Eindelijk! Mijn eerste motor. Gelijk voor een 890R?

Boef, dat mag helemaal niet zonder RBW.....:+

Ik zou ff verder oriënteren op de brommers die je aanstaan. En straks wat proefritjes maken, kun je de verschillende motoren vergelijken.
En dan kopen waar je je goed bij voelt.

succes straks in juni :t
Haha tja je bent jong en je wilt wat. Die 70cc’s verveelde ook weer.

Ik zit eraan te denken om bij Goedhart een of twee eerst te huren voordat ik definitief de KTM ook aanschaf
 
Haha tja je bent jong en je wilt wat. Die 70cc’s verveelde ook weer.

Ik zit eraan te denken om bij Goedhart een of twee eerst te huren voordat ik definitief de KTM ook aanschaf
Ik denk niet dat je die mee krijgt met een vers rijbewijs
 
T was geen "hoe rijk ben je" check, maar een realiteit-check :) ( zo is het bedoeld )

Als je zakken diep genoeg zijn voor een gebruikte , zou ik toch echt eerst even voor een iets
budget-vriendelijkere motor gaan om je leergeld daarmee af te rekenen.

Met het behalen van je rijbewijs rijd je goed genoeg om niet meteen te verongelukken ;p
Echt leren rijden doe je pas als je zelf rond gaat .

Goude regel met motor rijden, het is niet de vraag of je op je plaat gaat, maar wanneer je op je plaat gaat :)


Hem domweg laten omvallen bij de benzinepomp , ( 1e keer tanken met die motor ;p )
Over een onverwachte slikplek rijden en niet kunnen corrigeren ( en dus zo de dijk afrijden )
Hem in je eigen garage om laten vallen ( mechanisch falen )
( dat waren die van mij )

M'n broertje verloor z'n evenwicht bij het stoplicht op dag 1
Op dag 2 liet ie z'n koppeling schieten bij het parkeren :) * boink *

Voor de fun, had nog even een korte "poll" gehouden bij m'n motormaatjes waar ik al jaren
mee rondrijd en hier niet op dit forum zitten.

We zijn allemaal in onze eerste maand rijbewijs hebbend minimaal 1 keer op de bek gegaan.
1'tje , 2x in z'n eerste maand.

Allemaal iets doms, zonder lichamelijke schade, alleen maar "plastic deuken en deuk in ons ego"



Duke is gave fiets, koop dan !
( maar hou hem nou gaaf, en doe je leergeld effe afrekenen in je eerste seizoen met een budget-fiets ;p )
 
We zijn allemaal in onze eerste maand rijbewijs hebbend minimaal 1 keer op de bek gegaan.
1'tje , 2x in z'n eerste maand.
Zegt misschien meer over jullie dan over de motorrijder in het algemeen. Ik heb het al vaker gezegd, maar die uitsprakenover motorrijders die zijn gevallen en nog moeten vallen is gewon de grootste onzin.
Doe met die uitspraak wat je wilt. Laat je bang maken en koop een oud hok van 500 euro waar je lekker op kunt rondrijden en heb er over twee jaar sprijt van dat je toch niet al droommotor hebt gekocht.

Ik heb me daar toen niets van aangetrokken. BMW R1150RT stond al klaar in de garage toen ik nog op moest. Dat was mijn droommotor
 
Zegt misschien meer over jullie dan over de motorrijder in het algemeen. Ik heb het al vaker gezegd, maar die uitsprakenover motorrijders die zijn gevallen en nog moeten vallen is gewon de grootste onzin.
Doe met die uitspraak wat je wilt. Laat je bang maken en koop een oud hok van 500 euro waar je lekker op kunt rondrijden en heb er over twee jaar sprijt van dat je toch niet al droommotor hebt gekocht.

