Eerste motor!

Je moet ook een beetje geluk hebben met de examinator. Tijdens mijn examen heb ik een foutje gemaakt maar verder wel een nette rit gereden (volgens de examinator). Heb ik gewoon geluk mee gehad dat hij in een goede bui was en mij wel liet slagen.

Ik wil maar zeggen: probeer het toch een beetje van je af te zetten. Dikke kans dat je de volgende keer een examinator hebt die net iets minder kritisch kijkt en het verkeer ook mee zit. Als je er zelf met een goed gevoel in gaat dan zit je zelf ook lekkerder op de motor.

Heel veel succes alvast!
 
Ai ai ai. Gezakt. En toch na de rit het gevoel geslaagd te zijn. Oordeel van instructeur; bij een andere was je wellicht geslaagd. Invoegen snelweg vond ie niet oke, omdat ik naast een andere auto uitkwam.. en een andere keer kwam ik in een afdaling niet lekker uit. Oke die snap ik, maar dan had ik in mijn hoofd; hier zal hij wel over gaan mopperen..

Hij vond dat ik niet tijdig voor elk kruispunt klaar was. Nou de instructeur niets over gezegd of gerept en was het er niet mee eens.. En erna was invoegen snelweg wel goed, de instructeur had de fouten weggestreept.. de examinator blijkbaar dus niet...

Erg zuur dit....
Zeker balen, Ik zelf heb er 3x over gedaan, 1x de examinator zoek gereden :W , 1x had ik volgens de examinator als een bromfietser gereden(te langzaam)🥴. Beide keren de zelfde ouwe zure examinator gekregen😬. 3e keer kreeg ik een jonge kerel en toen wel geslaagd.
 
Oh, maar dat doe ik zeer zeker. Ben enorm zelfkritisch aangelegd. Zelfs te. Maar ken ook het gevoel van onrecht. Ik leg de schuld niet bij anderen, maar het baalniveau wordt wel hoger als men imo veeleisender is dan anderen. Dit werd vanochtend al snel duidelijk, maar daar ga ik niet op in. Het gaat me te meer om zoals ook al beschreven het blijven doorberekenen van de fout uit de eerste ronde die ik eigenlijk dus hersteld had in de 2e ronde.



Wellicht heb je mijn stukje over mijn baan gemist. Ik moet de jeugd klaarstomen voor de maatschappij. Daar ben ik ook consequent voor mijn studenten, maar daarnaast redelijk en bied ik ruimte voor verbetering. Je praat over mijn gezondheid en levensduur? Er was geen gevaarlijke situatie zoals beschreven, stel ik haal het de volgende keer na 1 a 2 lessen, dat wil niet veel zeggen over de komende toekomst op een motor. Teveel zaken afhankelijk. Maar ik heb gereden en de fouten gemaakt, maar zoals hierboven beschreven; flink balen.
Jouw baan heeft niks te maken met het afrijden op een motorfiets. Je bent appels en peren aan het vergelijken.
Flexibiliteit in beoordeling van een schoolvakje is heel wat anders dan bij iemand loslaten in het verkeer.

Het is zuur dat je niet geslaagd bent, maar dat is niet de “schuld” van de examinator. Die doet zijn werk. En zo te lezen heeft die zijn werk naar behoren uitgevoerd.
 
Jouw baan heeft niks te maken met het afrijden op een motorfiets. Je bent appels en peren aan het vergelijken.
Flexibiliteit in beoordeling van een schoolvakje is heel wat anders dan bij iemand loslaten in het verkeer.

Het is zuur dat je niet geslaagd bent, maar dat is niet de “schuld” van de examinator. Die doet zijn werk. En zo te lezen heeft die zijn werk naar behoren uitgevoerd.
Ook al zou hij dat niet gedaan hebben, zijn beslissing heb je het mee te doen, eens of oneens maakt verder niet uit. Verder blijft het mensenwerk,
dan kan je een examinator treffen die niet al te moeilijk doet, die had ik toen ik voor mijn autorijbewijs moest afrijden.
 
