Haalt de motorrijder 2050?

En zie daar de dappere en stellige zelfingenomenheid van de volledige maakbaarheid van de aarde 🌏
Succes ermee :)
Kijk om je heen, alles wat je ziet is door de mens gemaakt, veroorzaakt, beinvloed of vermeden.

Elke m3 in Nederland is niet meer zoals het was zonder ons, letterlijk. Er is geen centimeter in Nederland te vinden die niet volledig is veranderd door de mens.

We hebben nota bene een hele provincie gebouwd en van de zee een meer gemaakt.

De wereldbevolking is zo groot dat de top 10 meest voorkomende dieren alleen maar onszelf, onze lunch en onze huisdieren zijn.

Er ligt 60.000.000.000 meter asfalt in de wereld.

Maar je kan nogsteeds niet bedenken dat mensen dus impact kunnen hebben op de aarde?
 
Kijk om je heen, alles wat je ziet is door de mens gemaakt, veroorzaakt, beinvloed of vermeden.

Elke m3 in Nederland is niet meer zoals het was zonder ons, letterlijk. Er is geen centimeter in Nederland te vinden die niet volledig is veranderd door de mens.

We hebben nota bene een hele provincie gebouwd en van de zee een meer gemaakt.

De wereldbevolking is zo groot dat de top 10 meest voorkomende dieren alleen maar onszelf, onze lunch en onze huisdieren zijn.

Er ligt 60.000.000.000 meter asfalt in de wereld.

Maar je kan nogsteeds niet bedenken dat mensen dus impact kunnen hebben op de aarde?
Waar ontken ik dit alles en vooral dat laatste?
Lezen valt niet mee,hè?

Je beschrijving van zaken heeft dan ook geen enkel raakvlak met het door mij gestelde : zelfingenomen maakbaarheid.
Misschien dat het kwartje nog valt
 
Laatst bewerkt:
De ‘correcte’ jeugd etaleert zn overmoed door de kat of hond al vegan voer aan te bieden.
Zelfs Marx was niet zo gek.
Daar moet wel tegenwicht op komen!
Baasje vindt vegan helemaal nix, :r en mijn kat 😿heeft er zelfs afkeer van.

Mijn kat krijgt gewoon VLEESCH te eten.
Op z'n tijd krijgt ie ook VISCH. Vind ie heel lekker.

Maar VLEESCH brengt mij op het goede idee om met dit mooie weer de BBQ nog eens op te stoken.
Een ris carbo's en andere VLEESCH-lekkernijen zullen er aan moeten geloven. Weer een varkentje die eindigt op de grill.

Om het goed te maken, zal ik dit weekend ook nog een tank benzine gaan verbranden.
Op deze manier krijgen we spoedig de Rivièra aan het Noordzee-strand. (scheelt weer een trip naar Z.Frankrijk!)
Hogere temps betekent lagere stookkosten. Eigenlijk eindigt 't dan toch nog positief.:t
 
Waar ontken ik dit alles en vooral dat laatste?
Lezen valt niet mee,hè?

Je beschrijving van zaken heeft dan ook geen enkel raakvlak met het door mij gestelde : zelfingenomen maakbaarheid.
Misschien dat het kwartje nog valt

Misschien moet je dan wat duidelijker zijn wat je precies bedoelt met 'maakbaarheid'.

Tot nu toe is de mens namelijk extreem succesvol(for better or worse) om de aarde naar haar eigen hand te vormen.

Je kan heel leuk mij gaan verwijten dat 'lezen niet meevalt' of 'het kwartje nog moet vallen'
Terwijl je zelf kennelijk geen idee hebt hoe je woorden moet gebruiken.

Even voor wat context, als jij praat over een 'zelfingenomenheid van de volledige maakbaarheid van de aarde' lees ik dat als een 'arrogante overschatting van de capiciteit van de mens om de aarde te beinvloeden en veranderen(wel of niet voor eigen voordeel)'. En de manier je dit zegt namelijk door het 'dapper en stellig' te noemen en te eindigen met 'succes er mee',geeft mij de indruk dat jij niet geloofd in de stelling dat de mens in staat is dat(lees de aarde naar eigen hand te beinvloeden en maken) te doen.

