Eerste motor!

Thanks! Ja, die fouten maak ik niet nog een keer. Merkte ook dat ik niet uitgerust was. Wel vroeg naar bed, maar vroeg wakker.

Dankjewel! Ik laat morgen van me horen!
 
Gewoon je rust bewaren, kijken met je hoofd (niet ogen draaien, maar hoofd draaien), afstand houden, beetje vlot rijden, opletten op grind enz, geen medelijden hebben met de examinator in de auto.

En, 1 foutje maken betekent niet meteen gezakt. Dus ookal denk je dat je wat verkeerd hebt gedaan, gewoon corrigeren en daarna met vertrouwen doorgaan, anders ga je juist fouten maken en zak je alsnog.
 
Die had ik wel verwacht, doe een verhoogde rijopleiding (regio training) op het moment dat je je rijbewijs hebt en het wordt je goed uitgelegd
Ik ga er nu niets over zeggen, want je moet nu rijden hoe je het geleerd hebt, en dat is niet via internet/fora gegaan.
 
Die had ik wel verwacht, doe een verhoogde rijopleiding (regio training) op het moment dat je je rijbewijs hebt en het wordt je goed uitgelegd
Ik ga er nu niets over zeggen, want je moet nu rijden hoe je het geleerd hebt, en dat is niet via internet/fora gegaan.
Haha oke! Ik denk iets met afstand en positie op eigen rijstrook.. maar goed! Krijg er steeds meer zin in morgen om te bewijzen dat ik alles beheers.. muggenziften daargelaten ;-)
 
Ja motorrijden gaat over zelfvertrouwen, en de tip van helm draaien zodat ze kunnen zien dat je kijkt neem dat mee en rij je ronde.
Het komt echt wel goed, je kan het namelijk anders was het examen niet aangevraagd.
 
Ja, mijn Schubert helm heeft al een logo, maar even extra stickertje onder geplakt ;) En overdreven draaien hoeft niet, zorgt overigens ook weer voor onbalans..
 
Ai ai ai. Gezakt. En toch na de rit het gevoel geslaagd te zijn. Oordeel van instructeur; bij een andere was je wellicht geslaagd. Invoegen snelweg vond ie niet oke, omdat ik naast een andere auto uitkwam.. en een andere keer kwam ik in een afdaling niet lekker uit. Oke die snap ik, maar dan had ik in mijn hoofd; hier zal hij wel over gaan mopperen..

Hij vond dat ik niet tijdig voor elk kruispunt klaar was. Nou de instructeur niets over gezegd of gerept en was het er niet mee eens.. En erna was invoegen snelweg wel goed, de instructeur had de fouten weggestreept.. de examinator blijkbaar dus niet...

Erg zuur dit....
 
Zo te horen ging het naar jouw gevoel best goed. Jammer dat je het dan toch niet gehaald hebt.
Als je instructeur ook zegt dat het misschien wel aan de examinator ligt, dan zou ik het toch positief inzien. Maar het blijft natuurlijk onwijs balen!
Hopelijk kun je snel weer op examen. Wellicht goed om tussendoor nog eens een lesje te nemen.
Dikke kans dat je volgende keer wel slaagt!
 
Ik zou dat kut vinden, zeker dat er ook nog gezegd wordt dat je bij een ander geslaagd zou zijn. Dus je rijdt blijkbaar goed als beginner, fouten maken doet iedereen. Ik ook nog steeds na ruim 30 jaar motorrijden. Als ik examinator zou zijn, zou ik vooral de nadruk leggen op overtreding en echt gevaarlijke situaties die niet nodig zijn. Dat niet tijdig klaar zijn voor een bocht is niet perse gevaarlijk, wel onhandig. Zolang de snelheid voldoende eruit is en afstand voorligger goed is, heb je al veel gewonnen. Dat je dan nog in zijn 3 of hoger zit of knipperlicht vergeet, zou ik als examinator niet als zak punt aanmerken. Ik zou het na afloop wel meegeven met de felicitatie, je gaat pas echt leren als je het rijbewijs hebt. Ik maak soms ook fouten en meestal door ingesleten routine. En dan kan het gevaarlijk worden. Maar jij moet gewoon weer in de herkansing gaan en meteen weer aanvragen. Het is gewoon leuk om op zo'n ding te rijden.
 