Jouw baan heeft niks te maken met het afrijden op een motorfiets. Je bent appels en peren aan het vergelijken.
Flexibiliteit in beoordeling van een schoolvakje is heel wat anders dan bij iemand loslaten in het verkeer.

Het is zuur dat je niet geslaagd bent, maar dat is niet de “schuld” van de examinator. Die doet zijn werk. En zo te lezen heeft die zijn werk naar behoren uitgevoerd.
Nah, niet echt mee eens. Peren en appels vergelijken is het niet. Het gaat over een fout verbeteren, en de kans om deze te fout te verbeteren. En omdat een andere persoon wellicht andere afwegingen had gemaakt. Dit hoor ik zelf dus terug.

Beoordeling van een schoolvakje; komisch. Nooit gehoord van een inspectie dus.

Loslaten in het verkeer was bij een ander dus andere examinator wellicht anders beoordeeld.

Vanwaar zeg je: zo te lezen heeft ie zijn werk naar behoren uitgevoerd? Was je bij de rit? Zeg ik dat het zijn schuld is? Nee. Lees het vorige bericht van mij nogmaals. Ik heb de fouten zelf gemaakt.

Maarja, genoeg gebaald. Volgende keer ga ik het gewoon halen!
 
Ook al zou hij dat niet gedaan hebben, zijn beslissing heb je het mee te doen, eens of oneens maakt verder niet uit. Verder blijft het mensenwerk,
dan kan je een examinator treffen die niet al te moeilijk doet, die had ik toen ik voor mijn autorijbewijs moest afrijden.
Klopt!
 
Balen man, het enige wat me opvalt is dat je zegt bij het oprijden van een oprit, dat je op een bepaalde manier uitkomt en daar niks aan kan doen. Maar jij hebt een motor dus snelheid en remmen, dus je had altijd iets kunnen doen door in een goed gat te kunnen komen (in mijn optiek).
RIj dan maar gewoon een paar km per uur te hard zodat je iig niet naast een blik komt te zitten. Blikken zitten te appen of willen je doodrijden of allebei tegelijk en je kan ze dan beter achter je hebben dan voor je. Dus ben bewust van je ruimtes en benut deze.
 
Balen man, het enige wat me opvalt is dat je zegt bij het oprijden van een oprit, dat je op een bepaalde manier uitkomt en daar niks aan kan doen. Maar jij hebt een motor dus snelheid en remmen, dus je had altijd iets kunnen doen door in een goed gat te kunnen komen (in mijn optiek).
RIj dan maar gewoon een paar km per uur te hard zodat je iig niet naast een blik komt te zitten. Blikken zitten te appen of willen je doodrijden of allebei tegelijk en je kan ze dan beter achter je hebben dan voor je. Dus ben bewust van je ruimtes en benut deze.
Met deze was mijn gedachte daar ook , Vooruit kijken en anticiperen. Er zou niets moeten zijn waarvan je zegt daar kon ik niks aan doen.
Maar jah dat is wel een hoop praktijk ervaring en kan dan weer nooit 100% omdat we mens zijn.
 
Invoegend verkeer heeft geen voorrang op rechtdoorgaand verkeer, je moet dan ook tijdens het invoegen extra goed opletten dat je
veilig in kan voegen. Vaak geven mensen je ruimte om te kunnen invoegen, maar ze hoeven dat niet te doen. Dus moet je ook daar rekening mee houden.
 
Balen man, het enige wat me opvalt is dat je zegt bij het oprijden van een oprit, dat je op een bepaalde manier uitkomt en daar niks aan kan doen. Maar jij hebt een motor dus snelheid en remmen, dus je had altijd iets kunnen doen door in een goed gat te kunnen komen (in mijn optiek).
RIj dan maar gewoon een paar km per uur te hard zodat je iig niet naast een blik komt te zitten. Blikken zitten te appen of willen je doodrijden of allebei tegelijk en je kan ze dan beter achter je hebben dan voor je. Dus ben bewust van je ruimtes en benut deze.
Jep! Nu ken ik deze oprit ook :-) volgende keer zal ik het hier anders doen!
 