Daarom geef ik dus een uitleg waarom ik denk dat het geen arrogante overschatting maar realiteit is dat de mens dit kan.

Als dat niet is wat je bedoelt begrijpen we elkaar inderdaad niet.
 
Laatst bewerkt:
Daar moet wel tegenwicht op komen!
Baasje vindt vegan helemaal nix, :r en mijn kat 😿heeft er zelfs afkeer van.

Mijn kat krijgt gewoon VLEESCH te eten.
Op z'n tijd krijgt ie ook VISCH. Vind ie heel lekker.

Maar VLEESCH brengt mij op het goede idee om met dit mooie weer de BBQ nog eens op te stoken.
Een ris carbo's en andere VLEESCH-lekkernijen zullen er aan moeten geloven. Weer een varkentje die eindigt op de grill.

Om het goed te maken, zal ik dit weekend ook nog een tank benzine gaan verbranden.
Op deze manier krijgen we spoedig de Rivièra aan het Noordzee-strand. (scheelt weer een trip naar Z.Frankrijk!)
Hogere temps betekent lagere stookkosten. Eigenlijk eindigt 't dan toch nog positief.:t
Gaap
 
Misschien moet je dan wat duidelijker zijn wat je precies bedoelt met 'maakbaarheid'.

Tot nu toe is de mens namelijk extreem succesvol(for better or worse) om de aarde naar haar eigen hand te vormen.

Je kan heel leuk mij gaan verwijten dat 'lezen niet meevalt' of 'het kwartje nog moet vallen'
Terwijl je zelf kennelijk geen idee hebt hoe je woorden moet gebruiken.

Even voor wat context, als jij praat over een 'zelfingenomenheid van de volledige maakbaarheid van de aarde' lees ik dat als een 'arrogante overschatting van de capiciteit van de mens om de aarde te beinvloeden en veranderen(wel of niet voor eigen voordeel)'. En de manier je dit zegt namelijk door het 'dapper en stellig' te noemen en te eindigen met 'succes er mee',geeft mij de indruk dat jij niet geloofd in de stelling dat de mens in staat is dat(lees de aarde naar eigen hand te beinvloeden en maken) te doen.

Daarom geef ik dus een uitleg waarom ik denk dat het geen arrogante overschatting maar realiteit is dat de mens dit kan.

Als dat niet is wat je bedoelt begrijpen we elkaar inderdaad niet.

Ik bedoel dus dat het wensdenken is om te veronderstellen dat de mens de klimaatverandering volledig, of zelfs gedeeltelijk terug kan draaien.
We kunnen het weer niet eens fatsoenlijk 3 dagen van te voren voorspellen, laar staan de opwarming een volledig halt toe te roepen.
Jij gelooft dat schijnbaar wel....
 
Het grootste probleem voor het milieu is idd het aantal mensen op de wereld. Maar daar hoor je niemand over.

En ff on topic: Motorrijden in 2050 dat zal echt niet meer gaan. In iig geval niet in NL op de openbare weg.
 
Leuk die hele discussie over of motoren over 50 jaar rijden op benzine, stroom, waterstof of een mini kernreactor.. maar dat is misschien helemaal niet relevant.

Tegen die tijd rijden praktisch alle auto's zichzelf. Kijk eens naar hoe snel dit zich aan het ontwikkelen is op het moment. De voorspellingen zijn dat in 2050 (Dat is dus al over +-25 jaar) alle auto's zichzelf rijden en er praktisch geen verkeersongelukken meer gebeuren. Omdat een "robot" beter kan opletten dan een mens en andere auto's / verkeersdeelnemers kan zien op afstand (en ermee kan communiceren). Dit leidt dan tot optimale doorstroming en veiligheid. Misschien dat uiteindelijk de mens niet eens meer zelf mag rijden om ongelukken te voorkomen.

Beetje dit idee; maar dan met auto's.. deze robots botsen ook niet op elkaar .. ondertussen lijkt het een grote chaos aan beweging.