Ik heb me daar toen niets van aangetrokken. BMW R1150RT stond al klaar in de garage toen ik nog op moest. Dat was mijn droommotor
Niet zo bazelen :+ Het is echt zo. Vroeg of laat valt of laat je je motor vallen…
 
Niet zo bazelen :+ Het is echt zo. Vroeg of laat valt of laat je je motor vallen…
Ja hoor. Daar is het grapje over mijn naam weer.

Er is trouwens een grott verschil tussen laten vallen en vallen met je motor. Het eerste is me al een aantal keren gebeurt. Maar daar gaat die beruchte uitspraak niet over. De uitspraak gaat over motorrijders die vallen met de motor. Dat is me nog nooit gebeurd. En ik ben van plan om dat zo te houden
 
Ja hoor. Daar is het grapje over mijn naam weer.

Er is trouwens een grott verschil tussen laten vallen en vallen met je motor. Het eerste is me al een aantal keren gebeurt. Maar daar gaat die beruchte uitspraak niet over. De uitspraak gaat over motorrijders die vallen met de motor. Dat is me nog nooit gebeurd. En ik ben van plan om dat zo te houden
Dat weet ik nog zo net niet. Laten vallen kan ook schade opleveren… weliswaar wat minder als met 120km/h maar toch..
 
T was geen "hoe rijk ben je" check, maar een realiteit-check :) ( zo is het bedoeld )

Als je zakken diep genoeg zijn voor een gebruikte , zou ik toch echt eerst even voor een iets
budget-vriendelijkere motor gaan om je leergeld daarmee af te rekenen.

Met het behalen van je rijbewijs rijd je goed genoeg om niet meteen te verongelukken ;p
Echt leren rijden doe je pas als je zelf rond gaat .

Goude regel met motor rijden, het is niet de vraag of je op je plaat gaat, maar wanneer je op je plaat gaat :)


Hem domweg laten omvallen bij de benzinepomp , ( 1e keer tanken met die motor ;p )
Over een onverwachte slikplek rijden en niet kunnen corrigeren ( en dus zo de dijk afrijden )
Hem in je eigen garage om laten vallen ( mechanisch falen )
( dat waren die van mij )

M'n broertje verloor z'n evenwicht bij het stoplicht op dag 1
Op dag 2 liet ie z'n koppeling schieten bij het parkeren :) * boink *

Voor de fun, had nog even een korte "poll" gehouden bij m'n motormaatjes waar ik al jaren
mee rondrijd en hier niet op dit forum zitten.

We zijn allemaal in onze eerste maand rijbewijs hebbend minimaal 1 keer op de bek gegaan.
1'tje , 2x in z'n eerste maand.

Allemaal iets doms, zonder lichamelijke schade, alleen maar "plastic deuken en deuk in ons ego"



Duke is gave fiets, koop dan !
( maar hou hem nou gaaf, en doe je leergeld effe afrekenen in je eerste seizoen met een budget-fiets ;p )
Zo had ik je ook niet begrepen hoor ;).

"Goude regel met motor rijden, het is niet de vraag of je op je plaat gaat, maar wanneer je op je plaat gaat"
Tja.. ergens denk ik.. dit kan later dan ook gebeuren. Ik liet mijn motor nét voor mijn AVB ook bijna stuiteren. Gelukkig heb ik lange benen en hield ik hem nét (met een soort gekke éénbenige squat).
Dit was een wijze les over hoe de massa van de fiets is wanneer je remt en het stuur scheef houdt.
De 890 is overigens niet een hele zware fiets dus wellicht dat dit ook meehelpt.

Of dan toch eerst een 'leer-fiets'.. Lastige keuze...
 
Ik ben gelijk op een zware motorfiets begonnen (1200cc) ondanks dat iedereen riep doe het niet/je bent een beginner/gewicht/vermogen/bla bla bla........
Waarom zou dit niet voor een auto gelden??? Ik zie al genoeg snotaapjes in/rond Groningen of Hoogezand-Sappemeer rondrijden in dikke/dure/zware en met veel-te-veel-vermogen-voor-snotaapjes-van-18/19 BMW's of Mercedessen. Dan zeurt niemand erover. Maar ojeeeeeeeeeeeeeee stap NOOIT als beginnende motorrijder op een 100pk/1000cc motorfiets!!! Veel te veel vermogen!

