Eerste motor!

Wil je de looks van een Adventure motor, of wil je ook echt van de gebaande paden af?
Je bent een beginner, dus je twijfelt of je een zware motor aan kunt. Een zware is je ware. Dus nu koop je een medium zware die je over een paar jaar gaat upgraden naar een echte zware. En dan:
Bekijk bijlage 1913765
IN het begin de looks, naderhand bospaden etc. Eerst wat rijervaring opdoen
 
ah ok, ik beroep me op (reis)verhalen die ik heb gelezen/gezien over de nc750x en de cb500x wat mij daarin opviel dat de blokken veel km's aankunnen en dat er eigenlijk nooit iets mee is. En zelfs (licht) offroad werk er prima mee te doen is.

voorbeeldje

En mocht een nc je aanspreken dan moet je zeker zijn kanaal eens goed bekijken.


Betrouwbaar blok, veel KM, licht off road. Dan praat je over de Vstrom 650. Ook nog een zeer vergevingsgezind voor een beginner. Ik zou zeggen ga eens proefrijden, dan weet je meteen of het iets voor je is....
 
Ik zei niet voor niks dat het uitstekende motoren waren. Maar waar bij een SV650, ook een prima motor voor een beginner, mijn motorhart wel gaat kloppen, doet een een 500X dat echt niet. Overigens heb je echt wel iets aan veel pk, maar of je het nodig heb is iets anders. Ik vind het heerlijk. Motorrijden is voor mij naast een vervoersmiddel ook emotie.
Maar heb je wel eens op zo'n 500X gereden? Ik heb van alles gereden, van 8pk tot boven de 200pk, en het is niet het vermogen maar de rij beleving en snelheidsgevoel wat bepaald of een motor leuk is of niet. Met een 200pk motor zit je bij ver boven de 200 nog uit je neus te peuteren,
bij een 8pk motortje is 80 al heel hard voor je gevoel.
 


Betrouwbaar blok, veel KM, licht off road. Dan praat je over de Vstrom 650. Ook nog een zeer vergevingsgezind voor een beginner. Ik zou zeggen ga eens proefrijden, dan weet je meteen of het iets voor je is....
Ja die stond later ook in t lijstje hier. Heb ene gezien, maar 70.000 km op de teller. Vp 3500.

Suzuki V-Strom DL 650 ABS Touring geel VSTROM V strom
€ 3.750,00
≥ Suzuki V-Strom DL 650 ABS Touring geel VSTROM V strom — Motoren | Suzuki — Marktplaats
 
Ik zei niet voor niks dat het uitstekende motoren waren. Maar waar bij een SV650, ook een prima motor voor een beginner, mijn motorhart wel gaat kloppen, doet een een 500X dat echt niet. Overigens heb je echt wel iets aan veel pk, maar of je het nodig heb is iets anders. Ik vind het heerlijk. Motorrijden is voor mij naast een vervoersmiddel ook emotie.
Hier vier jaar een G310GS gehad, die pakte ik het meeste en liefste boven een S1000RR of de HP2 Sport.
Voor de zithouding nu een nieuwe R3 gekocht.
Ook weer op de openbare weg de leukste motor vind ik.
En kan stiekem ook wat bochten pakken met de houding van de dikke motor.
Heb ik er nog wat aan voor als er weer een circuit evenement aan komt. :+
 
Maar heb je wel eens op zo'n 500X gereden? Ik heb van alles gereden, van 8pk tot boven de 200pk, en het is niet het vermogen maar de rij beleving en snelheidsgevoel wat bepaald of een motor leuk is of niet. Met een 200pk motor zit je bij ver boven de 200 nog uit je neus te peuteren,
bij een 8pk motortje is 80 al heel hard voor je gevoel.
Ja, ik heb op zowel de 750 als de 500 gereden en ik vind het 3 keer niks. Perfect motor, je rijdt er zo op weg, verbruik is super en ik zou het iedereen probleemloos aanraden. Maar. Ik vind er geen zak aan. Zo'n Sv650 is ook geen PK pakhuis maar dat bezorgt mij een grijns van oor tot oor.
 