Zo kom je elke keer weer wat anders tegen, daar moet je de oprit niet voor kennen maar kijken en inschatten. Daarbij zal ik eerlijk zijn en met vakantie met een klaverblad bocht in bocht uit staan ik in eens op de snelweg en een stopbord totaal te laat gezien. Dat was zal
Maar zeggen even goed af gekomen maar het is een kwestie van blijven kijken🧐
 
Hoi allen,

op zoek geweest naar motorzoektocht. In het goedkopere segment, dat je mag laten vallen zeg maar.
Heb wat uitgezocht:

≥ Suzuki GSF 600 Bandit — Motoren | Suzuki — Marktplaats.

≥ Suzuki bandit 600 a2 25kw kenteken — Motoren | Suzuki — Marktplaats.

≥ Te koop Suzuki GS500E — Motoren | Suzuki — Marktplaats.

≥ Aprilia pegaso — Motoren | Aprilia — Marktplaats.

≥ Aprillia pegaso 650 bj 1999 — Motoren | Aprilia — Marktplaats.

≥ suzuki gsf600n Bandit — Motoren | Suzuki — Marktplaats.

Deze laatste wel een erg hoge kmstand. 85000....
Hopelijk werken deze links ook op facebook: Bei Facebook aanmelden en Bei Facebook anmelden

Wat vinden jullie van de keuzes?

Net nog even bewerkt om 19.53
 
Laatst bewerkt:
Ik vind dat je nogal verschillende types hebt uitgekozen. Mijn voorkeur zou uitgaan naar een bandit die niet geknepen is of een pegaso. Maar je moet zelf rijden om te kijken wat je ervan vindt. De gs500e en er5 zijn voor mij persoonlijk te klein, ik krijg daar mijn benen niet (prettig) op kwijt.

Ik ben snel door de advertenties heen gescrolled, maar ik zou even met Jeffrey praten
 
Laatst bewerkt:
Ik vind dat je nogal verschillende types hebt uitgekozen. Mijn voorkeur zou uitgaan naar een bandit die niet geknepen is of een pegaso. Maar je moet zelf rijden om te kijken wat je ervan vindt. De gs500e en er5 zijn voor mij persoonlijk te klein, ik krijg daar mijn benen niet (prettig) op kwijt.
Oh is dat zo? Ik dacht het zijn allemaal soort van naked begin motoren. Ik ben zelf maar 1.80.

De GS500 in grave heeft wat beginnersschade lijkt het, maarja... is de motor dan ook gemolesteerd..

De kmstand van de zwarte vond ik wat hoog? De blauwe een betere optie?
De zilveren Pegaso in Tilburg heeft wel echt veel laten doen aan de motor...
 
km stand niet naar kijken, zeker niet bij motoren met die leeftijd, een teller is immers zo terug gedraaid. Staat van onderhoud is veel belangrijker. Maar ga vooral zelf rijden en voelen wat de verschillen zijn, niemand weet wat jij uiteindelijk zoekt in een motor. Een 4 in lijn rijdt heel anders dan een 1 pitter. Verder weet ik dat de bandit in principe een probleemloze motor is mits normaal onderhouden. De Pegaso ken ik niet, maar het lijkt also f een 1 pitter meer onderhoud nodig heeft. Maar als dat alleen om olie wissel enzo gaat is dat prima zelf te doen.
 
Het is een Kawasaki er6f geworden! 10.000km, abs en injectie. Nu alleen nog nieuwe banden voor een voornamelijk "goed weer rijder". Spatje regen zullen ze wel tegenkomen. Zal straks eens het bandentopic gaan uitpluizen :)
 
Het is een Kawasaki er6f geworden! 10.000km, abs en injectie. Nu alleen nog nieuwe banden voor een voornamelijk "goed weer rijder". Spatje regen zullen ze wel tegenkomen. Zal straks eens het bandentopic gaan uitpluizen :)
Pilot road 4 ofzo zo ik eronder gooien ;)
Metzler roadtec

elke fabrikant heeft wel een band in dat segment
 

Bijlagen

  • 20230831_190448.jpg
    20230831_190448.jpg
    369,6 KB · Weergaven: 6
Terug
Bovenaan Onderaan