@JeffreyB. Gewoon lekker jouw ding doen en nergens wat van aantrekken!!
 
Laatst bewerkt:
Zegt misschien meer over jullie dan over de motorrijder in het algemeen. Ik heb het al vaker gezegd, maar die uitsprakenover motorrijders die zijn gevallen en nog moeten vallen is gewon de grootste onzin.
Doe met die uitspraak wat je wilt. Laat je bang maken en koop een oud hok van 500 euro waar je lekker op kunt rondrijden en heb er over twee jaar sprijt van dat je toch niet al droommotor hebt gekocht.

Ik heb me daar toen niets van aangetrokken. BMW R1150RT stond al klaar in de garage toen ik nog op moest. Dat was mijn droommotor
Zo denk ik er (nu) dus ook over. Maar wellicht ben ik te optimistisch.
Mijn vader heeft ook lang zijn rijbewijs en is - zo ver ik weet - nog nooit gevallen.
Duik maar eens in de slijtende nokken assenO-) geldt voor de 790 & 890.
Ja dit heb ik dus ook gelezen.. Is dit echt een reël probleem van de Duke?
Want ik vind betrouwbaarheid wel belangrijk :')
 
Zo sta ik ook wel in de wedstrijd. Ik ga er vanuit dat de motor heel blijft maar ik weet ook de (financiële) gevaren van een eerste motor.

De KTM is niet zozeer mijn droommotor. Het is naar mijn idee een ideale motor voor mijn wensen. Ik ben nooit van de KTM’s of supermotard-ish fietsen geweest maar ik ben nu wel echt enorm benieuwd naar dit ding.

Als het niks is kan ik hem uiteraard altijd nog verkopen
Sowieso eerst je rijbewijs en dan een proefrit doen.

Misschien vind je dat ding wel helemaal niks. Kan altijd!
 
Dat bedoel ik in m n eerste post ,en laten vallen ,tja erg of niet t ligt aan de waarde die je daar weer aan hecht en hoe goed je portemonnee is :+ Ga eerst maar is proefrijden en vel daarna je oordeel ,t is net als met een vr/m niet alleen t uiterlijk telt ;)
 
Als sportieve rijder neem ik aan?
Als jong joch vol testosteron die zijn hersenen thuis liet als hij ging rijden.

De “bijna” momenten hadden dan ook heel ernstig kunnen aflopen. Maar toch vele jaren goed gegaan. En uiteindelijk door overmoedigheid een vrij harde smak gemaakt, daar weer van geleerd en door.

Het belangrijkste is gewoon veel rijden en je aanpassen naar de omstandigheden. Op droog wegdek kan je logischerwijs veel meer dan op nat wegdek. Maar…. Op nat weg dek kan verrassend veel als je het met beleid doet.
Maar, ook daar je hersenen aan laten staan…. Mijn laatste val was over tramrails met 5km/h _O- _O- Iedereen weet dat die dingen als ijs zijn in de regen. Honderden keren overheen gegaan. En toch dacht ik er even overheen te kunnen hoeken….

Als mensen het hebben over vallen met de motor denk je snel aan extreem nare klappers, maar 9/10x zijn het gewoon domme kleine foutjes. Momentjes van onoplettendheid die op een motor meer gevolgen hebben dan in een koekblik.
 
Ja hoor. Daar is het grapje over mijn naam weer.

Er is trouwens een grott verschil tussen laten vallen en vallen met je motor. Het eerste is me al een aantal keren gebeurt. Maar daar gaat die beruchte uitspraak niet over. De uitspraak gaat over motorrijders die vallen met de motor. Dat is me nog nooit gebeurd. En ik ben van plan om dat zo te houden
Alle andere motorrijders hebben dat plan namelijk wel........ wees realistisch, een ongeluk zit in een klein hoekje. Het hoeft niet jouw eigen fout te zijn, maar de kans dat je als motorrijder nooit valt/onderuit gaat is miniem.