Ja dat dus.. Haha! En ja eerlijk, het invoegen kon echt niet anders! Die oprit toevallig nog niet eerder gehad en de situatie kon je niet beter overzien door van die windschermen.

Maar goed, het foutje van afdalen, nee dat was niet mooi. Klopt. Ik had eigenlijk er tegenin willen gaan bij t gesprek, maar wie weet krijg ik hem de volgende keer weer... En het had niets uitgemaakt over het oordeel.

Zuur is het heel zeker, hoorde 6 weken wachttijd nu. 6 weken lang balen dus.

Paar lessen over 3 a 4 weken wel de planning ja.
 
Ik zou dat kut vinden, zeker dat er ook nog gezegd wordt dat je bij een ander geslaagd zou zijn. Dus je rijdt blijkbaar goed als beginner, fouten maken doet iedereen. Ik ook nog steeds na ruim 30 jaar motorrijden. Als ik examinator zou zijn, zou ik vooral de nadruk leggen op overtreding en echt gevaarlijke situaties die niet nodig zijn. Dat niet tijdig klaar zijn voor een bocht is niet perse gevaarlijk, wel onhandig. Zolang de snelheid voldoende eruit is en afstand voorligger goed is, heb je al veel gewonnen. Dat je dan nog in zijn 3 of hoger zit of knipperlicht vergeet, zou ik als examinator niet als zak punt aanmerken. Ik zou het na afloop wel meegeven met de felicitatie, je gaat pas echt leren als je het rijbewijs hebt. Ik maak soms ook fouten en meestal door ingesleten routine. En dan kan het gevaarlijk worden. Maar jij moet gewoon weer in de herkansing gaan en meteen weer aanvragen. Het is gewoon leuk om op zo'n ding te rijden.
Ja en dat vond ik dus oprecht niet het geval, ik was wel klaar voor de bocht. Wellicht had hij het NOG eerder willen zien, maar volgens mij leer je pas motorrijden na je examen. Nergens, maar ook nergens iets gevaarlijks gedaan.

Ik neem zelf al bijna 10 jaar examens af in het onderwijs, 10 jaar docent. Een beetje buigzaam zijn hoort daarbij.

Enfin, mocht ik nou slecht hebben gereden, had ik geen pestzin. Het mezelf compleet aangerekend! Maar dit.. De afdaling nu alsnog (al heeft her geen zin) want wie weet had ik het gehaald dan. Mooi wonen achteraf.

Ik heb al direct een mail gestuurd van de herkansing!
 
Teveel snelheid in afdaling? Want dat is wel onnodig gevaar opwekken. Dat invoegen kan altijd ellendig uitpakken als ze je er niet tussen laten en het eind komt in zicht. Maar afhankelijk van situatie en al dan niet onnodige gevaarzetting erbij, zou ik als examinator het achteraf over hebben en dan beoordelen voor zakken of slagen naargelang de reactie en bewustzijn van de kandidaat.
 
Oordeel van instructeur; bij een andere was je wellicht geslaagd.
Dat kan absoluut niet.
Elke examinator moet je laten voldoen aan dezelfde voorwaarden...
Het kan en mag niet zo zijn dat je bij Jantje zakt en bij Pietje slaagt bij dezelfde handelingen.
Met deze melding had ik als instructeur absoluut zijn leidinggevende erbij gehaald.
 
Wellicht staat er en is zo gezegd. De macht van het CBR is lekker groot he. In de afdaling ging ik te hard, maar remde stevig door en maakte geen mooie bocht hierdoor..

Over het invoegen: ik kreeg ruimte van de auto. Deze bleef naast me plakken op de linkerbaan en haalde mijn voorganger niet in. (En dat kan ik niet voorzien) Afzakken naar 80 was imo geen optie en inhalen is geen optie want dat is via rechts. Maar hij begon met het gesprek: ik heb geen goed nieuws. Ja, wat wil ik dan gaan praten als brugman.....

Maar je wilt niet weten hoe dit dan in onderwijswereld gaat of bij besprekingen over studenten. Dan gaan jullie monden openvallen van de gezegde reacties..
 
Probeer het meer bij jezelf te houden @Fubar89. Daar leer je aanzienlijk meer van dan de schuld bij anderen leggen.