En dan denken jullie dat je nog mag rondrijden met je "Zelf bestuurbare motor" ; die wordt dan bestempeld als ongeleid projectiel met bijbehorende risico's. Dan boeit het helemaal niet meer op welk soort brandstof je rondrijd.
Robotisering zal afgestemd worden op onverwachte items en bewegingen. Voetgangers,fietsers, en andere 2 wielers zullen via sensoren gedetecteerd moeten worden anders wordr het een bloedbad 🙄
 
Het grootste probleem voor het milieu is idd het aantal mensen op de wereld. Maar daar hoor je niemand over.

En ff on topic: Motorrijden in 2050 dat zal echt niet meer gaan. In iig geval niet in NL op de openbare weg.
De oversterfte momenteel biedt hoop...sarcame....er zijn al mensen die emigreren naar hongarije ondat die niet mee gaan in de woke gekte.
Snowflakes zijn geen potentiele motorrijders, dat lijkt vrijwel zeker.....
 
En wat heeft dit alles nog met de startpost te maken? Woke/Sneeuwvlokjes/Oversterfte..
Misschien kan je Corona, Vaccinaties, 5g straling, en het feit dat de overheid allemaal reptielen zijn er ook nog bij betrekken.

Dacht dat het ging over brandstofsoorten / automatisering, manier van voortbewegen / het toekomstige verkeersbeeld etc.. Dat is tenminste nog een enigszins zinnige discussie.
 
Meestal geven sci-fi films best een goede impressie hoe het in de toekomst eraan toe kan gaan in steden.

Momenteel stevenen wij als mensheid af op een Judge-Dredd achtige samenleving.. maar er zijn ook sci-fi films waarbij je geen auto's meer ziet in het stadsbeeld en er alleen van die "pods" zijn om je rond te bewegen waardoor je heel snel op je bestemming komt.

In de gemiddelde stad zie je nu de snowflake- ; sorry.. Jeugd al rondracen op E-stepjes. Deze passen er 30 van op de plek van 1 auto en deze jeugd is al op hun bestemming als wij onze motorjas nog aan staan te trekken. Ik vraag me af of auto's en motoren uberhaupt nog nuttig zijn in het toekomstige stadsbeeld. Misschien als je buiten de stad naar het platteland moet ofzoiets. Maar dan stap je gewoon in je share-auto die door 20 verschillende eigenaren wordt gebruikt. Want als eigenaar hem 98% van de tijd op de oprit hebben staan heeft ook geen nut.
 
Robotisering zal afgestemd worden op onverwachte items en bewegingen. Voetgangers,fietsers, en andere 2 wielers zullen via sensoren gedetecteerd moeten worden anders wordr het een bloedbad 🙄
Dat betekent dat autonome en niet-autonome voertuigen uiteindelijk van elkaar gescheiden gaan worden. Ik verwacht dan geen doelgroepstroken of -wegen waarop motorrijders zich, gescheiden van fietsers en voetgangers, van A naar B kunnen verplaatsen.
Sowieso zal er in de toekomst een verschuiving plaats gaan vinden van individueel vervoer naar collectief vervoer. Is ruimtetechnisch ook veel efficienter.

1694082104533.png


Ja, wellicht zal er aan onze hobby een einde zal komen. Maar ik hoop wel dat we er nog zolang mogelijk van kunnen genieten, ook al moeten we overstappen naar elektrische motoren. Als dat er voor zorgt dat we langer motor kunnen blijven rijden, dan moet dat maar.
 
Sowieso is het een feit dat goed, betrouwbaar openbaar vervoer als alternatief voor eigen auto en een goede fiets infrastructuur erg veel verkeersdrukte tegengaat, Nederland is hier best wel goed in.

... al moeten we overstappen naar elektrische motoren. Als dat er voor zorgt dat we langer motor kunnen blijven rijden, dan moet dat maar.
^ 100%
 
Ik heb geen kinderen *O*

Dat is wel t beste voor ons milieu 😁

Tadaaaah, wij dragen bij aan een betere wereld.

Als de rest van alle poppetjes ook eens stoppen met voortplanten...

Dan is dat een heel stuk 'gezonder' voor het aardbolletje.
En dan merk ik vanzelf wel of ik nog kan rijden in 2050.

Sterker nog, ben dan al dik in de 80.


🙄🤔

Gevoelsmatig zit ik er soms nu al niet ver vandaan..
 
Terug
Bovenaan Onderaan