In mijn klanten bestand zou ik het niet weten, vrijwel al mijn klanten zijn al wel eens betrokken geweest bij een valpartij/ongeluk.

Voor TS, als je straks jouw rijbewijs hebt ga dan op zo veel mogelijk motorfietsen proefrijden. Misschien is de KTM voor jou wel helemaal niet de ideale motor en kom je tijdens proefritten er achter dat je toch liever een Japanse, Britse of Italiaanse motor hebt omdat et gevoel daarmee beter is.

Kom je tijdens de proefritten tot de conclusie dat dat wel zo is........ waarom zou je hem dan niet kopen?
 
Sowieso eerst je rijbewijs en dan een proefrit doen.

Misschien vind je dat ding wel helemaal niks. Kan altijd!
Dat bedoel ik in m n eerste post ,en laten vallen ,tja erg of niet t ligt aan de waarde die je daar weer aan hecht en hoe goed je portemonnee is :+ Ga eerst maar is proefrijden en vel daarna je oordeel ,t is net als met een vr/m niet alleen t uiterlijk telt ;)
Het uiterlijk is niet eens zo zeer wat de KTM mij aantrekt. Meer zijn gewicht, blok, remmen wenbaarheid enz. (Dat oranje voor een chauvinist als ik is ook wel leuk)
Als jong joch vol testosteron die zijn hersenen thuis liet als hij ging rijden.

De “bijna” momenten hadden dan ook heel ernstig kunnen aflopen. Maar toch vele jaren goed gegaan. En uiteindelijk door overmoedigheid een vrij harde smak gemaakt, daar weer van geleerd en door.

Het belangrijkste is gewoon veel rijden en je aanpassen naar de omstandigheden. Op droog wegdek kan je logischerwijs veel meer dan op nat wegdek. Maar…. Op nat weg dek kan verrassend veel als je het met beleid doet.
Maar, ook daar je hersenen aan laten staan…. Mijn laatste val was over tramrails met 5km/h _O- _O- Iedereen weet dat die dingen als ijs zijn in de regen. Honderden keren overheen gegaan. En toch dacht ik er even overheen te kunnen hoeken….

Als mensen het hebben over vallen met de motor denk je snel aan extreem nare klappers, maar 9/10x zijn het gewoon domme kleine foutjes. Momentjes van onoplettendheid die op een motor meer gevolgen hebben dan in een koekblik.
Ja, dat kan ik mij wel goed voorstellen. De KTM in het begin volhangen met valbescherming is wellicht ook geen gek idee.
Alle andere motorrijders hebben dat plan namelijk wel........ wees realistisch, een ongeluk zit in een klein hoekje. Het hoeft niet jouw eigen fout te zijn, maar de kans dat je als motorrijder nooit valt/onderuit gaat is miniem.

In mijn klanten bestand zou ik het niet weten, vrijwel al mijn klanten zijn al wel eens betrokken geweest bij een valpartij/ongeluk.

Voor TS, als je straks jouw rijbewijs hebt ga dan op zo veel mogelijk motorfietsen proefrijden. Misschien is de KTM voor jou wel helemaal niet de ideale motor en kom je tijdens proefritten er achter dat je toch liever een Japanse, Britse of Italiaanse motor hebt omdat et gevoel daarmee beter is.

Kom je tijdens de proefritten tot de conclusie dat dat wel zo is........ waarom zou je hem dan niet kopen?
Kun je zo makkelijk 'overal' proefritten maken?
 
Laatst bewerkt:
Koop dat hok nou gewoon. *O*
What can possibly go wrong.
Je bent toch al verliefd. ;)
oké, ben aardig tot over mijn oren ja..
Bored Sport GIF by MotoGP
 
Terug
Bovenaan Onderaan