Fixed that for ya. Maar ik snap wat je bedoeld ;)
Vermogen en koppel zijn aan elkaar gekoppeld via het rpm, dus technisch gezien beiden gelijk ;).

Toch spreek je in mijn ervaring vaak over koppel als je het gedrag onderin bedoelt (snel van zn plek komen = veel koppel) en over pKs als je het hebt over topsnelheid (maximale hoeveelheid energie via het achterwiel kwijt kan).
 
70000 vind ik wel veel, maar vanaf de 40000 is ie net ingereden :Y , en over 2 a 3 jaar wil je toch weer wat anders zo werkt dat helaas gewoon;)
Dank. Dan ga met lagere kmstand zoeken. Jullie nog verder goede tips voor AvD examen? :) filmpjes goed doorgespit. Willen ze dingen "heel graag" zien? Damn, wat ben ik gebrand dit te halen...
 
Gewoon ontspannen rijden, en je niets aantrekken van de volgauto. Laten zien dat je kijkt, en ook je achterrem gebruikt.
Positie op de weg en lekker een rondje rijden.

Km stand niet teveel naar kijken, onderhoud is veel belangrijker. De gemiddelde motorrijder doet volgens mij < 4000 km per jaar
Heb je ook iemand mee als je gaat kijken voor een motor?
 
Gewoon ontspannen rijden, en je niets aantrekken van de volgauto. Laten zien dat je kijkt, en ook je achterrem gebruikt.
Positie op de weg en lekker een rondje rijden.

Km stand niet teveel naar kijken, onderhoud is veel belangrijker. De gemiddelde motorrijder doet volgens mij < 4000 km per jaar
Heb je ook iemand mee als je gaat kijken voor een motor?
Je kan beter een motor hebben die regelmatig bereden is en goed onderhouden dan 1 die meer stilgestaan heeft dan gereden,
stilstand is achteruitgang. Mijn eigen motor staat nu rond de 163000km, rijd als nieuw en gebruikt geen meetbare hoeveelheid olie
tussen de beurten(om de12000km). Ooit gekocht met 98000km op de teller en met onderhoudshistorie . Buiten de gewone slijtage delen alleen
de dynamo , de koppelingscilinder en de kilometerteller aandrijving vervangen. bij elkaar nog geen 200,- euro.
 
Laatst bewerkt:
Dank! Net AvD les gehad. Eigenlijk de laatste.. nah, dat ging niet zo goed. Te weinig snelheid maken op 80 weg en snelweg en "bijna" uitkomen op verkeerde rijstrook bij oprijden snelweg..

Morgenvroeg nog opwarmlesje voor t examen..

Zal zo eens de pegaso bekijken, verder wel goede motoren?
 
ja maar... dat is maar 1000 per jaar. Ben benieuwd naar de onderhoudshistorie

ziet er zo op het oog wel erg netjes uit.
Ik dacht (ook) gelijk aan een doorrijder met die handvatverwarming en dus stiekem misschien een hogere kilometerstand. :?
 
Danku allen. Probeer die ***les van vandaag uit mn kop te zetten.. wat een domme fouten zeg. Bah.
 
Danku allen. Probeer die ***les van vandaag uit mn kop te zetten.. wat een domme fouten zeg. Bah.
Dat zijn de groeimomenten.
Twee stapjes naar voren, één achteruit, drie vooruit. ;)

Succes met het examen. :t
 
Dat zijn de groeimomenten.
Twee stapjes naar voren, één achteruit, drie vooruit. ;)

Succes met het examen. :t
Idd, iedereen maakt fouten, ook mensen die al 30 jaar hun rijbewijs hebben, Ervan leren is het meest belangrijk:Y

Succes morgen!*O*
 
Terug
Bovenaan Onderaan