Zo te lezen in je verkeersinzicht en motorbeheersing nog niet dusdanig dat de examinator je met goed gevoel kon laten slagen. Daar kan je voor je eigen gezondheid en levensduur alleen maar dankbaar om zijn.
Trek je lessen uit wat hij je aan opmerkingen heeft gegeven en oefen daar op in je volgende lessen tot je volgende examen.
 
In de afdaling ging ik te hard, maar remde stevig door en maakte geen mooie bocht hierdoor..
Ja, dat is erg jammer. Je zou dan waarschijnlijk zonder dit afdaling akkefietje wel geslaagd zijn? Omdat je te hard afdaalde was je simpelweg niet klaar voor de bocht. Remmen was dusdanig dat je geen goede bocht meer kan maken. In de bergen of heuvels moet je dit simpelweg niet doen. Je komt dan gegarandeerd een keer aan de beurt, en dat moment kondigt zich echt niet aan. Inderdaad gewoon voor de herkansing gaan en met deze leermomenten in het achterhoofd slaag je de 2e keer wel.
 
Oh, maar dat doe ik zeer zeker. Ben enorm zelfkritisch aangelegd. Zelfs te. Maar ken ook het gevoel van onrecht. Ik leg de schuld niet bij anderen, maar het baalniveau wordt wel hoger als men imo veeleisender is dan anderen. Dit werd vanochtend al snel duidelijk, maar daar ga ik niet op in. Het gaat me te meer om zoals ook al beschreven het blijven doorberekenen van de fout uit de eerste ronde die ik eigenlijk dus hersteld had in de 2e ronde.

Wellicht staat er en is zo gezegd. De macht van het CBR is lekker groot he. In de afdaling ging ik te hard, maar remde stevig door en maakte geen mooie bocht hierdoor..

Over het invoegen: ik kreeg ruimte van de auto. Deze bleef naast me plakken op de linkerbaan en haalde mijn voorganger niet in. (En dat kan ik niet voorzien) Afzakken naar 80 was imo geen optie en inhalen is geen optie want dat is via rechts. Maar hij begon met het gesprek: ik heb geen goed nieuws. Ja, wat wil ik dan gaan praten als brugman.....

Maar je wilt niet weten hoe dit dan in onderwijswereld gaat of bij besprekingen over studenten. Dan gaan jullie monden openvallen van de gezegde reacties..

Wellicht heb je mijn stukje over mijn baan gemist. Ik moet de jeugd klaarstomen voor de maatschappij. Daar ben ik ook consequent voor mijn studenten, maar daarnaast redelijk en bied ik ruimte voor verbetering. Je praat over mijn gezondheid en levensduur? Er was geen gevaarlijke situatie zoals beschreven, stel ik haal het de volgende keer na 1 a 2 lessen, dat wil niet veel zeggen over de komende toekomst op een motor. Teveel zaken afhankelijk. Maar ik heb gereden en de fouten gemaakt, maar zoals hierboven beschreven; flink balen.
 
Ja, dat is erg jammer. Je zou dan waarschijnlijk zonder dit afdaling akkefietje wel geslaagd zijn? Omdat je te hard afdaalde was je simpelweg niet klaar voor de bocht. Remmen was dusdanig dat je geen goede bocht meer kan maken. In de bergen of heuvels moet je dit simpelweg niet doen. Je komt dan gegarandeerd een keer aan de beurt, en dat moment kondigt zich echt niet aan. Inderdaad gewoon voor de herkansing gaan en met deze leermomenten in het achterhoofd slaag je de 2e keer wel.
Ja, en het niet doorberekenen van het de eerste keer invoegen van de snelweg en het herstel zwaarder laten meewegen. En dat had dus een ander "wellicht" zo gedaan.
 
Je kan er heel lang over napraten nog maar er veranderd geen zak aan.
Als dit het is wat je fout deed weet je dat je het prima kan.
Sucses de volgende keer.
 
Ondanks dat het niet zo hoort moet je idd een beetje mazzel hebben met de examinator. De examinator moet jou met een goed gevoel de weg op sturen na je examen. Als hij dat gevoel niet heeft dan zijn er altijd puntjes om iemand op te kunnen laten zakken. Een soort kapstokartikel zeg maar. Dat goede gevoel kan bij elke examinator anders zijn, ook examinatoren zijn subjectief. Volgende keer beter! Nog wat extra oefenen en de aanhouder wint!
 
Terug
Bovenaan Onderaan