Het Grote Motovlog Topic Deel I

Aha, vandaag mijn nieuwe microfoon binnen gekregen, de JK Electronics Mic-J 044. Wat een wereld van verschil is dat met die Sena microfoon *D
Wel een beetje last van clipping (stem die vibreert in de wind) dus is het een beetje vibrato op de motort :')
Is wel eindelijk een licht aan het eind van de tunnel dus kan ik eventjes een beetje spelen met de effecten.
Ook heb ik ondervonden dat ik maar beter moet editen met een koptelefoon, want mijn speakers zijn redelijk slecht afgesteld :')
 
Druk weekend gehad.
Erg verbaasd over de views van de Ducati, die verder nergens verspreid is.
Dus gezien de drukte van de afgelopen tijd en weinig tijd vandaag voor vandaag ook maar een korte first impressie ;)

Iets meer Nederlands in deze, als vorm van variatie, maar met ondertiteling. Kost toch altijd meer tijd dan je zou verwachten xD
 
Kent iemand een goede (lees: gratis) tool, waarmee je mooie thumbnails kan maken? Ik wil graag een sjabloon maken voor mijn thumbnails maar heb geen photoshop o.i.d.

Kheb de mijne gemaakt met paint.net, is lekker gebruiksvriendelijk :Y
 
Ik gebruik Powerpoint en de kniptool van Win 10. Soms klopt ie niet helemaal qua afmetingen en heb ik een zwart balkje; lekker boeiend. :+
Onlangs Adobe Photoshop Elements 2019 gekocht, volgens mij kan die ook wel thumbnails maken. Maar goed, dat is niet gratis. Powerpoint ook niet.
 
ik heb een aantal prefab sjablonen waar ik een ander plaatje in kan plakken.
 
We zijn nog steeds aan het experimenteren met microfoon montage (en diverse microfoons).
Mijn bevindingen (tot nu toe) zijn:
- Hoe dichter de microfoon bij het visier, hoe minder windgeruis
- Hoe verder de microfoon bij de mond, hoe minder ademgeluid
- Hoe dikker bepakt de microfoon is in foam, hoe slechter de uiteindelijke kwaliteit is door het filteren van hoge tonen en enkel uitspuwen van lage bassige windgeluiden (= slecht hoorbaar)
- Denoiser en Dehummer in Adobe Premiere Pro zijn nutteloos en maken je geluid uitermate slecht
- Het windscherm op de motor maakt veel uit op de turbulentie op de helm, die ook de opname van windgeluiden versterkt en de stem laat verdrinken
- De Mic-J 044 begint te clippen vanaf 90km/h, maar de stem blijft hoorbaar.

Morgen volgen er meer bevindingen :+
 
Kent iemand een goede (lees: gratis) tool, waarmee je mooie thumbnails kan maken? Ik wil graag een sjabloon maken voor mijn thumbnails maar heb geen photoshop o.i.d.

Soms gebruik ik de VidQ tool, of meestal tegenwoordig.
De normale review video's hebben een template die ooit door iemand gemaakt is en vrij simpel is aan te passen in paint. (alhoewel ik photoshop gebruik).

De nieuwe thumb zijn allemaal simpel fotoshop werk.
Ze bevallen wel, en lijken ook zeker extra views aan te trekken (dat of Ducati is superpopulair).
Zit nog te twijfelen om alle reviews zo thumbnail te gaan geven of alleen de quick rides etc....
Voordeel is dus mogelijk meer views.
Nadeel is geen duidelijke scheiding meer.
 
Ik gebruik GIMP... een soort van gratis fotoshop achtig programma. Ik heb er gewoon een paar templates zelf voor gemaakt zodat ik voor de verschillende dingetjes die ik doe (reviews, vlogs, cider brouwen etc.) een eigen stijl thumbnail heb. Dan is het voor iedereen die kijkt ook gelijk duidelijk.

Ik sleep er een ander plaatje in (soms een screenshot uit het filmpje, soms iets anders) en verander de titel en klaar is sjef.

Schermafbeelding 2019-03-12 om 06.22.23.png
 
Kwam er ook achter dat rood zwart niet lekker werkt :) de eerste was nog steeds het beste met witte glow
1552396502627.png
 
Ik zweer bij white text met black outline!
Knipsel.JPG


PS: vandaag wezen rijden met de Sena 20S, deze keer opnieuw ergens anders geplaatst, en wat een verschil maakt dat op snelheid!
 
Mischien ook maar witte letters met zwarte outline gebruiken dan maar.

1552422460943.png


Hier zie je trouwens mooi het verschil tussen een standard review thumb (vrij basis/plain, maar duidelijk) en de thumb voor de quick rides (geen text, maar meer knallend).

Nadeel als je alles achteraf weet gaat wijzingen is dat het best wat tijd in beslag gaat nemen ;)

(oranje werkt trouwens ook goed. Wit met zwart dus weer niet xD )
 
Ik gebruik meestal geel, soms wit er bij. Hier voorbeeldjes met geel en wit. Geel is toch wel erg zichtbaar. Wit met zwarte outline natuurlijk ook.

YT.jpg





En hier met name alleen geel (en zo weinig mogelijk tekst);

YT2.jpg


Overigens lijkt mijn capture tool het geel wat fletser toont dan het in werkelijkheid is.

@Meifesto dat blauwe werkt idd niet. :)
 
Ik hou 'm lekker op met name geel, af en toe wat wits. Maar ben sowieso wel fan van geel... geel / zwart. Zo zou ik elke motor wel willen hebben. Maar heb beide nu niet in die kleur. :+ Ik wilde wel een geel/zwarte ER-6N kopen, model 2012, maar 2e hands waren ze nog vrij prijzig; voor iets van 1500-2000 euro meer had ik een gloednieuwe met 2 jaar garantie en allemaal nieuwe onderdelen etc. Dat verschil vond ik te klein en dus nieuw gekocht. Zit alleen nu een beetje te twijfelen of ik die ER-6N moet ruilen voor een Z400, maar ik moet er eerst maar eens op rijden. Maar voor een duo zit de ER-6N wel veel beter. Zadeltje van de Z400 voor de duo is best klein. Scheelt wel weer 35kg in gewicht... twijfel, twijfel. :+ De Ninja 400 vond ik in elk geval erg gaaf, positief verrast qua vermogen nog.
 
Vandaag een poging gedaan om camera te installeren op de nieuwe helm.
Reserve mic gebruikt, helaas met adapter.
Zit alles tevreden, klik ik de binnenhoes vast, waardoor er wat spanning op de mic komt.
Breekt de adapter door midden.....

Dus de eerste testrit wordt zonder geluid... >.<
 
Ik moet ook maar weer eens wat posten. het materiaal voor het windscherm bestel ik begin volgende week!
 
Ik probeer soms wel mensen een beetje te betrekken. Recentelijk gevraagd om een suggestie voor het helder maken van een vergeeld windscherm en ook daadwerkelijk reactie op gekregen :]
 
  • Leuk
Waarderingen: nee
Terug
Bovenaan Onderaan