nut.
 
@87Slabside Daarom bestaat trail&error, meten is weten dus we testen het gewoon even uit. Ik denk ook dat het de windruis is die mijn helm produceert want ik hoor het ook door mijn oordoppen heen. We zullen zien ;) Nu nog geen kijk gekregen op de kwaliteit, maarja dat zien we dan weer wel :)
Hopelijk kan ik deze avond wat meer uit mijn woorden komen om mijn lovende woorden uit te spreken over de 20S microfoon :+

Toevoeging: Ik faalde weer, kon er niets nuttigs van zeggen, en het regende en ik had mijn Facecam niet aangekoppeld :(
En je hebt gelijk slabside, want als ik mijn klep open zet, dan is mijn stem nog 100% in goede kwaliteit, maar er blijft een ondertoon van windgeruis komen, alleszins wel wat lager dan voor de "fur". Je theorie klopt dus ook van die windruis in de helm :)
 
Laatst bewerkt:
Ik snap het gezeur over windruis niet zo goed:+.

Tijdens het editen zet ik het geluid van de actioncam (die alleen maar windruis pakt) altijd een beetje open omdat de mic in mijn helm zo stil is. Hij pakt stem op en een heel miniem beetje bijgeluid maar als ik die ruis er niet bij zet klinkt het alsof ik het ook gewoon thuis achter mijn bureau op had kunnen nemen._O-
 
Het heeft eerder iets met de hoorbaarheid van de stem te maken, want hoe meer windruis, hoe minder de stem er doorkomt naar mijn weten :)
Maar goed, bij mij is de stem nog goed, alleen het motorgeluid verdwijnt dan. Dat betekend dus voor mij: externe microfoon terug aankoppelen onder het zadel! *D
 
Ik vond mijn cam toch een beetje te laag zitten op de kinbeschermer, dus heb ik 'm weer omgedraaid om een hogere positie te krijgen.
Zal misschien ook zo helpen om het knopje en de indicator te zien dat ik aan het opnemen ben :+
Ik heb ook ondervonden dat de AS300 ook een beeldstabilisatie heeft, die niet het beeld gaat croppen, dus dat is weer een goed punt. Op medium beeldstabilisatie is er niet een al te veel vervormd beeld, en is het ook niet alsof ik met een gimbal aan het rijden ben. Zit dus goed snor :)
 
Iemand enig idee of er 128GB kaartjes in een Sony FDX-X1000VR kunnen? Op de website staat wel welke klasse SD's maar niet het formaat..

Edit:
iets verder zoeken heeft al geholpen, ik ga het gewoon proberen.
Reddit, Tweakers,
 
Terug
Bovenaan Onderaan